..

.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • 00.00 16.03.2022
    Wrażenie jest takie, jakby rozsypał się sens. Coś jest nie tak, albo z moim układaniem scenicznym słów, albo jest zła kolejność inna opcja jest taka, że to nowoczesna sztuka, której na ten moment nie rozumiem.
  • befana_di_campi 16.03.2022
    "Odkluczają"?
  • rozwiazanie 16.03.2022
    Podoba mi się klimat wiersza i nadzieja że księżyc rzuci srebrnikami:) Pozdrawiam.
  • Anyż 16.03.2022
    dzięki :)
  • pansowa 16.03.2022
    Jestem za opinią rozwiązania. Bardzo klimatycznie i raczej jest ciągłość myśli.Mam problem z tym Amavaysem.
    Google sie gubi.
    A co jest dziwnego w słowie "odkluczają" to nie wiem. Po prostu otwierają. To tylko regionalizm.poznański, ale przecież powszechnie zrozumiany.
    Może sto lat temu nie używano takich metaforycznych regionalizmów?
  • słone paluszki 16.03.2022
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Amawasja
  • cichy lot 16.03.2022
    słone paluszki Amawasja to nie brzmi tak samo jak Amavaysa.
    Ostatniego można sobie szukać do usranej... .
    A jeśli masz rację to użycie tego terminu kompletnie mija się z tym wierszem.
  • słone paluszki 16.03.2022
    cichy lot Trzeba poczekać na odpowiedź autorki.
  • słone paluszki 16.03.2022
    cichy lot Gamoń jesteś.

    Amawasja (ang. Amavasya) – trzydziesty (ostatni) dzień (tithi) miesiąca księżycowego hinduistycznego zreformowanego kalendarza ery Wikrama (samwatsara).
  • słone paluszki 16.03.2022
    cichy lot Zajrzyj, kurde, do linka i się wczytaj!
    Dobrze użyty termin.
  • Anyż 16.03.2022
    Ten termin oznacza dzień nowiu księżyca, w którym jest prawie niewidoczny, dlatego szuka jakby samego siebie. Za google- Symbolizuje wyczerpanie i napięcie. Tradycja podaje, że tego dnia Słońce i Księżyc napotykają siebie lub nawet że wtedy Słońce połyka Księżyc.
    Spodobał mi sie ten motyw , próbując to połaczyć z "wyczerpaniem" złotówki za skutek wojny, jakby to nie brzmiało :) Może wprowadził pewne zamieszanie.?
  • Anyż 16.03.2022
    słone paluszki - tak, to chodzi o ten link, pozdrawiam
  • cichy lot 16.03.2022
    Anyż Wybacz, ale słowo brzmi inaczej, zastosowanie jakiegoś terminu z hinduskich dzieł raczej wkurza, niż pomaga i fascynuje, a rozwikłanie tak skomplikowanej metafory odbiera przyjemność lektury.
    Tylko geniusz paluszków może rozkminić problem :)
  • pansowa 16.03.2022
    Anyż to doczytałem, ale sądzisz, że poświęcę czas w połowie wiersza na poszukiwanie wyjaśnień w necie?
    Napisałem kiedyś wiersz "Trzynasty poziom nieba" nawiązujący do mitologii Azteków.
    Podobno niezły, ale nikt nie łapał sensu nawiązania.
    Dowcip nie leży w tym, aby tłumaczyć wiersz w komentarzach.
  • Anyż 16.03.2022
    cichy lot - brzmi inaczej, bo wstawiłam wersję z ang. Teraz zmieniam na pol.
  • pansowa 16.03.2022
    Anyż no to tym bardziej skomplikowałeś. Po co?
    Ja nie mogłem odnaleźć wyjaśnienia.
  • Anyż 16.03.2022
    pansowa -bo powinno być po polsku.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Amawasja
  • pansowa 16.03.2022
    Anyż, Sorry, że z różnych nicków, ale na telefonie mam pansowę, a na kompie cichy lot.
    Musiałem rezerwę uaktywnić, bo pansowa miał czasowego bana i teraz nie chce mi się zmieniać.
    Ale skończył się ban pansowy :)))
    Problem meritum pozostaje. Nie używaj terminów wyjątkowo niezrozumiałych, bo bardziej irytują niż dodają esencji poezji.
  • Anyż 16.03.2022
    pansowa - ;)
  • pansowa 16.03.2022
    Anyż :)
  • cichy lot 16.03.2022
    Zajrzałem. W ocenie nie jestem tobą.
    Na szczęście.
  • słone paluszki 16.03.2022
    sPłyń.
  • cichy lot 16.03.2022
    Jak będę chciał.
    Od innych sie domagasz, to może czas od siebie?
  • słone paluszki 16.03.2022
    cichy lot Znowu spamujesz pod cudzymi tekstami! Chcij. Nie chcij. Mam to gdzieś.
  • cichy lot 16.03.2022
    słone paluszki Ja dokładnie w dupie.
    Robisz oborę i szukasz winnych.
  • słone paluszki 16.03.2022
    Dałam ci link z wyjaśnieniem.
    A ty mnie obwiniasz o swoją niezaradność? Niech ci będzie puszczyk, że to moja wina.
    A teraz ignor.
  • cichy lot 16.03.2022
    Nic nie wyjaśniłaś linkiem.
    A opinię mam ugruntowaną własnie pomimo tego linku.
    Na co mi link z inaczej brzmiącym słowem?
  • Dekaos Dondi 16.03.2022
    Anyż↔Coś mi tu umyka jakby. Najbardziej→środkowa na Tak!. Milczenie jest złotem, a mowa srebrem.
    Miejmy nadzieje, że powróci normalne rozgadanie rzeczywistości:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Anyż 16.03.2022
    Chodzi o spadającą wartość złotówki, dlatego księżyc ma pomóc i rzucić srebrem, zamiast tego wprowadził zamieszanie ??,pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania