Abc

Abc

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (83)

  • Grain dwa lata temu
    Daję pięć na zaczepkę, gdybyś miała zdanie odrębne. Starszej pani przyda się wytchnienie od stroboskopii.
  • MartynaM dwa lata temu
    No tak, pilnuj żeby wypoczęła starsza pani, bo nie wiadomo, kiedy znowu się trafi jakaś wrażliwa osoba, którą trzeba będzie wygonić z portalu... niech zbiera siły!
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    MartynaM↔Krótko, acz wymownie. Najbardziej↔ostatni wers, pierwszej↔Pozdrawiam?:)
  • MartynaM dwa lata temu
    Dzięki, DD
  • Poncki dwa lata temu
    Zastanawia mnie czemu zależy nam (niektórym) tak bardzo na tym, aby być postrzeganym w jakiś konkretny sposób?
    Jak to się mówi jesteśmy kowalem własnego losu i nikt nie weźmie odpowiedzialności za nasze życiowe wybory tym samym nikt nie ma prawa mówić nam co mamy robić ani oceniać naszych wyborów.
    Moim zdaniem jest to kolejna rzecz w relacjach międzyludzkich, którą należy zacząć od siebie. Czy może bycie krytycznym wobec drugiego człowieka można podciągnąć pod szacunek do niego i jego wyborów co znaczy, że w zasadzie jest to ta sama rzecz w relacjach międzyludzkich?

    Tekst mi się podoba. HiFi ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Każdy ma prawo coś powiedzieć, nie zgadzać się z naszymi wyborami, przedstawiać lepsze itd. itp.
    Niemniej bez błędów niczego się nie nauczymy.

    Dzięki za komentarz
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    owszem każdy ma prawo.
    Nie znaczy, ze powinien to robić.
    To trochę jak z sikaniem pod wiatr. Można, owszem, ale efekt może być nieprzyjemny.

    Z drugiej strony każdy może, a osobiście uważam, że wręcz powinien mieć gdzieś to co inni mówią ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Pięć. Jak zwykle bardzo fajne.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Protest song, przy czym utrwalenie swojej (wyższej) pozycji, trochę rewolta, ale dopiero pierwsze wystrzały, czasem pierwsze pociski studzą jak zimne deszcze. Mniejsza o moją interpretację, zmienia się nam Martyna, zmienia. Na dobre, oby nie utracony został pazur, co wyostrzył się ostatnio.
  • MartynaM dwa lata temu
    Jakie "utrwalanie swojej (wyższej) pozycji"? Dobrze się czujesz?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Na portalu są osoby mniej i bardziej autorytarne, samozwańcze lub te pracjące na swoją pozycje i Martyna pracuje.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    *pracujące
  • MartynaM dwa lata temu
    Nie, Martyna czasami ma po prostu dość pewnych zachowań i tyle... Ty pracuj na jakieś pozycje!
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, No i pokazuje jakie są właściwe.

    Co do pozycji - joga mi pomoże? Trochę trzeszczę już.
  • MartynaM dwa lata temu
    Jak tylko trochę, to pomoże...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Więc zadam ciału mękę w nadziei na efekt.
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 tylko żeby nas nie porazil... odmlodniejesz jak nastolatek i jeszcze zaczniesz tu szaleć...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Bardziej od nastolatków chyba szaleją stare dziady bez ogłady.
  • Akwadar dwa lata temu
    I mnie się podobuje...
  • MartynaM dwa lata temu
    A od kiedy, coś mojego ci się podobuje?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM od wtedy
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, Uuu! To dosyć dawno... ?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM dawno, niedawno...
  • Cicho_sza dwa lata temu
    W głównym nurcie płynie się łatwiej, ale czy przyjemniej? Podobnie jak autorka wolę mniej zaludnione przestrzenie. Pozdrawiam
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję, Cicho_sza, za komentarz.
    I za zrozumienie.
    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Fanatyzm nigdy niczego dobrego nie wnosi
    5
  • Noico1 dwa lata temu
    Byś się zdziwił ile wniósł dobrego Józefie.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Noico1, Podbito pieczątkę pod osobowość, złudzenia umarły.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Noico1 co?
  • Noico1 dwa lata temu
    Józefie, wyznawca świętego spokoju i tolerancji nigdy nie używa słowa "nigdy", to po pierwsze, bo to objaw fanatyzmu właśnie. Wykluczyłeś swoim stwierdzeniem inny światopogląd na temat fanatyzmu, stając się mimowolnie fanatykiem jedynie słusznego światopoglądu właśnie;) Ale żarty na bok.
    Oglądałem, już się dzisiaj kończy, świetny serial "Simon Bolivar" (świetny ze względu na warstwę historyczną, a nie na samo wykonanie). Główny bohater to fanatyk idei wyzwolenia Ameryki Łacińskiej spod władzy Hiszpanów, czyli pewnego rodzaju sprawiedliwości dziejowej za czasy konkwisty. Gdyby nie ów fanatyk, który potrafił poderwać podobnych do siebie Ameryka dziś nie byłaby wolna i niepodległa. To jeden z przykładów, gdy fanatyzm jednego w sumie człowieka dał takie świetne efekty.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Noico1 nie znam człowieka, a w Ameryce Łacińskiej to raczej słabo jest
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Noico1 co do nigdy, to faktycznie niezbyt dobre sformuowanie. Przyjmijmy, że "zazwyczaj"
  • Noico1 dwa lata temu
    Komu jest słabo, jest słabo, komu dobrze, to dobrze, podobnie jak w Rzeczypospolitej, kasta magnacka się odrodziła, w drugim, trzecim pokoleniu z folwarcznych parobków. Za czasów hiszpańskich było chyba gorzej, że za wszelką cenę chcieli ich wyznać. Podałem przykład z nie naszego podwórka, ale polskich przykładów, może mniejszego formatu mam też pod dostatkiem. Fanatyków polskości. Gdyby nie fanatycy Polski by nie było.

    A zamiast zazwyczaj, bo to też jest w pewnym sensie stygmatyzujące i zwolennikowi tolerancji i równowagi nie przystoi proponuję słowo "niekiedy", bądź "czasami". Różnie z tym bywa, tolerancjonizm też bywa przyczyną niejednego zła.
  • Noico1 dwa lata temu
    Tolerancjonizm ma tę wadę, że jego zwolennicy muszą łykać, akceptować każdy podetknięty im światopogląd. Tak można łykać do nieskończoności, bo wciąż się pojawiają nowi prorocy. Tolerancjonista nigdy nie zyskać żadnej pewności, co jest prawdą, a co złem, bo w momencie gdyby to uczynił stałby się fanatykiem.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Każdy zatem przedstawiciel gatunku jest fanatykiem a gra idzie o to, które stado ma cwańszego na czele i pozyska więcej osobników.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Noico1 tolerancja to coś innego. Tolerować to nie znaczy zgadzać się tylko... tolerować
  • Noico1 dwa lata temu
    Józef Kemilk owszem, zgodzę się, ale po pierwsze przekręcono w Polsce znaczenie tego słowa i rozumiane jest przez większość opacznie, nie jako tolerować z konieczności, ale jako akceptacja, a po drugie tolerancjonizm w światopoglądzie liberalnym występuje z szeregiem innych negatywnych haseł uznawanych za "postępowe", m.in bezkrytyczne najczęściej wszelkich zapodawanych przez wciąż nowych guru, światopoglądów.
    I tu jest pies pogrzebany, że liberał nigdy nie ma żadnego zdania, oprócz akurat w danym dniu obowiązującego jedynie słusznego, które gdzieś tam w tefałenie, czy w jakimś innym lewackim medium ogłoszono. Czyli liberał, to inaczej mówiąc człowiek guma, człek bez kręgosłupa, łatwy do zmanipulowania. Pan Bóg tak stworzył świat, że takich bezpciowych troglodytów jest wielu. Prawdę mówiąc nie wiem, dlaczego tak stworzył.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Noico1 liberał też kiedyś znaczył co innego. Ja jednak biorę wszystko po staremu, tak jak i konserwatyzm. Zobacz co się porobiło na świecie z konserwatystami.
  • Noico1 dwa lata temu
    Owszem, pomyśleć, że kiedyś pozytywnie kojarzył mi się światopogląd liberalny, jako bezkolizyjny, przyjazny dla wszystkich, bezinwazyjny niemalże, a słowo liberał jako dzieciaka było dla mnie niemal święte. Dziś pod "liberalny" kryje się najobrzydliwszy libertynizm i lewactwo najgorszego sortu, z obsesjami walki "o prawa" wszelkiego gatunku zboczeńców. Natomiast partie udające "chadeckie", prawicowe, czy podobne sortu w libertyniźmie konkurują z lewactwem o palmę pierszeństw. Twórcy niemieckiej chadecji chyba się w grobach przekręcają, patrząc co zrobiła z niej paskudna Niemra Angela Merkel i jej następcy. Partia wydmuszka gotowa przyklasnąć wszystkiemu.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Noico1, Ilu liberałów zmanipulowałeś na tym portalu (pomijając zabawę w "odgadnij ile mam kont?")
  • SwanSong dwa lata temu
    Noico1
    Tę definicję to chyba spłodziłeś w toalecie. Szkoda słów.
    A sprawa z tworzeniem troglodytów przez boga bardzo ciekawa. Zapytaj go przy okazji, czemu stworzył pedofilów, gwałty, choroby, wojny i tak dalej. Masz o co pytać.
  • MartynaM dwa lata temu
    Wnidi tylko kłótnie, co widać.
    Dziękuję, Józefie, za komentarz.
    Pozdrawiam
  • Noico1 dwa lata temu
    SwanSong z Tobą akurat sprawa jest prosta, będziesz doskonałym wzorcem troglodyty właśnie. Żeby każdy się mógł przekonać naocznie.
  • SwanSong dwa lata temu
    Noico1
    Czyli jak zwykle jesteś bez argumentów. Idź popłacz do lustra.
  • MartynaM dwa lata temu
    Wnosi!*
  • Noico1 dwa lata temu
    Dziękuję za miłą dyskusję Józefie, a na koniec wkleję ci na pożegnanie:

    Instrukcja Carycy Katarzyny (1729- 1796):

    "Istnieją różne narody, a raczej różne narody mają różnego ducha. Jedne można podbić i przesiedlić w celu zagarnięcia ich ziem, a świat nie podniesie wrzasku – to małe narody, plemiona. Z innych można uczynić małym wysiłkiem niewolników i będą chętnie lizali rękę Pana – to narody o podłej duszy, od kolebki niegodne samostanowienia, w wielkich obszarach Azji roztopią się bez śladu. Z trzecimi wreszcie nie można zrobić ani tego, ani tego, przynajmniej nie od razu – to Polacy. Nie można zaanektować ich państwa, bo trzeba byłoby się dzielić z Prusami, Austrią, Turcją i Bóg wie jeszcze z kim; narzuca to europejska równowaga sił. Po drugie nie można tego zrobić od ręki, gdyż są to znakomici żołnierze, a cały naród gdy otwarcie zagrożony, przypomina wściekłego wilka w nagonce. Zbyt dużo by to kosztowało, należy więc zdemoralizować ich do szpiku kości. Trzeba … rozłożyć ten naród od wewnątrz, zabić jego moralność… Jeśli nie da się uczynić zeń trupa, należy przynajmniej sprawić, żeby był jako chory ropiejący i gnijący w łożu… Trzeba mu wszczepić zarazę, wywołać dziedziczny trąd, wieczną anarchię i niezgodę… Trzeba nauczyć brata donoszenia na brata, a syna skakania do gardła ojcu. Trzeba ich skłócić tak, aby się podzielili i szarpali, zawsze gdzieś szukając arbitra. Trzeba ogłupić i zdeprawować, zniszczyć ducha, doprowadzić do tego, by przestali wierzyć w cokolwiek oprócz mamony i pajdy chleba. Będą Oni walczyć długo, bardzo długo, nasze prochy przepadną, ale przyjdzie czas gdy sami sprzedadzą swój kraj, sprzedadzą go jak najgorszą dziwkę. My rozpoczniemy ten proces Panin! Korupcją „milczących psów”, którzy będą nimi rządzić. Bogactwem i głodem, które biednych podjudzą przeciw możnym, tych drugich zaś napełnią takim strachem i podłością, że uczynią wszystko dla zachowania swego bogactwa. Zepsujemy ich kultem prywaty, złodziejstwa, rozpusty, wszelaką demoralizacją i wiodącym ku niej alkoholem. Stworzymy tam nową oligarchię, która będzie okradać własny naród nie tylko z godności i siły, lecz po prostu ze wszystkiego, głosząc przy tym, że wszystko co czyni, czyni dla dobra ojczyzny i obywateli. Niższe szczeble tych krwiopijców będą uzależnione od wyższych w nierozerwalnej strukturze formalnej i nieformalnej piramidy. Trzeba będzie starać się, by w piramidę wpasowany był każdy zdolny i inteligentny człowiek, by zechciwiał w niej i spodlał. Niedopasowywalnych szaleńców, nieuleczalnych fanatyków, nałogowych wichrzycieli i każdą inną wartościową jednostkę wyeliminujemy operacyjnie. Zadanie to jest wielkie Panin, lecz i efekty będą wielkie. Polska zniknie w samych Polakach! Wtedy właśnie, gdy będzie wydawało się im, że mają wolność. Ale ja tego nie doczekam Panin, zaczniemy jednak ten proces".

    Instrukcja bynajmniej nie traci na swojej aktualnoścci...
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Mamranie, mamlanie, dukanie, bełkotanie jak po mocnej dawce luminalu a następnie po baaardzooo długim wybudzaniu się, o czym niniejszym komunikuje "Wizyta starszej pani", która nie da się ani udusić, ani zadusić, znaczy - skromna "wiedźma", bo wszystkowiedząca befana_di_campiani herbu Leopolis Semper Fidelis, a nie żaden tam "Sztukmistrz z Lublyna" w szmatkach, czyli "odzieniu" niewiadomej proweniencji anonimowej "Betti" :-)))
  • MartynaM dwa lata temu
    I już lepiej? Cieszę się...???
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Ja też :))) Nawet opisana kobietonka dychnęła i się raduje :)))
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, najważniejsze żebyś zdrowa była... narka, pani starsza!
  • SwanSong dwa lata temu
    Dla ciebie napisanie normalnego zdania po polsku, gdzie większości nie zajmują narcystyczne wstawki, musi być nie lada wyzwaniem, prawda? Co ty wiesz o wiedźmach? Trochę zielska zaparzysz i już gotować przy pełni księżyca z gołym tyłkiem przy ognisku tańcować? Dajże spokój.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Narka, pani młodzieńka :-))) No, prawie z niej embrionek z ledwie zaznaczonymi cechami płciowymi ;-)
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, no co ja ci poradzę, żeś dużo starsza, no może powinnaś pogodzić się z peselem i zacząć zachowywać się jak na starszą panią przystało? Bo trochę siary tu robisz... sobie!
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Die ewige Weiblichkeit - młodziutka-slodziutka ośmiorniczko ?. Mnie PESEL niepotrzebny ?. W przeciwieństwie do ciebie ?
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, weź się odczep!
    Ja nie Bożenka, że mnie osaczysz chamstwem i ucieknę.
    Daremny twoj trud. Tylko się spocisz i zasapiesz... ale jak lubisz...?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Jaka "Bożenka"? Ostatnio nie miałam do czynienia z żadną z moich znajomych "Bożenek", z którymi zresztą pozostawałam w nader sympatycznych kontaktach :) O jakiej "Bożence" majaczysz, białko???
    Natomiast owo "chamstwo", to twoja specjalność LaUrko, wcześniej "Betti", a gdzie indziej "elko". Przypomnieć ci wysmażane do mnie twoje, "elką" sygnowane, o znamionach stalkingu, ordynarne maile?

    P.S. "Przestrzeń publiczna", młodzieńka-słodzieńka, "przestrzeń publiczna" pod twoim utwor(ki)em, który przez ciebie, perełeczko sztuczna, został wstawiony, to siłą rzeczy jest i "własnością publiczną". Za darmo, młodziutka-słodziutka, za friko ;-)))
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, tak, pokaż te "ordynarne maile", bo inaczej ja je pokaże, jedyne w zasadzie, w których ciebie przepraszalam.

    Namolna jesteś... czyżby mały ruch pod twoim kolenym "dziełem życia"?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Pokażę, kiedy nie zaprzestaniesz mnie nękać swoim stalkerstwem i wmawiać mi jak w Żyda chorobę jakąś "naszą Bożenkę", którą "osaczyłam chamstwem".
    Przez wiele lat byłam dziennikarką-publicystką interwencyjną i nikt, nawet z moich tzw. wrogów, nie zarzucił mi żadnego "chamstwa", dopiero obecny jasnogród wyciera sobie tym określeniem plugawe jadaczki, drąc się jednocześnie ośmioma gwiazdkami. Bo zdaniem tychże: należy - nie należy, ale j***ć trzeba. Kogo? Ano tych, których ta tłuszcza nadziewa na swoje wirtualne widły.
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, a wiesz bylam na postscriptum i poczytałam te maile... ciekawe swoją drogą.?
    Ty też poczytaj....?

    Patrzcie państwo już "anioleczek" zapomniał o Bieżnie Joannie, ot a o mnie nie może zapomnieć.
    Jeszcze niedawno takie milusińskie komentarze... i szlag wszystko trafił.
    Zabawne?
  • MartynaM dwa lata temu
    Bożenie Joannie*
  • MartynaM dwa lata temu
    kolejnym*
  • MartynaM dwa lata temu
    A swoją drogą, jakimi gwiazdkami ja się wydzieram? I kto do kogo przyszedł?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Wybiórcza pamięć: https://www.opowi.pl/spektakl-calonocny-a78897/

    nie trzeba by się było tam czołgać, to i ja z tym wszystkim dałabym sobie sianka ;)
  • MartynaM dwa lata temu
    Nie dałabys. Boś taka chrzescijanka... z piekła rodem, i takie będą tu piszczec do obsrania....
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Screen! Kolekcja-dowód, że jestem "stalkowana". Lecz się na kulaski młodzianko plus z kawałkiem, równie nowa jak ten twój zdezelowany publiczny tabor, bo na twoją łysiejącą głowinę za późno.
    I sama się utataj, a ja najwyżej podeślę ci pampersy z wszelkimi zaznaczonymi na nich kropelkami :-D :-D :-D
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, masz pampersy? No, no...
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Jak je kupię dla ciebie, to będę miała. Nieużywane.
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi.... hahahaha
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Powiedziała. I sobie poooszła :-D
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Sianem się obrzucają kobiety! Strasznie tu, gdzieś obok miłość, obok strefy wojny. Tu krwawe siano, tam kotki dwa. Okrucieństwo obok namiętności a tylu szarych straceńców patrzy, próbuje uszczknąć kawałek pojęcia, zrozumieć krztynę. Lecz tylko kadra - dużo, mniej - pierwsze szeregi w khaki, w pojęciu o co kruszy się oręż i czemu "my" dobrzy, "oni" przeklęci. Szary w lęku, nie zapyta, bo siano!
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Chyba wiersz przypadkiem napisałem, jakby zwersyfikować by się może okazało?
  • MartynaM dwa lata temu
    Napisałeś... ułóż ładnie i wstaw!
  • befana_di_campi dwa lata temu
    "Sianem" nazywa się obecnie zieloną herbatę. Działa uspokajająco oraz odtruwająco ;-)
  • MartynaM dwa lata temu
    Befana dąży do mojego bana, przerabialysmy to. Wczesniej tak samo dawała do pieca i jednocześnie zalila się Adminowi... starsza pokrzywdzona pani, ktorej wszystko można...
  • befana_di_campi dwa lata temu
    "Starsza pani" ma mentalnie lat 25. A ty oprócz własnego żółciejącego PESELU to w sdobie gburię-furię, która nie tyle nie może "starszej pani" przegadać, co zwyczajnie nie potrafi ;-)
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, tak, dokładnie. Jest pani najlepszą, starszą panią w calym necie... nikt tego nie kwestionuje. Nikt, kto czytać umie... ?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    "W sobie" - literówka :-) "Pardon, toi femme, bo przecież nie moja?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Oprócz mnie jeszcze poetessy po dziewięćdziesiątce. Przepiękne urodą "Pani Zimy", lady's :-)
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, 25 lat mentalnie.... chyba dzisiaj zejdę... ze śmiechu.???

    Yanku, ratuj...???
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Zejdź i nie podnoś się. Przynajmniej dzisiaj; jutro już się możesz gramolić na czworaki.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Adminowi to ta "starsza pani" żaliła się na kogoś zupełnie innego. Z "Betti" załatwiła sobie sama. Bez niczyjej pomocy ani nadprogramowego straszaka.
    Kto zbanował "Betti" a później "LaUrę", to "starsza pani" nie miała w tym żadnego udziału, bowiem znużona własnym wiekiem owa "starsza pani" zrobiła sobie na Opowi, Ferien :)))
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, popisz sobie, sama ze swoją "mądrością", zostawiam ci całą przestrzeń... działaj!
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Łaskawczyni!!!

    :-) :-) :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania