„Szczęściarz” – gra karciana według VF
Stworzyłem wczoraj po smacznym obiedzie fajną grę karcianą. Mam nadzieję, że Wam spodoba się. Nazwałem ją „Szczęściarz”.
ZASADY:
- gra jest tylko dla dwóch graczy
- potrzebna jest talia 24 kart (jak do popularnego tysiąca, czyli Asy, Króle, Damy, Walety, 10 i 9)
- gracz rozdający tasuje karty i układa następująco:
*4 karty dla każdego z graczy
*16 kart wspólnych w kombinacji prostokąta o wymiarach 2 karty X 8 kart
- gracze ustalają, który rząd 8 kart należy do odpowiedniego gracza
- gracz, który rozdaje karty ma pierwszeństwo i ma prawo wybrać dowolne 3 karty z 8 swoich kart i 3 dowolne karty z 8 kart przeciwnika.
- drugi gracz wybiera w pozostałym układzie 3 karty ze swojego rzędu i 3 karty z układu przeciwnika
- jeśli proces wybrania wszystkich kart jest wykonany prawidłowo, to na stole powinny zostać tylko 4 karty z 16
- pozostałe 4 karty są odkładane i nie biorą dalszego udziału w zabawie
- gracze mają po 10 kart i następuje podliczenie punktów (najważniejsza cześć gry)
- punkty zostają przyznane, gdy w tych 10 kartach odpowiednia z kart ma chociaż parę (oczywiście punkty będą przyznane w przypadku 3 lub 4 tych samych kart)
- punkty nie zostają przyznane, gdy dana karta nie ma np. pary, czyli jest tylko „sama”
- punktacja:
* 9 to 9 pkt
* 10 to 10 pkt
* Walet to 11 pkt
* Dama to 12 pkt
* Król to 13 pkt
* As to 14 pkt
Przykładowe rozdanie:
Gracz A ma następujące karty – jeden As, jeden Król, dwa Walety, trzy 10 i trzy 9
Gracz B ma następujące karty – dwa Asy, dwa Króle, cztery Damy, jeden Walet i jedna 10
Podliczenie graczy:
Gracz A – As i Król to zero, bo nie mają chociaż pary.
Podsumowanie Gracza A to 0 + 0 + 2 x 11 + 3 x 10 + 3 x 9 = 79
Gracz B – Walet i 10 to zero, bo nie ma pary
Podsumowanie Gracza B to 2 x 14 + 2 x 13 + 4 x 12 + 0 + 0 = 102
Gracz B wygrał.
MIŁEJ ZABAWY
Komentarze (8)
https://www.opowi.pl/poker-wedlug-vampire-fangs-a92863/
"gracz, który rozdaje karty ma pierwszeństwo i ma prawo wybrać dowolne 3 karty z 8 swoich kart i po 3 dowolne karty z 8 kart przeciwnika" - tu nie ma żadnego "po 3 dowolne karty z 8 kart przeciwnika", bo wybrać może tylko i wyłącznie trzy karty spośród kart przeciwnika, jeden raz. Tak w ramach ilustracji problemu.
"na stole powinny zostać tylko 4 karty z 16 i każdy z graczy powinien mieć po 6 kart"
"każdy z graczy ma po 6 kart i po 4 karty rozdane z tasowania"
"gracze mają po 10 kart" - wystarczy ta ostatnia linijka.
Punktacja równie dobrze może się zaczynać od 1 i kończyć na 6 (żeby ułatwić liczenie), albo można grać zestawem As-6, żeby wartości oczek się zgadzały z numeracją karty.
Poza tym niewiele tu "gry" karcianej. Ot wojna, tylko krótsza. Albo losowanie przypadkowych liczb, bo nie ma żadnego miejsca na strategię.
Osobiście dodałbym jednak jakiś element strategii, bo w obecnej postaci wygrana to czysty przypadek, a cztery karty pozostające na stole nie pełnią żadnej funkcji. Nie chcę sugerować konkretnych zmian, bo niezbyt wypada (a i trudno wymyślić coś oryginalnego/przyjemnego do ogrywania), ale gdybyś zechciał z tego zrobić autentyczną grę, to masz dużo miejsca na rozwój pomysłu.
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania