Szkatułka Pijanego Czasu↔Dekaos Dondi

Szkatułka Pijanego Czasu. Głupia i durna nazwa w ciemną cholerę. Po prostu któreś z nas wymyśliło i tak zostało. Chociaż po prawdzie, to nie była żadna szkatułka, tylko najzwyklejsza w świecie kanciapa, a miejsce zdarzeń mogło być zgoła dowolne.

 

Na środku stało krzesło za stołem, a naprzeciwko oparcia wisiał na ścianie zegar. Wspomniane siedzisko zajmował podatny i cierpliwy kumpel, gapiąc się na zegar. Była dokładnie dziewiąta. Otrzymał polecenie: zakrzyknij kiedy minie godzina i będzie dziesiąta. No i zakrzyknął, dając w ten sposób znak, że możemy rozpocząć drugą fazę sprawdzenia naszej teorii.

 

Nie musiał siadać gdzie indziej, by się dodatkowo stresować drogą. I tak już był skołowaciały, od ciągłego zerkania na wskazówki i tykanie. Trzeba przyznać, że problemu żadnego nie stworzył. Dlatego wybraliśmy właśnie jego. A poza tym uległ hipnozie raz dwa.

 

Otrzymał polecenie takie samo jak w realu. Siedzisz w Szkatułce Pijanego Czasu i wpatrujesz się w zegar. Jest dziewiąta. Powiedz, kiedy upłynie godzina i będzie dziesiąta. Wtedy powiem: raz, dwa, trzy przemilczę, ale w zamian pstryknę palcem i powrócisz.

 

Pod naszą obserwacją był czasomierz, stojący na stole. Też z dziewiątą.

Jakież było nasze, mimo wszystko, zdumienie, gdy nagle zakrzyknął: „Chłopy, u mnie dziesiąta. A u was?’’

 

A u nas była figa, a nie dziesiąta, tylko dziewiąta dwanaście. Z tego podniecenia, zapomnieliśmy pstryknąć palcem. Być może od początku wpatrywał się w zegar.

 

Nakłoniliśmy jeszcze wielu chętnych do udziału w imprezie, wmawiając im, iż nie tylko zajmą poczesne miejsce przy słynnym stole w Szkatułce, ale także poczytne miejsce w historii. Co prawda wielu nagabniętych w temacie, nas niekulturalnie olało, lecz niektórzy, przeciwnie. Wyniki nie były dokładnie takie same, w sensie różnicy tam i tu, ale bardzo podobne. Doszliśmy do wniosku, że w czasie snu sytuacja może być podobna. Problem polegał na tym, w jaki sposób nakłonić delikwenta zanurzonego we śnie, co ma śnić i żeby jeszcze dał znać, kiedy będzie dziesiąta, a później to wedle nas niech sobie śni, co bądź.

 

Tak czy inaczej, wniosek nasunął się oczywisty. Upływ czasu bez przestrzeni (w ludzkim umyśle) ulega zakłóceniu. Płynie względnie inaczej niż w czasoprzestrzeni w świecie rzeczywistym. Odwrotność krótkiego lotu w bardzo, ale to bardzo pospiesznej rakiecie. Na zewnątrz mija go, ho ho, o wiele więcej.

 

Niestety. O naszych wymysłach z biegiem czasu zapomniano. Przyczyna mogła być bardzo prozaiczna. Nie można było na tym zarobić i w ogóle wykorzystać. Bo niby jak? No O.K. Płynie inaczej. I co z tego wynika? Ano nic. Do czego przydatne? Do niczego. Nawet do reklam. No nie. Oczywiście. Niech sobie płynie. Czemu nie. Nam to wisi. Krzyż na drogę i kopa w dupę. Ciekawostka i tyle. Ot co.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • kigja 18.10.2020
    Bardzo filozoficzne rozważania, ale nie wiem czyje...
    Ostatnio pasja zrobiła mnie w patatajka, ale może to DD próbuje wyprowadzić wszystkich w pole?

    DD!
    ?
  • Patatajka i znów zagwostka Hahahahah, Ale DeDo też ma filozofię w głowie O!
  • Dekaos Dondi 22.10.2020
    Kigjaczek↔Nie miałem szans→ dd ''''''''''''''''''''''''''?
  • Szpilka 18.10.2020
    Gdyby tak można było sobie sen wybrać, nie chciałabym się obudzić. O!

    Też stawiam na Dekaosa ?
  • Stawiaj, a jak wyjdzie patatajka hahahhah
  • Dekaos Dondi 22.10.2020
    Szpilko→Już po mnie dd ''''''''''''''''''''''''''?
  • Kocwiaczek 18.10.2020
    To jest mix wielu stylów. Widzę tu Dekaosa, Pasję i Szpilkę. A skoro nie umiem podjąć decyzji to stawiam na ekipę Niepowtarzalnego Stylu z Opowi :) Taka będę, a co mi tam :D
  • O wreszcie zgadłaś i walnęłaś po oczach hahahahah. Tak, to my!!!
  • Tjeri 18.10.2020
    Faktycznie miks. Ale znowu Kocwiaczka tu widzę... Takiego Kocwiaczka DeDowego (czytaj: Kocwiaczek umykający przez tylne drzwi w kapocie DeDo.
  • Kocwiaczek 18.10.2020
    Pomysłowy Dobromir i tajemniczy Don Pedro w jednym? Brzmi jak plan :D
  • Tjeri 18.10.2020
    Kocwiaczek o to to!
  • Namajaczyłaś Tjeri jak na dobrym haju hihihi
  • Shogun 21.10.2020
    DeDowe takie :)
  • Co ty nie powiesz? A możliw, że Dedowe hihihi
  • Shogun 21.10.2020
    Niepowtarzalny Styl z Opowi nie powiem? A jednak powiedziałem haha ;)
  • Dekaos Dondi 22.10.2020
    Shogunie→Ano.Dedowe ''''''''''''''''''''''''''?
  • Shogun 22.10.2020
    Dekaos Dondi ha! Instynkt mnie nie zawiódł ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania