Szkoła nie jest do przekazywania wiary. Ma to robić parafia!
Oto kilka argumentów,
które mogą uzasadniać,
dlaczego religia nie powinna być nauczana w szkołach:
1. Neutralność światopoglądowa szkoły: Szkoła publiczna powinna być miejscem neutralnym światopoglądowo, gdzie wszyscy uczniowie, niezależnie od wyznania, czują się komfortowo i akceptowani. Nauczanie religii może prowadzić do podziałów i dyskryminacji uczniów, którzy nie wyznają danej religii.
2. Różnorodność religijna: W społeczeństwie istnieje wiele różnych wyznań i religii. Nauczanie jednej konkretnej religii w szkole może być postrzegane jako faworyzowanie jednej grupy wyznaniowej kosztem innych. Parafie i inne miejsca kultu są bardziej odpowiednie do nauczania religii, ponieważ mogą skupić się na specyficznych potrzebach swoich wiernych.
3. Oszczędności finansowe: Nauczanie religii w szkołach wiąże się z kosztami, które mogłyby być przeznaczone na inne, bardziej uniwersalne cele edukacyjne. Przeniesienie nauczania religii do parafii mogłoby zmniejszyć wydatki na edukację publiczną.
4. Skupienie na przedmiotach świeckich: Szkoła powinna koncentrować się na nauczaniu przedmiotów świeckich, które są niezbędne do wszechstronnego rozwoju uczniów i przygotowania ich do życia zawodowego. Religia, jako przedmiot, może być lepiej realizowana w ramach działalności parafialnej, gdzie jest więcej czasu i przestrzeni na głębsze zrozumienie i praktykowanie wiary.
5. Wolność wyboru: Uczniowie i ich rodzice powinni mieć wolność wyboru, czy chcą uczestniczyć w lekcjach religii. Wprowadzenie religii do programu szkolnego może ograniczać tę wolność, zwłaszcza jeśli lekcje są obowiązkowe lub trudno dostępne w innych godzinach.
Wyłączenie religii ze szkół może przynieść kilka dodatkowych korzyści:
1. Większa efektywność nauczania: Skupienie się na przedmiotach świeckich może poprawić jakość edukacji, ponieważ więcej czasu i zasobów będzie przeznaczonych na naukę przedmiotów podstawowych, takich jak matematyka, nauki przyrodnicze, języki obce i historia.
2. Zwiększenie tolerancji i zrozumienia: Wprowadzenie programów edukacyjnych, które uczą o różnych religiach i kulturach w sposób neutralny, może promować tolerancję i zrozumienie między uczniami różnych wyznań. To może przyczynić się do budowania bardziej zintegrowanego i harmonijnego społeczeństwa.
3. Ochrona praw uczniów: Uczniowie mają prawo do wolności wyznania i przekonań. Wyłączenie religii ze szkół może pomóc w ochronie tych praw, zapewniając, że nikt nie będzie zmuszany do uczestnictwa w lekcjach religii, które nie odpowiadają jego przekonaniom.
4. Lepsze przygotowanie do życia w zróżnicowanym społeczeństwie: Uczniowie, którzy uczą się w środowisku neutralnym światopoglądowo, mogą być lepiej przygotowani do życia w zróżnicowanym społeczeństwie, gdzie spotykają się z różnymi kulturami i religiami.
5. Zwiększenie autonomii rodziców: Rodzice będą mieli większą swobodę w decydowaniu o religijnym wychowaniu swoich dzieci, bez wpływu szkoły. Mogą wybrać odpowiednie dla siebie i swoich dzieci formy nauczania religii, takie jak katecheza w parafii czy inne formy edukacji religijnej.
Komentarze (18)
Jak to zrobiły już niektóre kraje - opodatkować kościół i niech wierzący dobrowolnie płacą na niego ze swoich dochodów, ponieważ to w ich interesie powinno to leżeć.
Wiec chodzi walczącym z Bogiem , aby przed żniwami wyrwać z korzeniami pszenicę , dając prawo wzrostu tylko chwastom. Szkoła według lewaków jest neutralna , jeżeli propaguje wszelkie zboczenia bez kontroli.
Izba Karna Sądu Najwyższego nazwała wszystkie dotychczasowe działania rudego folksdojcza za nielegalne i przestępcze.
• Trolluss vcurviacus – troll, który myśli, że jest fajny, trolluje dla zabawy.
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania