Sz?ł kΘl◍rów[ONESHOT]

Do dziś miałem to dziwne przekonanie, że wszystkie barwy tego świata sprowadzają się wyłącznie do odcieni szarości. Wstałem wcześnie rano, biorę prysznic, piję kawę o smaku gorzkiej rozpaczy i na sam koniec wychodzę do pracy. Czasami mam to dziwne wrażenie, że całość ludzkiego żywota się do tego sprowadza. Do rutyny. Zakładam swe czarne pantofle, zapinam ostatni guzik pomiętej koszuli, by na sam koniec zatrzasnąć drzwi wynajmowanego lokum. Idąc przez spowite mrokiem puste uliczki miasta, staram się nasłuchiwać odgłosów śpiewu ptaków, jednak odpowiada mi grobowa cisza. Całkowicie w sposób nieświadomy zmieniam swą ścieżkę do pracy i skręcam w stronę doków, gdzie na moje przybycie drobne okręty wyrzucają sieci rybackie za burtę w celu złapania choć odrobiny ryb. Rozglądam się. Zamiast zatłoczonego beczkami doku widzę pusty plac ze śnieżnobiałym, kafelkowym gruntem. Mam wrażenie, iż oprócz mnie nie ma tu nikogo, że towarzyszy mi wyłącznie ta paskudna biel, jeden z wielu odcieni szarości. Wtem widzę ją, jak anioł zstępuje na grunt, powoli opuszczając na niego swoje pięty i mnie woła. Chwytam ją za rękę i z zaciśniętymi dłońmi nawet nie zwracamy uwagi na zmieniającą się scenerię. Oglądamy wschodzące znad horyzontu słońce.

Zapowiada się naprawdę barwny dzień.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Shogun 17.06.2020
    Ciekawy tekst. Osobiście z tego co słyszałem, to wszystkie inne kolory pochodzą od bieli, a dokładnie od białego światła :) Bo w sumie samo odbieranie kolorów, to zjawisko optyczne :)
  • DEMONul1234 17.06.2020
    ^^
  • Szpilka 17.06.2020
    "kawa o smaku gorzkiej rozpaczy" i rutyna, dlatego taki cudny jest urlop i tęcza na niebie ?

    Tekst nietuzinkowy ?
  • DEMONul1234 17.06.2020
    ^^ Dopiero mam zacząć pracę biurową, więc po powrocie do domu będę pływał w cheatosach :) Dzięki.
  • Pan Buczybór 17.06.2020
    Interesujące, choć nieco koślawe. Ogólnie niby tekst krótki, ale przydałoby się jakoś wcięcie akapitowe. Tak poza tym lekko chaotycznie, ale pomysłowo.
  • DEMONul1234 17.06.2020
    Jeśli przez koślawość masz na myśli drętwość (poszedłem, zrobiłem, zobaczyłem a potem ruszyłem) to było to zagranie celowe.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania