Taka wiara jaki pod sufitem aparat

Była li uczona dysputa,

czy mógł bóg stworzyć mańkuta?

- Wygląda to na diabelskie nasienie,

jak żegna się lewym ramieniem!

 

Dziś równie uczenie

głowią się dobrodzieje,

czy z jego ręki i woli

te lesbijki oraz geje.

A może

(miast zabierać się za wyważania dawno otwartych bram)

to takie z księgi ksiąg

-Uczyńmy człowieka

(...), podobnego Nam

-wziąć….

 

Gdyby nadal i po tym

dobrodziej kopie kruszył,

że ułomny… no to co

- ważne, że nie bez duszy.

Wszak grzmi jak grzmiał,

iż każde poczęte,

wymaga szacunku i troski,

bo z duszą,

znaczy, na bank…święte.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Conie 3 tygodnie temu
    Tylko katolicka wiara,
    pełną piersią żyć pozwala.
    A kto nie rozumie tego,
    jest idiotą i lebiegą.
  • ireneo 3 tygodnie temu
    Ty tu bredzisz że Jezus jest wszędzie z wami i tak obok niego sypiesz epitetami? Okazujesz przejawy zdemoralizowania. W tej chwili popełnissz trzy z siedmiu grzechów głównych i to przy swoim bogu. Spełnienia pragnienia bycia wiecznym jak buk nie doznasz. Czy ty aby znasz swoją religię...raczej należy poważnie wątpić.
    Tyś taki kibol katolik, który najlepiej czuje się w tłumie, gdzie po rozumie. Tracisz pewność paciorku a trollowanie jest tego przejawem.
    Gdybyś zamierzał wyprostować kręgosłup, a nie wiesz jak, to siadaj przed klawiaturą z wyobrażeniem, że obok wnuczek, wnuczka jeśli obecność boga cie nie odchamia.
    I tak ci dopomósz buk
  • spillo (szpilka II) 3 tygodnie temu
    Kto do wiary tu przymusza,
    uchybiając niepochlebnie,
    temu sczeźnie wredna dusza,
    no i Kusy też go... stuknie ¬‿¬
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    Katolicka wiara nie rozumie że,
    nie było odpowiedzi w tłumie.
    Odbpowiedzi która pogrążyła Judasza,
    aby uwolnić nam Barabasza.
    Bo gdy Piłat zapytał więźnia swojego,
    "Kim jesteś mój drogi kolego?"
    Usłyszał odpowiedź w sam raz...
    ..."Jam jest Jeszue Bar Abbas".
    A pamiętaj idioto i lebiego,
    To naczy Jezus, Syn Ojca Swego.
    Także nawet w tej kwesti się mylicie,
    a mimo to w te bzdury wierzycie.
  • Conie 3 tygodnie temu
    Lechosław_Kerner coś ci się koleś pomyliło w łepetynie. To nie w sprawie Judasza głosowali, ale Jezusa. Jak to zwyczajna hołota, istniejąca w każdym kraju, zagłosowali za ciemnym typkiem, a czyste dobro, piękno, niewinność i miłość wydali na mękę.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    Conie Po pierwsze to grzeczniej. A po tam jakieś kolejne to widzę, że jest słabo ze zrozumieniem tego co czytasz. Dodatkowo wiedzę historyczną przysłania ci ślepa wiara. Nie było kogoś takiego jak Barabasz, ta historia powstała 150- 300 lat po śmierci Jezusa. Bazowała na tym, że albo przez pomyłkę albo celowo zinterpretowano słowa Jezusa, który przedstawił się Piłatowi Jeshue Bar Abbas, czyli jestem Jezus Syn Ojca Swojego. Z aramejskiego Bar Abbas zrobiono Barabasz, dorobiono piekna patetyczna historię dla baranków i jest to co jest...
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    To może wyjaśnię jeszcze tego Judasza bo aż stad czuję jak tryby się kręcą a nic z tego nie wynika.... Judasz jako zdrajca Jezusa został pogrążony jego śmiercia, jako właśnie zdrajca nie wytrzymał swojego czynu i skończył jalnskończył... Oczywiście wedle legendy zwanej Nowym Testamentem.
  • Conie 3 tygodnie temu
    Lechosław_Kerner ewangelie opisujące to zdarznie powstały między 65 - 110 rokiem naszej ery, a nie 150-300, więc coś Ci się pomyliło kolego. Starałem się zachować maksymalnie grzecznie, chociaż jak się ma przed sobą taką ahistoryczną sztukę, to trudno zachować kulturę.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    Conie
    Rozmowa z religijnym fanatykiem jest miałka...
    ...bo działa na nich tylko pięść i pałka.
  • Conie 3 tygodnie temu
    Lechosław_Kerner tia jak się obnażyło czyjeś nieuctwo i argumenty z czapy wzięte to personalne ataki:))) Bardzo brzydkie to i nieeleganckie.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    Conie
    Tak, masz rację.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    Chodziło mi o badania Orygenesa, żył jakoś 150-300 lat potem, nie pamietam dokladnie bo to w sumie nie ma znaczenia, a jego badania pokazały kłamliwość ewangeli w tym temacie. Mimo, że wczesne pisma dokładnie opisywały wypadki o jakimś Jezusie co to za syna Boga się podawał i go zabili.
    (Nie było wtedy domów wariatów więc zamknąć go nie mogli to chodził sobie i wkurzał Żydów, aż nie wytrzymali i go odstrzelili, odkrzyżyli w sumie)
    A potem dla takich jak ty ubrano to wszystko w chodzenie po wodzie, przemiane wody w wino, zmartwychwstanie i inne takie cudowne zapłodnienia jego matki oraz podobne uduchawiające bajki i teraz ty i tobie podobni bronicie czegoś czego nie rozumiecie (bo mieszacie sacrum z profanum).
  • Conie 3 tygodnie temu
    Lechosław_Kerner ubiorą to ciebie w rolę szkopskiego popychadła i niewolnika.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    Conie
    Z pracowitych ust klerykalnego parobka prowadzanego na postronku watykańskiej mafii to prawdziwy komplement.
    Chociaż wolałbym być parszywą, komunistyczną, enerdowską świnią na usługach Stasi. No ale nie można mieć wszystkiego.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    Chciałem abys był moja kolejna ofiarą porady tego forum, że jak ja skomentuje to i koment dostanę... ale fajny ten wierszyk jest w sumie nawet bardzo he he, podoba mi się ;-)
  • ireneo 3 tygodnie temu
    W zasadzie nie przeszedłeś od treści do zawartości półkul autora czy pysznieniem się znajomości jego CV, a więc w trollowanie dlatego nie mam się do czego przyczepić. Ocena przychylna, ale jeśli tylko często grzecznościowa, to bywa, że z nie w ciemię bitego łatwo robi idiotę😄.
    Z oceną się całkowicie zgadzam i taki był zamiar, aby zabawiał, a i zasadnie wyśmiewał.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    ireneo Przychylna ale nie grzecznościowa tylko w sumie przypadkowa bo wybierałem wiersze do skomentowania tak o... Szczerze mówię, że zabawny wierszyk jest ten.
  • ireneo 3 tygodnie temu
    Lechosław_Kerner "Bursztynową...." czytalem wczoraj. Ewentualnym zaiteresowanym dobrą poezją polecam, a komentarz wymaga wnikliwości, a więc dluższego zatrzymania przy materii. Pewnie jutro. Jeśli masz więcej z podobnego warsztatu, to znajdź forum poetyckie. No, stricte poetyckie.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    ireneo A to jakie jest?
  • ireneo 3 tygodnie temu
    Lechosław_Kerner
    Napisalem, że nie całkiem, więc tak uważam.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    ireneo Czyli bardziej sie sprawdzaja takie jak tu wyzej zrymowalem w odpowiedzi na koment Coni?
  • ireneo 3 tygodnie temu
    Lechosław_Kerner
    To co w odpowiedzi zrymowałeś poezją nie jest. A jeśli można, to nikt ambitny tu się nie zasiedzi. Masz ambicje wyjść poza rymowanki, a tu cię pokorcilo.
  • Lechosław_Kerner 3 tygodnie temu
    ireneo To się nazywa wszechstronność he he. Pokorciło na trigger religijny😁
  • ireneo 3 tygodnie temu
    "Conie" -".Starałem się zachować maksymalnie grzecznie, chociaż jak się ma przed sobą taką ahistoryczną sztukę, to trudno zachować kulturę.."
    Ty nie masz co zachowywać. Przekonasz się po przeczytaniu w googlach czym jest ahistorycyzm. PISz w znanym sobie, oklepanym obszczymurkowo, języku. Będziesz ciut bardziej autentyczny. NaPISałem😄

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania