Taki typ

Założył czapkę niewidkę. Tak było zawsze, kiedy próbował sprzedawać androny rodem z internetowej głuszy, gdzie rozum mówi dobranoc.

Jego najważniejsze argumenty brzmiały zwykle tak samo: Bezczelny lewaku! To udowodnione kościołowo!

Na fakty miał uczulenie. Wolał przekonania. Nosił je jak zbroję, wiecznie zakuty od czubków butów aż po głowę. Cudzych pytań wprost nie znosił. Nawet błahych o szczegóły typu: data, nazwisko, albo tekst źródłowy. Dlatego zazwyczaj, zamiast udzielić odpowiedzi, zakładał czapkę niewidkę i udawał, że go nie ma.

Na własne życzenie utknął w wymyślonym świecie, przez co nigdy nie zobaczy, że każda rzecz ma swój morał. Trzeba go tylko umieć znaleźć.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Bettina 3 miesiące temu
    Moral sam w sobie o tym samym.
  • maciekzolnowski 3 miesiące temu
    Ależ to krótkie! Okej, no to czytamy! :-)
  • Alienator 3 miesiące temu
    Drabble. Na zdrowie!
  • Noico1 3 miesiące temu
    Do Ziemkiewicza to temu daleko. Nudne i sztampowe.
  • SwanSong 3 miesiące temu
    Doucz się, co to znaczy sztampowe, kolesiu z bólem tyłka.
  • zsrrknight 3 miesiące temu
    nie szkoda klawiatury na pisanie o tym?
  • Alienator 3 miesiące temu
    I tak już się zacina, więc trzeba ją dobić.
  • Adin dwa tri 3 miesiące temu
    Fajne, lubię dopracoane teksty walace w sedno sprawy
  • Alienator 3 miesiące temu
    Jak to drabble, krótko i na temat.
  • Adin dwa tri 3 miesiące temu
    Alienator Od strony mechaniki słowa świetne.
  • Alienator 3 miesiące temu
    Adin dwa tri To dlatego, że wszelkie podobieństwo do prawdziwych postaci i zdarzeń jest wyłącznie przypadkowe...
  • Narrator 3 miesiące temu
    Temat może interesujący, przynajmniej dla niektórych, lecz sposób ujęcia moim zdaniem raczej jednostronny i wbijany młotkiem🔨 w głowę😵, żeby nie pozostawić żadnych wątpliwości, ponadto wpadający miejscami w monotonię: założył, wolał, nosił…

    Trochę tak, jakby przedstawiono typ stuprocentowo czarny, będący lustrzanym odbiciem typu stuprocentowo białego. To pospolita pułapka: im bardziej chcemy coś udowodnić, tym większe zasiewamy wątpliwości.🤔

    Co jest najbardziej godne uwagi to ogromna motywacja autora do napisania tego tekstu.😊

    Tym optymistycznym akcentem kończę i wracam do oglądania meczu Hurkacz🇵🇱 – Medvedev🇷🇺.
  • Alienator 3 miesiące temu
    Przyznam, że nie bardzo rozumiem zarzuty. Piszesz o jednostronnym ujęciu, czyniąc zarzut, że pomijam inne spojrzenie. Tylko sam temat obejmuje jeden typ, a nie różne typy. Gdybym chciał napisać drabble opartego na analizie porównawczej, to bym go napisał. Jednak chciałem przedstawić określony typ i dokładnie to zrobiłem. Dlatego też nie rozumiem zarzutów, ponieważ wychodzi na to, że nie napisałem o tym, o czym byś chciał. Tu muszę Cię zmartwić. Nie spełniam życzeń.
    To czy bohater jest czarny, czy biały, jest subiektywną oceną czytającego. Jedyne co świadczy o stawianiu postaci po określonej stronie, to zacytowane "argumenty" i tu przyznaję, że zastanawiałem się nad ich zmianą, a raczej w ostatniej chwili zdecydowałem się na taką, a nie inną polaryzację. Przyczyn jest wiele, ale podstawowa, to nieprzekonujące argumenty w kwestii liczenia słów (mimo dość jednoznacznej odpowiedzi z poradni językowej).
    Muszę Cię zawieść również w kwestii motywacji. Nie potrzebowałem specjalnej motywacji do napisania stu słów, ponieważ to i tak poniżej mojej dziennej normy.
  • Szpilka 3 miesiące temu
    Fajoskie, z polotem i bez umniejszania przedstawiony pewien user. Podobuje mi się, że hohohohooh, albo i więcej (งツ)ว
  • Alienator 3 miesiące temu
    No wiesz co, Szpilka? Przecież wszelkie podobieństwo jest niezamierzone i zupełnie przypadkowe. ;) Na zdrowie.
  • EllVik 3 miesiące temu
    O tym można by książkę napisać...
  • Alienator 3 miesiące temu
    Pewnie tak, ale jak dla mnie, sto słów w zupełności wystarczy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania