Takie sobie dywagacje

Gdzieś tam

za siedmioma górami

i lasami

na pewno jest pięknie

tymczasem tutaj

życie toczy się leniwie.

 

Stoję sobie sam

może na krawędzi

i jeden krok wyjaśni

co było takie

złudne i nijakie.

 

Poczekam aż wzrok

przyzwyczai się

do ciemności

może wyłonią się kontury

rzeczywistości są różnorakie.

 

Teoria kwantowa

to spisek mędrców

jak też wyłania się

z rachunku prawdopodobieństwa

morał

że życie to przypadek.

 

KONIEC +++

 

+++ Słowo ostateczne

zapisane kursywą

pochyłość kojarzy

mnie się z upadkiem.

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Fizyka kwantowa to magja. Przypadek to wolna wola. Żyjemy w magicznym i ożywionym świecie. Ja mam krasnoludki w kuchni, w pralkach są duchy wirów wodnych kradnące skarpetki. Życie to bajka, tylko trzeba umieć to dostrzec... Ciemność z Twojego wiersza to dobra nauczycielka.
    Pozdrawiam ?
  • Starszy Woźny ponad rok temu
    Kwanty mojej córki, były zmorą w czasie studiów na UW. Teraz robi doktorat z tego kwantusia. Coś tam mi przekazała. To też jakby poezja. Trzeba mieć trochę wyobraźni. Zgadywać, co się wydarzy. możliwości zawsze jest wiele. Zjawiska są nie przewidywalne. To tak, jak z bronią jądrową. Mogą kwanty być wykorzystane dobrze, lub nie.
    A w ogóle to wszystko do dupy. Dzięki za wpis poboże. Szkoda, że nie jesteś bogiem.
  • kamińe 9 miesięcy temu
    córki są ok, każda córka jest córką
  • S2Y3GI9 ponad rok temu
    Tekst ,,Takie sobie dywagacje" jest dla mnie bardzo rozczarowujący. Choć zawiera kilka interesujących myśli, to jego ogólny kształt pozostawia wiele do życzenia. Przede wszystkim brakuje tutaj logicznej spójności i ciągłości, co sprawia, że tekst trudno jest zrozumieć i interpretować. Wiersz zawiera także wiele niejasności i niedopowiedzeń, które dodatkowo utrudniają jego odbiór.

    Kolejnym minusem jest brak emocjonalnego zaangażowania autora. Tekst jest suchy i pozbawiony emocji, co sprawia, że trudno jest wczuć się w jego klimat i zrozumieć intencje autora.

    Ogólnie rzecz biorąc, tekst ,,Takie sobie dywagacje" jest dla mnie nieudanym próbą zamknięcia w słowach refleksji nad życiem. Jego brak spójności, niejasności i brak emocjonalnego zaangażowania sprawiają, że ciężko mi go zrozumieć i polubić.
  • oboj ponad rok temu
    flakon daj se siana
  • Domi51 ponad rok temu
    Mnie się podoba. Pozdrawiam 5
  • Piotrek P. 1988 ponad rok temu
    Dobry tekst. Podczas spaceru po krainie wyobraźni, łatwo można znaleźć się w krainie rozważań filozoficznych.

    5, pozdrawiam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania