Tam, gdzie nie kończy się muzyka

Za ścianą płacz, jakby widma żyły w snach, a ja jestem w drodze.

Słabo oświetlone ulice nie ogrzeją, dlatego zimno, być może czuję się jak dziwka w deszczu na opustoszałym osiedlu. Brakuje tylko schowanego gdzieś w bramie alfonsa, który liczy straty, powinnam więc przygotować się na wściekłość i baty.

Fakt, uderza celnie jak nikt, dlatego skręca mnie ze złości, że pozwoliłam poznać swoje słabe strony. Przetrwać więc tę chwilę, po niej skamienieję na miłość, strach.

Tęsknota za tym aż boli, bardziej niż uderzenia w środek tarczy. I jeszcze ta nagość, i wnętrze wypełnione lodowatym powietrzem.

 

Zamykam oczy, staram się przywołać wschody słońca. Morze, niesamowita gra świateł. Tam mieszka ciepło, wystarczy wyciągnąć rękę, poczuć pod stopami piasek. A woda tańczy, zderzają się fale, rozbijają złość, ukryty gniew, dopóki nie powróci żal, że za chwilę uspokoi się, zgaśnie szał, jak zawsze po wyprasowaniu tafli.

 

Znowu słychać płacz, a może to strugi deszczu uderzają o bruk, zmywają resztki od zapatrzeń, aż pozostaną tylko maski, za którymi zadrżą na wietrze, zatrzymane w kadrze, krople rosy.

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (56)

  • o nim pseud miesiąc temu
    "Słabo oświetlone latarnie" ?
  • Grafomanka miesiąc temu
    A tak dobrze tam się poczułam, że aż weszłam w światło absurdu...
  • jarrosław miesiąc temu
    o nim pseud
    Ona może pisać pierdolety
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka "wyje cisza" z tego
  • Grafomanka miesiąc temu
    jarrosław, ty wyjesz głupotą i co, piszczę coś na temat?
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka wyświechtane to wycie, aż bije po oczach twoja głupota
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka nie lubisz krytyki, odwetem ad persona
  • wersyisłowabiegłe miesiąc temu
    jarrosław raczej ty wyjesz i świecisz debilizmem
  • Vampire Fangs miesiąc temu
    wersyisłowabiegłe, kolejny przypadek użytkownika, który nie pisze żadnych utworów a obraża innych. Mowa o Tobie i głupich komentarzach.
  • Vampire Fangs miesiąc temu
    jarrosław, nie martw się gałganami.
  • Grafomanka miesiąc temu
    jarrosław, może i wyświechtane, jak znajdę coś lepszego na zastępstwo, to zmienię... I co, masz z tym problem?
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka ja nie, ale ty już tak literatko
  • jarrosław miesiąc temu
    wersyisłowabiegłe też bije od ciebie blask pustej literatki
  • wikindzy miesiąc temu
    Bo do latarni ma szczególny sentyment, tu przejawia lęk, że ktoś je wyłączy i tylko światłą okien odbiją lekko blask, tylko tyle by dało się stwierdzić, gdzie są. Kiedy miasto złoży godzina snu i domy się wygaszą, to pod nimi będzie najciemniej, a nie że tylko mało światła.
  • Grafomanka miesiąc temu
    jarrosław, jak bym miała, to byłabym taka ja ty, głupia i pusta, i jeszcze musiałabym być tchórzem, który chowa się za innymi nickami, żeby coś wstawić... Masz kompleksy, to lecz je u terapeuty, mnie twój przypadek nie interesuje.

    A teraz pisz sobie, kogo obchodzi, co taki pan nikt może mieć do powiedzenia...
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka idź do spowiedzi i powiedz księdzu grzechy przeciw bliźniemu swemu głupia i pusta lafirynda
  • jarrosław miesiąc temu
    wikindzy stanowisko pracy nocą powinno być oświetlone
  • wikindzy miesiąc temu
    jarrosław, Ma to bezpośrednie przełożenie na stan finansów, branża zdecydowanie nie popiera zielnego ładu.
  • jarrosław miesiąc temu
    wikindzy zielnego zapewne nie, ale można negocjować w tej branży
  • o nim pseud miesiąc temu
    Grafomanka "Brakuje tylko schowanego gdzieś w bramie alfonsa, który liczy straty za moje marne zainteresowanie przychodami, powinnam więc liczyć się z wściekłością i biciem."

    On liczy ona też... Za dużo liczenia... *Szacuje w miejsce liczy...?
  • o nim pseud miesiąc temu
    Brakuje tylko alfonsa w bramie, szacującego straty, spowodowane, moim brakiem zainteresowania przychodami...

    Tak bym to zapisał... oczywiście, to tylko moje „widzi mi się". Pozdro :)
  • wikindzy miesiąc temu
    jarrosław, Tak, konopie włókniste dla każdego, a zielony ład sam nastanie.
  • Grafomanka miesiąc temu
    jarrosław, ty mnie akurat wisisz i powiewasz, więc jaki to grzech podchodzić do idioty z obojętnością?
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka ty mnie też gilem jesteś
  • jarrosław miesiąc temu
    zielonym
  • Grafomanka miesiąc temu
    jarrosław, jakbym była, to byś nie przychodził pod moje wpisy i publikacje. I szkoda...
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka to nie publikuj chyba coś ci się o
    pojebało bo ty tutaj masz niewiele do powiedzenia maleńka poklaskaj sobie wargami
  • Grafomanka miesiąc temu
    jarrosław, jakby to brzmiało... Panie doktorze, mam problem, nie widzę innych kobiet poza rudą z zielonymi oczami. Gdy ja zobaczę, tracę rozum i piszę bez sensu, co robić?

    Poszukać blondynki...
  • jarrosław miesiąc temu
    Grafomanka ty masz rozdwojenie macicy i myślisz, że wszyscy latają za tobą palnik się w ten pusty łeb piNdo niedomyta
  • Grafomanka miesiąc temu
    jarrosław, wszyscy na pewno nie, ale ty na pewno... Co widać i czuć🤣
  • wikindzy miesiąc temu
    Od "zamykam oczy" znów obsesyjna plaża, piasek, gitara, poza tym fajne. Da się zauważyć lub nie da, nie, iż melodia inspirowana nutą zdarzeń na portalu.

    "wnętrze wypełnione lodowatym powietrzem" - ciekawe, tak, jak "Skamienieję na miłość", choć tu mi Stachura daje, coś tam było o głuchości lub ślepocie na miłość - nie mogę sobie przypomnieć, ale gra mi skojarzenie pierwsze.
  • wikindzy miesiąc temu
    *Stachurą, palec mam usztywniony.
  • Grafomanka miesiąc temu
    Każdy ma chyba coś, co kocha, dlaczego ja mam nie mieć?
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, A nie się Tobie darzy, niech ta plaża ma więcej piasku, słońce będzie bardziej jasne, gitara głośniejsza, może głębsze, a Ty tańcz oszalale lub nawet tańcuj, jak bohaterki oldskulowych utworów Mardź!
  • wikindzy miesiąc temu
    *morze
  • Grafomanka miesiąc temu
    wikindzy, ty tańcz jak oszalały, ja popatrzę...
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, Wypogowałem swoje, mam zdzerwiałe noge, mogę się potarzać.
  • Grafomanka miesiąc temu
    wikindzy, z kimś, to może być ciekawie
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, Też z poniekąd niedołęgą?
  • Grafomanka miesiąc temu
    wikindzy, może nie wszystko jeszcze padło...
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, A czy Ty tu aby nie o jakichś niemoralnościach?
  • Grafomanka miesiąc temu
    wikindzy, ja o niemoralnościach? No skąd. Ja przecież o życiu...
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, Prokreacja tak ewolucyjnie to na pewnym etapie jest bezcelowa, bo nie służy przedłużaniu gatunku. Dobrze, że nie miałaś tego na myśli, bo już się bałem, a kaleki, to narobią więcej kalek, jakby jakimś się zachciało. O życiu, tak, o życiu to popularne, o aurze.
  • o nim pseud miesiąc temu
    w zimną noc
    słabo świecące latarnie
    dziwki nie ogrzeją

    na ciepło alfonsa
    szacującego w bramie
    straty spowodowane

    brakiem jej
    zainteresowania przychodami
    też nie ma co liczyć

    tuż za rogiem...
    właśnie
    czy aby na pewno

    nie ma tam dnia ani nocy
    widm żyjących w snach za ścianą
    zmęczenia dróg płaczu
  • Grafomanka miesiąc temu
    No, wstaw u siebie ten tekst, pasuje, tym bardziej że z moim nie ma nic wspólnego...

    Pozdrawiam
  • o nim pseud miesiąc temu
    Grafomanka Ta już na pewno u siebie... żebym się naraził, na pozew z twojej strony?
  • Grafomanka miesiąc temu
    o nim pseud, a co mnie do twoich wierszy?
  • o nim pseud miesiąc temu
    Grafomanka Sorry, że dopiero teraz, ale nie będę w to brnął, gdyż jesteś osobą bez krawata.
  • Grafomanka miesiąc temu
    o nim pseud, a wiesz że ja bardzo lubię krawaty i dosyć długo nosiłam... sukienek za to mam mało, aż mnie to dziwi chwilami
  • o nim pseud miesiąc temu
    Grafomanka "nosiłam"

    To jeszcze gorzej... gdyż zakładałaś krawat, żeby zamaskować to, że jesteś z natury osoba bez krawata, czyli nie tylko awanturującą się, ale i przewrotną ;)
  • Grafomanka miesiąc temu
    o nim pseud, o kurczę, nie pomyślałam o tym...
  • Rubinowy miesiąc temu
    Ładnie utkana miniatura, subtelnie, bez przejaskrawień
  • Grafomanka miesiąc temu
    Sorry, że dopiero teraz dziękuję, ale nie zauważyłam Twojego komentarza. Wybacz
  • Rubinowy miesiąc temu
    Grafomanka nie ma problemu :)
  • ZielonoMi miesiąc temu
    Całkiem fajne, tylko to "wyje" jakoś mi zgrzyta. Może jakiś synonim?
  • Grafomanka miesiąc temu
    Mnie też, ale jeszcze Yanko z tą plażą wyskoczył i myślę o przerobieniu całego kawałka

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania