Taniec

taniec

to rozmowa

bez słów

 

przytul się

i tańcz

 

niech trwa… sen

 

9.2023 andrew

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • andrew24 2 miesiące temu
    Jeden, taniec to pewnie dla ciebie magia. To nie zabija,nie martw się...
    Pozdrawiam, miłego dnia
  • Aleksander Zaraza 2 miesiące temu
    Dość prosty, acz ciekawy wiesz. Czy myślałeś, by nieco dłużej go pociągnąć?
  • andrew24 2 miesiące temu
    Dziękuję
    Nie myślałem, lubię czasami, krótkie.
    Dłuższe, myślę nie zawsze są czytane uważnie.
    Pozdrawiam serdecznie,.
    Miłego dnia.
  • ireneo 2 miesiące temu
    kpisz z głuchoniemych?!
    Na wszelki wypadek, ja tu bez słów, ale nie tańca, bo do tego potrzeba rytmu, a tu ani, ani, więc daruj sobie przytulanki.
    (jest kupa tańców solo i to nie tylko taniec brzucha, bo breakdance i podobne. Zatrybisz?😃).
  • Aleksander Zaraza 2 miesiące temu
    Nie żebym był specem, ale w tym wierszu. Raczej chodziło o metaforę. Autor raczej w tytule "taniec" nie miał na myśli wszystkich tańców jakie są na świecie. Jeśli dobrze zrozumiałem, ten wiersz mówi o sennym tańcu z muzą (miłością). Metaforą czegoś, co nie możliwość za istnieć w normalnej sytuacji. To takie poetycki, ale fakt. Gdyby był nieco dłuższy, o raptem dwa wersy z rymem na końcu. Zdecydowanie lepiej byłby go przyswoić. Przepraszam za wywód.
  • andrew24 2 miesiące temu
    Aleksander Zaraza
    Wywód super i słuszny nie chodzi o konkretny taniec, ale raczej bliskość, która normalnie nie jest możliwa, może troszkę...
    Dziękuję bardzo.
  • andrew24 2 miesiące temu
    Dłuższe, konkretniej

    Twój taniec M

    taniec
    to on ciebie uskrzydla
    ciało słucha rytmu
    stara się odczytać
    jego mowę
    troi się dając
    radość
    z pięknego ruchu

    a dusza
    dusza
    jest w innym świecie

    gdy ciało płynie
    w takt muzyki
    ona marzy frunie
    i nad Rzymem
    i nad Wenecją
    wznosi się
    pod niebiosa
    do gwiazd

    8.2023 andrew
  • ireneo 2 miesiące temu
    Aleksander Zaraza
    Można gdybać wszystko ale nie po takim stwierdzeniu czym jest taniec:
    "taniec to rozmowa bez słów"
    To bełkot podobny do tego jak - mowa to trawa. Metafory muszą mieś kontekst a nie kontekst budować. Jest prawo poetyckiej interpretacji rzeczywistości ale nie może to slużyć tworzeniu absurdalnych tez typu - deszcz pada z ziemi do nieba. Że ktoś komuś chce nieba przychylić, da się odczytać jako zwrot stylistyczny, ale na pewno nie - niebo można wykorzystać do nawodnienia ogródka gdy chwilowo brak wody w beczkach.
  • andrew24 2 miesiące temu
    ireneo
    Dziękuję,
    Pozdrawiam
  • ireneo 2 miesiące temu
    andrew24
    Pozdrawiasz, a niby z jakiego to powodu?
    Paciorków też nie obiecuj. Podziękowanie podobnie sztuczne, jeśli nie byłeś łaskawco zdolny wskazać za co. Kindersztuba na etapie wychowawania była u ciebie nieobecna.
  • andrew24 2 miesiące temu
    ireneo
    Za obecność, podziękowanie. Myślę, że to logiczne, nie za to co pisałeś.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania