Usunąłem

Usunąłem ten tekst.

MC

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • wicus 11.10.2020
    Bardzo, bardzo ciekawy tekst! Może trochę szkoda, że słychać w nim głos tylko jednego filozofa, ale to może też mieć swoje zalety. W każdym razie na pewno warto zauważyć, że ten punkt widzenia nie jest jedyny. Oto Adonai stwarza "najdoskonalszy" wszechświat, ale jego harmonię zakłóca bunt - grzerw pierworodny. Adam i Ewa zostają wygnani z raju, by dłużej nie ciążyło na nich piętno przestępców (św. Jan Chryzostom). Jednak zdradzony Bóg nie traci kontroli, wykonuje kolejne działania w celu "naprawy" tego, co zepsuli pierwsi rodzice, a ich szczytem jest Wcielenie Boskiego Logosu, Jego Męka, Śmierć i Zmartwychwstanie. To chyba św. Bazyli wskazał, że Chrystus umarł na krzyżu, bo taki był: "Boży Plan Zbawienia", a więc ratowania ludzkości, "siedzącej w mrokach grzechu i śmierci". Z drugiej strony, wielu teologów wskazuje, że Bóg niczego nie musiał, bo może czynić jedynie to, co najlepsze.
  • Matt Custor 11.10.2020
    Krytykując absurd i nihilizm, człowiek może dostrzec cień Boga,
    a to już jest początkiem wielkiej nadziei chroniącej
    człowieka przed poczuciem nicości,
    czego świat materialny nie może uczynić!

    Moje zainteresowania nihilizmem i ateizmem nie są ich apologią. Jest odwrotnie!
  • SwanSong 11.10.2020
    Matt Custor
    Jako ateista nie czuję nicości i nie potrzebuję Boga. Proszę mi nie wmawiać takich rzeczy. Zgadzam się ogólnie z założeniem tekstu, ale sądzę, że poczucie nadziei może wyniknąć z wielu rzeczy. Czemu nie może być tak, że mamy tylko to życie i nic poza nim?
  • wicus 11.10.2020
    Matt Custor Cudownie! Brzmi.jeszcze ciekawiej!
  • Matt Custor 11.10.2020
    SwanSong

    Cyt.: "Jako ateista nie czuję nicości i nie potrzebuję Boga. Proszę mi nie wmawiać takich rzeczy".

    Po co ta agresja!

    Nic Ci nie wmawiam.

    Ten tekst to przyczynek do analizy myśli tego filozofa (Ph. M.) na podstawie książki pt. "Myśl romantyczna".
    To nie moja wina, że ten biedny filozof tak smutno myślał!
  • wicus 11.10.2020
    *grzech

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania