Temperatura

Zimno wykręca palce

wtulone we wnętrze dłoni

rękawy z metra

ucieka ciepło przez głowę

szczelinami przeszywa

szydełkowy dreszcz

stojącą pacynkę bez kurtki

 

nie było za oknem

termometru

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • illibro 17.10.2020
    Mój źle pokazuje, dobrze, że z psem wychodzę na dwór i mam mniej więcej osąd pogody i wiem, jak się ubrać:)
  • 00.00 19.10.2020
    illibro Odczuwalna przeważnie jest niższa niż te termometry pokazują. Ja już chodzę w zimowych rzeczach, jeszcze tylko buty nie wyciągnęłam. :)
  • Tjeri 17.10.2020
    "stojąca pacynka bez kurtki" - oj to działa... i ta nieco ironiczna, ale bardziej straszna puenta. Los dzieci porusza nas najbardziej.
    Za poruszenie trudnego i ważnego tematu plus.
    Natomiast łyżka dziegciu to: tytuł - dla mnie przekombinowany - ale może też po prostu czegoś nie widzę
    i zła odmiana słowa w końcówce (dopełniacz - termometru).
  • 00.00 19.10.2020
    Tjeri Wahałam się i zytułem i termometrem, jak napisać. Tytuł był najpierw skrótem od termometru, ale być może sugerował coś innego i dorzuciłam krople pomiędzy później. Ujednolicone brzmi lepiej.
    Dzięki za pomoc i refleksje. :)
  • Dekaos Dondi 18.10.2020
    Zerko↔ Aż mnie się zimno zrobiło od samego czytania.
    Gdyby dłuższy tekst, to bym zamarzł, przed końcem:) Jak zwykle napisałaś obrazem:)
    Żeby tak można było termometrem, sterować temperaturą.
    Chyba lepiej, że nie można. Bo jedni tak, a drudzy siak, by chcieli.
    Pozdrawiam:)↔5
  • 00.00 19.10.2020
    Dekaos U mnie jest już w nocy poniżej 0. Śnieg też spadł wyżej, świeże mrożone powietrze podszczypuje chwilami. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania