To jest Polska

Francji już nie ma

to jest powidok

złożony z cudzoziemców

 

a Polska jest

tak

to ty

twój dom

twój ogród

szkoła do której chodzą twoje dzieci

 

autobusy ulice jeziora

plaże przy Bałtyku

puszcza Białowieska

tatry

żubr

bocian na kominie

to jest Polska

 

i co z tego

że kiedyś znikła

z mapy świata

ale nigdy

z Polskich serc

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • Patriota 25.07.2021
    Super, daję piątkę za ten wiersz.
  • Agnes07 25.07.2021
    Ten wiersz jest bardzo niedojrzały. Na akademiach przedszkolaki więcej potrafią.
  • sensei 25.07.2021
    Dokładnie. Infantylizm i dosłowność aż walą po gałach.
  • D.E.M.O.N 26.07.2021
    sensei Bo to Polska, nie elegancja Francja. przecież pisze od 1 wersa :D
  • Grain 25.07.2021
    Tutaj nie ma nic infantylnego, nawet nie wiecie ilu ludzi może się z tym utożsamiać.
    Sensei czekam na twój debiut na tym portalu Pokaż coś wart. Czy jesteś tylko czyjąś pacynką od kadzenia i do słownych napierdalanek.
  • sensei 25.07.2021
    Po co ślepemu okulary, ciasna gumko?
    Czyli to twój poziom, a że infantylny?
    Taka jest starość.
  • Grain 25.07.2021
    sensei motyw z gumką wskazuje na pacynę pansowy, korzysta z niego zbyt często

    ale obciah
  • Abbie Faria 25.07.2021
    Grain Ale on mówił dzisiaj o problemie z logowaniem, więc nie robił z tego tajemnicy. Tylko nie każdy czyta wszystkie komentarze.
  • sensei 25.07.2021
    Grain A ukrywałem to tutaj?
    Tylko czytać trzeba, że mi się konto zwiesiło.
    Ale infantylny dziadek zajęty napierdalankami gdzie się da, a w międzyczasie jeszcze króliczo walnie ze trzy bełkoty na portal.
  • Grain 25.07.2021
    Abbie Faria niektórych nie muszę i nie zamierzam. Czyli trafiony, zatopiony. Ma się czują
  • sensei 25.07.2021
    Grain Tyś jednak głupi do bólu.
    Wyważyłeś otwarte drzwi? :)))
  • Patriota 25.07.2021
    Grain to kolejny już dziesiąty aktywny klon puchacza, wsypał się więc rżnie głupa, że się nie potrafi zaligować.
  • Patriota 25.07.2021
    Err zalogować
  • Grain 25.07.2021
    Francja to jest stajnia arabów
  • Abbie Faria 25.07.2021
    Fajne jest to, że wiele rzeczy typowo polskich jest środkowoeuropejskie, Sauerkraut, Wurst, pierogi, kiedyś młoda koleżanka z pracy studentka opowiadała mi, że kugiel to u nich świąteczna potrawa. Zrobiła wielkie oczy kiedy jej powiedziałem skąd pochodzi kugiel.
  • sensei 25.07.2021
    Ok 60% naszych słów to zapożyczenia niemieckie.
    W języku jeszcze więcej.
    I jak tu wstać z kolan?
  • Abbie Faria 25.07.2021
    sensei 40% Niemców ma pochodzenie słowiańskie - Wieleckie i Łużyckie. Ale z 60% słownictwa to chyba przesada. Kiedyś (5000 lat temu?) z Niemcami mówiliśmy tym samym językiem = praindoeuropejskim, jako jedno plemię. Wiele słów ma wspólne pochodzenie, więc mówienie , że przejęliśmy aż tyle od Niemców może być ponad miarę.

    - spacer
    -hajtać się
    -burmistrz
    -majster
    -ratusz
    -czas
    -wichajster
    -cug
    -kac
    -fajrant
    -hejta

    i wiele wiele innych
  • sensei 25.07.2021
    Abbie Faria Tak czytałem.
    Kwestia wyższości kultury materialnej i niematerialnej.
    I nie dlatego, że są od nas mądrzejsi. Sprawa graniczenia i bogatych kontaktów z cesarstwem rzymskim.
  • Abbie Faria 25.07.2021
    sensei Ja czytałem o hipotezie, że Mieszko I był wikingiem. Wikingowie założyli Rosję, więc dlaczego nie Polskę. Tylko te nazwy ich imion nie pasują.
  • sensei 25.07.2021
    Abbie Faria Ja jestem historyk i znam tę teorię.
    Stworzona przez Niemców na użytek wskazania niższości Polaków.
    Ale to nie zmienia faktu, że cywilizacyjnie zawsze stali wyżej od nas i to od nich płynęła szeroką strugą kultura i językowe określenia, a nie odwrotnie.
  • sensei 25.07.2021
    A co do imion. W Dagome Iudex Mieszko występuje jako Dago.
    Może być od jego imienia chrzestnego Dagobert, albo od imienia skandynawskiego i stąd ta teoria.
  • Abbie Faria 25.07.2021
    sensei To że pasowało to Niemcom nie znaczy że to kłamstwo. Koło Łodzi w Lutomiersku jest cmentarzysko wikingów z X-XI w. Albo jego świta, albo wojsko najemne.
  • sensei 25.07.2021
    Abbie Faria Dlatego napisałem ci o imieniu Dago.
    Odrzuca nas ta teoria bo miała dowieść, że Słowianie nie mają umiejętności państwotwórczych.
    Ale przecież może być prawdziwa, choć właśnie oszołoma za meblościanką trzęsie na samą myśl, że my Polacy...
    Przecież najlepsi i najgenialniejsi.
  • Abbie Faria 25.07.2021
    sensei U Widukinda w "Res gestae saxonicae sive annalium libri tres" pojawia się jako Mesico. Więc pewnie jest to prawda.
  • sensei 25.07.2021
    Abbie Faria Że miał w drużynie sporo Skandynawów to pewne.
    Czy to oznacza drużynę wikingów, a Mieszko to po prostu ich dowódca?
    Nie wiadomo.
    Jako Polak bronię się przed takim stwierdzeniem.
    Mesico może być tylko zniekształconym imieniem Mieszko, zapisanym po łacinie.
    Tak nam nieprzychylny Tietmar na pewno by zapisał takie info o pochodzeniu Mieszka.
  • skandal 25.07.2021
    "Francji już nie ma" powiedział dumny Polak. o kurde ale megalomania! kretyństwo
  • sensei 25.07.2021
    Przerażający jest poziom intelektualny i literacki niektórych.
  • sensei 25.07.2021
    Ja sobie np. czekam, aż oszołom wymieni 9 moich aktywnych nicków :)
    To prawdziwy katolik i jego usta nie plamią się kłamstwem!
  • Florian Konrad 25.07.2021
    "Na drodze białą kredą ktoś napisał
    Podobno nie ma już Francji
    Komunikaty kłamią, bezludne miasta i cienie na murach
    Dziki sąd, powiedz mi, czy jutro będę jeszcze żył"

    -stąd zachachmencony kawałek?
  • Też mi się tak skojarzyło.
  • Pan Buczybór 26.07.2021
    Raczej nic specjalnego. Patriotyzm trochę na siłę, bez poparcia w konkretach, czyli nieciekawy...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania