To nie Verne

To nie Verne marynarską powieść znowu pisze

To xiężyc twoją łodzią senną łagodnie kołysze

Na woniach które z nocy czystej spływają oboje

Ty i xiężyc knysz srebrzysty płyniecie łodzie dwoje

 

Nie potrzeba kapitana który mądrze nawiguje

Wśród gwiazd jasnych autobusu zew nas pokieruje

Nocnego co jak potwór morski szumi i skowycze

I za krawędź świata spada gdy głęboko śpicie

 

W uszach morza szum przemożny jak muszla usypia

Kolorowe czasem straszne piaski snu się sypią

Na tej plaży poza światem autobusów wraki

W piach rzucone wypełnione skarbami jak statki

 

Z tych skarbów niemożliwych wybierz co serce poruszy

Czy ze snu wyniesiesz nie wiem lepiej ukryć w duszy

Ja wybieram wymarzone to jedyne zdanie

Wiedząc to że gdy mnie zbudzą w proch się też rozpadnie

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (245)

  • rozwiazanie dwa lata temu
    Dobór slow w Twoich wierszach zawsze mnie urzeka, to tak jakby wiersz był pisany przez przybysza z innej planety, niemniej ma sens. Pozdrawiam.:))
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Piękne co mówisz. Bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam również ?
  • Marek Żak dwa lata temu
    Też mi się podoba, zwłaszcza to wyniesienie ze snu, czyli najgłębszego poziomu własnego ja. Lubię te twoje ponadczasowe rozważania. Z autopsji to te nocne autobusy lepsze od Maserati, gdy wracasz w nocy od Niej i było fajnie. Z autopsji:)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    No ja myślę. Wiersz zaczynał powstawać w półśnie, gdy usłyszałem autobus. Pozdrawiam i dziękuję ?
  • Poncki dwa lata temu
    Można czasem usłyszeć pewien zestaw dźwięków, kiedy kierowca starego Autosana H9, musi zmienić bieg ale synchronizator nie domaga.
    Obroty lecą wtedy w górę, ale słychać tylko zgrzytanie trybów w skrzyni biegów. Kierowca próbuje jeszcze raz, lecz tym razem już na nizszych obrotach i znów zgrzyt.
    Trzecim razem odpuszcza gaz całkowicie i na ułamek sekundy robi się całkowicie cicho. Napięcie potęgują zamilkli pasażerowie, czekający końca wielkiego mechanicznego zwierza, ale bieg w koncu cichutko wskakuje i silnik powoli odbudowuje obroty.
    Zawsze się wtedy zastanawiam ile jeszcze bidula wytrzyma.

    Przedstawiony przez Ciebie obrazek budzi przyjemne wspomnienia, tych wszystkich nocy, kiedy warto było w dzień jechac?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dźwięki miasta są niesamowite. Ostatnio wychwyciłem wysokie c kamer przemysłowych, starych, na słupach wysokiego napięcia...
    Dziękuję i pozdrawiam ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Fajnie, że zamiast malowniczego, zatopionego ekskluzywnego jachtu, dałeś tu swojski pojazd - autobus:

    Na tej plaży poza światem autobusów wraki
    W piach rzucone wypełnione skarbami jak statki

    Do autobusu wsiadł w swoim życiu chyba każdy człowiek. Dlatego wiersz jest luksusowo-ludzki.

    Autobusy zapłakane deszczem
    Wożą ludzi od siebie do siebie
    Po błyszczącym mokrym asfalcie
    Jak po czarnym gwiaździstym niebie
    Od tygodnia leje w tym mieście
    Ścieka wilgoć po sercu i palcie
    Z autobusu spłakanego deszczem
    Liczę gwiazdy na mokrym asfalcie

    Jonasz Kofta (fragment tekstu)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Liczę gwiazdy na mokrym asfalcie... Fajne.
    Nie mów, że każdy wsiadł, bo okaże się, że na ziemi większość jednak nie ?
    Ale wiersz jest po polsku, a więc dla Polaków...
    Dziękuję, pozdrawiam ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery, dlaczego robisz taką krzywdę; chyba młodemu twórcy, bo starszy by wiedział, że rym gramatyczny, to grafomania?
    Jak możesz coś takiego robić?
  • pansowa dwa lata temu
    MartynaM z bólem, ale muszę się zgodzić z Martyną.
    Chyba że znowu geniusz ustalił swoje zasady i jest to kolejna stylizacja Mickiewicza, albo innego Matejki??
  • MartynaM dwa lata temu
    Szlag mnie trafia, kiedy widzę jak się ludziom podcina skrzydła. To nieludzkie, bo chłopak ma talent i trochę pracy nad tym nieszczęsnym rymem, stylizacją z epoki kamienia łupanego, i mógłby naprawdę zaistnieć w poezji.

    Ale słucha głupków, którzy albo jak on pisze, bo najłatwiej, albo kogoś kto nie ma zielonego pojęcia o współczesnej sztuce pisania wierszy rymowanych.
    To zbrodnia!
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    MartynaM, czujesz, że Twoja opinia jest ważniejsza i mądrzejsza, niż opinia tych ludzi:

    http://orfeusz-nagroda.pl/jury

    A ja opinię tych ludzi cenię wyżej niż Twoją.

    I wyobraź sobie, że oni doceniają wszelkie rymy, jeśli są użyte w doskonałych wierszach. Gdybyś przeczytała laudację Bronisława Maja do książki-finalistki Orfeusza, a później znalazła w tej książce rymy "grafomańskie", to co byś powiedziała?

    Że to idioci nagrodzili książkę?

    Na wiersz składa się wszystko! I docenić wiersz może tylko ten, kto rozumie, że czasem użycie gramatycznego rymu przydaje się wierszom najlepszym. Po to, żeby były takie, jakie są.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Jeśli zechcesz, zacytuję takie rymy z książki nagrodzonej przez wybitnych krytyków, ale już jutro. Na razie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery, czyli świadomie krzywdzisz...
    Jeżeli sumienie ci na to pozwala... a głupki ci wierzą.

    Ale bym cię pogoniła za to.

    Bezduszna bestia z ciebie!

    Koniec "rozmowy"z tobą, zbyt gardzę takimi ludźmi.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Trzy Cztery dziękuję ja również za namiar na Orfeusza, nie sądziłem, że jest w "mainstreamie" jakiś prąd tego typu... Nie żeby zdanie jakichkolwiek krytyków mnie interesowało ?, ale jednak sądziłem się być w podziemiu... Potem tam zerknę. Pozdrawiam ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    MartynaM, ja nie gardzę ludźmi. Ale rozumiem Twój strach przed przegraną w tej dyskusji, tę Twoją ucieczkę.
    Pozdro z autobusu! Do jutra.
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery, a ja gardzę takimi, którzy świadomie krzywdzą, bo wystarczy wpisać hasło jakim rymem pisać, jakiego unikać i ta twoja "miłość" do rymu gramatycznego leży i kwiczy... wiedzą to wszyscy, którzy mają choćby blade pojęcie o pisaniu rymem.

    A teraz odwal się ode mnie!
  • MartynaM dwa lata temu
    Patrzcie Państwo, to ona tak walczy tymi cytatami z lamusa, żeby jej było na wierzchu, a to że ktoś może być skrzywdzony, to nic nie znaczy.

    Ot, autorytet!

    Wierzcie jej, zajdziecie na pewno daleko... pisanie gramatycznym i dokladnym rymem, to sztuka... obciachu, ale jak AUTORYTET broni lamusa, to trzeba nawalac, codziennie po kilka, to przecież łatwizna... a jakie uznanie.

    Żałosne to
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Niepokojącym jest dla mnie to, że przychodzi Ci tak łatwo powiedzieć komuś wprost, że nim gardzisz.
    Smutne to w sumie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, tak, mnie też to smuci... tym bardziej, że tak łatwo zrobić krzywdę tym, którzy błądzą.

    Nawet matołki wiedzą, że rym gramatyczny, to najgorsze co może zaistnieć w poezji. Chwalić taki rym i wprowadzać w błąd, to trzeba być wyjątkowo wyrachowanym. Dokładny jest dzisiaj błędem i nieznajomością warsztatu, a gramatyczny - inaczej częstochowski, to dno dna.

    Każdy ma prawo rozwijać się, zdobywać wiedzę, doświadczenie. Ale bezczelnie wprowadzać w błąd i podawać przyklady z lamusa, to niegodne. Takich ludzi szanować nie potrafię.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Cytaty z lamusa?... Czy książka wydana w 2020, A nagrodzona w 2021, to już taki nieaktualny poetycko staroć?
    Oceniasz cytaty, które zapowiedziałam pokazać jutro?...
    Nie znasz ich.
  • pansowa dwa lata temu
    Trzy Cztery można jeździć trabantem bo...(tu wpisać motywację dowolną), ale świat roku 2022 nie jeździ trabantami.
    Masz jakieś przykłady wierszy z waleniem nagminnie częstochwskich rymów. Ok,.ale nie udowadniaj, że takie pisanie teraz jest jakąś normą.
    Ot, zabawa dla małej grupki geniuszy. Podejrzewam, że po prostu nie umie rymować i pisać inaczej.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    pansowa, przekręcasz moje wypowiedzi. Nigdzie nie wspomniałam o "waleniu nagminnie częstochowskich rymów".

    Przeczytaj. 3 godz temu napisałam:

    " czasem użycie gramarycznego rymu przydaje się wierszom najlepszym".

    Brzmi inaczej.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Reszta - jutro. Cześć.
  • pansowa dwa lata temu
    Trzy Cztery tu tak nie jest. Rymy częstochowskie są tu dominujące i trzeba na to zwrócić uwagę bo zwyczajnie walą po gałach.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    pansowa, rozmawiałam tu o czym innym. O wartości głosu niejakiej MartynyM W zestawieniu z wartością głosów znakomitych krytyków i poetów.
    Poza tym nigdzie nie napisałam, że pisanie wierszy na modłę klasyczną i to jeszcze z rumem dramatycznym to norma.

    Poza tym ani niejaka MartynaM, ani Ty, ani ja nie nauczymy nikogo pisać. Możemy sobie gadać do woli. Decyduje Autor.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Pan Sowa i Martyna: Zamiast słuchu macie liczenie rymów, ok. Nie musi być Mickiewicz, poczytać wystarczy Leśmiana. Najlepsi pisali właśnie takimi rymami. Wiem, że po rewolucji robotniczo-chłopskiej bezguście zapanowało, podobnie w malarstwie i wszędzie... Ziemniaki kopać, zostawić sztukę dla arystokracji ducha.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    *rum dramatyczny --- rym gramatyczny
  • Grain dwa lata temu
    na niektóre kłopoty zagwozdki
    najlepszy rym częstochowski
  • pansowa dwa lata temu
    Trzy Cztery ja odnoszę się do wiersza i twojego, pierwszego komentu.
    Martyna M mnie kompletnie nie interesuje.
  • MartynaM dwa lata temu
    Pobóg Welebor, arystokracja pisząca po wieśniacku... to ci dopiero "sztuka"

    Ale skoro Trzy Cztery uważa to za "wybitne" to pisz, pisz...?
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery to już nie o rym chodzi, tylko o wartość mojego głosu, bo napisałam ci kiedyś, że komiczne walisz komentarze, zepelnie oderwane od treści, bo ty metafory nie umiesz czytać i przez to uczepiasz się jakiegoś wersu i na jego tle tworzysz kosmiczne bzdury.
    Tak to ciebie zabolało, że musisz mieć inne zdanie ode mnie bez względu na absurd swojej opinii. Z tego też względu chwalisz Po- boga.
    Najgorsze jest to że świadomie robisz mu krzywdę, bo każdy kto choć liznął poezję, wie że rym gramatyczny to największa siara.

    A Po - bog ci uwierzył i stał się taką arystokracją poezji na poziomie Zenka Martyniuka, a ty niczym Danuśka... ot, awansowałaś...

    kuźwa, to jest żałosne na maksa. Albo głupie fo n-tej potęgi.

    Autobusu pilnuj, może to ci lepiej wyjdzie, gwiazdeczko disco z pola.
  • Akwadar dwa lata temu
    Genialnie genialni... ;)
  • MartynaM dwa lata temu
    Pochwal rym... będzie lepsze disco... Zenek już jest...
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM masz oczy zielone?
  • MartynaM dwa lata temu
    Kurczę, może skłamać... tak mi dzisiaj nie pasują. Jeszcze się okaże że Zenek o mnie śpiewał... ?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM no tak, jaka muza takie śpiewanie... gratuluję :)
  • MartynaM dwa lata temu
    Wiedziałam... ale mnie Zenek na muzę by nie wziął. Toż szlag by go trafił gdybym zaczęła się śmiać z tych wzniosłych pieśni.
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM nie kokietuj, nie kokietuj... :)
  • MartynaM dwa lata temu
    Po coś tu przylazl?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM a ty po co?
  • MartynaM dwa lata temu
    Ja walczę o talenty młodych twórców, żebym miała co czytać...
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM ha, ha, ha i jak walka przebiega? jakieś sukcesy? twoje odwiedziny są tyle samo warte co i moje :))
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Nie. To nie jest usprawiedliwienie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ten przypadek boga- po jest beznadziejny, chociaż kiedyś może dorosnie do wiedzy, ale może inni wczesniej rzucą się choćby na info w necie o rymach... wtedy nie będą szerzyć czestochowy...
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM nie za twoją sprawą :))
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, poczytaj o rymie... mnie wierzyć nie musisz, ale tam specjaliści się wypowiadają. Nie trzeba się bać, to nie zabija...
  • MartynaM dwa lata temu
    Co ty wiesz o rymie?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Rym nie ma tu nic do rzeczy. Nie można tak mówić do ludzi. To jest złe.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, no wiesz, ja rym mialam cały czas na myśli, wasza koleżanka co innego... a ze przez to krzywdzi, to tym gardzę.
    Proste, prawda?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Proste? Tak. Czy w pożądku? Moim zdaniem kwestia wychowania.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, "porządku" po pierwsze, po drugie rodzice nauczyli mnie, że lepsza najgorsza prawda, niż najpiękniejsze kłamstwo.

    Ludzi krzywdzić nie można. Gdyby wasza koleżanka ze mną w takie gierki grała, gdyby to mnie oklamywala żeby komuś dokopać, to bym jej z czasem za wszystko zapłaciła. Dla mnie tacy ludzie są najgorsi. Dużo takich na portalach, gdzie "po trupach do celu"

    Tylko tutaj środki słabe, bo dla każdego do spr.
    Mnie nikt wierzyć nie musi, każdą moją opinię można spr. Dzisiaj wystarczy kliknąć i odp jest.

    Po co więc sadzić chwasty, które wszyscy wyrywają?

    Czy nienawiść do kogoś, może usprawiedliwić krzywdę innych?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Niemcy też mowili ciągle "ordnung". Gardzą Słowianami i Żydami.
    Widzieliśmy wszyscy jak się to skończyło.
    Ruscy też mir wprowadzać chcą na Ukrainie. Okazało się, że gardzą odmiennością Ukraińców.
    Widzimy wszyscy co robią.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, ja gardzę nikczemnym zachowaniem, więc twoje porownania z czterech liter.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Nie rozumiesx tego widzę.
    Wyrażając pogardę dajesz do zrozumienia, że uważasz się za lepszy byt.

    Nikczemne zachowanie to gwałcenie niemowląt i palenie cywilów żywcem w zamkniętym na klucz kościele, a nie mówienie komuś, że sie jego wiersz podoba.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, to ty nie rozumiesz... nikczemnie zachowanie, to też chwalenie czyichś wierszy, zeby podważyć zdanie innej osoby, do ktorej ma się uraz, kiedy ma się pewność, że te wiersze są do kitu.

    Ja mogę kogoś nie lubić, ale pisać bzdur nie będę. Trzeba się szanować i szanować innych.

    Tu dużo młodych ludzi, którzy dopiero szukają drogi, po co im, przez niechęć do kogoś, mieszać w głowie i robić z nich durni?

    Rym gramatyczny, to najgorsze dno.
  • MartynaM dwa lata temu
    Jeszcze żeby jeden przypadkowy, to można tolerować, ale nie sadzić nimi cały wiersz.
    Tu każdy uczciwy człowiek powinien zareagować. O dziwo tylko jednego Mirka bylo na to stać i to w sytuacji, kiedy wyjątkowo mnie nie trawi.

    Reszta jak myszy pid miotłą.
  • MartynaM dwa lata temu
    Sorry, Szpilka jeszcze walczyła... trzeba docenić.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Zapytań jeszcze tylko czy zdajesz sobie sprawę, że Twoje zachowanie jest odbierane jako brak kultury, niezależnie od słuszności motywów?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    MartynaM Leśmian
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, czy pisanie bzdur, jest oznaką kultury? Czy świadome krzywdzenie jest oznaką uczciwości?
  • MartynaM dwa lata temu
    Pobóg Welebor, szkoda mi Ciebie, bo talent masz, ale co z tego gdy rozumu nie używasz...
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    MartynaM Leśmian też nie używał?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Tak się składa, że pisanie czegokolwiek mając na celu przeniesienie emocji na czytelnika jest oznaką kultury.

    Pisanie czegokolwiek mając na celu krytykę twórczości z jakiegokolwiek względu odnosząc się do utworu a nie autorateż jest oznaką kultury.

    Pisanie do ludzi, że są matołki to brak kultury .
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, czy to moja wina, że boicie się poczytać o rymie, żeby dobrze pisać? Jak można takie osoby nazwać inaczej?

    Pisz do Admina. W kupie siła... ?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Nie jesteś tu aby nazwywać innych ludzi.
  • Ernest Tudonyi dwa lata temu
    Pobóg Welebor : to przecie Rodowicz wyśpiewała, jakże możesz tego nie znać?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Ernest Tudonyi, ale czego? Bo się już gubię w tych komentarzach...
  • AdamKaczorowski dwa lata temu
    5!
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dzięki ?
  • Grain dwa lata temu
    https://www.tekstowo.pl/piosenka,joanna_zagda_ska,rekawiczki.html
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Fajny text. Fajne rymy. Chodzi Ci o rymy? Co chcesz powiedzieć?
    Pozdrawiam ?
  • Grain dwa lata temu
    Pobóg Welebor, miasto /dla mnie jest drapieżne/. Mam dzisiaj kącik muzyczny z tym co lubię, bez odniesień do kogokolwiek.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Grain w takim razie dziękuję, pozdrawiam ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    WYSŁAŁAM DO ADMINA INFORMACJĘ, ŻE ZOSTAŁAM TU DZISIAJ NIEJEDNOKROTNIE OBRAZONA PRZEZ UZYTKOWNICZĶĘ MARTYNĘ.
    MARTYNAM ZŁAMAŁA PUNKT 9 REGULAMINU.
    CZEKAM NA REAKCJĘ NA MÓJ LIST.
  • MartynaM dwa lata temu
    Koniecznie wysyłaj... beze mnie będziesz błyszczała tu jak gwiazda... i lała wodę do bólu.

    Autorytet się obraził... wstydzić się powinnaś za te brednie, które wypisywalas. Ale ty wstydu nie masz.
  • Aisak dwa lata temu
    Małtyna, znowu nie wiesz, co ze sobą począć w pustym domu? Dlatego siedzisz na opowi cały dzień i próbujesz wypełnić próżnię opowijskimi awanturami?

    Naprawdę nie masz nikogo, kim moglabyś się zająć? Biedna, samotna, przerażona, porzucona Małtyno ?

    Jednak to nie usprawiedliwia twojego zachowania. Naprawdę przegięlaś.
    Przeproś Trzy Cztery i wyloguj się, bo od tego upału i emocji przestałaś się kontrolować...
  • MartynaM dwa lata temu
    Aisak, ty żyjesz... od dawna nic mnie tak nie ucieszyło.

    Myślę sobie, największa twoja obrończyni, a ty milczysz, broni nie wyciągasz... i jesteś, i już jest dobrze.

    ☕?
  • Aisak dwa lata temu
    MartynaM
    Polecam urlop. Od internetu. Od Opowi. Od siebie.

    Zauważyłaś, że twoja psychoza uaktywnia się latem? Dlaczego latem jesteś bardziej agresywna? Zastanawiające...

    Trzy Cztery to laureatka wielu konkursów.
    Nie jest moją obroczyńczynią. Jest obroñczynią LITERATURY, do której nie masz klucza.
    Ma dar, ktorego nie masz ani ty, ani ja, ani trzy czwarte nickow z opowi.

    Przykro czyta się wypowiedzi kogoś, kto gardzi i wyszydza drugiego człowieka za obronę wiersza.

    Czy ty miewasz wyrzuty sumienia? Czy wylączasz internet i przeświadczona o spelnionej misji idziesz spać? Masz czasami jakieś refleksje, czy jesteś kompletną wydmuszką?

    Żyję i jest mi przykro.
  • MartynaM dwa lata temu
    Aisak, ty nie rozumiesz... ja walczę o takich jak ty, Pobóg itd.żebyście dobrze pisali, żebyście się uczyli, chociażby czytali jak należy pisać.
    Co wam po tych fałszywych pochwałach? Poza portalami też jest życie, ważniejsze niż tutaj, bo realne. I teraz... macie wybor zaistnieć w prawdziwym świecie, ale to wymaga poświęcenia, nauki, pracy nad sobą. Nie warto?

    Obijać się całe życie po portalach, pisać bzdury, zeby i ktoś tym samym odpłacił, bo nie ma szansy na nic więcej, bo lenistwo uszami nawet wychodzi...
  • MartynaM dwa lata temu
    Ile lat jesteś na portalach i co dzięki temu osiągnęłaś? Nauczyłaś się czegoś?
    Zabijasz tylko nudę, samotność i nic więcej. Piszesz z kilku nickow, jakby to miało pomóc i pomaga? Chyba tylko w stawianiu sobie gwiazdek.

    Piszesz, że 3/4 wygrywa konkursy i co wystarczy ci ta wiadomość do szczęścia? Ogrzejesz się w jej cieple?

    Tobie będzie pisać bzdury, a ty z tej radosci portalowej, jak niepodległości będziesz jej bronić...

    Może to i dobry sposób na "konkurencję", żeby utrzymywać na tak niskim piziomie, ale czy moralny?

    Pytasz, czy sumienie pozwala mi spać? Tak, pozwala, bo pod bzdurami za chiny się nie podpiszę, bo zbyt szanuję ludzi, żeby krzywdzić ich fałszem.

    Przecież mnie tu może każdy kochać, wystarczy kilka bzdurnych komentarzy, ale wtedy nie mogłabym spać...

    Przemyśl. To nuetrudne...
  • Aisak dwa lata temu
    Czy każdy rowerzysta bierze udział w Tour de Pologne?
    Nie każdy piszący musi być wydawany.

    Moje ego karmię okruszkami i jestem doprawdy syta.

    Stalkujesz 40latków dla ich dobra i w imię Poezji?
    Jprd Małtyna, kogo ty oszukujesz? Chyba tylko siebie.

    Załóż konto na TikToku, bo ze swoim stylem o-bycia to pasujesz tam idealnie.

    Jestem na urlopie. Popiszemy innym razem, bo już mi się nie chce.

    Mam kilka kont tak samo, jak Patriota, pansowa, Andy i ty. Tak się sklada, że Aisak nikt nie obserwuje i temuż piszę z tego konta.

    Czy prywatnie też jesteś taką okropną osobą?
  • MartynaM dwa lata temu
    Aisak, ja jestem bardzo miła i w przeciwieństwie do ciebie i innych mam tylko jedno konto, chciałabyś żebym z kilku przetrzepala ci tę leniwą skórkę? To by dopiero się działo... ale wiesz, może to i dobry pomysł... ?

    Na urlopie jesteś... ja dopiero będę, ale jeszcze trochę.
    To baw się! Narka.
  • Piecuszek dwa lata temu
    Trzy Cztery
    Oby przyszła jak najszybciej. Takich zachowań admin nie powinien tolerować.
  • Aisak dwa lata temu
    MałtynaM, i po co kłamiesz? Konto laura123 nie zostało zbanowane, więc nadal możesz z niego korzystać; konto betti pewnie też jest aktywne...

    Zobacz, ilu zwolenników ma Trzy Cztery. Jak myślisz DLACZEGO?
    A teraz przyjrzyj się, kto stoi murem za tobą i dlaczego są to TYLKO klony klonów?

    Każdy ma prawo błądzić i każdy ma prawo naprawić swoje błędy.
    Skorzystaj z tej możliwości, spróbuj naprawić relacje i swoją opinię.

    Życzę dobrych wyborów.
  • Tjeri dwa lata temu
    Ech. Przeczytałam tylko kilka postów i nawet nie chcę wnikać głębiej w "dyskusję".
    Powiem tak – obrażanie – nie pierwszy raz i różnych userów (sama również doświadczyłam) jest obrzydliwe, wstrętne. Hejt, pogarda, robi się niedobrze...

    Co do meritum: można być artystą, który ma szansę doszkolić warsztat i można być dobrym rzemieślnikiem, który nigdy nie będzie artystą.
    Pisanie Autora nie zawsze mi podchodzi, szczególnie gdy za dużo archaizmów, rymy też, jak najbardziej, mogłyby być lepsze. Ale klimat jaki potrafi stworzyć, sposób i kierunek w jaki patrzy na świat robią na mnie wrażenie. To ślady artyzmu nie rzemiosła. Autor idzie swoją drogą i sam zdecyduje o kierunkach swojego rozwoju (jest świadomy wybranych przez siebie środków).

    A Trzy Cztery jest dla mnie autorytetem. Nie znaczy to że zawsze mamy zbieżne opinie, ale cenię jej mądrość i dorobek artystyczny na tyle, że nawet gdy mamy zdania zupełnie inne, chce mi się wniknąć i zastanowić nad jej spojrzeniem. Zawsze z korzyścią (niekoniecznie połączoną ze zmianą stanowiska).
  • MartynaM dwa lata temu
    Jakbyś Ty nie obrażała... oj, Tjeri, Tjeri.

    Swoją drogą fajne masz autorytety... dla mnie Trzy Cztery niewiele czai z wierszy, gdyby nie te przykłady twórczości innych, często od czapy, bo i nnej beczki, to nic by nie miała do powiedzenia. Zabrać z tych jej komentarzy te przykłady i zostaje nic.
  • Tjeri dwa lata temu
    MartynaM
    Sobie obrzydliwe świadectwo wystawiasz. Sobie.
  • Tjeri dwa lata temu
    MartynaM
    A jak będziesz miała i Ty tyle w dorobku co Trzy Cztery, to może i Tobie będzie dane szersze spojrzenie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Tjeri, obym nigdy nie patrzyła jak 3/4.

    Trzeba się szanować. Zapamiętaj!
  • MartynaM dwa lata temu
    Poza tym, co ma dorobek do uczciwej, szczerej oceny?

    Mar też ma duży dorobek, może nawet największy ze wszystkich tutaj razem wziętych...
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Co z tego, że, siebie szanujesz skoro nie szanujesz nikogo poza sobą i nikt w odpowiedzi nie szanuje ciebie?
    Jaki to ma sens?
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, ja szanuję każdego uczciwego człowieka.

    I tyle powinno ci wystarczyć.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM nie ma uczciwych ludzi.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, toteż jestem na wymarciu...

    Masz ? i idź już spać.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    A odnośnie twórczości:

    “Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.”
    ~Alber Einstein
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, najgorzej jak ludzie są ograniczeni i nawet nie wiedzą jak wykorzystać tę wyobraźnię...
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Ech. Jak maja wyobraźnię a nie mają wiedzy to właśnie dalej są nieograniczenie.
    Jak mają wiedzę a nie mająwyobrazni to są ograniczeni.
    To dokładnie znaczą słowa Einsteina.

    Jak Ty to robisz, że tak z uporem maniaka wszystko się starszą na opak zrozumieć?
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, po co ograniczonym wiedza albo wyobraźnia, toż tacy nie będą nawet wiedzieli co z tym zrobić...

    Wiedza jest ograniczona, od a do z, ale trzeba ją posiadać, ty myślałeś, że tej wiedzy już nie trzeba zgłębić?
  • Piecuszek dwa lata temu
    Tjeri
    Dla mnie Trzy Cztery też jest autorytetem.
  • Akwadar dwa lata temu
    Piecuszek samobójca jesteś ;)
    Autorytet autorytetów tych słów Ci nie daruje...
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    Gdybyś patrzyła jak Trzy Cztery byłabyś lepszym człowiekiem. A teraz nie szanujesz innych, a przez to i siebie. Powinnaś przeprosić i zniknąć stąd razem z Twoimi hasłami, że niby to walczysz o to, żeby ludzie pisali lepiej. Twoja walka jest na podobieństwo tych, którzy na siłę wprowadzali swoją wiarę. Mówić komuś, że nim gardzisz, wydalaś jedynie świadectwo o sobie.
  • Piecuszek dwa lata temu
    Akwadar
    Nie mogłam przejść obojętnie.
    Chroń nas Boże przed takimi autorytetami autorytetów.
  • Akwadar dwa lata temu
    Piecuszek no też mnie ruszyło
  • Tjeri dwa lata temu
    Piecuszek
    Sytuacja chora. Jakby stolarz doradzał lutnikowi jak ma robić skrzypce...
  • Tjeri dwa lata temu
    Doradzał... Głupiego słowa użyłam. Obrażał i lżył obrzydliwie raczej.
  • Piecuszek dwa lata temu
    Akwadar
    Nie dziwię się.
  • Piecuszek dwa lata temu
    Tjeri
    Chora i to bez nadziei na wyzdrowienie. Jak zauważyłam tacy ,,stolarze" się nie zmieniają, chyba że na gorsze.
    Zero wrażliwości, zero kultury, zero szacunku dla ludzi i jeszcze wiele, wiele zer.
    Ale za to o sobie i swojej twórczości wyraża się w samych superlatywach. Obrończyni pokrzywdzonych talentów, rycerka na białym koniu, który to biedak ledwo zipie, dźwigając taką personę, ugnia się pod jej ,,zaletami" i ,,wiedzą".
  • MartynaM dwa lata temu
    Piecuszek nawet zmartwychwstał... ?

    Klika w akcji... wie 3/4 kogo chwalić, wdzięczność płynie strumieniami...?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM nie martw się zaraz i do ciebie stali pochlebcy pogalopują :)
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, tylko wam na tym zależy, mnie nie i chyba wszyscy już o tym wiedzą...

    Autorytety... i rym gramatyczny. Parodia!
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM ty to nie wszyscy, i zależy, zależy wszyscy o tym wiedzą :)
    Autorytetka... i wszyscy. Paranoj... parodia! :)
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM podnieca cię mielenie językiem cały dzień?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Może jej w mordę zimno.
    A ja się przyszlam ogrzać w blasku, bo zgodnie z fizyką kwantową foton wydziela energię cieplną.
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień od kiedy gówniane światło świeci światłem odbitym... chyba to też fizyka kwadratowa... albo kwantowa... ;)
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Nie będzie ci świecić, bo brąz ma słabą odbijalność, absorbuje ze dużo. Fizyka kwantowa do kwadratu.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, ja dopiero wróciłam z zakupów, więc jak "cały dzień"
    Ty tu warujesz...?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM ja waruję od kilku minut, a ty warujesz od wczorajszego świtu... mieszkasz w "Żabce" 16 minut zajęły ci zakupy, czy w tym innym... no tym co w reklamie MM w szlafroku i kapciach wchodziła
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, twoja zona tak wychodzi? To ci współczuję... szczerze.

    Trochę dzisiaj, co prawda, upalnie, ale... ?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM nierozgarnięta to ty jesteś... wyrażnie napisałem o tobie gamoniu :))
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Musi się czepić osób postronnych, jak nie o matkach ujada, to o żonach - zero honoru.
    a jak się dupsko skopie to leci skamleć do admina.
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień przecie ona o zonie napisala nie żonie, chyba ją opiekunka zamknęła w samochodzie w tym upale i gada jak poparzona :))
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Była w Lidlu na dziale warzywnym, położyła łeb na wagę, nacisnęła przycisk burak, ale w systemie nie było ujemnych kwot i nalepki nie wydrukowało.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar War zone :)
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień ty a moze ona robi za gosposię w rezydencji :)
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Nawet wiem w której :)
  • Akwadar dwa lata temu
    Pójdźmy, niech służba wypakuje zakupy... :))
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    Nie mogłam zmartwychwstać, bo nie umarłam.
    Nie należę do żadnej kliki, a po prostu doceniam twórczość Trzy Cztery i nienawidzę chamstwa, a także narzucania swojej woli ogniem i mieczem.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Nie. Uważam, że jak się nie ma wiedzy to zawsze można ją zdobyć. Jak się nie ma wyobraźni to się nie ma wyobraźni .
  • MartynaM dwa lata temu
    Piecuszek, a co sądzisz o rymie gramatycznym? Dobry, najlepszy z najlepszych?
    Ja też nienawidzę chamstwa, a za wybitne uważam robienie z ludzi matołów.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, topoczytaj o rymie gramatycznym, zdobądź trochę wiedzy, to później o wyobraźni pogadamy, bo teraz, z Tobą, to jak ze ślepym o kolorach
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, o, epitety .. czyżbyś chciał mnie obrazić?

    To niemożliwe. Daruj sobie.

    Obrazić to mógłby mnie ktoś bliski, kogo lubię, szanuję i takie tam...

    A wracając do sedna... to z kogoś przykład musiałeś wziąć, no chyba że z błękitnego szaleństwa... ?
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    A gdzie Trzy Cztery w pierwszym komentarzu napisała cokolwiek o rymie, że od razu na nią napadłaś?
    ,,Fajnie, że zamiast malowniczego, zatopionego ekskluzywnego jachtu, dałeś tu swojski pojazd - autobus:

    Na tej plaży poza światem autobusów wraki
    W piach rzucone wypełnione skarbami jak statki

    Do autobusu wsiadł w swoim życiu chyba każdy człowiek. Dlatego wiersz jest luksusowo-ludzki.

    Autobusy zapłakane deszczem
    Wożą ludzi od siebie do siebie
    Po błyszczącym mokrym asfalcie
    Jak po czarnym gwiaździstym niebie
    Od tygodnia leje w tym mieście
    Ścieka wilgoć po sercu i palcie
    Z autobusu spłakanego deszczem
    Liczę gwiazdy na mokrym asfalcie

    Jonasz Kofta (fragment tekstu)"
    Odniosła się do treści.

    Nie lubię rymu gramatycznego, ale jedynie w swoich wierszach, w cudzych patrzę przede wszystkim na przekaz, na to, czy dany wiersz wywołuje we mnie emocje fabułą. Nikt nie jest głupi i sam sobie wybiera, jakimi rymami chce się posługiwać. Nie wolno narzucać swojego zdania na siłę.
  • MartynaM dwa lata temu
    Piecuszek, nie można to oklamywać niedoświadczonych ludzi, nie można chwalić grafomanii... tym się krzywdzi.
    Ludzi mają prawo wykorzystać całą dostępną wiedzę, żeby pisać lepiej... a co robią inni? Przy kiczu chwalą jak zaczadzeni i żeby to jeszcze jakieś szaraczki, a to "autorytety"
  • pansowa dwa lata temu
    Piecuszek jak to dobrze, że wyleczyłem się z kopania z koniem, bo się tu już tabun robi ?
    Niektóre konie pieprznięte, niektóre chamskie, a inne genialne i na dodatek same ustawiają tor przeszkód?
    Problem był w tym, że w pierwszym momencie właśnie 3/4 nic nie napisała o rymach, a w każdym wierszu autora są fatalne.
    No, ale oczywiście poziom walki o nawracanie innych lokuje niektórych nawiedzonych pomiędzy idioctwem, chamstwem i Depresją Katarską.
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM ja nie obrażam stwierdzam fakt. Ja nie muszę bo życie wystarczająco już ci dokopało, a nikt nie potrafiłby cię bardziej zeszmacic niż sama to robisz. Idź lepiej i napisz kolejną łzawą kalkę o niespełnionej miłości, może zaspokoisz się. Skąd ty bierzesz przykłady, musisz od lady, bo nie od Mar, ona ma przynajmniej wyobraźnię....?
  • Akwadar dwa lata temu
    I w koło Macieju, grafomanka waruje coby o niej nie zapomnieli ha,ha,ha A pogońcie to do kuchni, a nie będzie grafomanic ludziom pod tekstami?do garów paszła!???
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, uważaj, bo cham z ciebie wyjdzie i stracisz w oczach... panienek.

    Żonę zagoń do kuchni, jak ci na to pozwoli, oczywiście.
  • MartynaM dwa lata temu
    Nie zna się ni w ząb na poezji, nie wie nawet o co "afera", a zabiera głos niczym kolejny autorytet. I tacy tutaj, czytaj matoły, wypowiadają się i wprowadzają w błąd.

    A lenie patentowane wierzą, bo po co pracować, kiedy przyjdzie matołek i pochwali...

    Jak to się nie wstydzi w lustro spojrzeć... i jeszcze będzie mi gbur o zeszmaceniu pisał. Cham do n-tej potęgi!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Patrz, Szwagier, odkochała się w Tobie. I jak Ty się teraz z tym pogodzisz...?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM nie muszę. Za to córeńka bez maturki zagoniła cie do robienia zakupów.Jak tam pampersy zmieniłaś wnukom?
    Bez obawy, w chamstwie nikt ci nie dorówna, nawet żul spod budki z piwem. Autorytet od niczego, matołek od prozy. Chamka do n-tej potęgi.
    ????
  • MartynaM dwa lata temu
    I co to znaczy, że życie mi dokopało? Co ty, kmiotku, możesz wiedzieć o moim życiu?

    Ktoś mógłby zakochać się w tym twoim szwagrze? Chyba tylko ślepa, brzydka i głucha... ot, urodnik.?
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, ty nawet coreńki nie masz... więc z czym do ludzi?

    Do budy!
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień nie odczepi się... niestety. Gonię jak mogę, ale jest jak jest... Myśli że jak moją żonę tu wywlecze to jakąś szanse będzie miała...
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM i dobrze, bo musiałbym na jej stragany zarabiać, jak ty dla swojej.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, z taką urodą jak twoja, to nie do mnie... bez jaj.?
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, urodę sobie popraw, masz na czym oszczędzać...kmiotku!
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM tobie już nic nie pomoże... zaden puder róż.... kmiotko. ?????
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Dupcia ją boli bardziej niż Hienę po sesji z nawalonym Kunajem.
  • MartynaM dwa lata temu
    Urodnik opowijski... dobre!
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień ba! Ponoć nie ma nic gorszego niż odtrącona baba.. ale co ja mogę... tylko możemy się pośmiać ????
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM nie masz szans... nawet stylista Dajan nie pomoże ???
  • MartynaM dwa lata temu
    Ja gdybym tak wyglądała jak ty, to bym płakała... od rana do wieczora. Ale rozumiem, że przyzwyczaiłeś się do tego widoku... można? Można... ?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM lepiej źle wyglądać, niż mieć tak nasrane pod łysiną jak ty. Nie dziwota że cie chlop zostawił dla byle sekretarki. Można se tak spierdolić życie jak ty? Można... ???
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Czyli rozumiem, że DiCarprio to Ty nie jesteś... :)
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Caprio, albo Carpio może lepiej, jak już literówka podpowiedziała.
    Ale okulary masz ładne... :)
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM teraz idź się schowaj bo na wiedzmy polują. Obciach z tobą gadać, kmiotko...?????
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień a oczy jakie wielkie :))
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    Rymy gramatyczne w wierszu nie są oznaką grafomanii. Takie jest moje zdanie. Poza tym kłamstwo, nieszczerość czy jak to zwał jest wtedy, gdy się pochwali coś, co tak naprawdę w ogóle się nie podoba.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, jakie zostawił? Mnie nikt nigdy nie zostawił... co ty mnie do siebie porównujesz??
  • MartynaM dwa lata temu
    Piecuszek, a rymy gramatyczne czego są oznaką??
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Nawet lepsze niż okulary...
  • Piecuszek dwa lata temu
    pansowa
    Nie musiała o tym pisać. Nie ma takiego przykazu. Wypowiedziała się o treści i została napadnięta za nieszczerość.
    Odzywam się na ten temat, bo bardzo szanuję Trzy Cztery, ją, jej twórczość i komentarze.
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM zostawił, zostawił, wszystkie wiedzą ha, ha, ha
    Smród się za tobą ciągnie, aż po te roboty na zachodzie... ale żeby aż tak? nawet grosza nie rzucił... w sumie rozumiem chlopinę. A teraz won, waruj i czekaj, aż będę miał ochotę rzucić ci jakiś ochłap.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Kości po grillowanych żeberkach...
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień i to jak jamnik zostawi
  • pansowa dwa lata temu
    Piecuszek ja też, ale jej ocena nie jest kompleksowa.
    Ja nie odmówię autorowi talentu, ale warsztatu już tak.
    Rymy gramatyczne mogą się zdarzyć, ale nie mogą razić, a tu tak jest, bo praktycznie cały wiersz się z nich składa.
    Najpierw się dowiaduję o jakiejś stylistyce na Mickiewicza, później że autor ma w dupie obecnie przyjęte kanony bo podąża własną drogą itp.
    Bardzo mi to przypomina dorabianie p...... uszu, aby usprwiedliwić własne braki.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, ty masz slabych informatorów... poza tym ten mój chłop, no ma powodzenie u kobiet, no przystojna bestia a i zaradna... nie to co inni, metr pięć w kapeluszu i mniemanie o sobie... uśmiałam się setnie! ?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Ino jamniku nie odbieraj... Jest nadzieja, że tylko szpik wyssa, więc co nieco zostanie.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Nie do końca masz rację ale nie będę cie na siłe wyciągal z bańki merytorycznej.
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    Przez taką pseudo nauczycielkę jak Ty ludzie przestają tworzyć, odchodzą z portali, a nie przez mądre komentarze Trzy Cztery. Niestety takich pseudo nauczycieli można spotkać wszędzie, nie wyłączając szkoły. Podcinanie skrzydeł to ich specjalność.
    Rymy gramatyczne to po prostu rymy i można ich używać, wybór należy do autora.
    Muszę iść. Ale mam nadzieję, że kiedy wrócę, Ciebie już tu nie będzie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, ty wierz w rym gramatyczny. To potęga!?
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    To nie do mnie, więc z góry przepraszam, że nie mogłam się powstrzymać. Obrażanie kogoś z powodu wyglądu, wieku i tym podobne, to straszne świństwo.
    Nie gardzisz sobą z tego powodu?
  • MartynaM dwa lata temu
    Piecuszek, chyba cię rozum opuścił albo nigdy się nie uczyłaś, w co wątpię.

    Chłopak ma talent i zamiast pomóc, to się przyklaskuje glupocie, bo 3/4 tak sobie ubzdurała.

    Konkurencji się boi?
  • MartynaM dwa lata temu
    Piecuszek, akwadarcmie jest kimś, to cham. Człowieka bym nie obrażała...
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    To Ty na nią napadłaś bez powodu. To Ty rozpętałaś tę burzę.
  • Piecuszek dwa lata temu
    MartynaM
    Obraziłaś niejednego. I każdy może to przeczytać pod tym wierszem.
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM wierzę, wierzę i dlatego wymienił cie na lepszy model a stlenioną podróbkę posłał na roboty na zachód.. zaradności nie można mu odmówić ????
  • pansowa dwa lata temu
    Piecuszek a tu masz akurat rację.
    Ja napisałem, że się nie zgadzam z taką oceną i fertig.
  • MartynaM dwa lata temu
    Piecuszek, jak bez powodu? Pisze chlopakowi bzdety, powinna na pierwszym miejscu o tym rymie. Wszak to autorytet niby... a ona koszalki opalki.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, no fakt zwolnił tę sekretarkę, bezczelnie pchala mu się do łóżka, a on nie lubi namolnych kobiet... fajny, nie?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM i co wział dwie inne? idż sprawdź, bo siedzisz tu od wczoraj z rują, a on posuwa inne... :)
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, nie, śmieje się z tego co piszesz...?
  • MartynaM dwa lata temu
    Powiedziałam mu, żeby skopał ci cztery litery, za to chamstwo w stosunku do mnie, ale nie chce. Powiedział, że " gównojadem" nie będzie sobie brudzil nóg.

    No i masz szczęście... ?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM jasne, marzycielko ha,ha,ha zabawna jesteś... Ty pierdolety piszesz od dwóch dni na opowi, a on siedzi i czyta?... Smutne to i śmieszne... a taki zaradny miał być, przystojny i och i ach... Albo żałosny nierób w podkoszulku czekajacy aż coś wyharujesz za granicą, albo rzeczywiście taki jak piszesz, ale teraz dogadza sobie, gdzieś na antypodach pod palmą z fajną laską... a ty tu na opowi... weź idź wstydu sobie oszczędź, a czytającym żażenowania... naprawdę nisko upadłaś. Żałosne.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, ale ty glupiejesz, aż miło... toż weekend. ?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM i taki z niego chłop. Ja za swoją żonę, każdego gównojada roztarłbym na miazgę.... Gratuluję ci faceta, takich mięczaków chowających się za kobitą i monitorem to... szkoda gadać. Szambo, kobite mu opluwają, a on... chłop jak z p..y trąba.
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM może i głupieję, ale nie szmacę. Poszla do budy, niech ci chłop łańcuch założy...
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar O tym samym pomyślalam. Sama się zaorała. :)
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Akwadar, Nie, jeszcze tego nie kończcie, jedyne dobre telenowele są na opowi.
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień weź, ja bym na jego miejscu znalazł dziada... ale on zaradny do admina napisze ha, ha, ha
  • Akwadar dwa lata temu
    yanko wojownik 997 idę, bo mi za rodzaj męski wstyd... Chłop siedzi i śmieje się jak mu kobitę... no żesz, kurwa, ze tak napisze!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Nie można cały czas żyć rozrywkami na wyższym poziomie, trzeba czasami zajrzeć, kto tam w dno od spodu puka.
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień nie no, kuźwa, chłop siedzi i patrzy jak mu babę z błotem mieszają, no we łbie mi się nie mieści... idę!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Ciekawe ile czasu upłynie, jak się tu konto "jej chłopa" pojawi...
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, on takich jak ty, to ma w czterech literach, ale prowokuj dalej, ja lubię aferki... może coś z tego będzie... daleko nie ma.?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar No ale to dobre było, faktycznie.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Akwadar, Powinienem być jak kosmita albo podróżnik w czasie - obserwować bez ingerencji a tak to popsułem Wam bajkę...
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM oboje jesteście dnem i patologią...
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 i co tam, dalej opowiadasz o mnie?
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień i co wsatawi parę śmiejących się mord i uda że fajnie jak żonkę opluwają... dno i metr szlamu
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, no nie moja wina, że ty taki nijaki. Nie ma co się obrażać... ?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Martyno gdzie opowiadam? Nie rozumiem?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM weź... żal mi cię.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Poza opowi od iks czasu do człowieka w temacie się nie odezwałem, ino z nieinternetowymi i nie art miewam qntakty.
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM podaj chłopu piwo, kobieto!
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar mój mąż piwa nie pija.

    Możesz mu rudą zaproponować...?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM nie stać was? Przykro, ale o jałmużne nie do mnie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar... ???
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM biedactwo...
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar weź już nie rozsmieszaj... brzuch mnie boli.

    Wychodzisz gdzieś z żoną wieczorem, bo my idziemy do restauracji?
    Nie bądź sknerą, też się postaw trochę. Buty na platformie i będziesz górą ..?
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM mnie nie pytaj czy idziecie, bo do restauracji z tobą to nikogo by nie wpuścili, ale ktoś mówił, że dla takich jak wy restauracje nie zamykają śmietników. Platformy ci się przydadzą, tylko uważaj żebys sie nie wywaliła na odpadkach. Miłego nurowania w resztkach.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar A do tualety by nie poszła?
  • MartynaM dwa lata temu
    To jednak jesteś skąpy, tak myślałam.

    Do restauracji tylko po resztki chodzisz... no różną ludzie mają sytuację. Nie będę się z tego śmiała. Smutne to raczej...
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Akwadar Nie tylko w pisaniu mistrzyni, ale i w czytaniu ze zrozumieniem...
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM smutne jest że na piwo was nie stać, a on rudej by sie napił... Nie bedę sie śmiał z tego, że chodzicie na smietniki, zaradność się nie udała i rozrzutność doprowadziła was do skrajnej nędzy. Powiedz temu swojemu menowi, że jest z niego kupe huja reszte dziada, że doprowadził cię do takiego stanu.. Ale już idźcie, żeby inni żebracy wam nie wyjedli. Opowi poczeka na ciebie... Biedactwo... Niedość że niezbyt rozgarnięta, to jeszcze uboga... Smutne to raczej... ale widać zasłużyliście sobie na to.
  • Akwadar dwa lata temu
    błękitnypłomień to z niedożywienia zapewne. Ale ten jej mąż to dziad, nie broni kobity, dobra może i sam traktuje ja tak jak inni, ale żeby na jedzenie nie zarobić i żebrać po internetach o rudą?! O chleb, to jeszcze bym zrozumiał, ale o alkohol?
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, tak cię to ruszyło... czekaj, mój mąż mówi, ze z takim konusem, to on nie będzie polemizował ani zbliżał się nawet, honor mu nie pozwala.
    Pod pachy głupio brać... bić taką miwrnotę - wstyd.

    Będziesz żył...
  • MartynaM dwa lata temu
    miernotę *
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM ha, ha, ha, czy ten kastrat mnie czyta? Tak? No to co teraz, da się szmacić takiej miernocie? Jesteś z impotentem? ;)
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM jeszcze nie wział cię na tę kolacje, czy boi sie wyjść, bo miernota mu dupę skopie?
    Ech Martyna, każdy normalny chłop by se nie pozwoli na nazywanie go ciotą, a twój to ciota, że aż żal. Idź juzlepiej na tę niby kolację, bo jakoś z tego wybrnać musisz... zabierz tego swego eunucha strachem podszytego.
  • MartynaM dwa lata temu
    Akwadar, na kolację idziemy o 20 - tej.

    On głupot nie czyta, ale skoro mnie to bawi, nie ma nic przeciwko. Pytał się tylko, gdy mu przeczytałam ostatni twoj wpis, czy ty zazdrosny jesteś o mnie, bo on to rozumie... mówi żebym już ciebie nie kopała, bo zejdziesz jeszcze...
  • Akwadar dwa lata temu
    MartynaM idź już na tę kolację,a jak już jakimś cudem jednak sie znajdziesz w tej knajpie z tym ciotą, to przeczytaj mu rachunek, jaki będziesz musiała... odpracować na zmywaku. Dobrze że chociaż ty umiesz czytać, ale z was para, bezjajcy anlfabeta i mocno posunięta w latach babina ha, ha, ha
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Martyno, to Ty kawalera dorwałaś i bardzo jesteś spełniona w miłości? No to się literaty chlastać bedo.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pobóg Welebor↔Znowu do innej epoki łódź mnie poniosła?:)↔Taki trochę "nadgryziony" świat, z tekstu przebija.
    Mógłby taki się wyśnić. Ten klimat↔Pozdrawiam?:)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Nadgryziony? To ładne. Dziękuję.
    Pozdrowienia ?
  • Ernest Tudonyi dwa lata temu
    Odszedłeś tu od równego metrum i pełnych rymów. Jestem nieco zaskoczony takim "zwrotem przez sztag". Ale Twój mrok jest ciepły i to można podziwiać.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Tak, takie miałem założenie, żeby nie było równo... Taki experyment. Dziękuję,
    Pozdrawiam ?
  • IgaIga dwa lata temu
    Dalej maglujecie temat? Wow. Brawa za wytrwałość.
  • IgaIga dwa lata temu
    Mnie akurat nie rymy tu przeszkadzają. Strasznie to ciężkie. Pewnie przez dobór słów i sposób wypowiadania się. Nie twierdzę, że tekst jest zły. Ma jakiś osobliwy klimat. Coś co zatrzymuje. Może jest to po prostu chęć przedarcia się przez mglistą zawiesinę za którą wszystko jest przejrzyste i jasne (również dla czytelnika)? Nie wiem. Nie znam się na poezji. Tak że... nie bierz tego do siebie :)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    ?, nie ma sprawy. Dzięki za "osobliwy klimat". Klimat jest chyba najważniejszy... Można pisać o niczym, a i tak będzie to ciekawe, jeśli...
    Pozdrawiam ?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Trzy wersy w trzeciej strofie ewentualnie, to tyle co w tym wierszu do mnie przemawia. Jako całość mi się nie widzi, ale kiedyś pewnie też takimi drogami chodziłem, bo chyba każdy wierszokleta zaczyna od rymowanek.
    Wiersz wierszem, ale ta dyskusja pod... - znaczy emocje to on jednak wyzwala.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Sam jesteś rymowanka. Pewnie, że Ci się nie widzi, dlatego nie widzę Cię pod moimi textami...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Pobóg Welebor, Zaprawdę wiersz mnie tu nie przywiódł - tzn, przywiódł, ale nie przekonał, bym wyraził zdanie. Na powrót jestem tu wskutek tego, co pod nim i to już jest całkiem ciekawe.
  • pansowa dwa lata temu
    yanko wojownik 997 naraziłeś się geniuszowi płynącemu pod prąd?
    Wszystkie miernoty precz z łapami od Mickiewicza naszych czasów ?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    pansowa, Im większy artysta tym bardziej bywa uwrażliwiony.
  • pansowa dwa lata temu
    yanko wojownik 997 czyli geniusz z takim poziomem wrażliwości?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Przeczytałam komentarze i dziękuję wszystkim, którzy zobaczyli, że nie ja rozpętałam tę burzę. Dziękuję też za wiele miłych słów, które w komentarzach znalazłam, obok - niestety - słów naprawdę dla mnie przykrych i obraźliwych.
    Nie zamieszczę obiecanych wczoraj rzeczy, przepraszam.
    Osoba, która zachowała się tak, jak to można było zobaczyć, nie jest już dla mnie partnerem do rozmowy.
  • Aisak dwa lata temu
    Ta osoba ma problemy natury psychicznej i w takich kategoriach należałoby ją traktować.

    Milego Trzy i Cztery?
  • Poncki dwa lata temu
    Trzy Cztery,
    To tylko słowa. Odbiór ich jest kwestią nastawienia. Za pewne sprawiły Ci przykrość ale zawsze mogłabyś na to spojrzeć jak na ciężką do obejrzenia, mało śmieszną komedię, którą oglądać się zobowiązałaś. I na szczęście zaraz się skończy ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    A ja pragnę przeprosić, że z Martyną wciąż rozmawiam, skoro Ciebie obraziła... Jednak nic godnego takiej kary nie zauważyłem... Co nie znaczy, że nie powinnaś tak zareagować...
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Poncki słowa mają moc. Jeśli chodzi o słowa MartynyM kierowane do mnie, nawet te złośliwe, odbierałam z przymrużeniem oka, ale w końcu uderzyła z całej siły. I nie wytrzymałam.

    Co do zobowiązań. Nie. Nie zobowiązałam się.

    Dzięki, że próbowałeś mnie podtrzymać na duchu i próbowałeś bronić kultury wypowiedzi.

    Tematu nie rozwijajmy. Już po nim!
  • Poncki dwa lata temu
    Trzy Cztery
    Nie drążę, a pozdrawiam ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Pobóg Welebor, ja zauważyłam. Ale już nie będę tego tematu wałkować.
    Z MartynąM spróbuję rozmawiać, ale o tekstach. Nie o autorach.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Poncki, to ja też ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania