Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Trąf, trąf Misia Bela

Bo to przecież noc jest tą porą, kiedy artyści tworzą. Jest porą, którą wznoszę się ponad wszystkie myśli realne i zanurzam w otchłani wyobraźni.

Ludzie widzą fasadę i zastanawiają się co się za nią kryje, moje światy w moim umyśle dla mnie stają się realne dla innych mogą być nierzeczywiste. Moje życie upływa czasem wśród fantazji a nawet fałszu, jednak jest to moje życie i mój wybór. Pytają mnie "jesteś psychopatką" a ja odpowiadam "wolę określenie kobieta z wyobraźnią ". Logicznie myśląc przechodzisz z punktu A do punktu B a wyobraźnia prowadzi cię w najdalsze zakamarki świata o których nawet ci się nie śniło. Czasem próbuje zamknąć oczy, by zobaczyć rzeczywistość, niestety wyobraźnia nie ma powiek, dlatego wciąż przebywam w świecie w którym rzeczywistość jest mi obca. To wyobraźnia, doświadczenie i lata praktyki tworzą to co piękne i choć wiem ,że patrząc na coś, każdy widzi co innego to ja mam tą pewność, że tworząc wiedziałam co chcę osiągnąć. Są ludzie którzy mają swoje pasje, swój styl i swoją przynależność, są innej rasy, innego wyznania ,mają inne cele niż nasze i każdy z nich ma potrzebę szacunku. Każdy jest człowiekiem i choć wśród nich znajdą się też tacy, którzy nie szanują nas i naszej pracy, odpuśćmy sobie dyskutowanie z nimi, gdyż zazdrość i fałsz nigdy nie stają w szranki z prawdą. Tak sobie myślę, że zazdrość to podatek jaki płacimy za sukces i ciężką pracę a zawiść jest religią bardzo przeciętnych ludzi. Bo to jest tak ,że jeśli nie potrafimy kochać naprawdę to wtedy stać nas tylko na chorą zazdrość i zawiść.

Zawiść jest religią ludzi przeciętnych. Napędza, podsyca ich własne żądze, pożera duszę, ujawnia najgorsze cechy. Tacy ludzie usprawiedliwiają się sami przed sobą, aż do tego stopnia, że to co robią, uważają za normalność a nawet cnotę. To kreatury, a robaki nienawiści wpełzają w ich duszę, drążąc korytarze samouwielbienia.

Z diabłem można żyć czasem w zgodzie, lecz to diabeł zawsze robi ciebie w konia, wtedy tracisz chęć na pojednanie z tym co najgorsze.

W necie kozaków przybywa, ale oni nie potrafią sobie poradzić w zwykłym świecie.

Trąf, trąf Misa Bela, Misia Kasia konfacela, teraz gonisz ty!

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (58)

  • Grafomanka pół roku temu
    Nie wiem i szczerze wątpię czy znajdzie się ktoś, kto o taki monotonny, nudny tekst odczułby zawiść, moim zdaniem jedynie politowanie, ale jak jest się przeciętnym, to chyba nie pozostaje nic innego jak nadrabianie miną...

    Nie oceniam
  • Grafomanka pół roku temu
    Jedynie zaznaczenie, że tekst dla 18+ jest warty śmiechu, jedyny plus publikacji
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Jak widzę Ty masz ograniczone pojęcie o pisaniu. Wszystko bierzesz dosłownie, nie masz pojęcia o przenośniach, metaforach i tym podobnych środkach wyrazu. Naprawdę miałam Cię za bardziej inteligentną ,ale się zawiodłam. Znów jad wychodzi z Twoich słów i wyziera zza każdej literki.
    A i jeszcze jedno ,wolę być przeciętną, niż jadowitą żmiją.
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Grafomanka Sama jesteś śmiechu warta :))
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Ewa Lamond Bardzo emocjonalnie reagujesz na krytykę
  • Grafomanka pół roku temu
    Ewa Lamond, a co ty tak delikatnie? Pokaż gamę ''dobrego smaku'', jeszcze udusi cię ta powściągliwość...🤣🤣🤣
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Łukaszenkow bzdura totalna to co napisałeś. Jestem krytykowana od 15 lat ( w sumie jestem bardziej fotografem ) uodporniłam się na krytykę, jak mało kto. Rozumiem ,że trzymasz stronę kobiety, która ma nie wszystko w głowie w odpowiedniej kolejności. Ale to już nie moja sprawa. Czasem tylko myślę, że jeśli ktoś nie potrafi się opanować , można nim lekko potrząsnąć. Niestety to potrząsanie też nic nie daje, więc chyba sobie odpuszczę. Co do krytyki to bardzo lubię, ale tylko wtedy kiedy jest konstruktywna a nie jadowicie zazdrosna. A te wszystkie uśmieszki , " bezcenne" komentarze to nie krytyka.
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Grafomanka bez komentarza
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Ewa Lamond Nie trzymam niczyjej strony
  • Grafomanka pół roku temu
    Ewa Lamond, jak na razie to nie ma czego zazdrościć w twoim nieporadnym pisaniu... ale w komentarzach jesteś lepsza, więc może daruj sobie publikacje...
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Grafomanka bez komentarza
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Łukaszenkow Tak mi się zdawało.
  • Dekaos Dondi pół roku temu
    Ewa Lamond↔Znaczna wyobraźnia, może być bardzo przydatna, lecz także męcząca. Co do zazdrości, to bywa budująca, gdy zazdrościmy komuś, że czyni dobro i chcemy naśladować. Sądzę, że nie ma człowieka, tylko dobrego, lub tylko złego. Są natomiast różne proporcje:)↔Takie w skrócie skojarzenie z Twoim tekstem:)→Pozdrawiam😀:)
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Naprawdę myślisz ,że nie ma ludzi tylko złych i tylko dobrych? a psychopaci? widzisz w nich jakiekolwiek dobro? z tymi dobrymi to może faktycznie jest ciężko, z kolei co do zazdrości uważam, że jest zazdrość dobra i zła.
  • Lotos pół roku temu
    Kigja?
  • Grafomanka pół roku temu
    Tak Lotos. I Kigja, I Aisak, I Słone Paluszki, I OlaAlaUla, I teraz Ewa Lamond... i za każdym razem nie zna nikogo z portalu, i płacze na niesprawiedliwość opinii... 🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Ale może tak być, że przy każdej zmianie nicku, wypiera poprzednie... i jest świeżo dziewicza
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Grafomanka Tobie naprawdę jest gorzej. Nie jestem żadną Kigją. Jestem tutaj pierwszy raz .
    Ja płaczę 😂za niesprawiedliwość opinii? Wiesz co , może wypij jakąś mocniejszą kawę, otrząśnij się z szoku i zacznij myśleć, bo ma wrażenie, że Ty jesteś kozak w necie a dupa w świecie 😁
  • Grafomanka pół roku temu
    Ewa Lamond, tak jestem Alicją z krainy czarów i nie radzę sobie z magią... tym bardziej zaskakują mnie wyskoki z kapelusza...
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Ewa Lamond ona jest chora z zazdrości i wszystkich podejrzewa o wielonickowość, wszyscy biegają za nią i pragną jej atencji... i najgorsze jest to, że idzie w zaparte w swoje urojenia
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda zauważyłam to już na początku, takich ludzi najlepiej ignorować, ale ja lubię ją męczyć 😛. za każdym razem się zastanawiam z jaką głupotą wyskoczy. Lubię analizować ludzkie zachowania ( takie moje małe hobby) . Tak się składa ,że ja jej atencji nie potrzebuje. Obiecała ,że nie poświęci mi już ani minuty, jakoś nie dotrzymuje słowa. No cóż są ludzie, ludziska i taborety.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Ewa Lamond ja jestem szpilką, lukaszenkiem, pasją i paluszkami i grzegorym i pewnie tobą też będę i jeszcze h..j wie kim. bawmy się a ją olewajmy ciepłym moczem
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda o to ,to dokładnie. W każdym środowisku znajdzie się ktoś, kto będzie próbował wszystkich skłócić, kto będzie drążył, świdrował tak długo, aż się znudzi. A jeśli się nie znudzi to jest jedno wytłumaczenie, musi znaleźć lekarza i pomoc.
  • Lotos pół roku temu
    Grafomanka coś z nią nie tak.
  • kigja pół roku temu
    Nie.
  • kigja pół roku temu
    Następne coś z obsesją...
  • Lotos pół roku temu
    kigja następne coś z obsesją? Nie rozumiem.
  • Grafomanka pół roku temu
    Lotos, nie wnikajmy może, chce być kimś innym, niech będzie...
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    kigja, Cześć, długo Cię nie było. Wróciłaś?
  • Lotos pół roku temu
    Grafomanka rozumiem, schizo...
  • Grafomanka pół roku temu
    Lotos, no raczej, dlatego stara się ją jeszcze innym przypisać, biedne kurczątko...
  • Lotos pół roku temu
    Grafomanka cóż zrobić, nigdy nie wiadomo jak potoczą się losy człowieka, czasem szaleństwo i tyle
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Lotos zastanawiam się czy ty wiesz, czym jest czyste szaleństwo. Pojęcie szaleństwa istniało w zamierzchłych czasach. Teraz ludzie chorują psychicznie. Powiem tak choroba jak każda inna, może tylko z tą różnicą, że potrafi uprzykrzyć całe życie. Na przykład ludzie z chorobą autyzmu ,rodzą się z nią i zmagają całe życie. Naprawdę bawi Cię wyśmiewanie chorych ludzi. Ludzi ze schizofrenią, porażeniem mózgowym, chorobą dwubiegunową ? jeśli tak, to gratuluje poczucia humoru.
  • Grafomanka pół roku temu
    Ewa Lamond, przecież on współczuje, a nie wyśmiewa. Czytaj ze zrozumieniem...
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Grafomanka bez komentarza
  • Lotos pół roku temu
    Ewa Lamond nie bawi mnie, ale Ty, która dowalasz co niektórym, w tum mi w pewnym wierszu, uważasz, że masz do tego prawo?
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Lotos dowalam w czym proszę?
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Lotos dowalam co niektórym :)) a to się uśmiałam. Może wymień tych co niektórych, bo jakoś nie mogę się doliczyć.
  • Lotos pół roku temu
    Ewa Lamond czyli nikomu nie dowalasz, ok, przepraszam.
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Lotos ja po prostu tylko z jedną osobą dyskutowałam, więc nie co niektórym bo może faktycznie była jedna osoba. Nie dowalałam jej ,próbowałam być miła inaczej, tak jak i ta osoba. Jednak jeśli znajdziesz jeszcze tych kilka osób którym dowaliłam , to napisz. Mam chyba sklerozę, bo nie mogę sobie przypomnieć.
  • zsrrknight pół roku temu
    Poprawić błędy i może być średnie.
  • Marian pół roku temu
    "Zawiść jest religią ludzi przeciętnych." i "W necie kozaków przybywa, ale oni nie potrafią sobie poradzić w zwykłym świecie." -> Mądre.
    Fajny tekst.
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Dzięki 😉
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Tekst jest całkiem dobry. "To kreatury, a robaki nienawiści wpełzają w ich duszę, drążąc korytarze samouwielbienia." A to jest dosyć typowe podejście do przeciwników, ja mogę wyzywać, oni nie, tzn krzywe lustro, czy też lustrzane odbicie. I konflikt pewny
    Pozdrawiam
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Dziękuję za komentarz, ciągle mam kłopot z przecinkami. Niestety tak bywa, jak się nie uważa na lekcjach ;)
  • Grafomanka pół roku temu
    Józefie, przeczytaj jeszcze raz pierwsze zdania i zobacz nagromadzenie zaimka ''moje'', interpunkcja wybiórcza. Czy można coś takiego nazwać ''dobrym'' tekstem?
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Grafomanka no jest tam kilka "moje" itp., ale klimacik tekstu jest ok.
    Mi tam się podobał
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Siły nieczyste, tak... Ale to te pomniejsze, szychy stroją się w dobroć... Podoba mi się to o Djable szczególnie, ludzie się śmieją z tych, co wszędzie widzą djabła, ale cóż, skoro jest wszędzie i jest władcą?
    A przy okazji napisałem se cóś. Mam tę blokadę, to wrzucę tutaj za pozwoleniem :D

    Czar Kot Śmig Ma
    Świat Ni Szu Wie
    Usz Las Sta Słu
    Xiąż Blask Rad Wszy
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Wrzucaj , mnie nie przeszkadza :)
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Ewa Lamond, OK, to znikam. Pyk! :D
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    Noc jest przyjazna twórcom, to ci twórcy o szerszych horyzontach, bo w nocy bliżej do magii, dalej do pospolitości. Zawiść zazdrość - bardzo wredne, czasem można pomylić z rozładowaniem frustracji.
    "zawiść jest religią bardzo przeciętnych ludzi" - pożyczyłem sobie na profil do opisu.
  • Pobóg Welebor pół roku temu
    A, jako Wszesław nie wypadało, ale mam to pierwsze konto jeszcze. Powtórzę to, co napisałem komuś niedawno, że "jak bezczelnym trzeba być, by publikować swoje nie komentując cudzych". Zatem także jesteś kreaturą, pewnie stąd te przecinki, to wszystko znaki. No to pyk, znikam również :D
  • piliery pół roku temu
    Zawiść jako religia? A czymże to się objawia?
  • Ewa Lamond pół roku temu
    Zawiść jak religia? nie, to metafora lub jak kto woli przenośnia.
  • piliery pół roku temu
    Ewa Lamond przenośnie lub jak kto woli metafory, też muszą mieć sens.
  • Ewa Lamond pół roku temu
    piliery dla mnie mają.
  • piliery pół roku temu
    Ewa Lamond to może doprecyzuj czymże objawia się zjawisko zawiści (traktowanej przez "ludzi przeciętnych") jak religia. Bardzom ciekaw. Poeci miewają wyjątkową wyobraźnię więc mam nadzieję na intelektualny popis.
  • Tjeri pół roku temu
    Właśnie znalazłam ten tekst — otwarty na jednej z kilkudziesięciu kart na telefonie. Miałam go od razu skomentować, ale coś mnie rozproszyło, a potem zapomniałam.

    Generalnie, całościowo nie jest to wg mnie dobry utwór. Ma trochę mankamentów i punktów, które można by ulepszyć redakcją. Nie wszystko też do mnie trafia treściowo.

    ALE — wszystkie błędy i słabe punkty nikną dla mnie w zestawieniu z genialnym zdaniem, które tu znalazłam (i zapisałam w pamięci). Podoba mi się nie tylko dlatego, że mam tak samo, ale i od strony literackiej jest to pięknie ujęta myśl.
    Zakończę więc cytatem:
    "Czasem próbuje zamknąć oczy, by zobaczyć rzeczywistość, niestety wyobraźnia nie ma powiek, dlatego wciąż przebywam w świecie w którym rzeczywistość jest mi obca."
    Naprawdę świetne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania