...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Piecuszek 29.11.2021
    Droga wojownika idealnego. Przypomina średniowieczny kodeks rycerza idealnego.
    Drogą dla dusz jest światło lampionów.
    Przeczytać Twój wiersz, to jak zagłębić się w historię. Lepiej nie szukać doskonałego kwiatu, jeśli wiąże się to z odbieraniem życia.
  • Dla naszej kultury niepojęte zachwycać się pięknem natury czy poezją i jednocześnie odbierać czy poświęcać życie dla honoru. Bushido droga wojownika.
    Dzięki:)
  • Tjeri 29.11.2021
    O Bushido wiem tylko z filmów akcji [lekko zawstydzona mordka], więc bezpośredniego odniesienia nie mam. Natomiast to, co tu przeczytałam (w moim wyobrażeniu) jest zgodne z japońską duchowością – w sensie, że brzmi wiarygodnie ;). Od strony poetyckiej zaś całość mogłaby się ograniczyć do ostatniego trójwersu. Jest świetny.
  • Tjeri, przecież nie biłem się z samurajem i co mam się wstydzić, że też znam go tylko z filmów?;) Inna sprawa, że fascynuje mnie aż tak odmienna kultura, samodyscyplina. Chyba nam też by się przydała.
    Wiem, że dobra koda może być samoistną miniaturką, ale przeważnie autorzy są głodni słowa i przemycają coś ponad. Puenta ma być gwoździem, na którym wiszą obrazki i tego się trzymam, jak mi będzie dane;)
    Dzięki za spojrzenie od bicie Zygmunta;)
  • Tjeri 29.11.2021
    piszęwięcjestem
    Nie podważam sensu pozostałych. Natomiast ostatnie jakby zawiera wcześniejsze. Jest jak niespodziewane walnięcie w twarz, za przeproszeniem. :)
  • Tjeri 29.11.2021
    No tak, "tłumaczę się", a sam o dobrej kodzie napisałeś. Czasami szybkie czytanie polega u mnie na omijaniu zdań :D.
    W każdym razie, dla mnie wcześniejsze wersy, nieco osłabiają siłę ostatniego. Ale w pierwszym komencie użyłam wyrażenia "od strony poetyckiej". To dlatego, że doceniam poznawczą wartość pozostałych i to że niejako wprowadzają w klimat.
    Wiem, pogadałam sama ze sobą, ale czasem trzeba :D.
  • Tjeri, czy ja coś mówię na Cię? Przecież rozumiemy się bez tłumaczenia z polskiego na nasze. Awoją drogą zastanawiam się, czy można by cały wiersz utrzymać w konwencji paczki gwoździ;) Tylko czy puenta wtedy nie stałaby się nijaka...
    Poetyckie dylematy;)
    E tam sama do siebie, już nie narzekaj;)
  • Dekaos Dondi 29.11.2021
    Piszęwięcjestem↔Od razu najbardziej↔ostatnia, aczkolwiek musi z czegoś wynikać. A wynika – zdaniem mym.
    Taki "dostojny – męski wiersz"
    Pozdrawiam:)↔%
  • Wiersz o prawdziwych mężczyznach dla mężczyzn inaczej;)
    Dzięki:)
  • ... do szuflady 30.11.2021
    piszęwięcjestem?
    Trudno przejść obojętnie obok każdego Twojego wiersza... i w tym momencie koniec jakiegokolwiek merytorycznego komentarza z mojej strony, no może jeszcze to, że jest to wiersz o twardym charakterze.
    Zanim jednak popełnisz na mnie  harakiri za brak rzeczonej merytoryczności, to pozwól, że trochę pomarudzę "po japońsku". 
    Od serdecznego przyjaciela, który zakochany był w Japonii/w każdym jej wymiarze/, dostałam przecudnej wprost urody książkę = twarda, płócienna faktura na której trójwymiarowe kwiaty wiśni, porozrzucane były na sztalugach.
    Pokaźną książkę otwierało się jak skrzydła okien, a w środku było kilkadziesiąt rycin z pracami japońskiego malarza i drzeworytnika Utamaro Kitagawy.
    Niestety, część okładki uległa zniszczeniu podczas pożaru. Większość rycin oprawiłam w ramy i zdobią teraz ściany jednego z pokojów, który w imię pamięci zmarłego niedawno przyjaciela, nosi nazwę "Japońska Wojtkówka".
    Przepraszam za  bezprzedmiotowy komentarz... już się oddałam, żeby samokrytycznie popełnić seppuku. ?
  • ... do szuflady, powiedziałbym merytoryczność odczuwania;) To mi wystarczy.
    Niestety nie mam takiego przyjaciela, który obdarowałby mnie japońską sztuką. Zazdraszczam. Cały mój związek z feudalną Japonią ogranicza się do oglądania filmów o samurajach, zachwycania się odmienną kulturą i może jeszcze do niepełnionej chęci posiadania prawdziwej katany.
    Tak że lepiej pozostańmy przy poezji na ten temat:)
    Dzięki za pomarudzenie ありがとうございました :)
  • ... do szuflady 01.12.2021
    piszęwięcjestem ?
    Watashi no soba ni...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania