Trawiasty mózg→Dekaos Dondi

Samotna Sumiasta Wróżka, z wąsami spadającymi na policzki, obok pypcia na zielonym nosie, w kształcie kępki leśnego mchu, paluchami żółtymi od palenia skrętów, mającym wewnątrz suszone mniszki, formowała z błyskiem w skośnym oku, Pana Wróżaka. Kawałki drewienek robiły za nóżki, skrawki witek wierzbowych, za ręce, a cząstka młodego grzyba za tułów. Oczy stanowiły łuski rybie, a usta zrobiła z czerwonych jagód. Głowa była jeszcze pustym orzechem laskowym, w czapeczce żołędziowej. Wystarczyło tylko wetknąć mały kijek w odpowiednie miejsce. Na półce obok suszonych żab, nitek pajęczych i wywaru z kiszek krasnoludka, leżał kłębek trawy. Sumiasta Wróżka, właśnie skończyła swoją męczącą prace i odganiając śpiewającego gacka, który był dla niej pociechą w księżycowe noce, podeszła do półki. Został tylko mózg do włożenia. Uniosła go delikatnie i wróciła do Pana Wróżaka. Zdjęła mu czapeczkę, włożyła wiązkę i zamknęła dębowe wieko. Jenak czegoś nie dopilnowała. Przeoczyła źdźbło zawiązane na pętelkę. Żyli długo i szczęśliwie, ale najgorsze były spacery. Pan Wróżak, nigdy się nie nauczył chodzić prosto. Co chwila musiał robić pętelki, kółeczka lub coś podobnego.W końcu Pani Wróżka, której się w głowie kręciło, wyjęła mózg z jego łupinki orzecha. Lecz on nie przestał. A nawet mu się polepszyło. Bo przecież w bajkach wszystko jest możliwe.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Pasja 20.04.2020
    Bajeczka o pętelkach taka znajoma dla Dekaosa, ale to by było za łatwe. ?
  • Pasja 24.04.2020
    Zawahanie ale strzał dobry. Pozdrawiam
  • kigja 21.04.2020
    Tutaj cbyba Dekaos Dondi.
    Ciężko byłoby podrobić ten styl.
    Pozdrawiam
  • Grzegory 22.04.2020
    Luknąłem w nicki i widzę tutaj taki zwariowany 00.00 hihihi
  • Kocwiaczek 22.04.2020
    DD
  • Akwadar 22.04.2020
    Kocwiaczek bajkę opowiedziała :)
  • Shogun 23.04.2020
    Kurcze, ktoś tu nieźle się do DD upodobnił, bo DD to być nie może, za łatwo by było. Hmm, może rzeczywiście 00.00
  • Berkas 23.04.2020
    Piękna bajka, strzelam w DD

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania