Trzech synów

Trzech synów

Dawno temu, gdzieś za lasami i górami mieszkał Rolnik, który miał trzech synów.

Niestety Rolnik pewnego dnia rolnik zachorował i nie miał siły, więc musiał zbadać go lekarz .

Gdy zbadał go lekarz przyszedł do synów Rolnika i powiedział:

- Niestety wasz ojciec jest bardzo chory i zwykłe lekarstwo go nie uleczy.

Na środku czerwonego jeziora za głębokim lasem znajdziecie złoty kwiat, który uleczy ojca.

Dlatego nie zastanawiając się zabrali najpotrzebniejsze rzeczy i wyruszyli w drogę.

Ale gdy tylko dotarli do głębokiego lasu, napotkali na drodze niebezpiecznego smoka.

Słyszeli, że gdy ktoś napotka smoka to nigdy nie wróci, bo smok nigdy nie pozwolił przejść przez las.

- Dokąd się wybieracie ?- zapytał smok.

- Idziemy po lekarstwo dla naszego ojca.- odpowiedział przerażony najstarszy syn.

- Wiecie, że już was nie wypuszczę. -odpowiedział, zbliżając się powoli w ich stronę.

Przerażeni nie wiedzieli co mają zrobić. W tedy najmłodszy syn rozglądając się dookoła, zobaczył na krzewie piękną, dużą dorodną jagodę.

Szybko podbiegł, zerwał jagodę i wręczył ją smokowi. Dwaj pozostali bracia byli zaskoczeni i przerażeni tym co zrobił najmłodszy z braci, nie wiedzieli co się może zaraz stać. Zobaczyli, że na twarzy smoka pojawiają się uśmiech i łzy.

-Jeszcze nikt nigdy niczego mi nie podarował, każdy tylko chciał się stąd wydostać nie myśląc o tym jak mogę czuć . Teraz może iść dalej przyjaciele. Nigdy wam tego nie zapomnę. - uśmiechnął się do braci po czym puścił ich wolno.

- Dziękujemy Ci!- podziękowali smokowi i wyruszyli w dalszą podróż.

Szli bardzo długo, aż nagle dotarli do celu.

Zobaczyli wielkie czerwone jezioro, a na środku jeziora była mała wysepka, gdzie rósł kwiat, którego szukali.

Ucieszyli się, że ich ojciec wyzdrowieje.

Dostali się na wysepkę i zerwali kwiat .

Jak najszybciej wrócili do domu, by podać ojcu lekarstwo.

Rolnik szybko wrócił do zdrowia.

I w ten oto sposób trzej synowie pomogli wyzdrowieć Ojcu, by mogli żyć razem długo i szczęśliwie.

 

KONIEC

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • Kavita rok temu
    Cześć, bardzo fajna bajka. Gdyby to rozbudować w troszkę dłuższe opowiadanie, byłoby super, z chęcią przeczytałabym to swoim szkrabom :) Miłego wieczoru :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania