.

.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Witamy kolejny tekst! :)
  • Dekaos Dondi 19.09.2018
    Kostka została rzucona i polubiłem Twoje teksty. Lekko się czyta, treść ciekawa i taki ''bogaty język'' Koniec raczej optymistyczny. Byle tylko nie puściła. Tekst tak trochę mi się skojarzył ''wizualne'' z ''Upiorem w operze'' Pozdrawiam:~)→5
  • jolka_ka 19.09.2018
    Myślę, że nie puści...;) A język miał być bogaty, więc dobrze, że wyszło jak wyszło. Albo inaczej: dobrze, że takie masz wrażenie.
    Dziękuję. I też pozdrawiam!
  • TrzeciaRano 19.09.2018
    Wszystko na jedną modłę. W wielu tekstach powtarzasz te same frazy i konstrukcje. Tematyka też nie jest zbyt odkrywcza. Poczytaj trochę dobrych książek, bo na razie oscylujesz gdzieś w dolnyh granicach.
  • TrzeciaRano 19.09.2018
    Dolnych*
  • jolka_ka 19.09.2018
    TrzeciaRano Moje teksty są powtarzalne, bo mam taki styl, jaki mam. I pisze tak, jak umiem. Nie porywam się z motyką na słońce. Nie piszę horrorów, kryminałów, powieści grozy. Choć wszystkie trzy, jeśli są naprawdę dobre, czytać lubię. Czasem skleję jakąś absurdalną komedię, a czasem coś co zakrawa o historię. Ale tak masz rację, w każdym tekście przemycam coś refleksyjnego.
    I tu trochę zwrócę się w Twoją stronę. Pretendujesz, razem ze swoim utworem, do jednego z wyżej wymienionych gatunków. Kilka fraz masz żywcem wyjętych z książki, którą jeszcze niedawno czytałam. I frazy te, to właśnie mniej więcej takie "poetyckie bajdurzenie". Każdy czasem wplecie jakąś refleksyjną myśl, inaczej teksty byłyby puste.

    Tyle ode mnie. Idę czytać te dobre książki :P
  • Canulas 19.09.2018
    TrzeciaRano, jako całkowicie neutralny obserwator wręcz jestem zmuszony się w pierdzielić.

    Wszystko na jedną modłę?
    Dolne granice?

    — "Trupem las stoi"
    — "Ludzie lalki"

    To jest dolna granica?

    Poruszamy się teraz na portalu literackim, Opowi, więc zakładam, że kryteria oceny wziąłeś/aś w oparciu o właśnie portalowe uśrednienie.
    I wyszła Ci dolna granica.
    Z 20,30,40 losowych tekstów, te są z dolnej granicy?

    Każdy ma własną skalę odczuwania, własne parametry odbiorze i wiem, że teoretycznie powinienem ten komentarz skasować, bo masz więcej niż prawo do takiego spojrzenia na sprawę.

    No ale, kurwa, to jest dolna granica?

    Dalej mamy styl, przez Ciebie określony powtarzalnym. Czytałeś/aś poprzednie, skasowane już teksty, Jolki_ki?
    Albo inaczej. Czy nie jest właśnie też tak, że pewnym świadectwem samego stylu jest umiejętnie dozowania powtarzalność?

    Nie no, sorry, masz super nick i w ogóle, ale...
    Nie zgadzam się z Tobą tak bardzo, jak tylko mogę. A musisz wiedzieć, że naprawdę staram się nie wchodzić w przestrzeń publiczną wypowiedzi innych osób. Tym razem jednak... no nie.
    Po prostu - nie.
    Pozdrox
  • TrzeciaRano 19.09.2018
    Czytałam to, co jest. Może inaczej postrzegamy poziom "dobry". Dla mnie to na razie takie refleksyjne bajdurzenie. Akcja jest, ale jakaś niewyraźna. Rozumiem powtarzalność i charakterystyczne cechy, natomiast to wszystko opiera się na jednym schemacie. Nie tylko u autorki, można wymienić jeszcze kilka osób. Doceniam, że nie ma rażących błędów i tyle.
    Czekam na to, aż powstanie tu coś z normalną akcją i bohaterami, którzy nie są wyimaginowani.
  • Elorence 19.09.2018
    TrzeciaRano, to wymień te kilka osób.
  • Canulas 19.09.2018
    TrzeciaRano, czyli po prostu rozminięcie gustów. Cóż, niezaprzeczalnie masz do tego prawo. Też chciałbym poznać te pisarski tuzy, by sobie uprzestrzennić bardziej Twe osądy.
  • Każdy ma inne oczekiwania względem lektury. Tak jak mi osobiście pisanie Jolki bardzo odpowiada, w ''Ludziach lalkach'' wznosząc się na wyżyny, tak dla innych ten styl może być refleksyjnym bajdurzeniem, w którym brak ''normalnej akcji''.
  • Nuncjusz 19.09.2018
    a w prozie poetyckiej jest "normalna akcja" i czy nie powinno to właśnie być refleksyjnym bajdurzeniem?
    Pytam, bo tez mnie czeka napisanie czegoś w prozie poetyckiej :)
  • Canulas 19.09.2018
    e make i ka pololi, tak, i nikt tego nie neguje, jednak przekrojowe umiejscowienie wśród dolnych granic wydało mi się dziwne, więc zapytałem. Nie chodzi, by coś tu rozpętywać. Jak już ustaliliśmy, każdy ma prawo do oceny i tego się trzymajmy.
  • rubio 19.09.2018
    TrzeciaRano "Czekam na to, aż powstanie tu coś z normalną akcją i bohaterami, którzy nie są wyimaginowani" - rozumiem Cię. Też lubię akcję, żywą, wartką, bohaterów z krwi i kości. Na tvn-ie często lecą takie półgodzinne seriale, wspaniałe dzieła, a robione ze grosze. Czego tam nie ma, co się tam nie dzieje! Gorąco polecam, być może to trafi w gusta.
  • jolka_ka 19.09.2018
    O. Fajnie, że dla Ciebie wzniosłam się ponad dolną granicę. Tzn. wymienione teksty. Miły taki komentarz ;)
  • TrzeciaRano 19.09.2018
    Elorence nie mówiłam o Tobie, po co ten jad?
  • TrzeciaRano 19.09.2018
    Nuncjusz Twoje teksty uważam za dobre.
  • TrzeciaRano 19.09.2018
    rubio Średnio śmieszne. Wyraziłam tylko chęć zobaczenia czegoś, co nie będzie takim sennym bajaniem. Bez złośliwości.
  • Elorence 19.09.2018
    TrzeciaRano, tekst należy pod TW, czyli Trening Wyobraźni. Sprawdź na forum w wątku "TW 3.0" o co chodzi. Z góry został narzucony gatunek: proza poetycka, więc nie da się ominąć pewnych rzeczy...
  • kalaallisut 19.09.2018
    TrzeciaRano moi bohaterowie nie są wyimaginowani. Tak naprawdę wszystko jest prozą życia. A co autor dodaje z fikicji literackiej to już inna broszka, takie jego prawo, tak i ja np. wplotlam elementy fantasmagoria.
  • Nuncjusz 20.09.2018
    TrzeciaRano cieszy mnie to, tyle że ja pytałem o co innego :)
  • TrzeciaRano 20.09.2018
    Nuncjusz Pewnie tak, ale ja mówiłam o całokształcie tekstów autorki, nie o samej prozie poetyckiej. Czekam, więc na Twój tekst.
  • Justyska 19.09.2018
    Wymiana powyżej wymianą działa się w czasie moje czytania. Jak wiesz, jestem Twoją cichą fanką, ale tym tekstem mnie rozwaliłaś. Serio, coś pięknego. Byłam tam, na tej scenie. Emocje, rosną wraz z tekstem.
    Poniżej wyłapałam swoje perełki i jedną literówkę.

    "Teatr pokrył się spłoszonymi spojrzeniami spod wielkich wachlarzy, lśniące oczy toczyły się gładko po orbitach, naoliwione i pełne wyczekiwania."

    "Pragnęłam lekkości, poklasku, zachwytów, oczu setek i ust tysiąca, z których spijać będę tylko moje imię."

    "Tancerki telepały głowami spętanymi siecią trenów, jak larwy w przyciasnych pajęczych kokonach, pragnące uwolnienia, świetlnej rozkoszy."

    "Jak oliwne drzewa, pod którymi nazbierało się zbyt wiele opowieści i niewyartykułowanego szeptu, niemogącego swobodnie ulecieć." cudeńka.

    " I odmładzają się historię i zaczynają raz jeszcze." tu chyba historie

    Ode mnie masz soczystą piątkę. Ukłony dla Ciebie. Zachwycona uciekam:)
  • jolka_ka 19.09.2018
    Poprawiłam. Bardzo mi miło, że czytasz i nieskromnie dodam, że cytat numer trzy też mi się podoba.
    Btw. Widziałam u Ciebie coś podobnego, o drewnianej laleczce. Chyba nawet to "Tańcz!" Ci podkradłam :-D
  • Justyska 19.09.2018
    jolka_ka o jak miło, że w jakimś mikroskopijnym stopniu przyczyniłam się do napisania przez Ciebie takiego tekstu:)
  • Pasja 19.09.2018
    Witamj
    Ciekawy zabieg z przejściem z jesieni do wiosny. Twój tekst mógłby być scenariuszem pod balet. Wszak zawsze klimat tego gatunku zaczyna się dramaturgią, intrygą i wyższością zła nad dobrem. By w następnych aktach zwyciężyła sprawiedliwość.
    Lubię takie obrazy subtelne, a zarazem dobitnie podkreślające życie.

    Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę
  • jolka_ka 19.09.2018
    Scenariusz baletu? Piękny komplement. Chociaż myślę, że raczej by się to nie nadawało.
    Dziękuje i wzajemnie!
  • rubio 19.09.2018
    Bardzo dobrze, że ktoś tam się przyczepił, iż wszystko na jedną modłę. Jak sztabki złota - też wszystkie takie same, to pewnie bez wartości.
    Bardzo dobrze, że się przyczepił, bo mogę dodać do obserwowanych wiedząc, że się nie zawiodę.
    Wyśmienite.

    Ps."krzyczały sępimy spojrzeniam" - sępimi* :)
  • jolka_ka 19.09.2018
    Byczek poprawiony. W takim razie i ja mam nadzieję, że nie zawiodę... ;)
    Miło mi. I dziękuję za wizytę.
  • Freya 19.09.2018
    "— Tańcz! — krzyczały sępimy spojrzeniami zamaskowane, błyszczące głowy." - sępimi
    "złowrogo łypiac strunami szarpanymi przez... " - łypiąc
    "Panienki zatoczyły krag, odrzucając harfy" - krąg
    "pchana pożądaniem, przekraczaniem granic, rozrywaniem więźów." - więzów

    Uhu... czas nie stoi w miejscu a w takiej branży jak balet - jego upływ jest szczególnie rygorystyczny wobec adeptów. Kiedyś wiekiem emerytalnym dla kobiet było 40 lat - to pewnie stąd ta magiczna liczba. Tera się zmieniło i to boli. Chyba to jest treścią alegorycznego przekazu, który postanowiłaś zwizualizować na scenie teatru.
    To praca na tym samym poziomie jak sport wyczynowy i niezwykła presja otoczenia, ambicje równe olimpijskim. Wielu solistów wycofuje się już w wieku 35 lat i nie mają magicznej kredki :)
    Jest trochę biografii znaczących postaci, często bardzo dramatyczne. Pozdrawiam
  • jolka_ka 19.09.2018
    Mam nieodparte wrażenie, że żaden tekst nie potrafi Cię zaskoczyć, na tyle, byś nie umiał/umiała wyciągnąć i dorobić do niego jakiejś ideologii i historii. I to jest fajne.
    Wszechstronna z Ciebie osoba, a już na pewno, oczytana. Pozdrawiam!
  • kalaallisut 19.09.2018
    Ozdobny styl, lekko i przyjemnie się czytało. Poczułam uczucie zawirowania. Justynka wszystko wybierała po drodze.pozdrawiam
  • kalaallisut 19.09.2018
    Powyzbierała*
  • jolka_ka 19.09.2018
    A dziękuję. Skorzystam z zaproszenia i wpadnę jutro pod Twój nowy tekst. Pozdrawiam.
  • Elorence 21.09.2018
    Ooo! Jak pięknie!
    Cudna proza poetycka :D
    Od razu widać, że zestaw Ci siadł, więc kamień z serca!

    Co do tekstu: popłynęłam z nim. W pewnych momentach, kiedy akcja zdawała się przyspieszać, kiedy wydawało mi się, że ona wykonuje coraz szybsze piruety, a świat zaczyna wirować... połykałam słowa. Aż musiałam się potem otrząsnąć, przerywając na chwilę i wracałam czytać dalej, próbując dawkować kolejne informacje.
    Jestem oczarowana :) Ode mnie piąteczka i kurczę, jednak ta proza poetycka wyciągnęła z ludzi naprawdę fajne pierwiastki twórcze!
    Pozdrawiam cieplutko! :)
  • jolka_ka 21.09.2018
    Cześć, dziewczyno o wyglądzie Calineczki ;D
    A i owszem siadł. Ogólnie to nie było słabych zestawów, no może poza jednym z tą dziewczyną od legginsów -_-
    Także pięknie Ci dziękuję i za wybór i za ocenę :D
  • Majonez XvX 26.09.2018
    Kurde przeczytałem i podoba mi się, ale nie mam weny na dobry komentarz dlatego tylko powiem, że jest git, ale wrócę tu jeszcze. Pozdro
  • jolka_ka 26.09.2018
    Zapraszam ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania