...

...

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (113)

  • Tjeri 25.02.2022
    Nie komentuję Twoich tekstów, ale muszę zrobić wyjątek, bo świetnie się wstrzeliłaś. Dobry wiersz, z dobrym tytułem.
    Ten popiół doleci i zaprószy oczy. Niestety tylko na chwilę. Ludzie wolą nie myśleć i nie widzieć.
  • MartynaM 25.02.2022
    Miło Cię widzieć, Tjeri... ano martwię się. Dziś oni, a jutro... my?
    Pozdrawiam.
  • MartynaM Zabaczymy. Wszystko zależy od wielu czynników.
  • Szanowny Autorze,

    dziękuję za sugestywny, prowokujący i ośmieszający komentarz w mojej prozie publicystycznej pod tytułem: "Kilka słów prawdy..." - jest on niezmiernie błyskotliwy, dalej: nie interesują mnie żadne towarzystwa wzajemnej adoracji - układy, znajomości i wpływy - nepotyzm, po drugie: zgodnie z obowiązującym prawem, to: obywatelowi trzeba udowodnić winę - zbrodnię, słowem: nie jestem przysłowiowym wielbłądem, po trzecie: jeśli ktokolwiek zbiera na mnie haki w celu mnie szantażowania - łamie aktualnie obowiązujące prawo, po czwarte: jestem człowiekiem, a nie dwunożnym ssakiem agresywnym - nie należę do żadnej społecznej, wirtualnej i systemowej hierarchii, po piąte: wyżej już nie wejdę, bo: jako pracownik Archiwum Akt Nowych byłem na samym szczycie - pracowałem razem z Krzysztofem Naimskim i w tym samym czasie jego ojciec: Piotr Naimski - był członkiem Biura Bezpieczeństwa Narodowego przy prezydencie Lechu Kaczyńskim, kończąc: jesteś w ogromnym błędzie, Autorze, oceniając mnie na podstawie opinii innych lub na podstawie moich tekstów - jest po prostu na opak: z powodów politycznych ze szczytu spadłem na sam dół - nigdy na dno, jednocześnie: zamiast robić dziecinnych aluzji - w moim "Życiorysie" znajdziesz, Autorze, dane kontaktowe, więc: kawa na ławę!

    Z poważaniem
    Łukasz Jasiński
  • MartynaM 02.03.2022
    Od kiedy ma "pan" konto na fb?
  • Lotos 25.02.2022
    Bardzo na tak, pokazujesz w tym wierszu, że my Polacy pomimo wielu " nie wyjaśnionych spraw" z Ukrainą potrafimy wznieść się ponad to i współczuć.
  • MartynaM 25.02.2022
    Chciałabym, żebyśmy potrafili. Przeszłości nie zmienimy, na przyszłość mamy wpływ.
    Dzięki, Lotos.
  • Nuria 25.02.2022
    Po co słowa, teraz albo milczeć, albo wyciągnąć ręce do tych, którzy potrzebują pomocy.
    5!
  • MartynaM 25.02.2022
    Jadą już do nas kobiety z dziećmi i starsi ludzie. Mężczyźni do 60-tki zostają walczyć. Widziałam jak czekają na nich polskie rodziny przy granicy i zabierają do domow. Powstały też punkty pomocy doraźnej.

    Nam nikt nie chcial pomóc w czasie wojny, tym bardziej takie zachowanie świadczy o naszym człowieczeństwie.

    Dzięki, Nuria, za komentarz.
  • Mess 25.02.2022
    MartynaM nie uważasz tego trochę za hipokryzja? Syryjczyków nie chcieliśmy zbytnio a ich zapraszamy. Albo wszystkich albo nikogo. Tutaj też nie wszyscy będą mieć paszporty. Ciekawi mnie Twoje zdanie.
  • MartynaM 25.02.2022
    Mess, nie chcieliśmy uchodźców ekonomicznych. Mężczyzn, którzy wojnami doprowadzili swoje kraje do ruiny, którzy nie chcą pracować, jak widać po krajach, które ich przyjęły.
    Zresztą, to Białoruś ich zaprosiła... do nas w gości.

    Tutaj jadą kobiety z dziećmi, mężczyźni zostają a nawet wracają ci, którzy są w Polsce.

    Widzisz różnicę?
  • Mess 25.02.2022
    MartynaM u mnie jak patrzę nikt nie wraca pełno ich tu dalej. Ale jeśli to będą głównie kobiety i dzieci to jak najbardziej. Chociaż na tamtej granicy kobiety też bywały. Ale dobrze, podoba mi się Twoja odpowiedź jak najbardziej to popieram.
  • MartynaM I Mess na graniczy Białoruskiej to są Irakijczycy, a nie Syryjczycy. Ale mniejsza o to.
  • Mess 25.02.2022
    Marek Adam Grabowski w sumie możliwe, że pomyliłem. Jeśli tak to dzięki za poprawę.
  • MartynaM wybacz mi ale naoglądałeś się TVPINFO. Raptem parę godzin temu rozmawiałem Krewniakiem, który zawodowo zajmuje się wojskowością, i przygotowywał raport na temat Ukrainy. Powiedział mi, że dopiero mamy drugi dzień, a już Kijów pusty. Owszem cześć przygotowuje się do obrony, ale jest to przypuszczalnie mniejszość. Dla porównania w Bagdadzie czy w Aleppo cała ludność pozostała i broniła się. A ja mu na to: "A widzisz, wtedy mówiono, że Arabowie (oraz Kurdowie czy Asyryjscy) tchórzliwe uciekają, a teraz mówi się, że Ukraińcy bohatersko walczą".
  • Mess ?
  • Mess 25.02.2022
    Marek Adam Grabowski byłbym wdzięczny jakbyś był łaskaw nie brukać mego honoru mówiąc, że oglądam TVP
  • Grain 25.02.2022
    Marek Adam Grabowsk, ty masz jakieś wątpliwości, że my zachowalibyśmy się lepiej niż Ukraińcy np. w Warszawie. Ja nie, większość by dała nogę.
  • Mess To było do Martyny. Bardzo przepraszam.
  • Grain Niestety możesz mieć rację. I to mnie przeraża.
  • MartynaM 25.02.2022
    Marku, ja nie oglądam tv.

    Relacje w necie, na żywo... wiem tylko, że Ukraińcy, to zawziety naród i raczej będą walczyć. Powinni przynajmniej.
  • MartynaM zahaczymy, na razie idzie im kiepsko. Pozdrawiam Ps. Polsat News (dużo bardziej wiarygodne źródło niż INFO i 24) podał, że na granicy z Polską jest mnóstwo mężczyzn. W prawdzie dziennikarka zapewniała, że pogranicznicy ich cofają, ale samo już to, że próbują o czymś świadczy.
  • MartynaM 25.02.2022
    Prezydent Ukrainy powiedział dzisiaj, że na granicy tylko kobiety z dziećmi i starszych ludzi przepuszczaja, reszta do broni.
  • MartynaM Tak, ale chodziło mi o to, że tam stoją mężczyźni i wykłócają się. Nawet jeśli się uda ich zatrzymać to i tak z tego nie będzie żadne wojsko.
  • MartynaM 25.02.2022
    Już dawno powinni się szkolić, ale myśleli, jak inni, że Putin tylko straszy.
    Obudzą się?
  • MartynaM Może już być za późno. Mili dużo czasu. Ja już od Majdanu czułem, że to się tak skończy.
  • Grain 25.02.2022
    Europa i świat pokazuje swoją prawdziwą, przerażającą twarz. Ciężko żyć pośród mrzonek o zachodniej cywilizacji, solidarności. Nic z tym nie zrobią, bo jeszcze im się to nie opłaca. Tylko całkowita izolacja szaleńca w każdej przestrzeni życia i inaczej pójdzie jak Hitler.
  • MartynaM 25.02.2022
    Grain, ano pokazują, że interesy ważniejsze od ludzi.
    Tym bardziej, że Niemcy mają układy z Rosją i Putin tym jeszcze podbudowany, bo wie że nie wystąpią przeciwko. A że Niemcy Unią rządzą, to i Unia uległa.
  • Grain 25.02.2022
    MartynaM kupili sobie ją.
  • MartynaM 25.02.2022
    Grain, dokładnie.
  • Piękny wiersz, chociaż to o czym piszesz nie jest piękne. Pozdrawiam 5
  • Ukraina jest sztucznym tworem: prawidłowa nazwa to Ruś z herbem Michała Archanioła i de facto jako część zachodnia (Lwów i okolice: Wołyń) należy ona do kultury zachodniej, jest ona historycznie dużo starsza od państwa Polan, późniejszej Polski, także: od samej Rosji, która jest z kolei dużo młodsza od Lechistanu, późniejszej Polski, samą nazwę wymyślił kanclerz Jan Zamoyski: Ukraina to nic innego jak u krainy (gdzieś tam u krańców Rzeczypospolitej Obojga Narodów), jeśli już: Ukraina to Zaporoże - kozacy, a kozacy to z kolei mieszanina różnych ludów, przypomnę: podczas II Wojny Światowej - na terenie Ukrainy powstało bardzo dużo nazistowskich formacji wojskowych - mają oni krew na rękach: polskich dzieci, kobiet i starców - nie wspominając już o żydach, natomiast: z drugiej strony powstało bardzo dużo komunistycznych formacji wojskowych - oni też mają krew na rękach, co świadczy o tym, że Ukraińcy nie są w pełni świadomi jako naród - mają chwiejną tożsamość bez tradycyjnych korzeni, tego samego nie można powiedzieć o Rusinach i Rosjanach, kończąc: proszę ze mną nie dyskutować - zwiedziłem Ukrainę, Rosję i Litwę i wiem co mówię - mówię wszystko z autopsji - bez jakiejkolwiek propagandy politycznej, jeśli ktokolwiek mi nie wierzy: niech sprawdzi na Facebooku - tam opublikowałem zdjęcia z różnych podróży, dodam: Polsce nie grozi żadna wojna - póki jest w NATO.

    Łukasz Jasiński
  • Grain 25.02.2022
    Debil skorzystał nawet w takiej sytuacji do błyśnięcia erudycją, do ściągnięcia z sieci.
  • SwanSong 25.02.2022
    Nie wygląda, abyś wiedział, co mówisz. Teraz nagle z ciebie ekspert od polityki? Wracaj dwukropki stawiać, rosyjska marionetko.
  • Łukasz częściowo masz racje, ale czy to usprawiedliwia agresję?
  • Nie, panie Marku (ukłony za odwagę: publikuje pan pod własnym nazwiskiem), nic a nic nie usprawiedliwia rosyjskiej agresji, jednakże: istnieje coś takiego jak geopolityka - analiza rzeczywistych faktów, zresztą: już dawno o tym wiedziałem, że tak będzie: proszę sprawdzić daty powstania moich tekstów - "Cum Tabula Rasa - Adventure" i "Narodowa Gra Operacyjna", jak widzę: jest pan dość mocno oczytany i pewnie bez problemu skojarzy pan konteksty - w jakich okolicznościach powstały moje teksty, charakterystyczne dla literatury pięknej jest to, iż nie mówi ona wprost, słowem: zmusza czytelnika do samodzielnego myślenia - wyciągania logicznych wniosków, niech pan również sprawdzi datę publikacji powyższych tekstów na tym portalu: świadomie i celowo opublikowałem je dzień przed agresją rosyjską na Ukrainę - chciałem w ten sposób coś zasygnalizować (tak, bardzo dobrze czytam między wierszami), niech pan teraz zauważy: co robią głęboko zakonspirowani tchórze wobec mojej osoby? Grain i Swan Song: czy to nie jest werbalna agresja? A czy ja mam prawo do samoobrony? Czy ja mam prawo skorzystać z ich ID i ich zabić? Otóż to: być może, że w Polsce zostanie wprowadzony stan wojenny, a wtedy sytuacja będzie już całkowicie inna i ci głęboko zakonspirowani tchórze powinni uważać - mam ich na celowniku jako zdrajców, którzy stosują propagandę i dezinformację na rzecz Rosji - pchają Polskę do wojny, kończąc: dobry generał robi wszystko, aby uniknąć wojny.

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński OK. Jak znajdę czas to przeczytam pańskie teksty w weekend. Rozumiem pański realizm. Od Majdanu uważałem, że to wyjdzie im dupą, i teraz mam gorzką satysfakcję. Polska nie powinna pchać się do wojny. Pomoc humanitarna, dyplomatyczna, ekonomiczna tak- ale żadnej militarnej.
  • MartynaM 25.02.2022
    Marku, Polska chyba nie ma innego wyjścia, jak wszystkim siłami wspierać Ukrainę, bo jeśli tutaj się go nie zatrzyma, to przyjdzie, po Litwie, Łotwie i Estonii, do nas.
    I to chyba jest już uzgodnione z Niemcami. Podzielą nas na trzy. Z jednej strony Niemcy, z drugiej Rosja, a w środku Polin.
  • Panie Marku, nie musi pan czytać moich tekstów, bo: jest już po fakcie, natomiast: poprosiłbym o komentarz w mojej prozie poetyckiej pod tytułem: "O moim szwadronie śmierci", którą przed chwilą opublikowałem, tak przy okazji: Grainie i Swan Songu - czemu milczycie? Kupę w majtki zrobiliście?

    Łukasz Jasiński
  • MartynaM Byłbym ostrożny z taką diagnozą. Po pierwsze wojna była już przewidziana w Książce Georga Friedmana "Następne sto lat" i autor (jego prognozy raczej sprawdzają się) twierdził, że Rosja zatrzyma się na Polskiej wschodniej granicy, a potem cofnie (wówczas odzyskamy Lwów). Skoro wizjoner dał inny opis wojny to raczej trzymajmy się tego. Po drugie wiele narodów miało podobne dylematy, a jednak nie wchodziło do wojen i dobrze na tym wychodziło np. Szwajcaria w II wojnie świtowej. Emocje są złym doradczą.
  • Łukasz Jasiński dobrze, ale jutro. Teraz jest późno, jestem zmęczony i czytałbym nieuważnie.
  • MartynaM 25.02.2022
    Marku, nie mam na myśli emocji, tylko logikę
  • MartynaM Ale właśnie logika nakazuje niewchodzenie do bezpośredniej wojny. Jeśli wypowiemy Rosji wojnę to zrobią na nas odwet. Po za tym jak będziemy się zbytnio wychylani ponad działania zachodu to wylecimy z bloku i co wtedy?
  • MartynaM 25.02.2022
    Marku, ale nawet jak nic nie zrobimy, Putin może nas zaatakować, bo mam wrażenie, słuchając jego eypowiedzi, że oszalał.
  • Ellie Victoriano 25.02.2022
    Panikowanie i sianie paniki to najlepsze, co możemy zrobić dla putina
  • Grain 25.02.2022
    Łukasz Jasiński kupy to ty robisz. Chwalidópstwo - przytaczam

    ,,moje teksty, charakterystyczne dla literatury pięknej"

    najwyżej i tylko aż przepiększonej. Banialuki
  • Grain 25.02.2022
    Marek Adam Grabowski, może nie Nostradamus, ale Grabowskanus to z ciebie całym cyferblatem.
  • Grain ?
  • MartynaM ale to zależy od bardzo wielu czynników. Silna armia i mocne sojusze to nasza szansa. Ale wpychanie się do cudzej wojny nie służy ani jednemu ani drugiemu.
  • MartynaM Czy oszalał? Myślę, że jest to kawał grania, ale wybitny umysł. Na razie postępuje logicznie i ma pasmo sukcesów. I to takich, w które nie wierzono. To dla nas godny przeciwnik.
  • Narrator 26.02.2022
    Szanowny Panie Łukaszu

    To prawda. Niestety zachodnia Europa nie ma o tym pojęcia, bo się kształtowała w odmiennej świadomości geo-politycznej. Ta wojna nie jest wojną o granice, obszary, sferę wpływów, czy dominację. Ta wojna jest wojną o tożsamość. Kijów jest matką wszystkich rosyjskich miast. Bez Ukrainy nie ma Rosji, a bez niepodległej Ukrainy nie może być niezawisłego państwa polskiego.

    Narrator
  • SwanSong 26.02.2022
    Łukasz Jasiński
    Nie siedzę cały czas na opowi, przytulaczu kaloryferów. A swoje groźby schowaj w skarpetki, bo jak cię zobaczę pod moim domem, to psami poszczuję. Wracaj błagać o atencję i czytelników, tylko to ci zostało.
  • SwanSong 26.02.2022
    Narrator
    Co ma niepodległa Ukraina do niezawisłego państwa polskiego? Bez przesady.
  • SwanSong dobra uwaga; jestem przeciwny inwazji, ale wiem że przez wieki Polska i Rosja istniały, a Ukraina nie. Inna sprawa, że tak samo Ukraina może istnieć bez Polski czy Rosji.
  • SwanSong 26.02.2022
    Marek Adam Grabowski Pewnie, że może. Nie chcę mieć Rosji zamiast Ukrainy, ale to nie sprawi, że Polska zniknie czy straci niepodległość.
  • SwanSong Dokładnie.
  • Panie Marku, dziękuję za komentarz w "Narodowej Grze Operacyjnej", dokładnie chodzi o to (naród polski jest bardzo słabo poinformowany i ma bardzo krótką pamięć), że kilka lat temu rosyjski oligarcha pochodzenia żydowskiego zorganizował w Izraelu obchody kolejnej rocznicy wyzwolenia niemieckiego obozu koncentracyjnego w Auschwitz-Birkenau - próbowano wtedy zakłamać historię Polski, a niemieckie zbrodnie zwalić na Polskę - takie zachowanie jest charakterystyczne dla ludzi, którzy mają nieczyste sumienie, zaproszenia nie przyjął prezydent Andrzej Duda i premier Mateusz Morawiecki - Polskę w ostatnim rzędzie reprezentował ambasador Polski w Izraelu i tak powstał mój tekst, jakby inaczej: zaznaczyłem go jako fantastyka, więc: nic a nic nie mogą mi zrobić, doskonale znam Kodeks Prawa Cywilnego, Kodeks Prawa Administracyjnego i Kodeks Prawa Karnego, także: Konstytucję III RP i Kartę Praw Osób Niepełnosprawnych, należy również pamiętać o tym: Ukraińcy też dokonali zbrodni ludobójstwa na ludności cywilnej we wschodniej Ukrainie (była to organizacja neonazistowska OUN-UPA) - o tym też cisza, jako Poeta nie popieram żadnej strony - jestem neutralny.

    https://youtu.be/M7MSG4Q-4as

    Łukasz Jasiński
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Łukasz Jasiński Panie Łukaszu, W Polsce nie ma takich ustaw jak Kodeks Prawa Cywilnego ani Kodeks Prawa Karnego. Ale można powiedzieć, że w Polsce jest kodeks prawa cywilnego i kodeks prawa karnego. To różnica.
  • Nie, Martyno, patrz i obserwuj: nawet iście proniemiecki Donald Tusk zaczął wytykać Niemcom zdradę, a na ziemiach polskich nie będzie żadnego państwa żydowskiego o nazwie: Polin (Raj) - to: na Krymie ultraortodoksyjna sekta żydowska Chabad-Lubawicz pragnie zbudować nowe państwo ze stolicą w Odessie, kiedyś tam istniała Chazaria - jedyne państwo na świecie judaistyczne i nieżydowskie, być może: prezydent Włodzimierz Putin realizuje cele wyżej wymienionej sekty, pożyjemy - zobaczymy...

    Łukasz Jasiński
  • Tak, Abbie, masz rację, proszę o wybaczenie za merytoryczny błąd - dlatego używam prawidłowych słów jak "cię", "bóg" i "twój" - miłego wieczoru.

    Łukasz Jasiński
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Łukasz Jasiński Nawzajem.
    To są komentarze pisane na szybko, a dodatkowo nie sposób ich tutaj poprawić.
    A Chazarowie to też ciekawostka i przez niektórych błędnie utożsamiani z przodkami Aszkenazyjczyków.
  • Łukasz Jasiński Dziękuję, za pewne wyjaśnienia. No cóż my Polacy dajemy sobą pamiętać, a potem mamy efekty.
  • Wiem, Abbie, mi akurat ten portal odpowiada: nie daje możliwości usuwać wstydliwych komentarzy i poprawiać jakichkolwiek błędów - czuję się tutaj jak orzeł intelektualny, reszta: to nie mój problem (najczęściej popełniam literówki), jednak: kodeks cywilny, kodeks postępowania administracyjnego i kodeks karny - istnieją i działają, inaczej bym nie otrzymał lokalu socjalnego (walczyłem o ten lokal trzy lata z biurokratami: ciężko i trudno otrzymać lokal socjalny - system niesamowicie chroni własne zasoby mieszkaniowe), a Aszkenazyjczycy to chyba litwacy (cywilni chasydzi), zresztą: mam to gdzieś - jestem antyreligijny i nie przepadam za żadną sektą monoteistyczną - judaizmem, chrześcijaństwem i islamem, jestem po prostu Polakiem i pogańskim racjonalistą - libertynem, także: intelektualnym biseksualistą - uniwersalnym i patriotycznym propaństwowcem antysystemowym, dla mnie sytuacja jest jasna:

    - Polska - Polacy,
    - Rosja - Rosjanie,
    - Izrael - Izraelici,
    - Palestyna - Palestyńczycy
    - Ruś - Rusini,
    - itp. itd.

    I niekoniecznie Polak musi być katolikiem, a Izraelita - żydem, dobrze również Polak może być żydem i Izraelita katolikiem - nie należy łączyć jakiejkolwiek narodowości z wyznaniem religijnym, a teraz idę smażyć mordadelę na jajku i bułce tartej - zgłodniałem.

    Łukasz Jasiński
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Łukasz Jasiński Może Pan poprawiać błędy w utworach. Klikamy Mój profil> publikacje > ( symbol kartki z ołówkiem po prawej stronie (edytuj)). Litwacy to litewscy Żydzi. Izraelici to starożytni Żydzi. Izraelczycy to współcześni obywatele Izraela - Żydzi, Palestyńczycy, Druzowie.
    Żyd może nie być żydem oraz żyd może nie być Żydem.
  • SwanSong 26.02.2022
    Łukasz Jasiński
    W każdą odpowiedź wklejasz swój życiorys. Po raz dziesiąty i dwudziesty smęcisz na ten sam nudny temat - o sobie. Widać, że masz objawy choroby psychicznej. Dla własnego dobra powinieneś zgłosić się do najbliższej poradni. Żal mi cię, koleś. Jesteś zabawny w swoim narcyzmie, ale to smutne, że tacy osobnicy nie chcą szukać specjalistycznej pomocy.
    PS Nie jesteś intelektualnym biseksualistą, co najwyżej impotentem.
  • Mess 26.02.2022
    Łukasz Jasiński hmmm zabrakło jeszcze, że dbasz o swoje ciało, umysł i duszę czyli CUD(od trzech pierwszych liter)??
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Mess ja dodam, że słowo Cud jest zaświadczone w sanskrycie - Codya
    https://www.learnsanskrit.cc/translate?search=codya&dir=se
    to może świadczyć o bliskim pochodzeniu Polaków i Hindusów.
    Np. słowo Bóg i Bhaga ma wspólne pochodzenie.
    Wiosna to w snaskrycie vasanta. Ogień to agni. Ale to słowo jest zaświadczone w innych językach indoeuropejskich np w angielskim ignite.

    Pisałem już że prawdopodobnie Słowianie pochodzą od walecznych Scytów oraz być może nawet Sarmatów, co było popularne u barokowych pisarzy ( co później było odrzucone).
  • Otóż nie, proszę pani, nie istnieje coś takiego jak "Żyd" - jest to tylko i wyłącznie wytwór chorej wyobraźni Azjatów, którzy zostali wygnani z Cesarstwa Rzymskiego (wcześniej: z Egiptu) i zamieszkali w zachodniej Europie i aby przetrwać jako odrębna społeczność zaczęli tworzyć getta i sami siebie nazwali "Żydami", natomiast: istnieją "żydzi" jako grupa religijna, jednak: prawidłowa nazwa powinna brzmieć - judaiści, poza tym: starożytna historia Izraela to nic innego jak bajeczna mitologia - żaden poważny naukowiec nie traktuje serio głupot ze Starego Testamentu - Tory i Talmudu babilońskiego i judaistycznego i niczego w moich tekstach nie będę poprawiał - własnego stylu pisania nie zmienię, tym bardziej: własnego zdania - każdy szczegół dobieram świadomie - nic a nic w moich tekstach nie jest przypadkowe, jeśli już raz coś zmienię, to, proszę pani, pani mi powie, abym zmienił jeszcze tamto i owo i tamto i na samym końcu powie powie mi pani: niech pan przestanie pisać i niech pan zlikwiduję konto - to nic innego jak psychomanipulacja, może pani dawać w moich tekstach merytoryczne komentarze, ja: przeczytam i odpowiem pani - używając własnych argumentów! Ahoj!

    Łukasz Jasiński
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Łukasz Jasiński To ja Pani też odpowiem:) Może pani pisać wszystko co pani chce, oprócz rzeczy zabronionych przez regulamin oraz prawo w Rzeczypospolitej Polskiej trzeciej. Jeżeli nie istnieją Żydzi to także Polacy, Ukraińcy, Anglicy, Rosjanie. Jesteśmy prawdopodobnie reptylianami i zostaliśmy tutaj przywiezieni przez kosmitów, co udowadnia Daniken w swoich udokumentowanych książkach.
  • MartynaM 26.02.2022
    Dlugo jeszcze będziecie się tutaj "zabawiać"?
  • I to ja pani odpowiem, że jestem panem i doskonale znam Konstytucję III, otóż to: "każdemu gwarantuję się wolność wypowiedzi, zdobywanie i rozpowszechnianie zdobytych informacji" i "każdemu obywatelowi gwarantuję się wolność artystyczną" i to ja, proszę pani, w każdej chwili mogę złożyć pozew do sądu o naruszenie mojej godności osobistej i to ja mogę panią oskarżyć o tak zwany antysemityzm, zresztą: semitami są również Arabowie, więc, za przeproszeniem: mogę złożyć pozew o rasizm, ksenofobię i antyjudaizm, naprawdę ma mnie pani za głupka? Dodam: komentarzy nie można edytować, jeśli chodzi o moje teksty, póki mam nawet jednego Czytelnika - będę publikował.

    Łukasz Jasiński
  • Grain 26.02.2022
    Łukasz Jasiński zawsze masz siebie
  • Abbie Faria 26.02.2022
    Łukasz Jasiński Ja też panu odpowiem że jestem panem i znam Ustawę Zasadniczą, ale nie doskonale. Nie napisałem, że komentarze można edytować, ale że można edytować utwory. Każdy może publikować w ramach wolności słowa, ale istnieje zakaz wypowiedzi godzących w dobre imię osoby i grup społecznych.
    Nie może mnie pan oskarżyć o antysemityzm, bo nie znieważam pana z tego powodu.
    Pozdrawiam
    Abbie Faria
  • Proszę księdza, jak najmocniej z całego serca dziękuję za imponujący intelektualnie komentarz pod moją prozą poetycką, która nosi tytuł: "W tajemnicy głębokiego wspomnienia", a tej "najdroższej" nie mam zamiaru zdradzać - miłość to przede wszystkim tajemnica, proszę więc, proszę księdza, nie grzebać w moim prywatnym życiu: proszę iść do pracy i założyć własną rodzinę - zamiast żyć cudzym kosztem, jeszcze jedno, proszę księdza, została już moja ostatnia proza do opublikowania: "Realia życia" - musi ksiądz jakoś wytrzymać, oczywiście: będę nadal pisał o własnym życiu - nie umiem pisać o innych ludziach - nie jestem plotkarzem, tak, proszę księdza, będę pisał prozę poetycką - używając bardzo trudnych metafor i na przyszłość proszę nigdy nie łączyć Autora z Podmiotem Literackim w żadnym dziele literackim (drobna uwaga), kończąc: z bogiem, proszę księdza.

    wielmożny pan Łukasz Jasiński
  • SwanSong 01.03.2022
    Łukasz Jasiński
    Twoje życie to nuda.
    Nie umiesz pisać o innych? To co z ciebie za pisarz?
  • MartynaM 01.03.2022
    No proszę, jaka nam się arystokracja narodziła na portalu i to jeszcze pod moim marnym dziełem taki zaszczyt.
    Kuźwa, z wrażenia nie zasnę dzisiaj... ?
  • I jeszcze jedno, proszę księdza, ksiądz pod żadnym pozorem nie zasługuje na to, aby wiedzieć - co to jest piekło bezdomności, zasłużył na to wielce szanowny pan Narrator (zdobył moje zaufanie jako w podeszłym wieku warszawiak) i czytając jego prozę - komentowałem w sposób dygresyjny treść i formę wybranych tekstów, tak, proszę księdza, jest ksiądz opóźniony i nie będę robił dla księdza żadnych wyjątków - nie będę po raz kolejny to samo powtarzał. Amen!

    wielmożny pan Łukasz Jasiński
  • Proszę księdza, a co ksiądz wie o moim życiu? Gówno ksiądz wie! Proszę iść do kiosku po "Super Ekspress", "Fakt" i "W życiu na gorąco" - to jest portal literacki i chcemy tutaj brukowców, proszę księdza! Koniec tematu! Proszę iść odprawić mszę świętą i może jakaś staruszka da księdzu na chleb!

    wielmożny pan Łukasz Jasiński
  • Proszę o wybaczenie za literówkę: powinno być "nie" przed chcemy.

    wielmożny pan Łukasz Jasiński
  • Mess 01.03.2022
    Łukasz Jasiński tu się zgodzę. Brukowców tu nie trzeba, więc zakończ nasze męczarnie i zmień temat na coś ważniejszego niż twoje życie.
  • pansowa 01.03.2022
    Łukasz Jasiński Ten stek wyzwisk też był w ramach artystycznej swobody i wolności wypowiedzi, co gwarantuje konstytucja? :)
  • SwanSong 01.03.2022
    Łukasz Jasiński
    Wiem bardzo dużo, chłopczyku. Przecież sam opisałeś swoje życie w najdrobniejszych szczegółach, również takich, po których widać, żeś buc bez krztyny honoru, intelektu i wrażliwości. A wpisem z przekleństwami na użytkownika Grain potwierdziłeś tę opinię. Jednym słowem jesteś cham i prostak.
  • Otóż to: to ksiądz jest zarozumiałym bufonem! Siedzi sobie ksiądz w przytulnym domku parafialnym przy komputerze, jakby inaczej: kupiony za moje podatki i bezpodstawnie ocenia ksiądz ludzi, których w ogóle nie widział na oczy! Mało tego! Ksiądz zaśmieca mi jeszcze komentarze pod moim tekstami: Łukasz powiedział tamto, a Łukasz powiedział tamto i owo i Łukasz powiedział... Niech ksiądz weźmie zimny kubeł na pusty łeb! Czy nie łaska, aby ksiądz przytoczył moje słowa w cudzysłowie!? I niech ksiądz przestanie mnie wreszcie denerwować i przeszkadzać - czytam arcydzieła wielce szanownego pana Narratora! Zresztą, co ksiądz napisał!?

    Łukasz Jasiński
  • SwanSong 01.03.2022
    Łukasz Jasiński
    Jasiu, bełkoczesz. Nie pij już.
  • Otóż nie, proszę księdza, nie piję i świadomie tworzę tobie opinię, abyś dał mi spokój, a teraz proszę o wybaczenie: dostałem upomnienie od administratora, który sam z siebie tego nie zrobił - dał mi upomnienie na podstawie donosu, zresztą: sam jestem w niewybredny sposób ośmieszany, jednak: mam swój honor - nie złożę donosu na Graina, a teraz: żegnam - czuję się nieswojo wśród donosicieli - z nikim już więcej nie będę rozmawiał.

    Łukasz Jasiński
  • słone paluszki 01.03.2022
    Łukasz Jasiński, mam jedno pytanie i zastrzeżenie:
    Dlaczego spamujesz u innych autorów? Masz swoje teksty, spamuj u siebie. Twoje teksty są lepsze niż teksty innych? Tak się nie robi.
  • malakruszyna 01.03.2022
    słone paluszki No nie on jeden. ZAPYTAJ O TO SAMO SWOICH ULUBIEŃCÓW.
  • słone paluszki 01.03.2022
    malakruszyna, czyli kogo?
  • malakruszyna 01.03.2022
    słone paluszki sama kombinuj, ja ci gotowych rozwiązań podsuwać nie będę.
  • słone paluszki 01.03.2022
    malakruszyna, jeśli nie jesteś MartnaM, to może ty jesteś moim ulubieńcem?
  • Dekaos Dondi 01.03.2022
    To fajnie? że na Opowi.pl↔pojawiły się "Słone paluszki." Można miło pochrupać przy czytaniu?.
  • malakruszyna 01.03.2022
    Dekaos Dondi dobrze że nie krakersy.
  • słone paluszki 01.03.2022
    cześć Dekosiu, stęskniłam się?
  • Szanowny Autorze,

    pańska opinia w moim komentarzu nie posiada jakiegokolwiek znaczenia, po pierwsze: moje zdjęcie na profilu jest opublikowane zgodnie z tutejszym regulaminem i Konstytucję III RP, po drugie: moje zdjęcie posiada styl artystyczny, więc: sugestywna opinia posiada całkowicie tylko i wyłącznie Autora zdanie, po trzecie: wybaczam Autorowi za brak merytorycznego komentarza, po czwarte: nie lubię piżam, garniturów i sutann, po piąte: nie ulegam jakiejkolwiek modzie - posiadam swój własny styl.

    Z poważaniem
    Łukasz Jasiński
  • 110101011 01.03.2022
    Łukasz Jasiński chamie, zasuwaj na pitolenie, nawijają tam o twoich wybrykach, se kliknij tu ---> https://www.opowi.pl/forum/pitolenie-100-apoteoza-zycia-czyli-w1479/#reply
  • Dekaos Dondi 25.02.2022
    MartynaM↔Słowa wiersza, mówią... same za siebie↔Pozdrawiam:)↔%
  • MartynaM 25.02.2022
    Dzięki, DD za komentarz.
  • Mess 25.02.2022
    Muszę...."proszę że mną nie dyskutowac" bo ja wiem najlepiej.
    Już się zamykam Laura i znikam?
  • Narrator 26.02.2022
    Pióro jest potężniejsze niż miecz!

    True,—This!
    Beneath the rule of men entirely great
    The pen is mightier than the sword. Behold
    The arch-enchanters wand!— itself a nothing!—
    But taking sorcery from the master-hand
    To paralyse the Cæsars—and to strike
    The loud earth breathless!—Take away the sword—
    States can be saved without it!

    Ze sztuki 'Richelieu; Or the Conspiracy', którą napisał Edward Bulwer-Lytton (1803 – 1873)
  • Ale ile piór wygrało wojny?
  • Narrator 26.02.2022
    Marek Adam Grabowski
    Każde słowo w tym wierszu ma siłę dywizji czołgów :)
  • Narrator Ale wiesz, ze Ruskie niszczą Ukraińskie czołgi bronią ręczną?
  • 110101011 26.02.2022
    Marek Adam Grabowski "ruskie" to są takie pierogi.
    Za Wikipedią: pierogi ruskie / pierogi galicyjskie - popularny w Polsce i na Ukrainie (czyli na Rusi) rodzaj pierogów, których nazwa wywodzi się od Rusi Czerwonej (Galicja Wschodnia). Nie należy jej mylić, jak to często jest robione, z Rosją, gdzie ten typ pierogów nie jest zbyt dobrze znany, ponieważ były bardzo popularne wśród Polaków mieszkających na terenach Rusi (województwa ruskiego Korony Królestwa Polskiego, następnie w Rzeczypospolitej).
    Ciasto przygotowuje się z mąki, wody i soli (czasem także jaj), a farsz z masy twarogowo-ziemniaczanej z dodatkiem soli, pieprzu, podsmażonej cebuli. Ciasto rozwałkowuje się do grubości około 2 mm, farsz oblepia się ciastem i gotuje w wodzie. Potrawę podaje się ze skwarkami, smażoną cebulą lub śmietaną. We Lwowie popularne było podawanie pierogów ruskich posypanych kminkiem.
    Niektórzy smakosze szczególnie cenią pierogi ruskie gotowane, a następnie odsmażane.
    Jeszcze w XIX w. pod nazwą pierogi ruskie rozumiano pierogi pieczone, z różnorodnym nadzieniem (także z mięsa, kapusty i grzybów).

    Polecam czasem czytać Internety panie Marku.
    Z ukłonem (zamarkowanym).
    Poncjusz
  • Narrator 26.02.2022
    Marek Adam Grabowski
    Czołgi można zniszczyć, ducha narodu nie.

    Jeśli po tylu stuleciach niewoli i zaborów doszło do utworzenia niezależnego państwa ukraińskiego, Ukraina się odrodzi, jak Feniks z popiołów.

    Jeszcze jedno — radzę Ci przestudiować biografię słynnego amerykańskiego dowódcy, który powiedział:
    'Wars may be fought with weapons, but they are won by men.'
    („Wojny są toczone przy użyciu broni, ale wygrywane przez ludzi”)

    George S. Patton (1885 – 1945)
  • Patriota 26.02.2022
    Bardzo piękny wiersz Martyno. Pozdrawiam.
  • MartynaM 26.02.2022
    Dziękuję, Patriota.

    Korzystając z okazji dziękuję wszystkim za przeczytanie i komentarze.

    Pozdrawiam.
  • Do prostego człowieka

    Gdy znów do mu­rów klaj­strem świe­żym
    Przy­le­piać za­czną ob­wiesz­cze­nia,
    Gdy "do lud­no­ści", "do żoł­nie­rzy"
    Na alarm czar­ny druk ude­rzy
    I byle drab, i byle szcze­niak
    W od­wiecz­ne kłam­stwo ich uwie­rzy,
    Że trze­ba iść i z ar­mat wa­lić,
    Mor­do­wać, gra­bić, truć i pa­lić;
    Gdy za­czną na ty­sięcz­ną mo­dłę
    Oj­czy­znę szar­pać de­kli­na­cją
    I łu­dzić ko­lo­ro­wym go­dłem,
    I ju­dzić "hi­sto­rycz­ną ra­cją",
    O pię­dzi, chwa­le i ru­bie­ży,
    O oj­cach, dzia­dach i sztan­da­rach,
    O bo­ha­te­rach i ofia­rach;
    Gdy wyj­dzie bi­skup, pa­stor, ra­bin
    Po­bło­go­sła­wić twój ka­ra­bin,
    Bo mu sam Pan Bóg szep­nął z nie­ba,
    Że za oj­czy­znę - bić się trze­ba;
    Kie­dy roz­ścier­wi się, roz­cha­mi
    Wrzask li­ter pierw­szych stron dzien­ni­ków,
    A sta­do dzi­kich bab - kwia­ta­mi
    Ob­rzu­cać za­cznie "żoł­nie­rzy­ków". -
    - O, przy­ja­cie­lu nie­uczo­ny,
    Mój bliź­ni z tej czy in­nej zie­mi!
    Wiedz, że na trwo­gę biją w dzwo­ny
    Kró­le z pa­na­mi brzu­cha­te­mi;
    Wiedz, że to buj­da, gran­da zwy­kła,
    Gdy ci wo­ła­ją: "Broń na ra­mię!",
    Że im gdzieś naf­ta z zie­mi si­kła
    I ob­ro­dzi­ła do­la­ra­mi;
    Że coś im w ban­kach nie szty­mu­je,
    Że gdzieś zwę­szy­li kasy peł­ne
    Lub upa­trzy­ły tłu­ste szu­je
    Cło ja­kieś grub­sze na ba­weł­nę.
    Rżnij ka­ra­bi­nem w bruk uli­cy!
    Two­ja jest krew, a ich jest naf­ta!
    I od sto­li­cy do sto­li­cy
    Za­wo­łaj bro­niąc swej krwa­wi­cy:
    "Bu­jać - to my, pa­no­wie szlach­ta!"

    Julian Tuwim
  • MartynaM 28.02.2022
    Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego wiersz Tuwima z moim wierszem?
  • Grain 28.02.2022
    MartynaM idiota wcina się, by znów zaistnieć
  • MartynaM 28.02.2022
    Grain, ale nie zaistniał, bo tu nie ma podobieństw.

    Pan Jasiński powinien mniej uwagi skupiać na sobie, a więcej na tym, co go otacza. Może to jakaś droga do równowagi...
  • MartynaM 02.03.2022
    Hal, a Ty co, lubisz ten wiersz czy jak?
  • Wiersz dobry, że polityczny - ale też tylko tytułem i nie koniecznie zaraz można identyfikować - tytuł nie wprost. Czytałe w przebłysku świadomości i inaczej go odebrałem chyba wówczas
  • MartynaM 28.02.2022
    Dzięki, Yanko, za komentarz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania