Ucieczka Assassyna

Opowiadanie z uniwersum Assassin's Creed.

Wszystkie postacie fikcyjne.

 

- Assassino! Assassino!

Taki właśnie okrzyk niósł się po Graben Platz, kiedy to Jan Werner wbijał ukryte ostrze w serce arcybiskupa wiedeńskiego Rudolfa Schwarzmana. Zamachowiec wyrwał przy tym z rąk duchownego złoty krzyż Habsburgów, będący w istocie rzeczy fragmentem Edenu. Odebranie Templariuszom tego właśnie przedmiotu stanowiło główny cel misji, jaką mentor Fritz Tremmel powierzył jednemu ze swoich najzdolniejszych uczniów. Ten nie zamierzał zawieść sędziwego mistrza, dlatego gdy tylko wydobył ukryte ostrze z klatki piersiowej arcybiskupa, od razu rzucił się do ucieczki. Strażnicy rzecz jasna ruszyli w pościg za nim. Liczył na to, że uda mu się zgubić ich w tłumie, jednak nadzieja ta szybko okazała się płonna, bowiem przechodnie widzący nadbiegajacego skrytobójcę, prędko uskakiwali na bok.

Assassin szybko zdał sobie sprawę, że będzie musiał zmienić taktykę, aby pozbyć się natrętnego "ogona". Nie myśląc wiele, wdrapał się na dach najbliższej kamienicy, licząc na to, że żaden ze strażników nie wykaże się równie imponującą zręcznością. Niestety, okazało się, że część z nich miała w zanadrzu specjalne linki ułatwiające błyskawiczną wspinaczkę. Skrytobójca wiedział jednak doskonale, że w centralnej części austriackiej stolicy znajduje się budowla, na którą tylko on będzie potrafił się wspiąć.

Zwinnie zeskoczył z dachu kamienicy i już po chwili znalazł się na Stephanplatz. Za cel obrał sobie rzecz jasna katedrę Św. Szczepana. W ciągu niespełna pięciu minut wdrapał się na szczyt górującej nad miastem, strzelistej wieży. Z tej perspektywy mógł podziwiać panoramę Wiednia, jednak nie miał na to czasu. Spojrzał w dół i od razu dostrzegł grupkę strażników, mierzących do niego z pistoletów. Kule raz za razem mijały go w niewielkiej odległości. Wiedział, że jeśli w dalszym ciągu pozostanie na czubku wieży, któraś z nich w końcu zada mu dotkliwe, bądź nawet śmiertelne obrażenia.

Ponownie spojrzał w dół i przy pomocy wzroku orła dostrzegł niewielki stóg siana, usytuowany tuż pod wieżą. Młody Assassyn znajdował się na wysokości blisko 137 metrów i miał poważnie wątpliwości, czy uda mu się oddać skok wiary zwieńczony miękkim lądowaniem. Z drugiej jednak strony nie miał innego wyjścia. Pozostając na szczycie budowli skazywał się na pewną śmierć z rąk wiedeńskich strażników.

Zdobył się w końcu na odwagę, po czym pełen obaw rzucił się w dół z szeroko rozpostartymi ramionami. Lot zdawał się dłużyć w nieskończoność, jednak ostatecznie zakończył się pełnym sukcesem.

Skrytobójca postanowił odczekać kilka minut w swojej tymczasowej kryjówce, modląc się w duchu, aby żaden ze strażników nie natknął się na niego podczas wnikliwych poszukiwań. Kiedy nabrał pewności, że zagrożenie minęło, wynurzył się ze stogu siana, po czym niezwłocznie ruszył w kierunku tajnej siedziby Assassynów usytuowanej w słynnym Pałacu Hofburg. W ręku dzierżył złoty krzyż Habsburgów, który zamierzał czym prędzej przekazać swojemu mentorowi. Wierzył, że artefakt ten przyczyni się do wypędzenia Templariuszy z austriackiej stolicy raz na zawsze.

 

J. T.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Szpilka 09.12.2021
    Ciekawe, ciekawe, czekam na ciąg dalszy. Wiedeń cudne miasto, najlepsze wg mnie croissanty tam serwują ?
  • Jordan Tomczyk 09.12.2021
    Akurat nie jadłem, ale kiedy tylko ponownie tam zawitam, z pewnością spróbuję, skoro polecasz?
  • Vespera 09.12.2021
    Nigdy nie grałam w żadną grę z serii, ale kojarzę skakanie z wysokich budynków do wozów z sianem, które zawsze są pod nimi wygodnie porozstawiane. To już chyba taki wewnętrzny żart, co nie?
  • Jordan Tomczyk 09.12.2021
    Trochę tak to wygląda, przyznaję? ale fajnie się gra, super fabuła i przy okazji można nieco poszerzyć wiedzę z zakresu historii. Polecam?
  • Vespera 09.12.2021
    Jordan Tomczyk Ja generalnie lubię gry, ale niestety musiałam zrezygnować z tego hobby ze względu na brak czasu. Teraz patrzę tylko jak mąż pyka w Cyberpunka i to właściwie mój jedyny kontakt z tym medium.
  • Domenico Perché 10.12.2021
    Gry nie znam zupełnie. Ale jako opowiadanie - technicznie sprawnie napisane, ale fabuła... jak relacja z niezbyt dopracowanej gry.

    Templariusze w Wiedniu? Stóg siana pod samą katedrą? Skok z ponad stu metrów? Nie dość, że przeżył, to dupa strażnicy, polują na niego, strzelają ciągle a nie widzą spadającego z wieży człowieka. Nie trzyma się kupy.
  • Jordan Tomczyk 10.12.2021
    To widać faktycznie, że nie grałeś w tę grę, bo ona taka właśnie jest xd odpal sobie w wolnej chwili choćby na 5 minut, a wszystko zacznie Ci się trzymać kupy?
  • Domenico Perché 10.12.2021
    Jordan Tomczyk Mnie gra nie interesuje, tylko opowiadanie. A oni nie ma sensu
  • Vespera 10.12.2021
    Domenico Perché W Asasynach zawsze jest kaptur, ukryte ostrza, skakanie z budynków i wóz z sianem, jak w Bondach dziwne gadżety, pościgi samochodowe, piękne kobiety i wytworne przyjęcia, taka konwencja.
  • Domenico Perché 10.12.2021
    Vespera Kaptur, ukryte ostrze pasuje fabularnie. Podobnie jak w Bondzie gadżety.

    A wóz z sianem stojący pod samą katedrą w centrum miasta... To jakby Bond kupił Malucha. I strażnicy, co strzelają do zamachowca, ale nie widzą go skaczącego (ponad 100 m lotu) z wieży kościoła... To się po prostu nie trzyma kupy.

    Możliwe, że mechanika gry pozwala. Jako opis gry - spoko.

    Ale dla mnie opowiadanie ma logicznie być ułożone. Taka konwencja.
  • Vespera 10.12.2021
    Domenico Perché Jak mawia moja mama oglądając paradokumenty: "ale przecież mogło tak być". A tak na serio to się nie czepiam, wozy z sianem stojące w dogodnych miejscach są głupiutkie.
  • Domenico Perché 10.12.2021
    Vespera

    Wóz z sianem odpuszczam. Może akurat szopkę budowali.

    Ale ten skok, którego nikt nie zauważył? Pomija, że przeżył. W końcu to zawodowiec. Konwencja. Ale nikt nie widział, mimo że strzelają?
  • Vespera 10.12.2021
    Domenico Perché Madżk :) Widzę, że twój kołek do zawieszenia niewiary jest wyjątkowo cienki.
  • Domenico Perché 10.12.2021
    Vespera No wiesz, zawodowo. Nie możesz wymagać od faceta, który nosi składany stos na czarownice w kieszeni, aby miał gruby kołek od niewiary.
  • Jordan Tomczyk 10.12.2021
    Domenico Perché ma sens dla tych, którzy interesują się tą grą, a ja wyraźnie zaznaczyłem, że to opowiadanie z tego właśnie uniwersum i dodałem też, że to fantastyka. Jeśli Ty w tym nie siedzisz, nie chcesz się nawet z tym zapoznać i patrzysz na tę historię jakby miała prawo zdarzyć się w realnym świecie, to
    akurat konkretnie dla Ciebie nie będzie miało to sensu, ale to już nie mój problem?
  • Jordan Tomczyk 10.12.2021
    Domenico Perché napisz do Rowling, że cały jej cykl o HP kompletnie nie ma sensu i nie trzyma się kupy, bo przecież czary nie istnieją ???
  • Domenico Perché 10.12.2021
    Jordan Tomczyk

    Fantastyka nie tłumaczy się zwykłych błędów logicznych, jak ten, który ci wytykam. Ani realiami gry. Tacy dobrzy strażnicy, tak nie mógł ich zgubić, a tu nie widzą skoku ze 100 metrów? Sam sobie przeczysz.

    Mylisz konwencję (czary u Rowling, asasyn u ciebie) z brakiem logiki (cała masa u Rowling, jak cała maskarada ze świstoklikiem w Czarze Ognia, a u ciebie spadanie przez 130 metrów, którego żaden strażnik nie zauważył).

    U Rowling oczywiście nie byłoby książki, gdyby Śmierciożerca nie był skończonym debilem. I tylko tym się tłumaczy. Ma całą masę błędów logicznych, ale cóż...

    Jasne, u ciebie gdyby go zabili... Ale masz możliwość ucieczki z wozu siana, a nie siedzenie jak dureń w nim. Nie wiem jak z czarami, czy ma możliwość jakiejś niewidzialności przez chwilę czy nie, nie mój system. Ale choćby jakieś odwrócenie uwagi, zepchnięcie kamiennego gargulca z drugiej strony tuż przed skokiem, aby gapili się na spadającą rzeźbę, a nie na niego skaczącego z drugiej strony...
  • Jordan Tomczyk 10.12.2021
    Domenico Perché nie widzę tu żadnych błędów logicznych, ponieważ w Assassinie strażnicy gonili głównego bohatera do momentu, kiedy pozostawał w ich zasięgu wzroku. W momencie, kiedy skakało się z wieży i lądowało w sianie, strażnicy nie mogli namierzyć poszukiwanego. Taka była koncepcja i taka też "logika" obowiązuje w tej grze. Z takim zamysłem pisałem to opowiadanie i tyle. Ale podziwiam, naprawdę. Marnować tyle energii na szukanie dziury w całym, zamiast skupić się na pisaniu czegoś własnego. No ale przyzwyczaiłem się już do tego, że na tym portalu i ogółem w necie roi się od anonimowych krytyków. Taki jest ten świat. Chyba jednak lepiej wydawać książki, jak już to robię i jeszcze coś z tego mieć, niż wrzucać tutaj efekty ciężkiej pracy i słuchać tego typu nieuzasadnionych przytyków. Pozdrawiam
  • Domenico Perché 10.12.2021
    Jordan Tomczyk

    Piszę własne teksty.

    A co do wydawania książek - może faktycznie to rób. Szczerze. Zamiast pisać fanfiki do gier.

    Twój mafiozo moim zdaniem prezentuje o wiele wyższy poziom niż ten Assasin. Mafiozę - po dwóch dostępnych obecnie rozdziałach - chętnie bym kupił. Tego tekstu - w życiu.
  • Vespera 11.12.2021
    Domenico Perché Aż boję się spytać, co nosisz w drugiej kieszeni :)
  • Domenico Perché 11.12.2021
    Vespera Zestaw osikowych kołków na wampiry, w pełnej rozmiarówce od XXS do XXL ;-)
  • Vespera 11.12.2021
    Domenico Perché :D Srebro na wilkołaki to już pewnie w plecaku, bo miejsca w kieszeniach zabrakło...
  • Jordan Tomczyk 11.12.2021
    Domenico Perché to Twoja opinia i podziękuję za Twoje rady. Każde swoje opowiadanie piszę w pełni świadomie. Wiem, jaką koncepcję przyjąłem w przypadku Assassina i nie będę po raz kolejny tego wyjaśniać. Zresztą już dosyć czasu zmarnowałem na wyprowadzanie Cię z błędu, dlatego kończę tę dyskusję. A i nie martw się. Ja nie z tych, co wbijają do innych i im celowo drastycznie zaniżają oceny i piszą miliony negatywnych komentarzy "dla sportu" i dziwacznej satysfakcji. Pozdrawiam.
  • krajew34 10.12.2021
    Dość rzadko czytam teksty na tej stronie, preferuje raczej pisać, lecz widzę assasina, to wpadam. Cóż opowiadanie na swój sposób w miarę ciekawe, jednak muszę niestety uczepić się tego siana... Pierwsze części gry ogrywałem niejednokrotnie, niestety trzeba pamiętać, że to, co działa w przypadku gry, bardzo często nie ma racji bytu w innych gałęziach rozrywki. Można oczywiście uznać przeciętnego strażnika za osobnika niezbyt wielkiej inteligencji, jednakże nie róbmy tego samego z czytelnikiem. Widząc gościa skaczącego z wieży (kwestia przeżywalności nie leży w moich kompetencjach, a szczęście też należy do nieprzewidywalnych czynników) każdy normalny pobiegnie zobaczyć, co się z tym samobójcą stało. I na sto procent przeszukaliby stojący nieopodal wóz, bardziej, by znaleźć ciało, ale jednak przeszukaliby. Wystarczyłoby, by bohater wyszedł z tego wozu (jak już przeżył), niech będzie obolały, ciężko ranny, czy coś w tym guście, już stanięcie w bramie, czy też w stodole (nie zlokalizowałem czasu, więc trudno powiedzieć, gdzie). Patrząc, też że strażnicy stali na dole... Próbuje jakoś znaleźć wyjście z sytuacji, ale to dość trudne. Można by zmienić ich lokalizacje, że biegną za nim. Przeczytałem komentarze wyżej i nie mogę się zgodzić, że AC to fantastyka, raczej fikcja ze znamionami fantastyki, więc tam gdzie wiele można wytłumaczyć czarami, tu niestety będzie ciężej. Nie ma magii, nie ma zaklęć. Musimy pamiętać, że fantastyka, fantastyką, lecz każdy świat ma swoje reguły i własną logikę, która może i inna od naszej, ale nadal istnieje. Gry działają na zasadach kompromisu, by pozostawały rozrywką, a nie męczarnią. Opowiadania za to prowadzą nas po różnych historiach i jeśli nie są one prowadzone, jako gawendę, bądź wydarzenia z punktu widzenia pewnej osoby to pewne rzeczy nie mają racji bytu. Trzeba czytelnika przekonać (co nie zawsze się udaje), że z punktu widzenia tamtych realiów historia ma sens, a skakanie do wozu z sianem i tak zwana całkowita ucieczka ze strażnikami i ich pełną uwagą niemalże tuż obok, mnie (bo za siebie mogę się wypowiedzieć) nie przekonuje. Pomijając to nie wieje nudą i dobrze się czyta. Pozdrawiam.
  • Jordan Tomczyk 10.12.2021
    Moim zdaniem to jest kwestia ocena. Nigdy nie zadowoli się wszystkich czytelników. Ja ten utwór pisałem z myślą o fanach serii, którzy rozumieją zasady panujące w Assassinie. Jeśli komuś taka koncepcja nie odpowiada, to trudno. Niemniej dziękuję za lekturę i komentarz. Pozdrawiam
  • krajew34 11.12.2021
    Jordan Tomczyk zasady świata AC a zasady gry to zupelnie inne rzeczy. Tak samo powiem o Władcy Pierścieni, Gwiezdnych Wojnach, czy też wiedźminie. Kwestią gustu może być ubiór, albo czy bohater mógł użyć ostrza, ale lepiej pasowała tu broń palna i tak dalej. Nie odbieraj tego jako atak, ale bardziej jako dyskusje. Jak pozwolisz sam sprawdzę jak to jest pisać w tym uniwersum i zobaczymy jak mi wyjdzie, wtedy to do mojego będziesz mógł się tak zwane doczepić. Postaram się napisać coś krótkiego wieczorem, z racji że nie mam pamięci do nazwisk, niestety będą to raczej nieznani bohaterowie ( Ezio Auditore za bardzo uwielbiam, by kaleczyć jego postać). Lubię takie eksperymenty, więc zobaczymy jak to bedzie.
  • Jordan Tomczyk 11.12.2021
    krajew34 dzięki, ale nie skorzystam z zaproszenia. Nie bawią mnie tego typu "dyskusje", prowokacje itp. Wolę skupić się na swojej pracy. Pozdrawiam
  • krajew34 11.12.2021
    Jordan Tomczyk twoja wola, jednakże pamiętać trzeba, że publikując należy liczyć się z krytyką. Sam jako autor jestem gdzieś pomiędzy niskim, a średnim poziomem i doskonale wiem, że każdy gdyby chciał mógłby mi wytknąć sporo, a można naprawdę wiele zauważyć z innych komentarzy. Nigdy nikogo nie prowokowałem i nie zamierzam tego robić, jednakże jeśli publikując na internecie liczy się tylko na pochwały no cóż... Tak czy siak, pozdrawiam serdecznie, życzę owocnej pracy.
  • Jordan Tomczyk 11.12.2021
    krajew34 jestem jak najbardziej otwarty na krytykę, jeśli jest uzasadniona. Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania