*** /Uciekinierkom niepotrzebne/

Uciekinierkom niepotrzebne

śmierdzące adidasy i polar

przepocony; zamiast na dzień

kobiet podaruj majtek tuzin,

dwie piżamy, Diora perfumy...

 

07.03.2022

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Agnes07 07.03.2022
    Dobre :)
  • święty ptak 07.03.2022
    Tuzin majtek daj w dar dla ptaka, bo święty, daj wszystkim majtki. Majtki są dobre, kryją się w nich ptaki dla kobiet.
  • Anyż 07.03.2022
    Dobre :) Grubo z tym Diorem..
  • befana_di_campi 08.03.2022
    Dlaczego z Diorem "grubo"?
    Przecież w nawet najbardziej ekstremalnej sytuacji, to prawdziwa kobieta nigdy nią [kobietą] być nie przestaje ;)
  • Narrator 08.03.2022
    Przyjaciółka mojej żony, która wyemigrowała z Polski przez obóz dla uchodźców, opowiadała o konieczności seksu z włoskimi strażnikami za jedną podpaskę. A żeby wiyjść poza
  • Narrator 08.03.2022
    Dobry wiersz, prawda w skondensowanej formie. ☆☆☆☆☆
  • Narrator 08.03.2022
    Palec mi się ześlizgnął i puściłem niedokończone zdanie z błędem. Powinni zabezpieczyć przed taką ewentualnością, lecz zanim to zrobią dokończę:

    A żeby wyjść poza teren obozu należało oddać kał do badania, oczywiście tylko po to, żeby utrudnić kontakt ze światem. W końcu któryś z uchodźców poświęcił się dla dobra ogółu, zrobił na środku podwórka dużą kupę, z której każdy mógł nabierać patyczkiem przed wyjściem na miasto. To był rok 1982, dziś Diora, więc jednak jest postęp.
  • befana_di_campi 08.03.2022
    Narrator Dzisiaj zaniosłam: 2 nocne koszule [nowe], sześć par fig [z metkami, z mojego zapasu], 3 pary grubych rajstop [używanych, ale całych i - oczywiście - wypranych] jeden ciepły szal [z obecnie najmodniejszych] dwie pary ciepłych majtek, oraz bawełnianą podomkę [mało używaną, ponieważ po mojej Mamie].
    Przygotowałam na jutro: krem do twarzy, balsam do ciała, wodę toaletową Yardley'a, dwie pary ciepłych rękawiczek, apaszkę z prawdziwego jedwabiu.
    Dokupię: szampony, podpaski, ob, mydło w płynie, dezodoranty, pastę do zębów i jeszcze jakieś inne niezbędne drobiazgi...

    :)))
  • Narrator 08.03.2022
    befana_di_campi
    To miło, że pomagasz uciekinierkom.

    Mam sporo krewnych na zachodniej Ukrainie (terytoriach zagarniętych przez ZSRR). Myślę z lękiem co będzie jeśli zbombardują piękny, zabytkowy Lwów. Wojna się kiedyś skończy, pokolenia wyrosną na zgliszczach, ale dorobku kultury nic nie przywróci. A naród bez kultury jest jak bezimienny ślepiec błądzący po pustyni.
  • befana_di_campi 08.03.2022
    Narrator Przyjaciółka mi podpowiedziała o tych majtkach. "Zamiast tulipana na dzień kobiet, kup parę majtek".
    Rozmawiałam z panią przyjmującą różnorakie "dobra". Wyjęłam z ekologicznej [papierowej] torby swoją zbieraninę ;) Pani była zachwycona pomysłem kobiet(y) dla tych skołatanych kobiet.
  • Narrator 08.03.2022
    befana_di_campi
    Fakt, bliższe ciału majtki, aniżeli tulipan, bo przynoszą ciepło i poczucie bezpieczeństwa :)

    Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet wszystkim Paniom życzę szczęścia oraz słodyczy.
    ???????????

    Dla panów mam pytanie za pięć punktów: W którym kraju po raz pierwszy kobietom udzielono prawa do głosowania w wyborach parlamentarnych?
  • rozwiazanie 08.03.2022
    Narrator:) pierwszym miejscem na świecie, w którym przyznano prawo wyborcze kobietom, było New Jersey w 1776 r. kiedy prawo wyborcze w konstytucji zawierało słowa „on lub ona”. Głosząca to konstytucja New Jersey z 1776 r. tylko sugerowała: że kobiety posiadające prawo głosu mogą głosować. Statut ten nie był ani przypadkowy, ani nieistotny, a zmieniał krajobraz głosowania w państwie. Głosowanie kobiet było tylko jedną z części rosnącego krajowego i międzynarodowego ruchu wśród niektórych kobiet na rzecz zwiększenia praw kobiet, ruchu inspirowanego ideologią epoki rewolucji w Ameryce i Europie. I choć New Jersey przecierało szlaki w nowym kraju, wyrażało to również wzrost popularności w innych stanach, takich jak Massachusetts, gdzie Abigail Adams popierała głosowanie kobiet w New Jersey, gdzie autentycznie realizacja tego prawa nastąpiła w 1790 r.
    Jednakże w 1807 r. prawo zostało zmienione na rzecz białych mężczyzn pozostawiając im wyłączność przywileju glosowania.
  • Narrator 08.03.2022
    rozwiazanie
    Niestety Twoja odpowiedź jest nieprawidłowa. ☹️

    Pytanie było o kraj i wybory do parlamentu, a nie stan, prowincję, czy województwo. Poza tym chodziło mi o oficjalną ustawę, a nie zapis „on lub ona”, który różnie można interpretować. Jeśli wziąć pod uwagę prowincję, to prawo do głosowania miały właścicielki ziemskie już w roku 1689 we Fryzji, prowincji w północnej Holandii.

    Daję Ci dwa punkty za New Jersey, bo faktycznie w tym stanie kobiety mogły głosować już w roku 1776.

    Wskazówka: rok 1893. ?
  • rozwiazanie 08.03.2022
    Narratorze dziękuję:))
  • rozwiazanie 08.03.2022
    Uciekinierkom niepotrzebne

    śmierdzące adidasy i polar

    przepocony; 5 z pewnością nie. ? Pozdrawiam.
  • Cicho_sza 08.03.2022
    Prosto i na temat. Pomoc uciekinierem to nie okazja do sprzątania szaf. Liczy się jakość, a nie ilość.
    Pozdrawiam
  • 110101011 08.03.2022
    Słyszałem, że ktoś na zbiórkę darów dla uchodźców przyniósł kufer pełen sukni balowych i butów na szpilkach. A więc można? Można.
  • Bardzo dobry, wzruszający wiersz. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego z okazji dnia kobiet 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania