Udowodnij, że warto dobrze i mądrze wykorzystać dany człowiekowi czas.

Zgadzam sie ze stwierdzeniem zawartym w tezie, ze warto mądrze i dobrze wykorzystać w życiu dany człowiekowi czas.

Moim pierwszym argumentem potwierdzającym tezę o tym, że warto wykorzystać nasz czas istnienia na świecie mądrze jest fakt, że jeśli nie wykorzystamy go tak, jak powinniśmy, nie zrobiliśmy tego, co zamierzaliśmy albo byliśmy złymi ludźmi, umierając możemy mieć do siebie ogromny żal, a w tym momencie nie będziemy mogli już tego naprawić. Najlepiej, więc już od młodych lat tworzyć historię swojego życia, którego fundamentem powinno być dobro.

Drugim argumentem potwierdzającym tezę jest świadomość tego, że każdy człowiek posiada sumienie. Sumienie może nas gryźć, przez co bardzo mocno dotknąć, co spowoduje w nas zmianę. Zaletą sumienia jest to, że najczęściej pozbawia nas zła. A co za tym idzie? Będziemy czuć sie strasznie czyniąc zło, jeśli jest w nas chociaż cząsteczka dobra, a każdy takową powinien posiadać.

Każdy z nas chce mieć dobre życie i być szczęśliwym. Każdy tez dąży do tego w inny sposób. Człowiek myślący prawidłowo zakłada rodzinę i ją kocha, buduje dom, ciężko pracuje. Człowiek omylny, myślący, że dobro zdobędzie czyniąc zło, marnuje czas na coś, co nie przyniesie mu podążanego efektu - szczęścia.

Trzecim argumentem na potwierdzenie tej tezy jest to, że warto dobrze wykorzystać dany nam czas, chociażby dlatego, żeby w momencie, kiedy będziemy starzy, mogli opowiadać naszym wnukom historię z naszego życia. W ten sposób możemy dawać im przykład, wzór, którym będą mogli sie posługiwać w swoim życiu. A w ten sposób mocno szerzyć dobro. Ale chwila... Bo jeśli nie wykorzystamy naszego życia mądrze, wątpliwe jest, że doczekamy się starości i wnuków. Prawdopodobnie jeśli za młodu będziemy źli, będąc starzy, nikt nie zechce sie nami opiekować. Myślę, że, aby przeżyć życie w dobry sposób wystarczy chęć do tego. Ale nie tylko. Przyda sie też kilka kropli miłości, rozwagi, wierności i oczywiście dobra.

Myślę, że powyższymi argumentami udowodniłam tezę, że warto dobrze i mądrze wykorzystać dany nam czas.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Karo 14.03.2016
    Wejdź sobie w tę stronę, popraw błędy i wróć tutaj :D wtedy ocenię

    https://languagetool.org/pl/
  • Neli 14.03.2016
    Jak dla mnie za dużo powtórzeń, a za to wyliczanie: pierwszy argument, drugi argument, trzeci argument - obniżają ocenę w szkole. Możesz użyć np: kolejnym moim przykładem, kolejno, ponadto, chciałam jeszcze wspomnieć itd. Mam tutaj na myśli to, żebys nie wszędzie wyliczała, zastępowała to powyższymi przykładami, które wypisałam, możesz jeszcze innymi, te tutaj to tylko przykłady.
    Twoje argumenty są ciekawe, ale nie wiem czy czwarty akapit jest prawidłowy, bo to nie jest argument, tylko tak jakby Twoje stwierdzenie.
    Zmieniłabym także zakończenie, bo jak już wcześniej wspominałam, powtarzasz się. Napisałabym coś w stylu: myślę, że powyższymi argumentami udowodniłam tezę zawartą w temacie. Ode mnie 3.
  • Neli 14.03.2016
    Ale chciałam dodać, że rozprawka nie wyszła Ci źle :)
  • Julka2001 14.03.2016
    Neli Dziękuje bardzo za opinię...
    Jednak zrobilo mi sie przykro, ponieważ z tej pracy Pani od polskiego postawiła mi 6 i czuje sie tak jakby wcale tego nie czytała, jak i wiele innych prac (nigdy nie poprawia mi błędów, chociaż sama je zauważam) no musi sie juz zdarzyc,ale to rzadko
    A jak mnie nie poprawia to właśnie Nie mam niby nad czym pracować, nie wiem do konca jakie błędy popełniam.... dodam jeszcze, ze wszystkim innym z mojej klasy sprawdza normalnie. Poprawia błędy itd

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania