Ukrainie

mieć siłę i wiarę bo zasługuje na chwałę

co robi żołnierz i każdy człowiek tam

nie zbyt daleko granic

przewagę Rosji ma za nic

ten kto walczy za swój ukraiński kraj

 

patrzmy z dumą dziś na nich

wszyscy choinie wspierajmy

przecież my Polacy tak dobrze znamy

co znaczy zabrać nam wolności dar

 

każdy człowiek się boi

lecz patriotyzm, heroizm

pozwala pod niebiesko-żółtą flagą trwać

 

dajmy im więcej wiary

by się nie załamali

Kijów musi być Kijów musi trwać

 

niech to płynie od Polski

niech płynie od Europy

schowajmy złe chwile z przeszłości na później

bo tam za kraj ginie ukraiński Brat

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (37)

  • Narrator 27.02.2022
    ??????????????????????????????????????
    Ще не вмерла України і слава, і воля,
    Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
    Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.
    Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.
    ??????????????????????????????????????
  • Szpilka 27.02.2022
    Niestety, Putin zdobędzie Ukrainę, jest bardzo dobrze przygotowany do inwazji, tak orzekł Roland Tichy, były doradca Kohla. Ja mu wierzę, to publicysta niezależny, persona non grata na obecnych salonach władzy.
  • Narrator 27.02.2022
    Szpilka
    Tak samo Hitler był dobrze przygotowany do inwazji, a cały świat się przyglądał. Myśmy już zapomnieli, co to jest walczyć w osamotnieniu. Jeszcze dziś zaciągnąłbym się do legii cudzoziemskiej, ale staruchów nie biorą ?
  • pansowa 27.02.2022
    Szpilka I co z tego, że zdobędzie? Niech spróbuje utrzymać.
    Będzie miał Wołyń i Afganistan w jednym.
  • Szpilka 27.02.2022
    Narrator

    Tak było, polityka nicnierobienia, a jeszcze Biden publicznie zapewnił, że militarnie Ukrainie nie pomoże, no pajac na gumce ?
  • Szpilka 27.02.2022
    Pansowa

    Tu się zgadzam, może mieć problemy z utrzymaniem.
  • Narrator 27.02.2022
    Szpilka
    Pierwsza zapomoga 250 mln. dol. to żart — Bezos przegrywa więcej w kasynie w jedną noc. Teraz podobno zwiększyli do 480 mln., a powinno być przynajmniej 5 mld. dol.
  • pansowa 27.02.2022
    Narrator Ukrainie nie pieniądze są teraz potrzebne, a natychmiastowe dostawy materiałów wojennych.
  • Szpilka 27.02.2022
    Narrator

    Za to Musk błysnął, uruchomił Starlink na Ukrainie ?
  • Narrator 27.02.2022
    Szpilka
    Jedno można stwierdzić z całą pewnością — opór jest silniejszy niż Putin się spodziewał, a logistycznie cała operacja pozostawia wiele do życzenia.
  • Narrator 27.02.2022
    pansowa
    No właśnie, dostali 5 tys. nowiutkich hełmów z Niemiec. Podobno bardzo wygodne i twarzowe, ostatni krzyk mody.
  • Szpilka 27.02.2022
    Narrator

    Tak, ale inne państwa wspierają, Szwecja np. Kanada, nie będzie Ukraina osamotniona jak Polska w 39 ?
  • Szpilka 27.02.2022
    Narrator

    Niemiecki rząd to Muppet Show, a nie rząd, stąd hełmy ?
  • Narrator 27.02.2022
    Szpilka
    Too little, too late.
  • pansowa 27.02.2022
    Narrator I to jest paranoja w stylu niemieckim.
  • Szpilka 27.02.2022
    Narrator

    Wiem, nie będę się rozpisywać, jak w przypadku COVIDU, bo tu zaraz jakiś klugscheißer wyskoczy i będzie udowadniał, że doopa jest kwadratowa.

    Ciao ?
  • Szpilka:" Niestety, Putin zdobędzie Ukrainę, jest bardzo dobrze przygotowany do inwazji" - Dokładnie, dlatego dziwi mnie (i wkurwia) ta cała euforia. I tak Ukraińcom idzie lepiej niż sądziłem. Ale to kwestia czasu.
  • Narrator 27.02.2022
    Marek Adam Grabowski
    „I tak Ukraińcom idzie lepiej niż sądziłem.” — najbardziej cyniczna wypowiedź jaką ostatnio słyszałem.
  • Abbie Faria 27.02.2022
    Marek Adam Grabowski Rozumiem, że kibicujesz Panu Putinowi. Znając historię niedługo dojdzie do ataków terrorystycznych na bloki mieszkalne w Rosji, może nawet w Polsce, i wiadomo, że wina spadnie na obie strony konfliktu, a ucierpią zwykli, niewinni ludzie.
  • Abbie Faria nie kibicuje Putinowi, tylko pesymistycznie stwierdzam, że moim zdaniem on wygra.
  • Abbie Faria 27.02.2022
    Marek Adam Grabowski Są dwie możliwości, albo zacznie się III wojna światowa, ataki na różne cele ( Rosja ma okręty podwodne rozsiane po całej kuli ziemskiej(oczywiście mam na myśli oceany) oraz rakiety balistyczne) albo się wycofa minimalizując straty. Za daleko to zaszło. Trzecie rozwiązanie to masowa anihilacja miast ukraińskich, ale to wykluczam...
  • Abbie Faria jest jeszcze takie rozwiązanie jak częściowe ustępstwa obydwu stron. Ale żeby nie było wątpliwości po czyjej stronie jestem mój Instagram https://www.instagram.com/p/Cabp0XKMSAG/.
  • Abbie Faria 27.02.2022
    Marek Adam Grabowski Częściowe ustępstwa nie wchodzą w grę. To Rosja nielegalnie zaatakowała Ukrainę. Państwa od niepamiętnych czasów prowadziły ze sobą wojny. Cywilizacja doprowadziła do tego, że umawiano pewne warunki działań wojennych i wypowiadano wojny - oficjalnie.
    Tutaj jest agresja nielegalna, więc zielone ludziki bez oznaczeń na pagonach, zabłądzeni powinni czym prędzej wracać do macierzy.
    Istnieje możliwość wypowiedzenia wojny Ukrainie przez Rosję. Wtedy paradoksalnie Rosja będzie miała prawo do zabijania żołnierzy ukraińskich. Żołnierzy, a nie cywili, jak teraz się często zdarza.

    Inna sprawą jest to, że Ukraina jest państwem, w którym nie szanuje się prawa, a legalnie wybranego prezydenta prezydenta obala się w puczu ( Majdan) . Państwem w którym wychwala się zbrodniarzy wojennych ( rzeź wołyńska i na Podolu) i stawia im pomniki.
    Jednakże to nie powinno być powodem do nielegalnej napaści sąsiedniego państwa i bezsensownego niszczenia go.
  • Abbie Faria W pierwszej kwestii masz rację pod względem moralnym, ale wiesz jaki jest świat. ZSRR też nie nielegalnie napad na Finlandię, ale potem były ustępstwa. Co do drugiej kwestii Zgadam się z twoją krytyczną oceną samej Ukrainy. Dlatego, też mimo mojej jednoznacznej złej oceny Putina staram się mieć pewien dystans. Chociaż drugiej strony Zieleński nie ponosi odpowiedzialność za błędy poprzedników. Niestety konwencję będzie ponosił. Smutne to.
  • Abbie Faria 27.02.2022
    Marek Adam Grabowski Z Finlandią było trochę inaczej, bo ZSRR miała wobec nich żądania terytorialne i jasno je przedstawiała. Finlandia nie zgodziła się na ich spełnienie ( tak jak Polska w sprawie korytarza do Niemiec) i po kilku miesiącach kluczenia doszło do prowokacyjnego ostrzelania własnej wioski co stało się casus belli.
  • Abbie Faria Tak, ale po wojnie musieli oddać trochę ziemi i zachować "życzliwość" wobec ZSRR. Tutaj może być podobnie, aczkolwiek zobaczymy jak będzie. Mimo wszystko ich odwaga, którą (przynajmniej na razie) wykazują zaskakuje mnie.
  • Szpilka 28.02.2022
    Marek

    Sytuacja się zmienia z minuty na minutę, może być tak, jak sugerował Pansowa, że zdobędą, ale nie utrzymają. Zachód się obudził, coraz więcej sankcji, a w Rosji bieda, bo "car" Putin od początku sprawowania władzy w tyle miał dobrostan ludu, a gdy własny lud się rozeźli...
  • Grain 28.02.2022
    Szpilkato będzie długa wojna na lata.
  • Szpilka 28.02.2022
    Grain

    Trudno teraz przewidzieć, do gry wkraczają rekiny i dzięki Bogu, bo nikomu ta wojna niepotrzebna, oprócz Putina, który wojenkami chce odwrócić uwagę od sytuacji ekonomicznej Rosji.
  • Szpilka; " jak sugerował Pansowa, że zdobędą, ale nie utrzymają." Jest to bardzo możliwe. Byłoby to zgodne z przewidywaniami Georga Friedmana z Książki "Następne sto lat" (które raczej sprawdzają się). Wszystko zależy od determinacji Ukraińców.
  • Grain "będzie długa wojna na lata" - Niestety możesz mieć rację. Tak czy owak Polska powinna sama przygotowywać się, gdyż może też napaść na nas.
  • Szpilka 28.02.2022
    Marek

    Ano, chyba se tę książkę przeczytam, dzięki ?
  • Szpilka Polecam!
  • Abbie Faria 27.02.2022
    Aby zdobyć Ukrainę należałoby stosować terror w stylu niemieckim. Zrównanie z ziemią jednego miasta, zabicie elit Ukrainy, rozstrzeliwanie żołnierzy. Ale do czego to doprowadzi? Rosjanie -żołnierze mają kłopot z mordowaniem Ukraińców mówiących tym samym językiem - język ukraiński to tylko zachodnia Ukraina, reszta to rosyjski i surżyk. Możliwe jest rozwiązanie amerykańskie- czyli bomba atomowa - ale to byłby już holokaust Ukraińców.
  • Narrator 27.02.2022
    Abbie Faria
    Holokaust był w latach 1930 i jakoś podobieństwo języka nie przeszkadzało.
  • Abbie Faria 27.02.2022
    Narrator Wtedy był Hołodomor. "Obywatel Jones" został zamordowany przez jego nagłaśnianie .
  • Wiersz poetycko słaby i zbyt patetyczny. Nie zgadam się z ostatnim wersem. Pozdrawiam bez oceny

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania