umiejki z "L’histoire d’avenir"

czasami trzeba znieść się nawzajem

w bezsłowie zawierać każdy oddech

naszą współwinę złość niewiarę

wartość wspomnień

 

pertraktować jak mizantropię

ten jeden świat w bilionach okien

 

czasami wypada 'coś' znienacka

i trzyma stronę zawsze niepewną

w zatrutych płucach toksycznych miastach

zbyt mdła codzienność

 

u podstaw trwania poza sferą

gdzie wszystkich wciąż na drobne dzielą

-

-

-

"Nic nie było twoje oprócz tych kilku centymetrów sześciennych zamkniętych pod czaszką."

 

George Orwell, Rok 1984

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Trzy Cztery 06.04.2021
    Zastanawiam się nad pierwszą strofką, bo w pierwszym odruchu chciałam napisać, że chyba powinnaś zmienić formę "bezsłowie" na "bezsłowiu" ("w bezsłowiE zawierać każdy oddech" -> "w bezsłowiU zawierać każdy oddech"), ale - nie... Nie jest to takie jasne...
    Przecież można "bezsłowie" połączyć z wcześniejszymi słowami: "czasami trzeba znieść się nawzajem/ w bezsłowie" (czyli - w kogo?co? - w milczenie). "Znieść się w milczenie", czyli (dalej) "zawrzeć (zawrzeć -> zamknąć) każdy oddech, współwinę".

    Ciekawa jestem, czy w Twoim zamierzeniu miało być "znieść się w bezsłowie", czy "w bezsłowiu zawierać każdy oddech". Bo jeśli to drugie, to jednak przydałoby się zamienić "e" na "u".

    Zastanowiłam się też nad określeniem "mdłą codziennosć" w kontekscie zatrucia i toksyczności. tutaj słowo "mdła" jakos mi nie pasuje. Co jest mdłe? Może budyń bez cukru? Nuda? Toksyczne i zatrute rzeczy są dla mnie ostre, jak ostra papryka, opiłki żelaza, kaszel rozdrapujący gardło, itp. Lecz - raczej nie mdłe.

    To tylko takie tam moje rozważania, którymi postanowiłam się z Toba podzielić. możliwe, że do niczego Ci się nie przydadzą. Ale co tam, napisałam...

    I pozdrawiam:)
  • Ośmiorniczka 09.04.2021
    @trzy cztery, bardzo dziękuję za treściwą analizę wiersza, z tym 'bezsłowiem' sama nie byłam do końca pewna jak napisać. Chyba jednak zamienię tę ostatnią literkę, natomiast kwestia 'mdłej' codzienności odnosi się do dni trudnych do przełknięcia, przynajmniej w ten sposób chciałam ją przekazać. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania