Poprzednie częściUpiór Część I.
Pokaż listęUkryj listę

Upiór Część II ostatnia.

Pewnego razu byłam zamknięta w łazience, kiedy zobaczyłam, jak gałka delikatnie się porusza, jakby ktoś chciał, otworzyć drzwi krzyknęłam, Faustyna zajęte! Na co ona, ....ona krzyknęła z dołu, co mówiłaś? Ciarki przeszły mi po plecach, jeśli Faustyna była na dole to, kto próbował otworzyć drzwi do łazienki? Pół godziny zajęło mi, żeby zebrać się na odwagę i wyjść z łazienki z przerażeniem w oczach. Kiedy dotarłam, do pokoju Faustyny opowiedziałam, jej co się wydarzyło. Wcale nie myślała, że stroję sobie z niej żarty. Ona także czuła, że w naszym domu działo się coś dziwnego. Postanowiłyśmy, poszukać nowego miejsca tutaj nie mogłyśmy, spać, a brak snu dodatkowo pogłębiał nasze lęki. Kiedy dostrzegałyśmy drobne wydarzenia, które nieustannie miały miejsce, tamtej nocy śnił, mi się przerażający koszmar słyszałam, skrzypienie schodów na poddaszu, tup, tup, tup, tup i poszłam zobaczyć czy ktoś tam jest, była, tam mała drabina w ciemności dostrzegłam, postać włączyłam, światło i zobaczyłam, Panią Aurelię trzymającą w rękach tiramisu wyciągając, je do mnie i uśmiechającą się dziwnie bez słowa. Krzyknęłam i obudziłam się cała roztrzęsiona. Dokładnie w tym momencie usłyszałam kroki na poddaszu, tup, tup, tup, tup. Dobry Boże! Schowałam się pod kocem i nie zdjęłam go z głowy do rana. Rano Faustyna i ja poszłyśmy do naszego sąsiada tego samego, który zadał nam to dziwne pytanie, kiedy się wprowadzałyśmy , chciałyśmy uzyskać kilka odpowiedzi. Kiedy weszłyśmy, do jego domu zapytałam go z miejsca, gdzie możemy spotkać Panią Aurelię? Popatrzył na nas dziwnie i powiedział, w sąsiedztwie nie mieszka żadna Pani Aurelia, dlaczego pytacie? Byłyśmy zszokowane. Ale przecież poznałyśmy ją zaraz pierwszego dnia. Musiała zajść jakaś pomyłka. Pani Aurelia mieszkała kiedyś w waszym domu, ale zmarła kilka lat temu po śmiertelnej chorobie. Swoją drogą słynęła ze swoich wypieków. Wyszłyśmy, nie potrafiąc, wydusić z siebie słowa i wolnym krokiem wróciłyśmy do naszego domu, kiedy dotarłyśmy, do schodów zobaczyłyśmy, kolejną papierową paczuszkę z tiramisu od Pani Aurelii. Byłam tak przerażona, że z trudnością wykonałam kolejnych kilka kroków naprzód. Nad paczuszką umieszczona była odręcznie napisana notatka, której treść brzmiała, dziewczęta przyjdźcie mnie czasem odwiedzić Pani Aurelia. Wpadłyśmy, do domu pakując, nasze rzeczy w panice trzy minuty zajęło nam spakowanie wszystkiego, co było nam potrzebne, by nigdy więcej nie musieć tutaj wracać. Tej nocy gościny udzieliła nam nasza koleżanka z akademika, spałyśmy na zwyczajnych materacach na podłodze, ale ja zapamiętam, tę noc jako najpiękniejszą w moim życiu spałam, jak niemowlę i nie miałam żadnych snów. Tak, więc jeśli myślicie, że mieszkanie w przeklętym domu jest bajeranckie, to pomyślcie jeszcze raz w prawdziwym życiu jest to bardziej przerażające niż w horrorach. Mam nadzieję, że Wam nigdy się to nie przytrafi.

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Oskarek (12l) 12.05.2019
    Świetne - naprawdę bardzo mnie wciągnęło
  • Sisi26 12.05.2019
    Dziękuję że się podoba.
  • Sisi26 12.05.2019
    Sisi26 Mam masę różnych fajnych opowiadań.
  • Oskarek (12l) 12.05.2019
    Ja jeszcze nie mam masy, ale wkrótce będę miał także - jak na mój wiek jestem bardzo uzdolniony
  • Sisi26 12.05.2019
    masę to znaczy bardzo dużo
  • Oskarek (12l) 12.05.2019
    no to mówie - jeszcze nie mam dużo opowiadań, ale wkrutce to się zmieni
  • Adam T 13.05.2019
    Warsztatowo do odstrzału. Fabularnie - takie sobie. W zasadzie cały tekst do poprawy.
    Pozdrawiam.
  • Zelinda 16.05.2019
    Sisi, pierwsza część była naprawdę ciekawa i zapowiadało się fajnie... niestety okazało się bardzo przewidywalnie. :(
  • Everka 05.09.2019
    Zaczęłaś całkiem ciekawie, ale moim zdaniem nie wykorzystałaś możliwości jaki dawał Twój pomysł na to opowiadanie. Sprawdź dokładnie interpunkcję, nie jestem jakimś ekspertem, ale zauważyłam, przecinki w nieodpowiednich miejscach, a w niektórych w ogóle nie powinny się pojawić :)
    Pozdrawiam
  • Sisi26 05.09.2019
    A to czytałaś całe już dwie części Upiora.
  • Everka 05.09.2019
    Sisi26 Tak przeczytałam od razu obie części. Trochę za krótkie jak dla mnie - ledwo się wczytałam a tu już koniec :) Tak jak wspomniałam wcześniej, pomysł na opowiadanie wydaje się fajny, ale jak dla mnie zabrakło "tego czegoś"
    Zaczęłam czytać pozostałe Twoje wpisy :) Może nie będę komentowała wszystkich publikacji. Nie odbierz tego źle - mam zasadę, komentuję tylko to co naprawdę mi się spodoba i sprawia, że chcę czytać dalej.
  • Sisi26 05.09.2019
    ok

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania