***

***

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (155)

  • DrV 10.02.2022
    fantastyczne!
  • miętus 10.02.2022
    DrV
    Dzięki.
  • pansowa 10.02.2022
    Świetny tekst.
    Nie ma się co rozwijać w komencie.
  • miętus 10.02.2022
    pansowa
    Nie ma co tylko dziękować.
  • pansowa 10.02.2022
    miętus ja jestem bardzo wymagający w prozie.
    Nie dziękuj?
  • miętus 10.02.2022
    pansowa
    Tym bardziej jest za co dziękować. A co będzie później, to będzie ?
  • Trzy Cztery 10.02.2022
    E. Munch przeczytał Twoje opowiadanie, a później namalował swoje najgłośniejsze dzieło. Mogłoby tak być.
  • miętus 10.02.2022
    Trzy Cztery
    Jasne. Nie tylko mogłoby, ale pewnie tak właśnie było ?
  • rozwiazanie 10.02.2022
    Nowe życie brzmi ironicznie, bo przecież trudno odejść od starego...takie Uzależnienie od wyobraźni. Pozdrawiam.
  • miętus 10.02.2022
    rozwiązanie
    Dzięki za rozważania.
  • Dekaos Dondi 10.02.2022
    Miętus↔Dużo treści w tym tekście zawarłeś. Właśnie w ten sposób napisanym↔Pozdrawiam:)↔%
  • miętus 10.02.2022
    Dekaos Dondi
    To dobrze, że się udało.
  • Tjeri 10.02.2022
    Świetne pisanie.
    Doskonale rozumiesz i sterujesz reakcjami czytelnika. Do tego masz błysk. Tak jest gdy artysta jest jednocześnie dobrym rzemieślnikiem (albo w odwrotnej kolejności) – połączenie idealne.
  • miętus 10.02.2022
    Tjeri
    Takie słowa... Zatkało mnie...
    Dzięki ?
  • Bardzo ciekawy, mądry i dobrze napinany tekst. Widzę, że nasz nowy twórcza na opowi to cenny nabytek. Pozdrawiam 5
  • miętus 10.02.2022
    Marek Adam Grabowski
    Kolejne dobre słowa. Miło. Dzięki.
  • MartynaM 10.02.2022
    Takie ckliwe... pod publiczkę. Nic tak nie łapie za serce jak biedny dzieciak, ofiara złych rodziców...
    Na plus dobry warsztat.
  • miętus 10.02.2022
    MartynaM
    Dzięki za Twoje jakże głębokie spojrzenie na tekst.
  • MartynaM 10.02.2022
    miętus, chcesz głęboko?

    No, to lecimy... opcji mam trzy. Jedna, że syn majac dość takiego życia zabija matkę - alkoholiczkę, która nie jest w stanie obronić go przed tyranią ojca, a następnie zabija też ojca...
    Druga, ze to ojciec zabija matkę na oczach dziecka i to dziecko wie, że zaraz też zginie z rąk ojca.
    Trzecia, że ojciec zabija matkę i ucieka, zostawiając syna.

    To moja wyobraźnia...
  • MartynaM
    "miętus, chcesz głęboko?" - jaka propozycja... Tak publicznie, przy ludziach...
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień, o rany, jestem bezwstydna...?
  • miętus 10.02.2022
    MartynaM
    Komentarze piszesz pod publiczkę? ?
    Czytaj, jak chcesz. Podziękowania już złożone. Powtarzać się nie będę.
  • MartynaM Nie, no , spoko - mówią że najlepiej jest trzy razy płytko i raz głęboko. Ale kto to wie... Może Akwaś, On tak seksem emanuje :)))
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień, on seksem emanuje? A to mnie zadziwiasz... mnie tak zawsze na układ nerwowy działał.
  • miętus 10.02.2022
    MartynaM
    Kobieto, godności trochę. Wyżyj się, tworząc ?
  • MartynaM To i dobrze, konkurencji nie będę mieć. :)))
    I patrz, czy nie lepiej o ruchaniu pitolić niż o polityce? :)))
  • MartynaM 10.02.2022
    miętus, gdzie tu brak godności?
    Limeryk jeszcze przed oczami?
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień, nie lubię takiego słownictwa... "ruchanie" w wykonaniu kobiety razi jak diabli. To już wolę o polityce?
  • MartynaM 10.02.2022
    Bez znaku zapytania.
  • miętus 10.02.2022
    MartynaM
    A gdzie tam był brak godności? Poza tym to były dwa limeryki. I na nich nie poprzestanę. ?
    Dziwi mnie taki ludź jak Ty.
  • miętus 10.02.2022
    MartynaM
    Obrażanie innych nie uchodzi nikomu.
  • MartynaM Ja takiej nomenklatury używam tylko w kontekście neutralnym i dla jaj, bo w osobistym seks to dla mnie sacrum.
  • MartynaM I z tegoż powoduż mam mentalnego bana na opisywanie scen seksualistycznych. Przez klawiaturę mi nie przechodzi :)
  • MartynaM 10.02.2022
    miętus, kogo obraziłam? Wyraziłam jedynie opinię, swoją własną, że razi mnie używanie tak sprosnych określeń w stosunku do seksu i w wykonaniu kobiet. Jeżeli ktoś się poczuł obrażony, to proszę przyjąć do wiadomości, że ja też poczułam się obrażona takim prymitywnym slownictwem.

    Nie przestawaj, pisz sprośnie, skoro taką odczuwasz potrzebę, tylko jesteśmy na portalu, gdzie każdy może wyrazić swoją opinię, więc pisz ale nie płacz, kiedy zaboli.

    Amen.
  • miętus 10.02.2022
    MartynaM
    Nie jestem z tych płaczliwych. Spoko. Krytyka nie boli. Wyrażaj się, ile chcesz. A ludzi obrażasz. I nie chodzi tylko o Twoje gościnne występy pod moimi lirycznymi miniaturami. Ty możesz pisać w komentarzach słowo ruchanie* choćby nawet wzięte w cudzysłów? Jeśli przedstawiasz się jako osoba, którą razi podobne słownictwo, nie powinnaś nawet go powtarzać. W klasztorze nie używają sprośnych słów - taka dygresja. ?
    I nie pisz mi, co mam robić, o czym pisać. Każdy pisze, o czym chce. To jest portal literacki i każdy gatunek literacki ma tu swoją rację bytu.
    Napiszę plugawy limeryk, stwierdzisz, że brak mi godności, napiszę o trudnych relacjach w rodzinie, stwierdzisz, że pod publiczkę. Takie Twoje prawo. Bawmy się, bo życie takie krótkie. ?
  • Pokój między Literaty!
  • MartynaM 10.02.2022
    miętus, w którym miejscu napisałam Ci, co masz robić, o czym masz pisać???

    Wyluzuj, bo Ci żyłka pęknie...
  • miętus 10.02.2022
    błękitnypłomień
    Wojny nie ma. Spoko. ?
    Literaty powiadasz? Jakie literaty? Skoro ograniczenia w pisaniu są narzucane.
  • miętus 10.02.2022
    MartynaM
    ,,Nie przestawaj, pisz sprośnie, skoro taką odczuwasz potrzebę, tylko jesteśmy na portalu, gdzie każdy może wyrazić swoją opinię, więc pisz ale nie płacz, kiedy zaboli."
    ,,Wyluzuj, bo Ci żyłka pęknie..." i znów piszesz, co mam robić.
    Nie pęknie. Nie musisz się martwić. Jedynie spójrz obiektywnie na siebie i swoje komentarze.
    O Twojej twórczości nie wspominam, bo nie czytam.
  • Akwadar 10.02.2022
    miętus nie ma ograniczeń, wszystko oki, tekst zaakceptowany, także pisz dalej, dobry człowieku :)
  • miętus 10.02.2022
    O pardon. Nie spójrz, tylko fajnie byłoby, gdybyś zerknęła. Nie narzucam niczego. ?
  • miętus 10.02.2022
    Akwadar
    Dzięki, dobry człowieku. ? Będę pisać. Lubię. Tylko dziwi mnie podejście niektórych osób.
  • miętus Tekst nie burdel - wszystkim nie dogodzi...
  • * dom zatrudniający osoby lżej prowadzące się - chciałam powiedzieć...
  • Akwadar 10.02.2022
    miętus to niech przestanie dziwić, bo to dziwy nad dziwami...
  • miętus 10.02.2022
    błękitnypłomień
    Napisałaś burdel*? O rany Julek. Normalnie siejesz zgorszenie?
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień no!
  • miętus Jużem poprawiła
  • Akwadar A ty o dziwkach znowu...
  • miętus 10.02.2022
    błękitnypłomień
    Haaaa haaaaaaa masz szczęście. ?
  • pansowa 10.02.2022
    błękitnypłomień to było do przewidzenia.
    Za dużo nas, lewaków się wypowiedziało pozytywnie o tekście.
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień jakich! Toż to tylko dziwy dziwy! Ło matko, tylko jedno im w głowie...
  • MartynaM 10.02.2022
    miętus, czytać nie potrafisz ze zrozumieniem?
    Przecież Ci piszę, że o wszystkim mozesz pisac, takie Twoje prawo, a ja mogę komentować, bo też takie moje prawo.
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa zawsze wszystko na lewaków...
  • pansowa 10.02.2022
    Akwadar a na kogo?
    Na świętojebliwych nie lzja.
  • pansowa Nie znam się na polityce i szczerze - to znać się nie chcę. A czym się "lewak" charakteryzuje? Bo często tu pada to słowo.
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień to taki co gada o seksie
  • Akwadar To już dziwka za mało, dziwa musi być - wielkoformatowo jedziesz.
  • Akwadar Aha! To ja
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa co by było, jakby lewaków nie było?
  • pansowa 10.02.2022
    błękitnypłomień lewak to mający wszystkie inne poglądy poza kruchtowo - patriotycznymi z odcieniem nazikibolskim.
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa i lubi seks jak koń owies :))
  • pansowa 10.02.2022
    Akwadar chyba jak kobyła.
    Ogiery wolą co innego?
  • miętus 10.02.2022
    Że mogę, to wiem.
  • pansowa To u mnie kruchtowo-patriotyczne nie, nazikibolskie też nie. Ale o seksie - spoko. A prawaki też są?
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa aleś się wyrobił... :)
  • pansowa 10.02.2022
    błękitnypłomień nie ma. Za naszą bandą na prawo jest ściana.
    A jak nie wyznajesz powyższych toś lewaczka.
  • pansowa 10.02.2022
    Akwadar gwiazda mi zasugerowała?
  • Opalony Ernest 10.02.2022
    Możecie pierdolić na pitoleniu, a nie tu, ćwoki?
    Opowiadanie git, a tu będą brandzlować się zwojem pojedynczym.
  • Ja swego czasu wynajmowalam dom od gościa, który spisując co ma w kuchni napisał, że "lewozmywak". Aczkolwiek komora do mycia była z lewej strony w tym wypadku, więc może tu trzeba szukać klucza.
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa toż jest, tylko jeszcze brakuje jej odwagi , by się przyznać... a jeśli nie jest, to niedługo będzie :))
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa no chyba że gwiazda...
  • pansowa 10.02.2022
    Opalony Ernest komu git to git.
    Zgubiłaś wibrator?
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa za ciecia robi, czy co?
  • pansowa 10.02.2022
    błękitnypłomień nie myśl o komorach bo ty serca patriotycznie - kruchtowego nie masz.
  • Opalony Ernest 10.02.2022
    pansowa Dlaczego nie uszanujesz przestrzeni pod czyimś utwórem, tylko hulasz sobie w temacie Dupa Maryni?
    I nie tylko ty.
  • pansowa Ja żadnego serca nie mam :)
  • pansowa 10.02.2022
    Opalony Ernest bo jest fajnie i nie jest monotonnie.
    Autor zażyczy sobie przerwy to oki.
    Nie ty.
  • pansowa 10.02.2022
    błękitnypłomień no właśnie tak mi się wydaje.
    Jak tamtego nie masz to nie masz żadnego.
    Tylko Sodoma i Gomora.
  • pansowa I mury Jerycha
  • pansowa 10.02.2022
    Akwadar :)))
  • pansowa 10.02.2022
    błękitnypłomień obalilaś się na tęczowym marszu?
    Trąby były?
  • pansowa głównie flety i fujarki
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień a to ci dopiero orkiestra...
  • pansowa 10.02.2022
    błękitnypłomień to dionizyjskie rozpasanie!
  • miętus 10.02.2022
    pansowa
    A bawcie się. Idę pisać kolejny tekst pod publiczkę albo jakowyś mało godny?
  • Akwadar 10.02.2022
    miętus lubię pod publiczkę :)
  • pansowa 10.02.2022
    miętus bądź zwarty i gotowy!
  • Akwadar E tam - jeden dobry Jankiel i orkiestra idzie w piz...u
  • pansowa Nie inaczej, jak wszystkie juwenalia na wierzchu
  • Ewakuuję się też, do widzenia się z Państwem!
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień i z Tobą!
  • błękitnypłomień "A czym się "lewak" charakteryzuje? Bo często tu pada to słowo."

    Lewak ma siusiaka skierowanego w lewą stronę - takli odchył, krzywy siusiak na lewo.
  • A prawaki, to w drugą stronę.
  • MartynaM 10.02.2022
    Może być jeszcze jedna... że syn odcina się od rodziców, żyje we własnym świecie, stworzonym z wyobraźni... to może mu pomóc w tym, żeby się nie załamać, jakoś egzystować... stąd różne wizje.
  • Opalony Ernest 10.02.2022
    refluks ma na tym forum podstawę, do której przyrównuje utwory prozatorskie.
    To "Przystań" lokalnego autora.
    I jesteś prawie tuż tuż.
  • miętus 10.02.2022
    Opalony Ernest
    Dzięki za komentarz, ale nie bardzo go rozumiem. Już mi się we łbie kręci. Czy to do mnie, czy do innych. Sorry.
  • pansowa 10.02.2022
    miętus :)))
    Biednyś zanim wejdziesz w opowijskie obroty.
  • miętus 10.02.2022
    pansowa
    Może dam radę. Ale nie na pewno ?
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa kto przetrwa opowi, przetrwa wszystko
  • pansowa 10.02.2022
    miętus tylko bez tanich wyciskaczy łez bo nam gwiazda padnie!
  • pansowa 10.02.2022
    Akwadar survival literacki?
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa przesadzasz...
  • Akwadar 10.02.2022
    pansowa żeby tylko literacki ha, ha, ha
  • pansowa 10.02.2022
    Akwadar :)))
  • Opalony Ernest 10.02.2022
    miętus Adam T. "Przystań"
    Uruchom przycisk szukaj i znajdziesz to opowiadanie.
    Dla mnie klasyka tego forum.
  • Opalony Ernest 10.02.2022
    Jego opowiadanie w trzech częściach, twoje esencjonalne.
  • Tjeri 10.02.2022
    miętus tzn. że OE wypowiada swoje wysokie ukontentowanie.

    Co do inszych komentów – nie, nie mam zamiaru "podtrzymywać na duchu", bo wiem, żeś ubawiony, ale tak sobie myślę, że takie dosłowne nieco nikiforskie czytanie też ma swój urok :))
  • miętus 10.02.2022
    Opalony Ernest
    Nie ma.
  • miętus 10.02.2022
    Tjeri
    Dzięki za wyjaśnienie. ? A Nikifora lubię.
  • Tjeri 10.02.2022
    miętus
    I ja. Z innych Nikiforów jeszcze Fridę Kahlo.
  • miętus 10.02.2022
    Tjeri
    Frida Kahlo mnie fascynuje. Osobowość, obrazy, życie.
  • Tjeri 10.02.2022
    miętus
    Nie dziwię się. Dodałabym jeszcze: Osobowość, obrazy, życie i ból – główna muza niestety.
  • miętus 11.02.2022
    Tjeri
    To prawda. ?
  • Cicho_sza 11.02.2022
    Dobre litery. Pobudzające wyobraźnię. Tekst daje szansę na różne rozwiązania. Ilu czytelników, tyle wersji wydarzeń. I to jest clue dobrego, mądrego pisania. Nie wbijasz niczego młotkiem do głowy. To dobrze, gdy autor pozostawia przestrzeń, a czytelnik nie czuje się traktowany jak debil ?
  • miętus 11.02.2022
    Cicho_sza
    Dzięki za dobre słowo ?
  • Pan Buczybór 11.02.2022
    Fajne, jest w tym nutka tajemnicy.
  • miętus 11.02.2022
    Pan Buczybór
    Dzięki za zauważenie ?
  • Narrator 11.02.2022
    Genialne opowiadanie zawsze budzi zawiść, wywołuje lawinę toksycznych komentarzy. Pod tym względem chyba bezpieczniej publikować mierne teksty.
  • Cicho_sza 11.02.2022
    Mierne teksty też są powodem do komentarzy. Zazwyczaj tych, co lubią się dowartościować kosztem niedociągnięć innych. Złotego środka chyba nie ma. Trzeba pisać i już ?
  • pansowa 11.02.2022
    Cicho_sza Wobec tego tekstu akurat prawie wszyscy byliśmy zgodni, że jest świetny.
    Poza jedną personą, ale za to jaką! :)))
  • Cicho_sza 11.02.2022
    pansowa bo to dobry tekst, ale jak się ktoś chce przyczepić to zawsze się jakiś argument znajdzie. Nawet jeśli jest wyssany z palca, pod publiczkę właśnie.
  • pansowa 11.02.2022
    Cicho_sza To po prostu kreowanie się na niezależnego eksperta, z opinią wbrew motłochowi i wspaniałym "splendid isolation".
    Tłumacząc na ludzki: wy się głupki nie znacie :)
  • Tjeri 11.02.2022
    Narratorze, ja szczerze mówiąc nie widziałam złych komentów z zawiści. Czasem ktoś chce zainstnieć, wyróżniając się, ale to już inna sprawa. No i dobrze, że na opowi jednak można krytykować (choć i tu niektórzy za krytykę się obrażają). Nie wszędzie tak jest.
    A autor i tak jest w stanie przewartościować komentarze i wyłuskać te rzetelne (zarówno z pozytywnych jak i nieprzychylnych).
  • miętus 11.02.2022
    Narrator
    Piszę, co mi akurat myśl na długopis przeniesie. Jak każdy, raz lepiej, raz gorzej i tak zostanie. Do genialnego pisania potrzeba talentu i pracowitości. A z jednym i drugim u mnie kiepsko. Pisanie jednak to dla mnie i zabawa, i odskocznia od codzienności, i możliwość wcielania się w różne postaci. To samo czytanie. ?
    Dzięki za dobre słowo ?
  • miętus 11.02.2022
    Tjeri
    Wiem, że to słowo do Narratora, ale się podepnę?
    Lubię pisać, pewnie jak każdy z Was, ale mam też dystans do swojego pisania. Nie lubię tylko, gdy mi ktoś narzuca swoje zdanie, że na ten temat to nie, bo oklepane, na ten nie, bo pod publiczkę, na ten nie, bo wulgarny i tak dalej... O wszystkim już było pisane na przestrzeni wieków, nie ma tematu, którego ktoś wcześniej, by nie poruszył. My możemy jedynie próbować przedstawić go inaczej. A czy nam się uda. ?
  • Tjeri 11.02.2022
    miętus
    Doskonale rozumiem. Dlatego też napisałam o weryfikacji, przewartościowaniu, którego dokonuje autor. Twój dystans jest widoczny i nie musisz martwić się, że zostaniesz odebrany jak ktoś przewrażliwiony na swoim punkcie. Zresztą, tak jak czytelnik ma prawo do krytyki, autor ma prawo do obrony, nie mylić z histerycznym rzucaniem się za nieprzychylne słowa. Zarówno krytyka jak i obrona może być rzetelna (albo nie). Ty zadałeś konkretne pytania, dotykające sedna zarzutu. Takie dyskusje (o ile krytyk podejmie) są ciekawe i bardzo cenne dla innych.
  • miętus 11.02.2022
    Tjeri
    Zgadzam się i dziękuję za te słowa ?
  • MartynaM 11.02.2022
    No jak, nie można mieć innego zdania niż większość, bo jak to wbrew takim opiniom? Zgroza, tragedia, zawiść...?

    A takich historyjek w necie niemało. Warsztat doceniłam.
    Ale trzeba się teraz nad moim zdaniem rozpisywać... macie inne, miejcie - ja go nie kwestionuję, mało tego, niewiele mnie ono obchodzi.
  • miętus 11.02.2022
    MartynaM
    A miej inne zdanie. Nie musisz niczego doceniać w moim pisaniu, ale poproszę o linki do podobnych tekstów do tego powyżej. Z chęcią przeczytam.
  • Mruk 11.02.2022
    Pani Martyna posiada rację. Opowiadanie takie sobie, jedynie nie zgadzam się że hitsoryjek takich dużo w internecie, zafiksowaliście się nie wiadomo dlaczego.
  • pansowa 11.02.2022
    Mruk A kim ty jesteś autorytecie drogi, bo jakoś nie widzę twoich, lepszych publikacji.
    Kolejne wcielenie zapewne... (:
  • MartynaM 11.02.2022
    Mruk, niekoniecznie dosłownie takich, ale podobnych wyciskaczy łez, przy czym tu lepszy warsztat, co doceniłam...
  • miętus 11.02.2022
    MartynaM
    To nie jest wyciskacz łez, a jeśli tak uważasz moje teksty nie są dla Ciebie.
  • pansowa 11.02.2022
    Można mieć inne zdanie.
    A ja i inni możemy mieć zdanie, że to zdanie jest głupie?Możemy :)
  • MartynaM 11.02.2022
    A nie możecie na swoim zdaniu się skupić, skoro ono takie dobre, zamiast zwracać uwagę na czyjeś "głupie zdanie"? Nie możecie...?
  • pansowa 11.02.2022
    MartynaM Jak stwierdziłaś - mamy prawo skupić się na czym mamy ochotę.
  • miętus 11.02.2022
    A tak w ogóle.. Dzięki wszystkim za słowa, czy te krytyczne, czy mniej krytyczne. Najważniejsze, że czytacie ?
    Na razie spadam. Dobrego dnia ?
  • Akwadar 11.02.2022
    Ale żeś poruszył tutejszą społeczność :)) Gratulacje!
  • miętus 11.02.2022
    Akwadar
    To raczej nie moja zasługa.
  • Akwadar 11.02.2022
    miętus a kto napisał tekst, santa klaus?
  • miętus 11.02.2022
    Akwadar
    Z tego, co mi wiadomo Santa Klaus nie miał z tym nic wspólnego ?
  • Akwadar 11.02.2022
    miętus nie mam wątpliwości ;)
  • Grain 11.02.2022
    Uzależnienia - wystarczy w tytule
  • miętus 11.02.2022
    Grain
    Tak sformułowany komentarz, że nie wiem, czy proponujesz, radzisz, czy żądasz? ?
    A na poważnie zostaje jak jest.
  • Grain 11.02.2022
    miętus, tylko komentarz, wyluzuj weź miętusa
  • miętus 11.02.2022
    Grain
    O co Ci chodzi?
  • Grain 12.02.2022
    miętus weź cały rulon mietówek, napisałem wystarczy uzależnienia. Mogłem dodać, że być może nie masz zaufania do inteligencji /wyobraźni/ czytelnika albo we własny przekaz.
  • miętus 12.02.2022
    Grain
    Nie rozumiesz. Odpowiedź na swój pierwszy komentarz dostałeś, na dokładkę z humorem i okraszoną uśmiechem, dodatkowo było jeszcze na poważnie, czyli, że nie zmienię, a Ty wyskoczył eś z jakimiś wyluzuj, weź miętusa, więc stąd moje pytanie o co Ci chodzi.
    Nie chodzi o to, co mam, a. czego nie mam. Po prostu chcę zostawić tak, jak jest. O co zatem chodzi znowu? Miętusów nie lubię. Snickersów też. Dobrej soboty ?
  • Grain 12.02.2022
    miętus naucz się czytać, bez rozumienia tylko siebie
  • miętus 12.02.2022
    Grain
    Wzajemnie ?
  • Szpilka 11.02.2022
    Miętus, nietuzinkowo temat ujęty, mocno przemawia odkształcona twarz matki, bardzo podobuje ?

    Zapodaj, please, plugawego limeraska, poświntuszymy sobie, niech się pewna bźdźągwa zapluje ?
  • miętus 11.02.2022
    Szpilka
    Dzięki za słowo ?
    O limerasku się pomyśli, ale na każde pisanie potrzebny jest odpowiedni nastrój.
  • skandal 11.02.2022
    Świetny tekst. Nad poziom portalowy wyrasta.
  • miętus 11.02.2022
    Skandal
    Dzięki. ? Nie chcę podważać Twojego zdania, ale myślę, że jest tu sporo o wiele lepszych.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania