Waranasi... sierpień 2021

nie uważasz że nasza dojrzałość jest bezczelna

z tym swoim carpe diem

 

ignorancją czasu

brakiem pokory

i odwagą przed życiem

 

a przecież brakuje nam tylko

dworku pod modrzewiem *

by żyć pełnią szczęścia

 *

udaję więc że śpię...

od śpiących nie wymaga się działania

 

nawet lotosy już przekwitły

z każdym rokiem przekwitają wcześniej

 

*dom w rodzinnym Gdańsku

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • rozwiazanie 03.12.2021
    Bezczelna dojrzałość, wypracowana w pocie czoła:-) zasługuje na 'dworku pod modrzewiem'. Pozdrawiam serdecznie. Fajny wiersz.
  • ... do szuflady 03.12.2021
    rozwiązanie?
    W pewnym sensie w pocie czoła.
    Dzięki za 'fajny'.
  • Cicho_sza 03.12.2021
    Dojrzałość to piękny stan. Nie mówię tu o latach, bo te wcale nie są wyznacznikiem takiej wewnętrznej dojrzałości -mądrości. Lotosy przekwitają co roku wcześniej? To tylko znak, by intensywniej zachwycać się ich wyglądem i zapachem. Zupełnie tak jak życiem :)
    Buziole
  • ... do szuflady 03.12.2021
    Cichoniu?
    I ja po prostu mogę kolejny raz serdecznie podziękować Ci za komentarz/bez rozwodzenia się/chyba, że przeceniam sama siebie w rozumieniu czyichkolwiek słów... cholera, mentalnie jesteś mi dziwnie bliska.
    KONIEC.

    Serdeczności
  • Cicho_sza 03.12.2021
    ... do szuflady a wiesz, że ja podobnie odczuwam mentalne porozumienie ?
  • ... do szuflady 03.12.2021
    DZzPnP
    ???
  • Mam nadzieję, że peelka nie obmywała się w Gangesie między umarłymi po nadpaleniu;)
    A nie ma jak dworek pod modrzewiem...
    "nawet lotosy już przekwitły
    z każdym rokiem przekwitają wcześniej"
    a może tak z pozbyciem się 2xprzekwitania:
    nawet lotosy przekwitają
    z każdym rokiem wcześniej
    Dobry wiersz:)
  • ... do szuflady 03.12.2021
    piszęwięcjestem?
    Dziękuję za pochwałę.
    Ta ' dwukrotna przekwitalność'... czytającemu z 'czułym okiem', może zaburzać estetykę w odbiorze i dziękuję, że o tym napisałeś.
    W mojej pisaninie, dwukrotne użycie tego słowa - znaczy coś więcej/może dziwnie to zabrzmi, ale tak jest.
    ???żadne 'gangesowe rytuały' nie miały miejsca???

    Serdeczności
  • Piecuszek 03.12.2021
    Bezczelna dojrzałość. ? I tak trzymać, carpe diem i do przodu, do dworku pod modrzewiem.
  • ... do szuflady 03.12.2021
    Piecuszku?
    ... od miesiąca/po 20stu latach/ już w nim jestem i radość moja nie zna końca.
    Dzięki za odwiedziny, pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 03.12.2021
    DoSzufluni?↔Trza czynić tak, by dojrzałe owoce, spadały na młode duchy, co pod nimi leżą. A co! Bezczelnie i już.
    Może trochę pomarudzą fluidami, pobijane, ale wigoru dodadzą.
    A jak jeszcze spadną klapsy z modrzewia, aż dworek zabłyśnie,
    tym co go upiększyło i upiększa, to już zupełnie niesłychanie.
    Życie gładkie jak lotos, nie wzmacnia, aczkolwiek trza uważać,
    by się nie poślizgnąć lub innych, to może jednak tak.
    Im człek starszy, to się wydaje, że lata szybciej zwiewają,
    Dla dwulatka 1 rok, to 1/2 życia, a dla 100 - latka na 102, to jedna setna.
    Ten dworek, tak uroczo brzmi. Poza czasem i z odwagą do pełni szczęścia, na ile się da wydusić,
    wzorek, na urodzinowy tort modrzewiowy:)↔Ale mnie wzięło:))       *(:?:)*
  • Dekaos Dondi 03.12.2021
    Szufi↔Jakoś owe – het het het dawne nagranie (jedno z ulubionych mych) mnie się skojarzyło z Twoim tekstem, chociaż nie potrafię dokładnie sprecyzować, czemu i już! Ale jeno – to – wykonanie.
    https://www.youtube.com/watch?v=uIiEMPbaokM
  • ... do szuflady 03.12.2021
    Dedulek?
    Ty nawet nie masz pojęcia jak ja uwielbiam - każde Twoje 'ale mnie wzięło' ???
    Dzięki za przypomnienie CudownejWprostUrody nutek = kolejny raz pokrywają się nasze gusta muzyczne?.
    Fajniaste są te gwiazdkowe języki/tak sobie skojarzyłam ja?????

    Nieustające
  • pansowa 03.12.2021
    Dojrzewanie jest przereklamowane.
    Im bardziej dojrzewasz, tym więcej kłopotów, odejść, zdrad, chorób.
    I nie wiem, czy równoważą to chwile radości.
    Bo ta dojrzałość w wierszu łączy mi się właśnie z czasem tego snu i nie brzmi to dobrze.
    Jakby tylko sen pozwalał się oderwać od dorosłości. A jak się chcesz od czegoś oderwać, to znaczy, że męczy.
    Drugie "przekwitają" istotnie bym wyrzucił.
    Modrzew to bardzo wdzięczne drewno do obróbki mawiają starzy stolarze.
  • ... do szuflady 03.12.2021
    Puchaczu miły?
    Nie umiem się streszczać, więc od razu przepraszam za swój "elaborat".
    Baaardzo lubię wymieniać z Tobą myśli, bo fajnie się rozmawia/krótko, rzeczowo i na temat, choć nie jesteś łatwym interlokutorem, a przy takich publicznych rozmowach... nie o wszystkim można mówić wprost.
    ... ja nie mam żadnych problemów z tłumaczeniem o czym myślę - pisząc jakiś swój tekst, ale, gdy ktoś tak, jak Ty, Trzy Cztery czy mój ulubiony DeDo - poświęcacie czas, próbując rozszyfrować tę moją pisaninę, to ja po prostu nie mogę odpowiedzieć = acha, dzięki za komentarz, pozdrawiam. Oczywiście, że interpretacji może być multum i każdy tłumaczy sobie po swojemu, ale powiedz, dlaczego właściwie w złym tonie będzie wyjaśnienie przez autora co ten miał na myśli❓No nie potrafię zrozumieć tego fenomenu.
    Myśl sobie co chcesz?/najwyżej nie przeczytasz, a ja swoje powiem, bo w moim odczuciu, tak wypada.
    A może inaczej = wyślę tę wiadomość już teraz, a Ty /jeśli ją w ogóle przeczytasz/ napisz/odpisz czy jest sens, żebym do końca "ciągnęła tę smugę, bo nie chcę się w jakikolwiek sposób narzucać/przenudzać czy być namolną.

    Serdeczności

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania