Wariat czy prorok? - Drabble

Wystrzelił z mieszkania w samych gatkach, niczym zerwany ze smyczy ogar, pokonał druciany płot, prawie rozrywając mosznę. Mknąc chodnikami, ulicami niczym raniony gepard, krzyczał, wręcz wył jak dwulatek, co spadł z mebelka, pierwszy raz w życiu doświadczając, jakże bolesnego skutku, wszechobecnej grawitacji.

 

-Ludzie, proroczą książkę odnalazłem - wydzierał japę Bazyli - tfu…KSIĘGĘ profetyczną!

Pewnie by maraton tak przebiegł, gdyby dzieci sąsiadów nie przestraszył. Zaniepokojeni rodzice zadzwonili po bagiety, które Bazylego w mig za kark złapały i z przyzwyczajenia na wytrzeźwiałkę oddelegowały.

 

Wybuchnęli gromkim śmiechem, gdy na komisariacie przekazywali sobie z rąk do rąk ów profetyczną księgę, będącą najzwyklejszym podręcznikiem historii.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Dekaos Dondi 13.05.2021
    Vincent Vega↔Można różnie zinterpretować.
    Np: Kiedyś przeczytał ową "księgę" później zapomniał, że ją czytał, ale nie zapomniał wiele treści.
    Gdy zaczął kiedyś czytać drugi raz, to uznał, że to przewidział. Aż się upił z tej radości:))
     
    To jeno sugestia zmiany. Obadaj po swojemu:
    Wystrzelił z mieszkania w samych gatkach, niczym zerwany ze smyczy ogar, pokonał druciany płot, prawie rozrywając mosznę i mknąc chodnikami, ulicami niczym raniony gepard, krzyczał, wręcz wył jak dwulatek, co spadł z mebelka, pierwszy raz w życiu doświadczając, jakże bolesnego skutku, wszechobecnej grawitacji.
     
    ''...przestraszył. Zaniepokojeni...''
    ''...księgę, będącą...''
    Pozdrawiam:)↔%
  • Vincent Vega 13.05.2021
    Dziękuję za drogocenne wskazówki, jak wyciągnięte z Rolexa, nawiązując do pewnego muzyka. :) Pozdrawiam
  • Narrator 14.05.2021
    Oj, długie zdanie na początku, poskręcane jak tasiemka w kieszeni, ale fajne 5.

    Czy akcja rozgrywa się współcześnie? Kto utrzymuje izby wytrzeźwień?

    Moja sugestia: Wybuchli -> Wybuchnęli. Obie formy poprawne, lecz druga częściej się odnosi do istot żywych. Np. Wybuchł niewypał, wybuchnęli śmiechem rodzice.
  • Vincent Vega 14.05.2021
    Dziękuję bardzo za wskazówki. Tak, akcja rozgrywa się współcześnie, "Bagiety" to z slangu policja. Pozdrawiam serdecznie :)
  • JamCi 14.05.2021
    Fajne. Szczególnie opis na początku.
    Zapis warto poprawić, będzie się fajniej czytało.
  • Vincent Vega 14.05.2021
    Dziękuję bardzo, pozdrawiam serdecznie. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania