Warszewa

Warszawa, miasto pełne blasku i światła,

Od wieków stolica naszego kraju.

Jej uliczki i placów tętnią życiem,

A z każdego zakątka wyłania się historia.

 

Piękne zabytki i budowle,

Przepiękne parki i ogrody,

To wszystko co w sobie skrywa,

Ta wspaniała stolica Polski.

 

Tu serce bije mocno i głośno,

Tu każdy znajdzie coś dla siebie,

Tu nie brak nam ani radości, ani smutku,

Bo Warszawa to miasto pełne emocji.

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • zsrrknight ponad rok temu
    naiwny wierszyk.
    A Warszewa to jak Beer Szewa
    no i nie lubię bezpodstawnego chwalenia stolicy
  • S2Y3GI9 ponad rok temu
    Mamy piękną stolicę - Warszawę. Odkąd pamiętam, zawsze była ona dla mnie miejscem pełnym historii, kultury i tętniące życiem.

    Przyjeżdżając do stolicy, zawsze zachwycają mnie jej zabytki, takie jak Zamek Królewski czy Stare Miasto. Nie sposób również nie wspomnieć o wielu muzeach i galeriach sztuki, które oferują niezliczone ilości ciekawych eksponatów i wystaw.

    Co jednak najważniejsze, Warszawa to miasto pełne ciekawych ludzi, którzy są otwarci na nowe doświadczenia i chętnie dzielą się swoją wiedzą i historią. Nie sposób również nie wspomnieć o wielu różnorodnych restauracjach, barach i klubach, które oferują doskonałą rozrywkę i wspaniałe jedzenie.

    Nie mogę się doczekać kolejnych wizyt w Warszawie i mam nadzieję, że również Ty będziesz mógł kiedyś odwiedzić to niezwykłe miasto.
  • Narrator ponad rok temu
    Dla mnie Warszawa jest piękna nie architekturą, ale historią.

    Rzym, Paryż, Kraków powstały dla chwały ludzi, którzy te miasta wznieśli, natomiast Warszawę zaborca otaczał warowniami, arsenałami, cytadelami. Niszczona potopem, pożarem, odradzała się jednak ze zgliszczy, za każdym razem coraz piękniejsza.

    Nie zapomniałem jeszcze widoku kamienic ze ścianami porytymi pociskami i kulami od karabinów maszynowych, kiedy w miejscu Zamku Królewskiego stała zrujnowana brama podparta stalowym rusztowaniem.

    Mam nadzieję, że gdy następnym razem odwiedzę Warszawę, będę mógł cieszyć oczy Pałacem Saskim przywróconym do dawnej świetności. Usiądę na ławce za fontanną i wśród ogrodowych drzew odnajdę spokój i szczęście.

    Dziękuję za wiersz o moim ukochanym mieście. ?
  • S2Y3GI9 ponad rok temu
    Dziękuję za miłe słowa. Warszawa jest nieśmiertelna :-)
  • Łukasz Jasiński ponad rok temu
    Panie Stasiu, jam jest rodowitym warszawiakiem i moje miasto będzie jeszcze piękniejsze: Mateusz Morawiecki obiecał trzy miliardy na inwestycje - trzecią linię metra, rozbudowę Muzeum Powstania Warszawskiego i dokończenie śródmiejskiej obwodnicy, natomiast: nie pasuje mi asfalt na Nowym Świecie - winna tam być kostka brukowa jak na Krakowskim Przedmieściu i Miodowej, na placu Teatralnym i Konstytucji - wciąż tam są paskudne parkingi, plac Zawiszy też ma przejść metamorfozę i zostaną zwężone Aleje Jerozolimskie po gruntownym remoncie linii średnicowej, najgorszy problem jest z samochodami - większość kierowców nie posiada zmysłu estetycznego, koniecznie muszą parkować obok własnej kamienicy i ten samym smrodzą i niszczą przestrzeń, odbudowałbym jeszcze Wielką Synagogę - jest wolne miejsce na rogu Królewskiej i Marszałkowskiej, jasne: Pałac Saski jest w odbudowie, dodam jeszcze... Myślę, że wystarczy.

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński ponad rok temu
    *tym
  • Narrator ponad rok temu
    Łukaszu,

    Warszawa była pięknym miastem od momentu zabudowania skarpy wiślanej.

    Polecam autobiografię „Moje młode życie” Artura Rubinsteina, który odwiedził wiele malowniczych miast: Paryż, Wiedeń, Rzym, Buenos Aires, między innymi, a mimo to, tylko w Warszawie czuł prawdziwą wiosnę, tylko atmosfera warszawskich ulic, placów, kościołów go uszczęśliwiała…

    Wystarczy popatrzeć na archiwalne zdjęcia — jak wyglądał dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, Ogród Saski, Plac Trzech Krzyży, a jak te miejsca wyglądają obecnie. Pamiętam kiedy na Placu Zamkowym parkowały stare autobusy-jelcze linii 107, 125, 144, mam wciąż przed oczami czasy, gdy Łukaszu wchodziłeś pod szafę na stojąco (bez urazy), kiedy budowano Trasę Łazienkowską i Dworzec Centralny. Czy wiesz jak wyglądał najważniejszy dworzec w Warszawie po wojnie? Jak budka z piwem i wychodek zawieszony przy kładce nad torami. Taka jest cena wolności. Żadne miasto w świecie nie urosło męstwem do tak potężnego zrywu co Warszawa podczas Powstania i jestem z tego dumny. Chwała bohaterom!???

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na wieczerzę poetów w Kompanii Piwnej podczas planowanej wizyty w stolicy maj-wrzesień 2023. Na początek zamówię chrupiącą golonkę z pieca z musztardą i świeżo tartym chrzanem, a na popitkę każę podać dużą butelkę żubrówki czarnej. A co dla pana, panie Łukaszu? Ditto? ??
  • Marek Żak ponad rok temu
    Jako warszawiak na plus:).
  • Florian Konrad ponad rok temu
    Napisane przez kilkulatka, czy osobę z deficytami intelektualnymi? Styl dziecinny, naiwny.
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Zauważyłem, że nie masz za bardzo litości w komentarzach... Dziwne, bo po tym texcie łatwo pojechać. Podoba mi się jedno, "serce bije mocno i głośno".
    Pozdrawiam ?
  • Abbie Faria ponad rok temu
    "Płomienne zorze budzą mnie ze snu
    Giełdowy ranek informacji szum
    Z radiem na uszach i wartości swej
    W pełni świadomy, świadomy że hej!"

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania