wczoraj/dziś

rok 1944 Polska

idą, prowadzeni przez niemców Żydzi

mała Kasia widzi ich ze swojego podwórka

podaje małemu chłopcu idącemu w tym pochodzie

kromkę chleba

niemiec widząc to uderza małą Kasię w twarz

 

--------------------------------------------------------------------

 

Ottawa, Kanada - dzisiaj

Beatrice podchodzi do protestujących osób

w obronie wolności

rozdaje im butelki z wodą i kanapki

zostaje aresztowana przez policję

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (106)

  • Cóż mogę napisać. Nie jestem zwolennikiem sanitaryzmu, a to co się dzieję w Kandzie, tylko mnie utwierdziło, że nie można ludzi zmuszać do szczepień, nie mniej jednak porównanie rządu Kanady do Hitlerowców mnie osobiście razi. Pozdrawiam bez oceny
  • poco 07.02.2022
    za chronienie żydów, dokarmianie i ratowanie ich życia też były aresztowania. historia zatoczyła koło. sanitaryzm i totalitaryzm wzorowany na przekonaniach jedynie słusznej opcji polityczno-medialno-biznesowej. komunizm nazywany obecnie lewicowością to krok do faszyzmu. kto myśli inaczej niż ośrodki decyzyjne jest przestępcą. nawet orwell tego nie przewidywał do końca.
  • Marku - poczekaj jeszcze chwilkę i okaże się, że Hitlerowcy nie byli gorszym złem od rządów (nie tylko kanadyjskiego). Choć właściwie to rząd jest tylko jeden.
  • pansowa 07.02.2022
    Wyjątkowo to porównanie razi.
    Trzeba mieć nierówno pod sufitem, aby zestawiać tak wydarzenia.
  • Patriota 07.02.2022
    Kraj rządzony przez lewactwo jest znacznie gorszy od rządzonego przez nazistów. Za pokojowe protesty przed miejscami, w których mordowane są dzieci ludzie trafiają do więzień. To samo prawo chce wprowadzić lewacki rząd Hiszpanii. Bardzo trafne porównanie. Nazizm bywał niekiedy łagodny, zdarzali się tak zwani dobrzy Niemcy, lewactwo nigdy nie jest dobre.
  • A Ty serio myślisz, że opcja polityczna ma jakiekolwiek znaczenie? Obudź się, człowieku - lewacy, prawacy i sracy chleją razem wódę i mają polewkę z takich jak Ty, kt,orzy myślą, że jak idą na "wybory" to coś wybierają.
  • Patriota 07.02.2022
    błękitnypłomień nie widzisz różnicy? Gdyby rządziła PO dzicz z maczetami już od wielu lat by się uganiała za ludźmi po ulicach polskich miast, jak we Francji, Niemczech, Szwecji czy WB, pracowalibyśmy do śmierci, sześciolatki byłyby zagonione do szkół. Różnic jest bardzo wiele.
  • Patriota Buhahahahaha! Tak, różnica jest tak kolosalna, że wyjechałam z tego twojego PISraju, żeby w WB uciekać przed dziczą, która zaczyna mnie gonić z maczetami, jak tylko wychylę nos za próg domu. A wpierdol taką maczetą boli dużo bardziej niż wpierdol mocherowym beretem. Tak że masz oczywiście rację - różnica jest kolosalna. Wróciłabym do Polski, ale boję się, że PO przejmie władzę....
  • Jared 07.02.2022
    Bluefire, daj se spokój, to ma mózg wyprany
  • Flame, Jared, chyba raczej, aczkolwiek kto wie czy kiedyś się nie znajdzie ktoś, kto tak podsyci, że Fire będzie jak na Guy Fox Day :)
    Zwykle się nie wdaję w takie zabawy, ale mnie typ nadgarstki rozwalił tym bieganiemz maczetami. Nie sądziłam, że tvpis aż tak ostro jedzie po bandzie.
  • Akwadar 07.02.2022
    błękitnypłomień co ktoś kiedyś pisał mi o "potyczkach"... ;)
  • Patriota 07.02.2022
    błękitnypłomień W opublikowanym we wtorek badaniu Fiducial-Odoxa 60 proc. Francuzów zadeklarowało, że ich kraj nie jest obecnie bezpieczniejszy niż przed atakami terrorystycznymi z listopada 2015 roku w Paryżu, w których zginęło 130 osób. Ale ty oczywiście wiesz lepiej:))))
  • Akwadar No Tobie, Mistrzu nie dorównam w tym na bank :)
  • Akwadar 07.02.2022
    błękitnypłomień uwierz w siebie i ... patriotę :))
  • Patriota Według badań D. Attenborough pliszki australijskie znacznie częściej przysiadają na drzewach iglastych niż ich krewniacy z Nowej Zelandii.
    PS. Nie wiem co jest we Francji, bo mieszkam w UK. Ale zapewne Ty Francję i inne kraje przy kluczach nosisz. Tak że nie będę się sprzeczać.
  • Akwadar Rozpal we mnie tę wiarę zatem!
  • Akwadar 07.02.2022
    błękitnypłomień podyskutuj z patriotem, zaploniesz jak pochodnia
  • Akwadar Nie, bo jeszcze jemu konar zapłonie i potem znowu włosy między palcami będzie musiał golić.
    A Ty nie siedź w tym wężowisku, tylko moje opus magnum czytaj - będziesz mógł się potem na mnie wywnętrzyć korektorsko :)
  • Akwadar 07.02.2022
    błękitnypłomień wypalonym chyba do cna...
  • Akwadar Za młody na coś takiego jesteś. Wódki się napij, od razu poczujesz się jak Pitbull u Vegi. U mnie ten sposób działa.
  • Akwadar 07.02.2022
    błękitnypłomień czasami nie chcę się tak czuć
  • Akwadar Ty chyba nie lubisz poniedziałków, co? Dobra, bo takie prywatne rozmówki pod czyimiś tekstami, to trochę bez sensu są.
  • Patriota, Zapewne znasz setki Francuzów... Jak do wczoraj setki Ślązaków. Tu setka, tam setka, w domu pół litra.
  • Narrator 08.02.2022
    błękitnypłomień
    Przygadał kocioł garnkowi: Guy Fawkes Day.

    Oj, ludzie, zanim zaczniecie komentować nauczcie się pisać po polsku, angielsku, czy w jakimkolwiek języku, bo tego się nie da czytać. „Niemcy” z małej litery, „hitlerowcy” z dużej, czy tu w ogóle są trzeźwi użytkownicy?
  • poco 08.02.2022
    Narrator zawsze piszę słowo niemcy z małej litery
    napisałbym z mniejszej ale nie mam takiej na klawjatórze
  • Narrator 08.02.2022
    poco
    Bach, Kant, Goethe to byli Niemcy. Może powinieneś wyrzucić klawiaturę i niczego nie pisać.
  • Szpilka 08.02.2022
    poco

    Nie z małej litery, tylko małą, bo to rusycyzm, a wszystko, co rosyjskie należy nienawidzić tak jak niemieckie, austriackie i ukraińskie. Tak nam dopomóż Bóg aż po sam grób, czym prędzej, żebyśmy sczeźli od tej nienawiści!
  • Noico 08.02.2022
    Szpilka Arbeit macht frei?
  • Szpilka 08.02.2022
    Noico

    „Przeciwieństwem miłości nie jest nienawiść – przeciwieństwem miłości jest obojętność.“

    — Piotr Pawlukiewicz polski duchowny katolicki 1960
  • Noico 08.02.2022
    Szpilka miłuj mordercę swego jak siebie samego.
  • Szpilka 08.02.2022
    Noico

    A Ty nienawidź, aż sczeźniesz z tej nienawiści, powodzenia ?
  • Noico, Mesjasz?
  • Noico 08.02.2022
    Szpilka muszą mieć niezłą bekę, jak widza gdy słowiańscy podludzie tak do nich lgną.
  • Szpilka 08.02.2022
    Noico

    A gdzie Twoje miłosierdzie? Nakazów Biblii się nie zna, c'nie?

    „Miłujmy się nawzajem, gdyż miłość jest z Boga, i każdy, kto miłuje, z Boga się narodził i zna Boga. Kto nie miłuje, nie zna Boga, gdyż Bóg jest miłością”.

    I List Jana 4:7–8
  • Noico, Topią ich w bekach, solą i robią weki na zimę.
  • Szpilka 08.02.2022
    Noico

    „Ale miłujcie nieprzyjaciół waszych i dobrze czyńcie, i pożyczajcie, nie spodziewając się zwrotu, a będzie obfita nagroda wasza”.

    Ew. Łukasza 6:35
  • Szpilka, "Bóg jest miłością"

    Po temu należy uprawiać ja z kapłanami, dla podtrzymani tradycji, najlepiej za młodu, im wcześniej, tym lepsza miłość, bo więcej kapłana na cal parafiana.
  • Szpilka 08.02.2022
    yanko wojownik 1125

    Nie naśmiewam się z wierzeń innych, to to samo, co nawoływanie do nienawiści.
  • Szpilka, Bo to dla parafiana nie śmieszne, ale Bogu miłe, tak z góry luknąć. Obrzezanie też nie wesołe dla podmiotu, ale przymierze i Bóg też się cieszy.
  • Szpilka 08.02.2022
    yanko wojownik 1125

    Biblia różne dziwne przypowieści i nauki zawiera, niemniej dziś każdy ma wybór i może decydować, co jest dla niego wiarygodne, a co nie.
  • Szpilka, Tak zbiór baśni i mitów, oparty o jakieś przeinterpretowane wydarzenia.
  • Szpilka 08.02.2022
    yanko wojownik 1125

    Dla jednego mit, dla drugiego prawdy objawione, niech se każdy wierzy, w co chce, byle tylko własnego światopoglądu nikt mi nie wciskał, sama potrafię sobie wybrać.
  • poco 08.02.2022
    yanko wojownik 1125 flenta plenta
  • Narrator W moim komentarzu do Jareda miało być Fox - bo sobie żartujemy. Poza tym nie przygadywałam Jaredowi i nie z taką intencją pisałam do Niego komentarz. Tak że prosiłabym żeby takiej ewidentnej ironii mi nie poprawiać, bo oczywiście zdarza się, że robię jakiś błąd w angielskim i jest to wstyd, bo posługuję się tym językiem od mniej więcej 35 lat.
    Zaznaczam też, że tutaj pisząc po polsku robimy sobie czasami jaja typu - "mie sie podobi".
    Marek napisał "Hitlerowcy", więc odpowiadając na ten komentarz użyłam identycznej pisowni.
    Wczoraj istotnie podczas pisania tu komentarzy byłam w trakcie spożywania napojów wyskokowych, aczkolwiek wahałabym się stwierdzić, że byłam już najebana.
    Czy coś jeszcze?
    A tak gwoli ścislości i przyganiania - to "z małej/wielkiej litery" uważane jest za rusycyzm, ale szczerze? W sumie gówno mnie to obchodzi.
    Miłego dnia życzę.
  • Jared 08.02.2022
    błękitnypłomień ja się nie obraziłem, ani nawet nie zwróciłem uwagi XD nie wiem, skąd mi ten "fire" przyszedł do głowy, przecież mój angielski nie jest aż tak bad, isn't it? XD
  • Jared Ale to Narrator ma jakiś problem, tak że luzik. Z dotychczasu stwierdzam, że istotnie isn't.
  • Jared 08.02.2022
    a tak baj de łej, to te "niemcy" małe i inne takie są często jako prowokacja tutaj, zaobserwowałem już takie zjawiska, chociaż nie wiem, czy akurat w tej sytuacji, co gadacie :P
  • Jared Ja zwykle turek i turcja piszę małą, bo mam personalne animozje. Myślę, że mojemu atakantowi chyba nie spodobało się, że mi się system nie podoba, w sensie aktualnie występujący na globie powszechny terror medyczny.
    Nie bajdełejaj, bo się tym razem na Cię skrupi :)
  • Patriota 07.02.2022
    Za rozdawanie róż, to nawet Hitler nie karał.

    Kanadyjska działaczka pro-life Mary Wagner wyszła na wolność po odbyciu kary 7,5 miesiąca więzienia w dzielnicy Ottawy Vanier za rzekome „wyrządzenie szkody i złamanie wyroku zawieszenia”, których miała się dopuścić w ubiegłym roku, rozdając w jednej z klinik aborcyjnych róże i ulotki nt. ratowania życia ludzkiego.
  • pansowa 07.02.2022
    Weź ty się pierdolnij w ten łysy łeb z przytupem.
    Nawet do sprawy murowania ściany zatrudniasz swoją siostrę - Godek.
  • poco 07.02.2022
    pansowa ooo.... jaka piękna mowa miłości i tolerancji...... brawo
  • pansowa 07.02.2022
    poco miłość i tolerancja jest dla normalnych.
    Oszołomstwo się tępi jak robactwo.
  • poco 07.02.2022
    pansowa aaaa... ty jesteś z tych normalnych........ no popatrz............
  • pansowa 07.02.2022
    poco no patrzę... Jesteś pieprzniety jak stado papieskie.
  • poco 07.02.2022
    pansowa brawo, brawo / coraz lepiej
  • pansowa 07.02.2022
    poco środkowy palec.
    Kończę rozmowę z tobą psychiczny błaźnie.
  • poco 07.02.2022
    pansowa
    no i właśnie to jak się zachowujesz
    wiele o tobie mówi
  • Ona siedziała te siedem i pół miecha, bo nie tam gdzie trzeba rozdawała te ulotki nt. ratowania życia - powinna je w punktach tzw. "szczepień" rozdawać.
  • Patriota 07.02.2022
    Lewackie rządy w Ameryce Północnej mają ma na sumieniu holocaust kilkudziesięciu milionów istnień ludzkich zamordowanych w tzw. klinikach aborcyjnych. Hitler to przy nich gimnazjalista. Co kilka lat te liczby się zwiększają. Wszystko w "białych" rękawiczkach. A ludzie protestujący przeciw ludobójstwu trafiają do więzień.
  • Andi Perry 07.02.2022
    poco - Zestawienie jest niestosowne. Ludzie w czasie II wojny byli zabijani ze względu na swoje pochodzenie. Oprócz tego rok się nie zgadza. Pochody całych rodzin wypędzanych z ruin kamienic były po upadku powstania w getcie warszawskim w 1943 roku. W 1944 Żydów w Warszawie prawie nie było, oprócz tych ocalałych z getta - m.in. Marek Edelman oraz więźniowie KL Warschau.
  • poco 07.02.2022
    niektórzy ludzie w czasie wojny byli zabijani za nic, bo taki miał kaprys pan niemiec np.

    rok się nie zgadza?
    uważasz że 1944 roku mała Kasia nie została urzeżona przez niemca?
  • poco 07.02.2022
    dzisiejsi "pany tego świata" mają białe rekawiczki i kolorowe skarpetki
    zamiast np. brunatnych koszul albo sztandarów w młotkiem i sierpem
  • Patriota 07.02.2022
    ... i sztuczne rzęsy, jak ten lewacki pajac Trudo. Kierowcy protestujący w Kanadzie wprost mówią o lewackim totalitaryzmie przypominającym ten nazistowski i bolszewicki.
  • Iza Luis 07.02.2022
    To była brew :d
  • Patriota 07.02.2022
    Iza Luis pewnie wszystko ma sztuczne, jak kukła w teatrze.
  • Iza Luis 07.02.2022
    To nic złego, że chce się podobać. Ludzie robią gorsze, by się pidobać innym.
  • Iza Luis 07.02.2022
    podobać (literówka)
  • Patriota 07.02.2022
    Iza Luis komu się podoba zakładając różnokolorowe skarpety? Pedofilom?
  • Iza Luis 07.02.2022
    Patriota, nie wiem skąd czerpiesz informacje, ale na pedofili chyba nie działają kolorowe skarpety. Chyba, że noszą ośmioletnie dzieci.
    Wybacz, ale nie będę kontynuowała, bo zaprzeczyłabym komentarzowi poniżej :)
  • Patriota 07.02.2022
    Iza Luis nawet zachodnia prasa, zwykle taka pełna ochów i achów, skrytykowała tego pajaca i pisała, że się zbłaźnił, więc nie masz nawet czego bronić, bo sprawa jest jednoznaczna.
  • Iza Luis 07.02.2022
    Broniłam wyłącznie odklejonej brwi, bo każdy przynajmniej raz w życiu może zaliczyć wpadkę :)
  • Patriota 07.02.2022
    Iza Luis ten pajac to jedna wielka wpadka.
  • rozwiazanie 07.02.2022
    Pięć punktów za odwagę ujawnienia braku zdrowego rozsądku.:(
  • Iza Luis 07.02.2022
    Szykuje się rozruba. Idę po chipsy.
  • pansowa 07.02.2022
    Z idiotami szkoda prowadzić dyskurs.
  • Iza Luis 07.02.2022
    W Internecie jakikolwiek dyskurs wydaje się idiotyczny.
  • pansowa 07.02.2022
    Iza Luis niekoniecznie. Kwestia interlokutora.
    Faktem natomiast pozostaje, że udające w realu normalnych świry, tu się odblokowują.
  • poco 07.02.2022
    pansowa powiedział panwiemwszystko
  • poco 07.02.2022
    pansowa mama cie nie nauczyła dobrych manier?
  • pansowa 07.02.2022
    poco maniery też mam dla normalnych.
    Wal się.
  • poco 07.02.2022
    pansowa ooooo...... jak ładnie
  • pansowa 07.02.2022
    poco na ryj.
  • poco 07.02.2022
    pansowa
    ojej... na ryj... piekne slowa
    miłość i tolerancja
    jak na sztandarach
    tych z piórkiem w dupie
  • Grain 07.02.2022
    Dziś jeden idiota napisał na twiterze pod fotką bliźniaków syjamskich, że jeden jest gejem, a mają tylko jedną dupę.
    To jest podobne.
  • poco 07.02.2022
    tak
    wprost brak różnicy
  • Grain 07.02.2022
    poco w brakach myślenia
  • poco 07.02.2022
    brak braków
  • Iza Luis 07.02.2022
    poco nicponiu, aleś namieszał/ła w garnuszku :)
  • poco 07.02.2022
    ja?.........ja niewinna/y
  • Nie wiersz a prowokacja, Wiadomo, że nie Bogumił, bo ten ma orientację, że w 1944 prawie nie było już Żydów w Warszawie, co wspomniał o fakcie Andi Perry. Nie Aisak, a zważywszy na temat, to jak już pisałem, kto najprawdopodobniej.
    Przy czym - co mnie Kanada? Tyle, co Kanadyjczyka Polska i to na początek krytyki, a dalej mozna rozwijać i "mieszać system walutowy". Za dobrze im - Trump -owcy, to odwalają numery, a "poce" i im podobne, eksportują na nasz grunt, robiąc to zza winkla jakiegoś landu.
  • poco 07.02.2022
    gupim bo nie kumam coś tu pisnoł
  • poco, Jak psiak mi zagryzł kota, to nie mogłem go do zwłok kota dowlec, jak dowlokłem patrzył w górę, udawał że nie ma zwłok kota.
  • poco 07.02.2022
    yanko wojownik 1125

    o co loto?
  • poco, O samoloty, co sie nie poco, bo ich chłodzi podmuch, na wysokości, jak tam sie unioso.
  • poco 07.02.2022
    yanko wojownik 1125
    no to tera kumam o co leci
  • poco, Dzieci śmieci, jak są w kontenerze nowe kości, nawet w podczas gołoledzi.
  • poco 08.02.2022
    yanko wojownik 1125 DZIE SOM DZIECI???!!!!
  • poco, Pytaj u źródła, na plebaniach.
  • poco 08.02.2022
    yanko wojownik 1125 u ksiendzuf som?
    znam jednego ksiendza - spokojny człowiek

    ale ciebie jakis dotykal , czy jego macałes?ojejj
  • poco, Ja służyłem szatanowi, więc jak mnie, to inne moce, siarowane ich pytony.
    W ramach rozrywki, to jak się patrol czarci nachlał, to zachodził na plebanię, gdzie już się też nachlał klecha, zostawiali bez wdzianka i z piekielną niespodzianką w odczuciu niżej plecowym.
  • poco 08.02.2022
    jedem
  • Opalony Ernest 08.02.2022
    Dla oburzonych zestawieniem.
    Nie jest ono jaskrawe.
    Zaczynało się od gett ławkowych, miejsc tylko dla Niemców, a potem paleniem w piecach

    Teraz niepoddajacy się eksperymentowi medycznemu jest dyskryminowany, nie wpuszczany tu i ówdzie, nie może wyjechać za granicę i tak dalej.
    I zobaczymy co będzie dalej.
  • Ernest chyba się upalił, że dostrzega analogię. Toż poco wrzuca materiały łatwopalne, by ładnie płonęło.
  • Grain 08.02.2022
    Opalony, podjarany jak autor, ale jeszcze nie przejarany jak Ernesto Che Guevara
  • pansowa 08.02.2022
    Powinnaś się jednak zaszczepić Ref..
    Niezaszczepionym strasznie covid mózgi ryje.
  • poco 08.02.2022
    ba

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania