Więcej niż siebie

Wiedział, że jest przepełniona bólem i strachem. Od dawna patrzył z ukrycia na każdy jej krok, nadsłuchiwał słów szeptanych w ciemności albo krzyku w dzień. Niczego nie potrafiła przed nim zataić, czytał w niej nawet o tym, czego nie zapisała.

 

Nie była ofiarą, dla siebie stała się katem. Z jednej strony perfekcjonistka, z drugiej marzycielka, przy czym często te dwie cechy walczyły w niej ze sobą i obie przegrywały z wrodzoną nadwrażliwością, która wręcz nakazywała ucieczkę od tego, co choćby z małym znakiem zapytania. Uciec, schować się w sobie, zdusić źródło niepewności, znaleźć się ponownie na stałym lądzie, bo tylko tam potrafiła być silna, potrafiła być sama. To jednak nie znaczyło, że nie przechowuje w pamięci obrazów, na które codziennie patrzyła z tęsknotą, bo jak tatuaże pozwoliła wyryć je sobie na sercu. To były skarby, ważniejsze od bogactwa.

 

Nie umiała przekonać go, że przyszedł za późno. To już nie ta wiosna, gdy z daleka słychać śpiew ptaków, nie ten poranek, który wschodem budził do życia. Los na czarno barwił dni, jakby bawił się w jeden znany sobie kolor. Przełamywała to bielą, po szarość.

 

Dlatego nie mogła tam go wpuścić, nie jego który był jak taniec zorzy na niebie, jak dotyk zimnej dłoni na rozpalonym czole czy uśmiech magika.

W jej pojmowaniu świata zasługiwał na niewyobrażalnie więcej i to chciała mu dać.

To dała.

Średnia ocena: 1.4  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • o nim pseud miesiąc temu
    " czytał w niej jak w otwartej książce." Do wyrzucenia, zbyt obnoszone.
  • Grafomanka miesiąc temu
    Gniewam się na Ciebie, jak byś nie zauważył...
  • o nim pseud miesiąc temu
    Grafomanka Ło Borze za co?
  • Grafomanka miesiąc temu
    o nim pseud, już Ty dobrze wiesz...
  • wikindzy miesiąc temu
    Nie ma plaży, nie ma morza, nie ma piasku, no biednie jest.
  • wikindzy miesiąc temu
    Jeśli chodzi o miejsce akcji.
  • Grafomanka miesiąc temu
    No jest biednie, nic tylko usiąść i płakać...
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, Można by wkomponować biżuterię i las limuzyn, od razu wiałoby luksusem.
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, Szalej. Nastawiał Tobie jedynek, działając wg. wytycznych przełożonych.
  • Grafomanka miesiąc temu
    wikindzy, tu jest przecież system niemiecki, najlepsze teksty mają jedynki, najsłabsze piątki...

    A komu ten luksus potrzebny?
  • Bettina miesiąc temu
    Grafomanka
    Mnie:(
  • wikindzy miesiąc temu
    Grafomanka, Luksus potrzebny rozmarzonym czytelniczkom, fankom codziennych seriali tasiemcowych. System niemiecki - no tak - pruski porządek.
  • Bettina miesiąc temu
    Ja lubiẹ luksus.
  • Grafomanka miesiąc temu
    Co jest dla Ciebie luksusem?
  • Bettina miesiąc temu
    Grafomanka
    Wiele rzeczy, w tym starość.
  • Odyn miesiąc temu
    Perfekcyjnie bałaganiarska budowa zdań. Zdanie bardzo długie, za dużo zdań podrzędnych, trywialna treść, nie budzącą zaciekawienia. Ten zestaw słów nie zasługuje na żadną ocenę.
  • Grafomanka miesiąc temu
    Znasz się jak świnia na gwiazdach... no i tyle ode mnie
  • Grafomanka miesiąc temu
    Zdania za długie... no co za głupol. Gdzie to się uczyło?
  • Odyn 3 tygodnie temu
    Grafomanka. Zachowujesz się jak Kukiz w spódnicy. Ale w wypowiedziach jesteś chyba "lepsza". A kultura słowa w twoim wydaniu jest "na wysokim poziomie". Ja Cię jeszcze nie obraziłem ale ... Czy znasz powiedzenie ? Dalej sr.... niż ma...
  • Odyn 3 tygodnie temu
    Grafomanka
    Ja jestem to to, głupol?
    Kto takiemu dziwadłe jak Ty dał świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
    Nie widzę żadnych Twoich publikacji. Wstydzisz się pod nikiem Grafodziwadło coś opublikować?. A może pod innym nikiem dajesz teksty i wystawiasz sobie dobre komentarze. Kultury u Ciebie nie ma i pewnie nie będzie.
    Jak widzisz ja mam odrobinę szacunku zwracając się do Ciebie.
  • Grafomanka 3 tygodnie temu
    Odyn, trzeba być kulturalnym, żeby liczyć na kulturę... i tyle ode mnie w temacie dobrego wychowania
  • Odyn 3 tygodnie temu
    Grafomanka
    Widzę, że nie czytasz moje uwagi "ze zrozumieniem". Skomentowałem utwór, nie oceniałem autora.
  • Odyn 3 tygodnie temu
    Oczywiście winno być "moich"
  • Grafomanka 3 tygodnie temu
    Odyn, a ja skomentowałam niewiedzę komentującego. Ciężko ci to przyjąć?
    Trudno, niewiele mnie to obchodzi, a teraz bądź tak uprzejmy komentować nowe teksty, a nie zapuszczać korzenie u mnie...
  • Odyn 3 tygodnie temu
    Grafomanka OK. przyjmuje to do wiadomości. Moja niewiedza i głupol to jedność. Grunt to dobre wychowanie. :-) ENDE
  • Grafomanka 3 tygodnie temu
    Skąd się takie elementy biorą... zero w publikacji, eunuch literacki, a ośmiela się mieć coś do powiedzenia w temacie literatury...

    Długich zdań nie widział... Niech weźmie, ciemnogród, pierwszą lepszą lekturę i znajdzie bez trudu. Będę ciąć zdania, bo dla niego za długie. Niewiarygodne wprost...
  • wikindzy 3 tygodnie temu
    Grafomanka, To Szalejowcy. razem z Bogumiłowcami i Sowiastczykami. Oby nie połączyli sił z Johnnowcami, bo wtedy kiszki.
  • Odyn 3 tygodnie temu
    Kultura.Wyzwiska. Eunuch literacki.Element. Brawo. Brawo. Takie masz wysokie wykształcenie? Brak ogłady i kultury na całej długości.
    Nic dziwnego ,że jak tylko coś opublikujesz to bez czytania masz zestaw jedynek.
    No, ale i tacy jak Ty (nadal z dużej litery) są na tym świecie. Jeszcze raz ponawiam zawołanie. ENDE
  • Zenza 3 tygodnie temu
    Grafomanka kończyła uniwersytet kręcenia korbą i tańczenia krakowiaka.
    Lepiej być eunuchem, czy ch...?
  • Grafomanka 3 tygodnie temu
    Ile ty, kuźwa, umasz tych nicków... może z każdego zacznij się dowalać, kręć korbą...
  • wikindzy 3 tygodnie temu
    Grafomanka, Jest Szalejem.?
  • wikindzy 3 tygodnie temu
    Tzn z bandy jest Szaleja.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania