...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Dekaos Dondi 30.01.2018
    Przeczytałem z zaciekawieniem. Tym bardziej, że tak ładnie i płynnie piszesz. Zdjęcia też lubię robić.
    P.S. ''....ponieważ zobaczył i zwiedził dość dokładnie kościół Hagia''....' - chyba tak powinno być - spr. Pozdrawiam - 5
  • Bożena Joanna 30.01.2018
    Dziękuje za odwiedziny i miłe słowa. Zaraz poprawię błąd. Dzięki! Pozdrowienia!
  • Pasja 30.01.2018
    Świetnym przewodnikiem jesteś Bożenko. Twoje teksty oprócz osobistych wspomnień mają szeroki wachlarz krajobrazów.
    Czytając poczułam ten zapach orientalnych ziół, przypraw i olejków wonnych. Poczułam blask złota i chłód wody.
    A do tego jeszcze mądre przesłanie... A może chciał po prostu wzbudzić we mnie trochę więcej pokory i chęci samorealizacji?

    Ukłony dla Autorki
  • Bożena Joanna 30.01.2018
    Dziękuję za wizytę, cieszę się, że spodobał Ci się mój opis Stambułu, serdecznie pozdrawiam!
  • Agnieszka Gu 30.01.2018
    Witam :)
    Bardzo ładnie i plastycznie opisana podróż. Z zachowaniem dbałości o detale. Miłe wspomnienia z podróży z ojcem. Czytając to opowiadanie, po spotkaniu z "nieznajomym fotografem" czekałam na jakiś romantyczny cd, który jednak nie nastąpił. Ma to swój specyficzny urok. Takie właśnie "niedopełnione" zakończenia są przesycone życiowym realizmem i rozbudzają głęboko drzemiące sentymentalne odczucia. Wpisuje się w to również późniejsza, kolejna podróż, już bez taty, nadając emocjom smutne przeczucia.

    Mało istotne drobiazgi, rzucające się w oczy, to kilka powtórzeń:
    "Na pokładzie statku panuje chłód, większość wycieczkowiczów schroniła się pod pokładem. Ja wytrwale ganiam po statku robiąc niezliczoną ilość zdjęć." - dwa razy statku. W drugim przypadku myślę, iż spokojnie można by napisać: "...ganiam po nim robiąc..."

    "Po prostu zniknął z mojego pola widzenia. A może chciał po prostu wzbudzić we mnie trochę więcej pokory i chęci samorealizacji?" - myślę, że z jednego "po prostu" można spokojnie zrezygnować lub zastąpić go słowem np. "zwyczajnie".

    "jest również olbrzymi, ma ponad 260 okien," - liczby jednak lepiej wyglądają w tego typu tekstach, w zapisie słownym.

    Oczywiście to tylko drobne sugestie. To twój utwór i tylko ty decydujesz. Pozdrawiam :)
  • Bożena Joanna 30.01.2018
    Właśnie idąc za Twoją sugestią poprawiłam niezbyt ładnie brzmiące powtórzenia, to były spore usterki stylistyczne. Cieszę się, że spodobał Ci się mój pierwszy tekst o charakterze reportersko-refleksyjnym. Serdecznie pozdrawiam!
  • Tina12 30.01.2018
    Zatkało mnie, ten tekst jest chyba jednym z lepszych jakie tu czytałam. Przez chwile naprawdę poczułm się jakbym to ja płynęła tym statkiem i zwiedzał Stambuł. Ach jeżeli naprawdę w Turcji jest tak pięknie to chyba musze się tam wybrać. Bo filmy i nawet tak fajne opisy nie oddają tej atmoswery.
  • Agnieszka Gu 30.01.2018
    Tina12 Dokładnie to samo czułam. Człowiek se siedzi w ponury dzień, nad parującą aromatycznie kawą i... natrafia nad taką opowieść...
  • Tina12 30.01.2018
    Agnieszka Gu
    O tóż to. Miałam kiedyś taką faze że oglądałam filmy o Tureckiej histori ( tej za czasów Sułtanów ) i o architektórze. I muszę przyznać że ten egzotyczny kraj coraz bardziej mnie zaciekawia.
  • Bożena Joanna 30.01.2018
    Moja przygoda z Turcją zaczęła się przypadkiem, w skrzynce pocztowej znalazłam dość atrakcyjną ofertę programowo i finansowo. Powracałam tam jeszcze trzy razy i zawsze odnalazłam coś ciekawego do zobaczenia, a było to jeszcze przed modą na tureckie seriale w telewizji. Dziękuję za wizytę i pozdrawiam!
  • Anonim 30.01.2018
    Zabrałaś mnie Bożena w tą podróż ;-) Fajnie w tym Stambule, a do tego ciekawe wątki poruszyłaś. Wszystko, to przeplata się bardzo przyjemnie, łącznie z przygodą z "nieznajomym fotografem". Końcówka opowieści, to trafne refleksje :-) No cóż, dołączam się do nich życząc...odwagi na drodze do realizacji nowych celów, pozdrawiam, piąteczka z plusem :-)
  • Bożena Joanna 30.01.2018
    Cieszę się, że przeczytałeś moją opowieść o Stambule. Wydaje mi się, że na zakończenie oczekiwałeś na wątek romansowy, a tu pojawiły się tylko refleksje, trochę moralizatorskie. Dzięki za życzenia. Pozdrawiam!
  • Skryty 30.01.2018
    Czytanie Twoich opowiadań jest taką miłą odskocznią od pisania depresyjnych wierszy. Jest tak przyjemne, że nie można się oderwać. Szkoda, że skala ma tylko 5 gwiazdek.
  • Bożena Joanna 30.01.2018
    Dziękuję, że zaglądasz do mnie i czytasz moje opowiastki. Pragnę Cię jednak zapewnić, że ja lubię Twoje depresyjne wiersze. Pozdrowienia!
  • Dekaos Dondi 02.02.2018
    Bożeno Joanno. Zwykle tego nie czynię. Ale mam prośbę o przeczytanie mojego tekstu - Zegarowy Cmentarz. Jestem ciekawy Twojej
    opinii. Chyba, że czytałaś. Ale nie musisz.
  • Bożena Joanna 03.02.2018
    Przeczytałam dokładnie Twój tekst i napisałam swoją opinię i emocje. Pozdrowienia!
  • Dekaos Dondi 03.02.2018
    Dzięki. Więcej napisałem pod Zegarowym Cmentarzem. Gdybyś zechciała (ale nie Musisz) to np: - Rzeka i Most , Błękitna Kaplica , Sumienie. Pozdrawiam!!!
  • Bożena Joanna 04.02.2018
    Chętnie jutro przeczytam, dzisiaj moja głowa już nie działa. Pozdrowienia!
  • Bożena Joanna 04.02.2018
    "Rzekę i most" przeczytałam, komentarz pod utworem. Pozdrowienia!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania