Wietrzne miasto - wprawka

Cytaty pochodzą z piosenki "Windy Town" (Chris Rea)

źródło tekstu piosenki: https://genius.com/Chris-rea-windy-town-lyrics

 

*

 

Every time that cold wind blows

Every time I hear that sound

Late night trains shunting down by the river

I remember windy town

 

Wietrzne miasto zostawało za nami.

Szyny wyremontowano, dostosowano pod nowocześniejsze pociągi.

 

No car for kissing and nowhere to go

Except inside each other and I loved you so

I held your face as you shivered in the rain

Girl, I'll always love you and I'll love you again

 

Dziewczyna jeździ teraz swoim samochodem – nie luksusowym, ale na pewno nie używanym z komisu – po całym świecie. Jej matka wiesza zdjęcia i pocztówki na tablicy korkowej w kuchni.

Na jednym z nich pozuje w czerwonej sukience i ciemnych okularach na tle jakiegoś zabytkowego, białego budynku, który ani jej matki, ani mnie, tak naprawdę nie obchodzi.

Oficjalnie nie ma nikogo... a może ma kogoś innego w każdym miejscu, które odwiedza? Nie wypada pytać.

 

He say "Do you remember?"

He say "Do you recall?"

I say: "yeah, I remember"

"Oh, I remember it all"

 

Czy pamiętasz? Pytał przyjaciel. Potrafisz przywołać?

 

Niestety potrafię.

 

Bo jedyne, co pozostało znajome, to zimny wiatr.

 

A zimny wiatr jest wszędzie.

 

28.10.2023

 

*

 

Postanowienie: następny wstawiony tekst NIE będzie wprawką.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • Bettina 5 miesięcy temu
    Pi pi ?
  • Bettina 5 miesięcy temu
    droga_we_mgle

    Powiem szczerze, nigdy mi siə nie udało skomunikować z kimś piosenką. W momencie rozluźnienia, tak.
  • Pasja 5 miesięcy temu
    Wietrzne miasto niewieczne, bo zostało daleko. Dziewczyna owiana wiatrem wyrusza w podróż i zapomina o rodzinnym miejscu. Samochód jest tylko rekwizytem i nie można go kochać, całować i przytulać. Pozostaje przyjaźń z chłodnym wiatrem i zapewne niezapomnieniem.

    /Dziewczyno, zawsze będę cię kochać i będę cię kochać ponownie/

    Pozdrawiam
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    Dziękuję za komentarz. Widzę, że udało mi się trafić w klimat, o który mi chodziło :)

    Pozdrawiam również ~
  • Bettina 5 miesięcy temu
    Motyw wspólnej piosenki jest fajny. Wcale nie ograny. Wracając.
  • Bettina 5 miesięcy temu
    Ja mam takie sztywne. Żydowskie podejście. Świat zmarłych jest ich przygodą.
  • zsrrknight 5 miesięcy temu
    już chciałem pisać, że english good very edgy, ale to tylko cytat, a poza tym jest też treść, która ładnie z cytatem się łączy i wzajemnie się to uzupełnia. Ogólnie niezłe.
    A i piosenki posłuchałem i też niezła xd
  • Bettina 5 miesięcy temu
    Wymądrzać siẹ to natrzeć siẹ wnẹtrzem?
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    Dzięki :)
    Wiedziałam, że ryzykuję z taką ilością angielskiego tekstu - to jeden z powodów, dla których uważam, że dobrze mi zrobi przerywnik od wprawek, rozleniwiłam się trochę🙃

    Cieszy mnie to - lubię się dzielić muzyką :)
  • Sandra 5 miesięcy temu
    Ja tak nie na temat, ale jak zrobić ten pochyły tekst?
  • Bettina 5 miesięcy temu
    Pochylić xd
  • Sandra 5 miesięcy temu
    A ty nie po niemiecku?
  • zsrrknight 5 miesięcy temu
    [i]tekst[/i] - kursywa
    [b]tekst[/b] - pogrubienie

    a Bettinę ignoruj, bo bredzi
  • Bettina 5 miesięcy temu
    zsrrknight
    To Nie mój Tekst.
  • Sandra 5 miesięcy temu
    zsrrknight
    dziękuju
  • Bettina 5 miesięcy temu
    Wypadałoby zachować merytorykē a nie uprawiać swoje prywaty.
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    1.napisała regularna spamerka. Zwykle to ignoruję, ale nie toleruję czepiania się innych użytkowników pod moim tekstem.

    2. użytkowniczka zobaczyła kursywę i zapytała, jak ją zrobić. Pytanie wynikło z tekstu. Nie przeszkadza mi to. Cieszę się, że ktoś dowiedział się czegoś pozytywnego o funkcjonowaniu portalu.
  • Joan Tiger 5 miesięcy temu
    Ciekawy zamysł z tym tekstem piosenki i wplecenie przekazu we wspomnienia dziewczyny, jakby to ona to przeżyła i rozczulała się nad sobą, nie potrafiąc zapomnieć. "Zimny wiatr" kojarzy mi się z przeszłością, która chyba różowa nie była (piętrzące się schody). Coś uległo zmianie i teraz, pomimo tego, że dziewczyna odniosła tam jakiś sukces i może sobie pozwolić na więcej, nie sprawia, że jest szczęśliwa.
    Nasuwa się refleksja, jak w piosence Biebera "Lonely". Masz wszystko, ale tak naprawdę jesteś samotny i nie masz wokół siebie kogoś, kto cię wesprze - otaczają cię puści ludzie i lubią cię na pokaz, dla własnych korzyści.
    Odniesienie do "Przyjaciel"; kojarzy mi się z czymś, czego już nie będzie mieć, bo odeszło na zawsze, pozostawiając wyrwę w sercu.:) Wszystko idzie do przodu, nawet tory zmieniono na lepszy model,, aby było nowocześniej.:)
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    Joan Tiger
    Ano :) często się gloryfikuje swoje rodzinne strony, obrazy przeszłości, nostalgia i tak dalej, a one przecież też ulegają zmianie. Albo my się zmieniamy i widzimy je inaczej, jednocześnie tęskniąc do tego, co było.

    "kojarzy mi się z czymś, czego już nie będzie mieć, bo odeszło na zawsze, pozostawiając wyrwę w sercu.:) Wszystko idzie do przodu, nawet tory zmieniono na lepszy model,, aby było nowocześniej" - dokładnie, tak obecnie wygląda stan umysłu bohatera.

    Dzięki za komentarz :)
  • Marek Adam Grabowski 5 miesięcy temu
    Rozumiem, że to twoje własne tłumaczenia? Pozdrawiam bez oceny
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    ...tu nie ma tłumaczeń? To, co po angielsku, to dosłowne cytaty z piosenki, która w oryginale jest po ang, a to, co po polsku, to moja własna twórczość, stworzona na podstawie zacytowanych fragmentów.

    Ale dobrze, że pytasz, to mi uświadomiło, że powinnam podlinkować, skąd wzięłam oryginalny tekst.

    https://genius.com/Chris-rea-windy-town-lyrics

    Pozdrowienia :)
  • Narrator 5 miesięcy temu
    He say "Do you remember?"
    He say "Do you recall?"
    =>
    He says "Do you remember?"
    He says "Do you recall?"
  • Narrator 5 miesięcy temu
    A 'Windy Town' po polsku to Wygwizdów.
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    https://genius.com/Chris-rea-windy-town-lyrics

    Dosłownie tak jest w tekście, to nie mój błąd i nie zmyśliłam tego. Język w piosenkach często rządzi się swoimi prawami, niemniej nie byłoby nieporozumienia, gdybym podała źródło od razu na początku.
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    Wygwizdów - dobre😄
  • Narrator 5 miesięcy temu
    droga_we_mgle

    Tak, błędu nie popełniłaś, z czego wniosek, że teksty piosenek nie są zawsze pisane poprawnie.
  • Nieśmiały Pan na M 5 miesięcy temu
    Część polska ładna i ciekawa
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    Dziękuję :)
  • Dekaos Dondi 5 miesięcy temu
    Droga_we_mgle↔Hmm... zimny wiatr, niekoniecznie musi symbolizować "wielorakie rodzajowo zimno" Przecież "poza mgłą, a jednocześnie w jej zrozumieniu, mogą byś zupełnie inne światy, które umożliwiają, z pewną dozą niespełnienia, co pamiętać, a co nie.
    To prawda. Zimny wiatr jest wszędzie, ale jego odczuwanie, może być ciepłe nawet.
    Tak wiele od nas zależy, chociaż nie wszystko:)↔Pozdrawiam😄:)
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    Dekaos Dondi ✎"To prawda. Zimny wiatr jest wszędzie, ale jego odczuwanie, może być ciepłe nawet." - świetne zdanie.

    Dzięki za komentarz, pozdrawiam :)
  • LittleDiana 5 miesięcy temu
    Czyżby to było o miłości bez wzajemności?
  • droga_we_mgle 5 miesięcy temu
    Nie tylko. Głównie o zmianach i przemijaniu. O miłości też, ale takiej... wygasłej? Po upływie terminu ważności? W piosence, którą się inspiruję podmiot mówi, że zawsze będzie ją (dziewczynę) kochał i pokocha znowu - pytanie, czy jej na tym nadal zależy?

    Dziękuję za wpadnięcie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania