Wiosna

Czuję się lekko, jak listek niesiony przez wiatr, który z gałązki nie upadł bez powodu.

Jego celem było zwiastować początek jesieni.

Delikatnie wybladły, znalazłszy się w tłumie tych samych listków, staje się mniej widoczny.

Próbuje się wybić, gdy kilka kropli deszczu go obciąża.

Wiatr już nie podoła, za słaby jest, by taki ciężar udźwignąć.

Liść kona.

Ostatkami sił spogląda w górę na drzewo, z którego niegdyś opadł.

Gałęzie opustoszały, drzewo jakby smutniejsze.

Wszystko takie szare.

Temperatura coraz mniej stopni liczy.

Na ziemię spadają pierwsze płatki śniegu.

Mróz ogarnia cały obszar. Listek zanika gdzieś pod grubymi warstwami białego szaleństwa. Najwyraźniej jego czas przeminął.

Tak ja się czuję, bez cienia nadziei, błądze przez wiatr, który myśli me plącze. Deszcz oczy łzami zalewa, a mróz ten proces podtrzymuje.

Gaśnie ma dusza i nie dam rady się podnieść na duchu.

Na szczęście nie jestem tak lekka, jak liść czy nawet gałązka.

Kiedy ktoś raczy podać mi swą pomocną dłoń, nadejdzie wiosna. Pierwsze promyki słońca wysuszą moją duszę i znów nadejdzie uczucie lekkości.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Rasia 01.06.2016
    "Czuję się lekko, jak listek niesiony przez wiatr" - bez przecinka, porównanie proste
    "błądze przez wiatr" - błądzę*
    "nie jestem tak lekka, jak liść czy nawet gałązka." - bez przecinka, porównanie proste
    Julka, to jest chyba mój ulubiony tekst u Ciebie. Jest w nim tyle emocji, nawet sama stylistyka i przestawny szyk wyrazów mnie zauroczyły, naprawdę. W dodatku samo przesłanie i słownictwo, którego tutaj użyłaś... mnie to osobiście urzekło, pięknie wyszło. Zostawiam 5 pomimo drobnych potknięć :)
  • Julka2001 02.06.2016
    Miło mi, dziękuję:)
  • Szalokapel 22.06.2016
    Bardzo przyjemnie, 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania