Witch

Baba Jaga siedziała w swej chatce i i była bardzo poddenerwowana. Mieszkańcy Kości Wielkich często się denerwują, ale ona była wzburzona radykalnie, nawet jak na poziom tej wioski. Było to spowodowane telegramem, który otrzymała od diabła; wynikało z niego, że dzisiaj ma do niej przybyć młoda adeptka, którą ma wprowadzić w arkana okultyzmu. To przecież bardzo trudne zadanie. W szczególności martwiło ją, że nigdy nie miała doświadczeń nauczycielskich.

 

W końcu jednak usłyszała pukanie do drzwi.

 

-To na pewno ta gówniara!- pomyślała sobie.

 

Szybko podniosła się i poszła otworzyć drzwi. Przy tym zaczęła sobie przypominać jakie sama miała początki. Była wtedy młodą, wystraszoną, wiejską dziewczyną, która zaryzykowała seks z szatanem. Teraz oczekiwała podobnego dziewczęcia.

 

Otworzyła wejście do domu i zdębiała. Stała przed nią dziewczyna ubrana w glany, w lateksową mini, T-shirt z napisem „Black Sabat”, ramoneskę i ćwiekowaną obrożę na szyi. Co ciekawe, miała kilka kolczyków i tatuaży; włosy zaś pofarbowane na czarno. W tym samym kolorze były jej długie paznokcie i ostry makijaż.

 

-Siema Babcia; jestem Witch!- powiedziała, a potem zrobiła balona z gumy do żucia.

 

Baba Jaga nie odpowiedziała. Była w szoku, nigdy nie widziała takiej dziewczyny. Myślała, że nic jej nie zaskoczy, odkąd diabeł pokazał jej dwugłową krowę

 

-No co się tak jopis Babcia? Nigdy nie widziałaś takiej dupy jak ja? A w ogóle to gdzie masz garaż? Muszę gdzieś zaparkować mój latający skuter.

 

Czarownica zrobiła głupią minę, po czym pierwszy raz odezwała się:

 

-Przyleciałaś na skuterze, a nie na miotle? Nigdy nie widziałam na Łysej Górze latających skuterów?

 

Była wyraźnie zdziwiona, ale i na swój sposób zaciekawiona.

 

-Babcia, ty to chyba w oświeceniu jeszcze siedzisz? Moje pokolenie to lata skuterami, a nie miotłami. I nie na łysa Górę, ale na Woodstock.- arogancko odpowiedziała Witch.

 

Wiedźma, aż poczerwieniała i wydarła się:

 

- Słuchaj gnojówo; masz do mnie nie mówić „Babcia”! Wszyscy na mnie mówią: Czarownica, Baba Jaga, Jaga, Wiedźma, bądź Jędza! Nie inaczej do kurwy nędzy!

 

-Spoko Babcia; zapamiętam! A rozumiem, że garaż trzeba będzie wyczarować.

 

Po tych słowach Witch weszła do chaty.

 

-Tu też trzeba będzie trochę wyczarować. Brakuje mi min. łazienki z hydromasażem i miejsca, gdzie bym mogła grać na gitarze.

 

-Jakiej znowu kurwa, gitarze?- Baba Jaga nie była zachwycona tą cała sytuacją.

 

-To co, nie wiesz Babcia, że ja grywam Heavy metal? Mówię ci, potrafię dać takiego czadu, że wszystkim bębenki pękną!

 

Jaga złapała się za łeb

 

-Nic ci nie wyczaruję szczeniaro!

 

-Ale, ja o nic nie proszę. Sama to zrobię!

 

-Cha cha, tutaj mnie rozbawiałaś- Czarownica zaśmiała się- to zbyt potężne czary, abyś je umiała!

 

A w myślach dodała:- Ta dziewczyna, myśli już, że jest profesjonalistką. Zaraz ją utemperuję.

 

Oczy jej zaświeciły złowieszczo. W powietrzu narysowała rękoma kółko i wykrzyczała zaklęcie:

 

-Abrakadabra, to czary i magia!

 

W kierunku Witch poleciał wyczarowany Boa Dusiciel.Młoda jednak szybko odwróciła się, wyciągnęła otwartą dłoń i krzyknęła zaklęcie obronne:

 

-Sekretem jest przepis na gumisiowy sok!

 

- Wąż automatycznie przemienił się w pluszaka hello Kitty, który upadł na podłogę.

 

- O kurwa! Ty już wprawiona jesteś!- Jędzy aż szczęka opadła.

 

- I co Babcia, zatkało ludzie kakao! - Witch zaśmiała się triumfalnie- A w ogóle to zrób coś z swoim wyglądem. Sorki, ale masz obciachowy image. Zaczniemy od tego, ze zrobię ci makijaż.

 

- Precz z łapami, od mojej gęby! -Wiedźma krzyknęła głośno. Miała coraz bardziej dosyć nowej towarzyszki.

 

-Możesz mi zaufać. Na uniwerku byłam najlepsza makijażystką. Wszystkie kumpele prosiły mnie o pomoc.

 

-Ty studiowałaś?- Baba Jaga częściowo zmieniła temat.

 

-No, etnografię, a przedtem orientalistykę. Ale wzięłam dziekankę i przybyłam do ciebie.

 

-A słuchaj, jak właściwie natrafiłaś na diabła?- Baba Jaga była coraz bardziej dociekliwa.

 

-Na Facebooku.- wyjaśniła- poznałam go na jakimś profilu o magii.

 

-Zaraz, to ty czarowałaś, zanim spotkałaś szatana?

 

Baba Jaga była coraz bardziej zaintrygowana Witch. Oburzenie przewijało się z fascynacją.Witch włożyła prawą dłoń do ramoneski i odparła:

 

-Jasne. Już w podstawówce miałam ku temu ciągoty.

 

Gdy powiedziała te słowa, wypluła gumę, która przemieniła się w czarną muchę.

 

-Słuchaj, skoro jesteś taka w tym wszystkim obcykana, to właściwie, czego ja mam cię uczyć?- Baba Jaga rozłożyła ręce.

 

-Niczego. To ja mam cię edukować. Diabeł wysłał mi esemesa z numeru 666; że mam tutaj przylecieć i nauczyć ciebie najnowszych metod, gdyż jesteś nie na topie.

 

Witch wyciągnęła smartfona i pokazała dowód.

 

Baba Jaga złapała się za twarz i powiedziała:-Koniec świata; koniec świata; kurwa!

Marek Adam Grabowski

Warszawa 2019

Następne częściWitch, ty głupia Babo!

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Artbook 24.05.2019
    Popraw tekst i dialogi. Nie muszą być tak "porostrzelane" po wciskanym enterze ;-) Nie czyta się najlepiej. Taka tam tylko mała podpowiedź ;-)
  • O.K.
  • Anonim 24.05.2019
    Całość na tak, ale zakończenie jakieś takie nie najlepsze. Czego innego się spodziewałem. Miałeś teksty o świetnym zakończeniu, a ten mnie nie powalił. Ale muszę przyznać, że miałem przed oczyma tą Witch. Wypisz, wymaluj metalówa! I do tego to strzelanie z gumy do żucia:)

    Poza tym te same błędy, co zwykle. Interpunkcja, brak spacji tu i ówdzie.

    Pozdrawiam.
  • Dzięki. Zakończenie może rzeczywiście tym razem nie powala. Brak niespodzianki.
  • yanko wojownik 24.05.2019
    Rewelacja jak zwykle. Pojedynek na czary rozwala. Im głębiej w treść tym lepiej.
    Ostatnie zdanie trochę studzi klimat, ale tak bywa.

    Na błędach się nie znam, poza tym GIT!
  • No, jasne, że GIT! Dzięki!
  • Bogumił 24.05.2019
    Jak zwykle klasyka, sama w sobie.
  • Dzięki!
  • Ogonisko 24.05.2019
    Kości Wielkie dalej w formie. Pozdrawiam.
  • Zawsze są w dobre. Dzięki!
  • ania_marzycielka 24.05.2019
    Super opowiadanie :) Kreatywne i pomysłowe, pozdrawiam :)
  • Bardzo mi miło!
  • Pan Buczybór 25.05.2019
    Bardzo przyjemne w czytaniu. Tradycja vs nowoczesność, wersja komediowo-absurdalno-fantastyczna. Pomimo pewnej kanciatości całość wypada bardzo sympatycznie i nie wypada mi napisać nic innego, jak: Dobra robota!
  • Dzięki, twój komentarz jest bardzo miły i rzeczowy. Sorry, że dopiero teraz odpisuję, ale miałem problemy z netem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania