Wizun

jeśli widzisz za wiele

musisz nagle oślepnąć

żeby przeżyć

 

przed lotem kamieni

nie ocalisz skrzydeł

ale ocalisz

życie

          

        

 

          

        

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • laura123 12.05.2021
    Złote myśli, dawno tego nie widziałam. 5
  • JamCi 12.05.2021
    Ano albo życie i instynkt samozachowawczy albo walka z wiatrakami.
  • laura123 12.05.2021
    JamCi zastanawia mnie tytuł, co ma postać ze ''Starej baśni'' do treści tych złotych myśli i nie wiem? W jednej, musisz oślepnąć, żeby przeżyć, ale co to za życie w ciemności, i skąd w ogóle ten przymus, żeby oślepnąć? Co jest złego w widzeniu więcej?
    W drugiej, w jaki sposób tracąc skrzydła od uderzeń kamieni, można ocalić życie? Spadanie może zabić albo w najlepszym razie uczynić kaleką.
    Nie potrafię ogarnąć. Piszesz życie i instynkt samozachowawczy albo walka z wiatrakami. Jakaś dzisiaj ciemna jestem. Co ma życie i instynkt do walki z wiatrakami?
  • JamCi 13.05.2021
    laura123 oślepnąć na coś, czegoś nie widzieć. Jak sie za dużo widzi, to jest niedobrze. Z róznych powodów. Można oberwać kaminiorem. Od kogoś,kto nie chce żeby coś zobaczono.
    Wizun w przenośni. Ten, który widzi wiecej.
  • laura123 14.05.2021
    JamCi ale co ma jedna myśl do drugiej?
  • JamCi 14.05.2021
    laura123 może coś ma.
  • Shogun 12.05.2021
    Tego kto dużo widzi, nikt nie lubi niestety, bo ludzie wolą zamknąć oczy i udawać, że rzeczywistość, która ich otacza i o której mówią "widzący" istnieje...
    Smutne to, że wielu z nich dostosowuje się, aby nie żyć pod ciężarem rzucanych w nich kamieni.
  • JamCi 12.05.2021
    Tak. To prawda. I smutne.
  • JamCi 12.05.2021
    Shogi to chyba mnie nikt nie lubi niestety.
  • Shogun 12.05.2021
    JamCi mnie chyba też niestety.
  • JamCi 12.05.2021
    Shogun ooo a to se bedziem outsidery
  • Shogun 12.05.2021
    JamCi ano będziemy, razem raźniej ;)
  • Trzy Cztery 12.05.2021
    Dużo skojarzeń.
  • JamCi 12.05.2021
    U mnie też. I z doświadczeń rzeczywistych sytuacji i z możliwości innych.
    Ano natura ludzka dosć skomplikowana jednak.
  • Dekaos Dondi 12.05.2021
    JamCiówna↔Faktycznie. Wiele różnych skojarzeń.
    Np:
    1↔Zdarza się, że wzrok zakłóca, to co nam w duszy gra.
    Zachwycamy się ''opakowaniem'', a przegapiamy ''sens prezentu''.
    2↔Tak mnie się jakoś z Biblią skojarzyło. Np: lepiej, gdy nogę nieznośną sobie wyrwiesz, lecz życie zachowasz.
    Za mało tych myśli:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • JamCi 13.05.2021
    No można to widzieć na różne sposoby. Dodajesz znaczenia i dobrze.
  • Rozrywkowy 13.05.2021
    Najgorsze jest to, że jak oślepniesz, to i tak nie zapomnisz tego, co widziałaś. To tak do pierwszej zwrotki, a do drugiej to owszem, potrafią ludzie podcinać skrzydła - taka luźna interpretacja. Nie czytałem Starej Baśni, do której nawiązuje tytuł, ale treść robi swoje.
  • JamCi 13.05.2021
    Bo to nie o Starą Baśń idzie.
    Masz rację. Co zobaczyłeś to nie odzobaczysz.
    Można jeszcze zobaczyć i ppalić głupa, że sie nie widzi. Ale się widziało i to ma swoje konsekwencje jak słusznie zauważyłeś.
  • kigja 13.05.2021
    "jeśli widzisz za wiele
    musisz nagle oślepnąć
    żeby przeżyć"

    albo albo
    Jeśli widzisz niesprawiedliwosć, to albo przymykasz oczy, albo działasz i walczysz. Do upadłego. Do ostatniej kropli krwi.

    Dobra miniaturka. I na czasie.
  • JamCi 13.05.2021
    Kiguś nie o niesprawiedliwość idzie. Tam bym do śmierci. Chyba, ze taką wobec mnie a nie kogoś innego.
    Bardziej o widzenie rzeczy, które inni bardzo chcą ukryć i walą z pepeszy do tych, co zobaczyli. A są na świecie tacy, co widzą więcej. Wiesz o tym.
    Ściskam i dziękuję.
  • Jacom JacaM 13.05.2021
    widzisz
    musisz oślepnąć
    prze trwać

    kamieniami
    nie ocalisz skrzydeł
    ledwie

    życie

    po mojemu :-)
  • JamCi 13.05.2021
    Po mojemu jest tak samo. Tylko troszku inne słowa. Ale rozumiesz o co mi chodzi :-)
  • Vincent Vega 13.05.2021
    U Platona przeczytamy, że wychodząc z jaskini wpierw człowiek nie przyzwyczajony do światła, nie może otworzyć oczu, a musi się przyzwyczaić do świata. To "widzenie za wiele" rozumiem jako cierpienie, do którego musi przywyknąć, bo jeżeli to nie nastąpi ciągle będzie ślepcem. Bywa to wyzwaniem na całe życie. Pozdrawiam serdecznie :)
  • JamCi 14.05.2021
    Bardzo ciekawa myśl. Jak każda rzecz i to ma dwie strony. Dziękuję za wnikliwy komentarz. Pozdrawiam.
  • Florian Konrad 17.05.2021
    Spoko, ale jak powiązać treść z tytułem?
  • Florian Konrad 17.05.2021
    aaaa, już wiem. No dureń ze mnie.
  • JamCi 17.05.2021
    Florian Konrad hahahhahaha to nie ten, co prosiłam. Tamten to woron. Nie żebym nie była zadowolona :-) Miłego dnia.
  • skandal 17.05.2021
    tylko czy warto żyć bez skrzydeł? warto. (świetny wiersz proszę pani :))
  • JamCi 17.05.2021
    Dobrej odpowiedzi chyba nie ma. Jedna wartość za drugą.
    Dziękuję i pozdrawiam.
  • Anyż 06.02.2022
    Ładny wiersz.
  • JamCi 07.02.2022
    Miło mi. Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania