Władca Pierścieni: Powrót króla

"Efekt Tuska" mający być w zamyśle totalnej opozycji swoistą trampoliną umożliwiającą wysforowanie się naprzód w sondażach zaufania społecznego nie wypalił. Tak jednym zdaniem można skwitować powrót byłego przewodniczącego Rady Europejskiej do rodzimej polityki. Popełnił bowiem "pogromca" Borysa Budki grzech najgorszy z możliwych. Pozwolił, by osobiste animozje wzięły górę nad interesem elektoratu double - minded, który może (choć nie musi) zadecydować w niedalekiej przyszłości o układzie sił na Wiejskiej. Mowa tutaj o wyborcach niezdecydowanych. To już nie jest walka o odzyskanie niczym w PZU wiarygodności wynikowej i wizerunkowej. Powtarzany, aż do znudzenia slogan: AntyPiS, a co się tym wiąże - wizja powrotu do władzy w kraju nad Wisłą - stał się dla lidera Platformy Obywatelskiej życiowym credo, obsesją i młotem na ideologiczne czarownice. Stał się tym wszystkim wobec braku przekonywującego programu mogącego z powodzeniem konkurować z Polskim Ładem. Pragnienie zemsty będące następstwem upadku państwa z kartonu, o którym z rozbrajającą szczerością dywagowała w połowie stycznia 2019 r. sędzina NSA Irena Kamińska to chyba jednak za mało, aby zjednać sobie miłość i wierność stojących na światopoglądowym rozdrożu. A to zdaje się być w chwili obecnej jedynym paliwem determinującym aktualne, polityczne aspiracje "Słońca Peru". Czy starczy jego do wyborów parlamentarnych w roku 2023? Zapewne tak. Ale czy dojedzie na nim do mety jako pierwszy? Mam co do tego złe przeczucia. Kaczyński pomny porażki w 2007 dokonał rzeczy niebywałej z punktu widzenia postkomunistycznego establishmentu III RP. Pogardzany, wyśmiewany i traktowany przez osiem lat rządów głosicieli "Cudu gospodarczego" jak trędowaty zdołał tchnąć nowego ducha walki w podzieloną prawicę i poprowadzić ją (pod wspólnym sztandarem) do ponownego zwycięstwa nad spadkobiercami Kongresu Liberalno - Demokratycznego. Zwycięstwa bezprecedensowego na przestrzeni ostatnich 25 lat demokracji w Polsce. Prawo i Sprawiedliwość wzięło bowiem pierwszy raz w historii odpowiedzialność za dalszą transformację ustrojową i ekonomiczną jako samodzielny rząd większościowy. Kluczem do jego partyjnej reelekcji w 2019 r. stało się, bez dwóch zdań dotrzymanie niemal wszystkich obietnic przedwyborczych, czego zdaje się nie była w stanie zauważyć Ewa Kopacz, Grzegorz Schetyna czy Borys Budka. "Syci niewolnicy są najzacieklejszymi wrogami wolności". I Prezes wie o tym doskonale.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Garść 14.11.2021
    Hrabina Marie von Ebner-Eschenbach w punkt ujęła potrzeby "ciemnego ludu", o czym wie grupa trzymająca władzę, taki nacisk kładąc na medialną propagandę. Z artykułu cieknie zachwyt nad tą formacją. Ja rozumiem, czym daje się kupić i ogłupić człowiek niezorientowany w polityce, ale ktoś przywołujący cytat pisarki, wielce kompromitujący tę władzę, powinien mieć szacunek dla podmiotowości obywatela. Wolność to podstawa naszego człowieczeństwa.
  • AMAIMON 14.11.2021
    [...] Z artykułu cieknie zachwyt nad tą formacją [...]. A to dobre. Oznajmiam, iż jest to jedna (jak nie jedyna) z prób przedstawienia naszego politycznego bagienka w sposób całkowicie bezstronny i apolityczny. Pewnie gdybym napisał, że Tusk wygra wybory w 2023, a Polski Ład jest w porównaniu z "Sześciopakiem Schetyny" stekiem bzdur zyskałbym uznanie w oczach mojego przedmówcy. Histeria najwyższych lotów. [...] Wolność to podstawa naszego społeczeństwa. Jak najbardziej. Wie o tym doskonale Sylwester Latkowski poturbowany w 2014 tuż po opublikowaniu nagrań kompromitujących ówczesny establishment. Nietrudno się doszukać analogii do ostatnich wydarzeń tj. zamiaru uciszenia największego medialnego propagandzisty opozycji w osobie telewizji TVN. Wszyscy mają dobrze za uszami. Obiektywizm publicystyczny staje się paradoksalnie najlepszym remedium na to, żeby nie zwariować.Na to, żeby nie stać się jebanem moherem i jebanym zdrajcą narodu. A Kaczyński...Lud chciał chleba i igrzysk i to otrzymał. No to o co kaman? Przecież wszyscy, którzy twierdzą, że świadczenia socjalne dla polskich rodzin są rozdawnictwem pieniędzy ustawiają się po nie jako pierwsi w kolejce. BÓG HONOR OJCZYZNA w wydaniu pro PO.
  • Garść 14.11.2021
    Obiektywizm publicystyczny? xD
    Zacytujmy.

    PO - Tusk
    - zamyśle totalnej opozycji
    -"pogromca" Borysa Budki
    - stał się dla lidera Platformy Obywatelskiej życiowym credo, obsesją i młotem na ideologiczne czarownice.
    - Pragnienie zemsty będące następstwem upadku państwa z kartonu,
    - polityczne aspiracje "Słońca Peru"

    Zjednoczona Prawica - Kaczyński
    - "(...) Kaczyński pomny porażki w 2007 dokonał rzeczy niebywałej z punktu widzenia postkomunistycznego establishmentu III RP. Pogardzany, wyśmiewany i traktowany przez osiem lat rządów głosicieli "Cudu gospodarczego" jak trędowaty zdołał tchnąć nowego ducha walki w podzieloną prawicę i poprowadzić ją (pod wspólnym sztandarem) do ponownego zwycięstwa nad spadkobiercami Kongresu Liberalno - Demokratycznego. Zwycięstwa bezprecedensowego na przestrzeni ostatnich 25 lat demokracji w Polsce. Prawo i Sprawiedliwość wzięło bowiem pierwszy raz w historii odpowiedzialność za dalszą transformację ustrojową i ekonomiczną jako samodzielny rząd większościowy. Kluczem do jego partyjnej reelekcji w 2019 r. stało się, bez dwóch zdań dotrzymanie niemal wszystkich obietnic przedwyborczych, (...)"
    - I Prezes (majuskuła:)

    O kim piszesz z rzucającą się w oczy sympatią? XD
    By the way, nie znam żadnego polskiego obiektywnego publicysty, zatem Ciebie o brak bezstronnośłci nie winię.
    Natomiast w komencie pierwszym odnoszę się do:

    "(...) "Syci niewolnicy są najzacieklejszymi wrogami wolności". I Prezes wie o tym doskonale".

    Ta puenta skłoniła mnie do wyartykułowania zarzutu o cynizm, w odpowiedzi wyraźnie go potwierdzasz.
    Do "ciemnego ludu" mi daleko, stąd wyczulenie.
    Jeśli zaś mowa o hipokryzji. Walkę Latkowskiego o laptop pokazały wrogie PiS-wie media, w tym TVN.
    Pozdr.
  • Grain 14.11.2021
    oświecony tępota
  • Patriota 15.11.2021
    Za tego „pogromcę Budki” daję pięć. Rozbawiłeś mnie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania