Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Wolna myśl

W pewnym małym mieście na śląsku, pewien ksiądz poeta, na spotkaniu autorskim. Czytając swój najnowszy, tekst, stwierdził, że Pan Jezus płacze, kiedy widzi protestujące kobiety. Przecież jest napisane: Niech mi się stanie według słowa twego. A one co? Mój brzuch, moja sprawa. Ewa powstała z żebra Adama, jest jego częścią, a nie jakimś tam obcym ciałem. Żebro, które wchodzi w skład jednego ciała, ma jakieś indywidualne żądania? To absurd! Dopóki w ciele panuje harmonia, ciało jest zdrowe, stworzone przez Boga, na swój obraz i podobieństwo.

Słuchając tych słów, zacząłem się zastanawiać, co robi Jezus, kiedy widzi, jak powołany przez Boga, kapłan, gwałci bezbronnego dzieciaka. Czy czuje ból, niewinnej istoty, jego niemoc i upokorzenie? Czy może żal mu kapłana, który uległ pokusie i biedny, nie potrafi nad sobą zapanować. Może jest wewnętrznie rozdarty, może przez to nie będzie miał wytrysku i zwątpi w grzechów odpuszczenie? Rydzyk stwierdził: że ksiądz zgrzeszył, no zgrzeszył, kto nie grzeszy…

A, jeśli Chrystus nie istniał i jest tylko środkiem, służącym do niszczenia, wolnej myśli. Albowiem, błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli.

Wolna wola, to między innymi, prawo do zadawania wszelkich pytań. Więc kiedy, tak naprawdę, Chrystus płacze? Pytanie zadaję.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Oblitus 9 miesięcy temu
    Sympatycznie się czytało. Lekko i płynnie.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Dzięki za odwiedziny.
  • bylyfankrowy 9 miesięcy temu
    Według ostatnich doniesień Jezus istniał, ale ta cała sytuacja z nim i jego znajomymi związana została bardzo pomieszana, aż do takiego stanu, że już nie wiadomo o co w tym wszystkim chodzi i czemu to ma służyć. Czyli raczej lepiej z tym ostrożnie.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Wiesz... w tym tekście nie chodzi o tyle, czy on istniał czy nie, tylko pytanie zadaję " kiedy on płacze". Czy wtedy jak mówił pewien ksiądz, czy może w innych przypadkach. wielu w niego wierzy, chyba ten ksiądz też.. przedstawiam tu pewien problem związany z grzechem i podejściem do niego, a to z kolei drży temat np. wolności kobiet, hipokryzji kościoła itp. A czy Chrystus istniał czy nie, dla mnie ateisty, nie ma znaczenia.
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Lotos Chrystus jest postacią historyczną, więc bycie ateistą nie ma tu nic do rzeczy.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Johnny2x4 oczywiście, przecież w tekście nie zadaję pytania, czy istniał?Tylko...
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Lotos Wiem, wiem. Ogółem dobry tekst. Jeszcze to chciałem dodać. Mimo, że jestem teistą.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Johnny2x4 Dzięki za komentarz , nie chciałbym, żeby tekst był komentowany, cz Chrystus istniał czy nie, bo to nie temat tego tekstu.
  • bylyfankrowy 9 miesięcy temu
    Podobno wszechświaty są jak listki na drzewie i każdy został przez kogoś stworzony. I jest ich bardzo dużo i tym samym jest dużo "Bogów", którzy stworzyli wszechświaty. I właściwie ci "Bogowie" są tożsami ze swoimi wszechświatami (oni są nimi). I bądź tu ateistą w takiej teorii. :P A religie powiązane z Jezusem mnie wyglądają na celowe szyderstwo z niego i jego fanów (np. motyw klękania to przecież dość grube przegięcie, o pedo-księżach nie wspominając).
  • zsrrknight 9 miesięcy temu
    czy ludzie mogą wiedzieć kiedy bóg płacze? Jak Jezus jeszcze żył, jak był człowiekiem, to było wiadomo kiedy płakał, a teraz... Teraz ludzie mogą mówić, że płacze wtedy i wtedy, a i tak będzie to domysł, a może nawet kłamstwo
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Pewien ksiądz poeta na spotkaniu autorskim stwierdził, że Jezus płacze jak widzi... więc się do tego odniosłem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania