Wolność w lesie

W pewnym lesie mieszkał mądry stary sów, który uwielbiał uczyć młode zwierzęta o wielkich ideach. Pewnego dnia, zebrał wszystkie zwierzęta i powiedział: "Dzisiaj nauczę was, co to jest wolność!"

 

Mały zajączek podskoczył i zawołał: "Czy wolność to znaczy, że mogę skakać, gdzie tylko chcę?"

 

Sów kiwnął głową i odpowiedział: "Tak, ale musisz też wiedzieć, że nie możesz skakać na polanę, gdzie mieszka stary niedźwiedź, bo to niebezpieczne."

 

Następnie mała wiewiórka zapytała: "Czy wolność to znaczy, że mogę zbierać orzechy, ile tylko zechcę?"

 

"Oczywiście," - odparł sów - "ale musisz pamiętać, żeby zostawić trochę orzechów dla innych, bo to jest sprawiedliwe."

 

W końcu, mały jeż zapytał: "A czy wolność to znaczy, że mogę robić, co mi się podoba, bez żadnych zasad?"

 

Sów zaśmiał się i powiedział: "Wolność to nie tylko robienie tego, co chcesz, ale także rozumienie, że są pewne zasady, które pomagają nam wszystkim bezpiecznie i szczęśliwie żyć razem. Tak jak nie możesz rozwijać swoich kolców w szkole, bo możesz kogoś pokłuć!"

 

Wszystkie zwierzęta zaśmiały się i zrozumiały, że wolność to nie tylko robienie tego, co się chce, ale także bycie mądrym i dbanie o innych wokół siebie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Marian miesiąc temu
    Bardzo mądry tekst.
  • Szkoda, że im mądrzejszy tekst tym większy odzew i fanclub ma w polskim społeczeństwie :/
  • maga miesiąc temu
    Dobre! Mądry tekst!
    Czy Ći co sprejami zapaskudzili zabytkowe budynki we Wrocławiu i w Krakowie też korzystają z tych wolności? No taki przykład! Wszystko ma swe granice!
  • wikindzy miesiąc temu
    "Nie ma wolności bez krasnoludków"

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania