woron

jestem czarnym ptakiem liter

na kartce nieba

wykrzyknikiem w ciszy

dysonansem w harmonii

zgrzytam pazurami o asfalt

 

podobno

mącę wodę

już zmąconą

dla niepoznaki

 

podobno

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 21

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (52)

  • pansowa 07.05.2021
    Oszczędnie i fajnie, a ja i tak bym wyciął wers trzeci i czwarty. Te pazury na asfalcie mi się podobają, ale w związku z wycięciem poprzednich tu bym tylko rozwinął.
    Np. asfalt poezji.
    I miniaturka super by była jak dla mnie.
  • JamCi 07.05.2021
    Noooo... W sumie. Pomyślę, ale tamte faktycznie nie są potrzebne dla zachowania znaczenia. Może i usunę.
  • pansowa 07.05.2021
    JamCi Ten asfalt poezji to trochę brzydkawa dopełniaczówka, ale tak z marszu walnąłem :)
  • JamCi 07.05.2021
    pansowa asfaltu nie ruszam
  • pansowa 07.05.2021
    JamCi Przecież nie mówię, żeby ruszać, tylko jeśli wytnie się dwa poprzednie, to trzeba ten wers jakoś doprecyzować metaforycznie.
  • laura123 07.05.2021
    JamCi, ja bym poprzestawiała nieco, żeby pozbyć się dopełniaczówek.

    jestem czarnym ptakiem
    literą nieba na kartce
    wykrzyknikiem i dysonansem

    zgrzytam pazurami o asfalt

    Coś w ten deseń. ''Zgrzytam pazurami o asfalt'' - świetna metafora

    mącę wodę
    już zmąconą
    dla niepoznaki

    podobno
  • Pasja 07.05.2021
    Czerń na błękicie można polubić. Tylko te ptaki są niezbyt towarzyskie. Ale czasem pozory mylą.

    wykrzyknikiem w ciszy... słyszę ten znak.

    Pozdrawiam
  • JamCi 07.05.2021
    Ano można. Miałąm jakiś czas inny awatar. Raven.
    No bo czasem cisza najgłosniejsza.
    Pozdrawiam i dziękuję za obecność.
  • Dekaos Dondi 07.05.2021
    JamCiówna↔A ja bym dał↔zgrzytem pazurów o asfalt, to by grało z poprzednimi→zdaniem mym:)
    'wykrzyknikiem w ciszy''→ciekawy zwrot!
    No i druga część o mąceniu wody↔tak bywa czasami:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • JamCi 07.05.2021
    Ano bywa Dekaosie. A czasami bywa tylko pozorem mącenia czegoś, co nie jest czyste.
    No cisza wiesz. Czasem krzyczy bezgłośnie.
  • skandal 07.05.2021
    dobre! skojarzyło mi się z Variete "samoloty tną skrzydłami kołdrę nieba"
  • JamCi 07.05.2021
    ooo... nie znam tego.
  • skandal 07.05.2021
    JamCi świetna muzyka i świetne teksty
  • JamCi 07.05.2021
    skandal muszę zobaczyć
  • Piotrek P. 1988 07.05.2021
    Czarne ptaki są zwierzakami, które zaskakująco dobrze potrafią inspirować do tworzenia sztuki, na przykład do pisania utworów literackich. 5, pozdrawiam :-)
  • JamCi 07.05.2021
    No chyba tak :-)
    Tu inspiracja była inna a ptaszki zostały środkiem wyrazu.
  • Shogun 07.05.2021
    Powtórzę się może, ale JamCi-owe :)
    Lubię :)
    Zwłaszcza ten spokój połączony z niepokojem w przekazywanej treści, a do tego minimalizm w przyjemnej formie.
  • JamCi 07.05.2021
    Hahhahaah no tak. Znaczy flegmatyk pełen niepokoju ;-)
  • Shogun 07.05.2021
    JamCi ;)
  • JamCi 07.05.2021
    Shogun no co? Cała ja ;-)
  • kikimora 07.05.2021
    Dobry wiersz - zatrzymuje
  • JamCi 07.05.2021
    O miło mi. Dziękuję.
  • Rozrywkowy 08.05.2021
    No, znowu łamigłówka. Przez słowo "podobno" mam wrażenie, że podmiot liryczny usłyszał coś od kogoś, zabolało go to i teraz się zwierza. Czy tytuł jest jakimś anagramem?
  • JamCi 08.05.2021
    Woron to kruk.
    Dziękuję i pozdrawiam :-)
  • JamCi 08.05.2021
    ciornyj woron :-)
  • Justyska 08.05.2021
    Bardzo na tak, szczegolnie druga część, trochę jakby peel to zwykły ściemniacz:)
    Pozdrawiam!
  • JamCi 08.05.2021
    Dziękuję. Dla mnie obie są ważne, tylko każda mówi o innej stronie tego samego.
  • Enchanteuse 08.05.2021
    Boże... Jak Ty pięknie piszesz kobieto, i Ty się zastanawiałaś, czy warto. Chyba mamy do pogadania ;)
    A tak na serio, naprawdę dobry wiersz. Jedyne, do czego bym się przyczepiła, to podwójna dopełniaczówka na samym początku: "jestem czarnym ptakiem liter /na kartce nieba" . Myślę, że swobodnie można by się pozbyć tej pierwszej, robiąc małą, kosmetyczną zmianę: jestem czarnym ptakiem z liter. To tak na szybko, może Ty będziesz miała lepszy pomysł.

    Ten wiersz jest o kimś, kto czuje się niezgrabny w świecie, zbędny. Nawet tytułem już miesza - zamiast standardowej "wrony", jakiej by się można spodziewać, czytamy "woron". Ale z drugiej strony... gdyby nie tacy mąciciele, przebiegalibyśmy być może przez życie bezrefleksyjnie. A tak... każde takie zamącenie to jest bodziec do tego, żeby się zatrzymać. To irytujące, ale myślę, że potrzebne. Nam wszystkim.
    Dzięki za ten wiersz, JamCi :)
  • JamCi 09.05.2021
    Oooo... Dziękuję. Jak fajnie, że przyszłaś.
    Co do dopełniaczówek, to od początku wiedziałam, ze są, mam pomysł na zmianę, ale każda zmiana powoduje, że rozmydla się treść albo rytm. Myślę nad tym, ale zmiany na razie nie robię, bo żadna mi nie pasuje. Już wolę dopełniaczówki chyba. Ale z zachowaniem takiej ostrości treści. No nic, pisze sie jak umie, ja na razie warsztatowo leżę i kwiczę. Może sie poprawię :-)
    Woron to kruk. Miałam awatar z lecącym krukiem. Ciornyj woron...
  • Enchanteuse 09.05.2021
    JamCi przestań... Wcale nie leżysz i nie kwiczysz, po prostu pomyślałam, że tutaj poprawka by mogła sprawić, że treść będzie bardziej klarowna. Ale oczywiście, Twój wiersz i Twoja decyzja. Ostrość przekazu zdecydowanie powinna górować nad kształtem.
  • JamCi 09.05.2021
    Enchanteuse tak czy inaczej myślę nad ta zmianą, jak wymyślę dobrą, to zmienię :-)
  • Pan Buczybór 08.05.2021
    super
  • JamCi 09.05.2021
    O zaszczyconam, że zasłużyłam na "super". :-)
  • 00.00 08.05.2021
    Przypomniało mi się kiedy byłam mała i nie miałam plasteliny, a koniecznie chciałam coś ulepić. Latem wyskrobywałam smołę rozpuszczoną z ulicy i lepiłam z niej ludzki. ?
    Pierwsza kolumna cudna, druga już powątpiewa, ale niezły daje kontrast do tego co też mnie dotyczy. :)
  • JamCi 09.05.2021
    Też lepiliśmy ze smoły :-) a potem mama mało nam nóżek z dupek nie powyrywała próbując doprowadzic nas i ciuchy do porządku :-)
    Ciesze sie, że znalazłaś w nim coś dla siebie.
    Pozdrawiam.
  • kigja 10.05.2021
    jestem czarnym ptakiem liter
    na kartce nieba
    wykrzyknikiem w ciszy

    Świetne!
  • JamCi 10.05.2021
    Jeju jak się cieszę, że jesteś.
    No raczej rozumiesz o czym to :-)
  • kigja 10.05.2021
    Pozdrawiam :)
  • JamCi 10.05.2021
    kigja ja sciskam na miśka. Jestem duże, mientkie, nadaję się do przytulania :-)
  • kigja 10.05.2021
    JamCi Hahahahaha fajowo :]
  • JamCi 10.05.2021
    kigja a jak :-)
  • kigja 10.05.2021
    JamCi Chyba od teraz będziesz kojarzyła mi się z pluszową Panią Misiową :]
  • JamCi 10.05.2021
    kigja i prawidłowo :-)
  • Florian Konrad 17.05.2021
    Proste, jasne, smutne, czytelne. Nie mam do czego się przyczepić :D
  • JamCi 17.05.2021
    Dziękuję. Jak masz, to się przyczep. Chętnie posłucham.
  • JamCi 17.05.2021
    I dziękuję za przeczytanie. :-)
  • Florian Konrad 17.05.2021
    JamCi Ależ spoksik. naprawdę nie mam
  • JamCi 17.05.2021
    Florian Konrad tym bardziej dzięki.
  • Julius M. Woods 13.01.2022
    JamCi, podoba mi się rym z ptakiem liter, piątak ?
  • JamCi 16.01.2022
    Dziękuję. Wzruszonam.
  • Julius M. Woods 17.01.2022
    JamCi ?
  • JamCi 17.01.2022
    Julius M. Woods :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania