...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Pan Buczybór 30.06.2021
    Gdzieś tam na głównej mignęły mi poprzednie części, ale jakoś nie przeczytałem... No, chyba będę musiał nadrobić.
    Artykuł ciekawy, choć nieco wybrakowany. Fajnie, że wstawiasz te wszystkie linki - można twój tekst potraktować jako swoisty wstęp i samemu zagłębić się w temat.
    A o Ajnach i ich języku wiedziałem już wcześniej - z anime historycznego "Golden Kamuy". Co prawda to przede wszystkim serial przygodowy, ale twórcy bardzo się postarali o przedstawienie realiów Japonii początku dwudziestego wieku, a przede wszystkim kultury Ajnów. Dzięki ich staranności w samym anime można posłuchać autentycznego języka ajnoskiego i jest to naprawdę ciekawe.
    Tak czy siak tekst dobry.
    Pozdrawiam
  • Andi Perry 30.06.2021
    PS . Anata wa nihongo ga hanasemasu ka ?
  • Andi Perry 30.06.2021
    "Wybrakowany" - ja bym tego tak nie określił. Być może po prostu niedopracowany, szkicowy... Taki stan surowy. Nie jestem znawcą tego języka w żadnym stopniu, nawet minimalnym, więc jest jak jest. Oczywiście można to lepiej opisać, ale tutaj mam narzucone odgórne podejście, czyli porównanie do baskijskiego. Trochę teraz czytam o sumeryjskim i chciałbym to lepiej przedstawić niż tutaj. Ajnuski jest na poziomie wilamowickiego. Czyli ostatnie osoby nim się posługują. Niedługo zatem będzie już oficjalnie martwy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania