Wszystkiego najlepszego Polsko! Akapity nie tylko z garści (5)

Mglisty, chłodny poranek, taki jak wtedy, 103 lata temu. Wielkie słowa czekają w kolejce, ale powiem prosto i zwyczajnie: Dziękuję wszystkim Rodakom, którzy kochając Ojczyznę, własną krwią, inteligencją i ciężką pracą, w tym dyplomatyczną, doprowadzili naród do niepodległości.

Patriotyzm realny, niepropagandowy, nieopłacany milionami, wyraża się w czynie, przynoszącym wspólne dobro.

Życzę Ci Polsko, abyś była dumna ze swoich obywateli i szanowana w świecie.

 

"Co piszę?" - mnie pytałeś - oto list ten piszę do Ciebie -

Zaś nie powiedz, iż drobną szlę Ci dań - tylko poezję!

Tę, która bez złota uboga jest - lecz złoto bez niej,

Powiadam Ci, zaprawdę, jest nędzą-nędz...

Zniknie i przepełźnie obfitość rozmaita,

Skarby i siły przewieją - ogóły całe zadrżą,

Z rzeczy świata tego zostaną tylko dwie,

Dwie tylko: poezja i dobroć... i więcej nic..."

(Cyprian Kamil Norwid)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Pan Buczybór 11.11.2021
    Za Norwida duży plus, a do życzeń się dołączam.
  • Garść 12.11.2021
    Dzięki :D
  • Piecuszek 11.11.2021
    Oby tak było. ??
  • Garść 12.11.2021
    Oby, Piecuszku.
    Pozdr.
  • Trzy Cztery 11.11.2021
    Za 10 minut wychodzę z domu i idę do pracy. Będę wracała późnym wieczorem. Mm nadzieję, że będzie to bezpieczny powrót.
    A teraz dołączam swoje pięć gwiazdek i pozdrawiam serdecznie i Garść, I Pana Buczybora, I Piecuszka. Dobrego dnia.
  • Trzy Cztery 11.11.2021
    . *Mm nadzieję -> Mam nadzieję. M. ;)
  • Garść 12.11.2021
    Trzy Cztery, mam nadzieję, że powrót z pracy był bezproblemowy. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
  • Józef Kemilk 11.11.2021
    Przyłączam się do życzeń. Zgoda buduje?
    5
  • Garść 12.11.2021
    Masz rację, dzięki.
  • cos_ci_opowiem 11.11.2021
    Szkoda, że te wszystkie wysiłki od sześciu lat w dupę się obracają. Taka nasza polska dola.
  • cos_ci_opowiem 11.11.2021
    I to jeszcze pod szyldem wstawania z kolan i odzyskiwania godności. Coś tak perwersyjnego mogło zostać napisane tylko cyrylicą.
  • pansowa 11.11.2021
    cos_ci_opowiem Niektórzy twierdzą, że w Jidisz.
    A najbardziej śmieszno - straszny jest fakt, że to napisane zostało po polsku.
    Nawet wrażych sił nie da się obciążyć (:
  • Garść 12.11.2021
    Nikt nam nie obiecywał, że mądre budowanie będzie łatwe.
  • Garść 12.11.2021
    Teraz dopiero doszła do mnie informacja o sytuacji w Kaliszu.
    Demony obudzone, straszne.
    Ale jeśli na łamach neoendeckich gazet i w retoryce państwowych oficjeli dominuje postawa zagrożonej twierdzy i wrogość wobec wszystkiego co niepolskie, na tym się nie skończy.

    Jedna osamotniona kobieta miała odwagę stanąć przeciw antysemickiej zgrai.
    Źle jest, bardzo źle.
  • Pasja 12.11.2021
    Norwid i jego słowa wyznaczają kierunek do...?
    Nigdy patriotyzm nie będzie brzmiał prawdziwie w ustach deklarujących siebie patriotą. To inni powinni cię tak widzieć. Patriotyzm dzisiaj - słowo brzmi patetycznie... Bo kiedy usuwa się kosze i rowery z drogi by nie irytowały patriotów?

    „Mam fatalne maniery, koszmarne mam zwyczaje, lecz kiedy grają tego kraju hymn, ciągle jeszcze wstaję”... słowa piosenki z "Marchef w butonierce",... niejaki pan ma taki patriotyzm pod krawatem.

    Pozdrawiam i spokojnego dnia
  • Garść 12.11.2021
    Dziękuję, Pasjo, życzę udanego dnia.
    A nawiązując do koszy... usunięto kontrmanifestację na drodze państwowego marszu. Policja tłumaczy to koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa tej grupce.
    A kiedy grupka naczelnego patrioty przez cały czas zakłócała wielotysięczne zgromadzenie zwolenników obecności UE żadnej reakcji nie było.
    Policja całkiem słusznie oceniła, kto może być agresorem.
    A że agresorów broni?
    Norwid, myślę, pisał o ostatecznym rozrachunku cywilizacji. O wartości nieprzemijającej, takiej nie do zakwestionowania.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania