Wszystkiego najlepszego z okazji świąt Bożego Narodzenia

Jezus, nie wiemy, kiedy tak naprawdę się urodził, a i większość jego życia jest dla nas niewiadomą. Jednak od ponad dwóch tysięcy lat może być wzorem do naśladowania dla każdego człowieka, nie tylko chrześcijanina. Walczył z obłudą ówczesnych mu kościołów, wskazując że zatraciły swoje pierwotne funkcje, zmieniając się w miejsca handlu. Jak odbierałby teraźniejsze świątynie?

 

Nie osądził cudzołożnicy, powstrzymując tym samym kamieniowanie kobiety, oferując w zamian wgląd w siebie samego, bo przecież wszystko zaczyna się od nas samych. Nie mamy prawa osądzać innych, gdyż sami nie jesteśmy czyści. Proste i tak trudne dla współczesnego człowieka, przypisującemu Jezusowi zło, a był on przecież najzagorzalszym jego przeciwnikiem. Bo on walczył miłością i wyrozumiałością, a nie mieczem.

 

„Będziesz miłował Pana Boga twego z całego serca swego, z całej duszy swojej i ze wszystkich sił swoich, a bliźniego swego jak siebie samego.”

 

Szedł własną drogą, której koniec nie był dla niego łatwy. Czy jednak była inna możliwość, by pokazać światu, że jest dla niego gotów poświęcić siebie, by inni zostali zbawieni? Może i tak, tylko czym różniłaby się ona od naszych ścieżek? Pokazał, że można być wielkim, będąc pozornie słabym. Pozostawił po sobie okruchy informacji, z których możemy korzystać.

 

Niestety, gdy ktoś jest wyjątkowy, to po jego śmierci jego imię może zostać wykorzystane także do złych czynów, tak się też działo. Czy w związku z tym mapy prawo potępić Jezusa?

 

W historii ludzkości trudno znaleźć lepszy przykład do naśladowania. A więc nie oceniajmy pochopnie, rozwijajmy się duchowo, pozostawiając za sobą wartości materialne, dzielmy się tym, co mamy i odnośmy się do siebie z szacunkiem i miłością, bo każdy z nas ma w sobie cząstkę Boga.

 

Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Narrator ponad rok temu
    Wydaje mi się, że Jezus postawił ludziom poprzeczkę zbyt wysoko, ale zawsze jest nadzieja na poprawę.

    Dziękuję za życzenia i wzajemnie życzę szczęśliwych świąt. ❤️
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Bo chodzi o właściwy kierunek, a nie osiąganie niemożliwego. A może i o to i o to?
    Pozdrawiam
  • Grain ponad rok temu
    Wzajemnie,
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    ?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Po tytule spodziewałem się czegoś innego. Ogóle mądry tekst. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt 5
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Dzięki Marku
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Ech, naśladując Chrystusa skończylibyśmy na dworcu. Godne pochwały, ale nikt nie uczyni tych słów. Są tacy w szpitalach psych. Może lepiej nikogo nie naśladować...
    Rozwój duchowy to kłamstwo, nic się nie rozwija, skoro mamy powrócić po prostu.
    Ale za życzenia dzięki, wzajemnie ?
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Rozwój duchowy to przełamywanie ograniczeń organizmu i kto wie, czy nie przygotowanie do innego świata, po naszym życiu. Niestety taplamy się w materializmie i tym samym gonimy za kasą. Po co, jeżeli jesteśmy tutaj tylko chwilkę?
  • MartynaM ponad rok temu
    Bardzo mądry tekst, Józefie.

    Wesołych Świąt!
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Dzięki:)
    Pozdrawiam
  • Marian ponad rok temu
    Nie Jezus (jeśli żył) stworzył to coś, co się nazywa jego religią. To stworzył Paweł i jeszcze kilku innych cwaniaków.
    Dlatego nie można do niego mieć o nic pretensji.

    Wesołych Świat dla Ciebie i wszystkich.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Należy dziękować, że bardzo rzadko, ale jednak pojawiają się ludzie, który poszerzają nasze postrzeganie. My i tak ich zabijamy, ale może coś pozostaje, taką mam nadzieję.
    Pozdrawiam
  • Grain ponad rok temu
    Podaj, kilka, jeden z profitów cwaniactwa / z definicji tego słowa/ Pawła. Skończona bzdura. Nie ma lepszej alternatywy dla ludzkości od nie zabijaj, nie kradnij i nie pierdol głupot.
  • Noico1 ponad rok temu
    Marian, piszesz interesujące teksty, ale komentarze masz całkiem bezmyślne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania