Wybory 2023, no i referendum

Ileż naczekałem się na ostatnie wolne wybory w Polsce, bo przecież kolejnych, gdyby PiS nadal rządził, już by nie było. Zresztą od ośmiu lat dowiadywałem się z mediów, że nie ma już demokracji, że teraz to już z pewnością nie, że kolejna granica została przekroczona, że nawet jak wygra opozycja demokratyczna, to wybory zostaną sfałszowane, a nawet, gdy tak się nie stanie, to przyjdzie wojsko i przywróci autorytarną władzę. Nawet były takie dni, gdzie wszystkie telewizje wyłączono, z wyłączeniem oczywiście TVP. Pamiętam to, tak było.

 

*****.*** wrzeszczałem z ukrycia w centrach miast, byłem jednym z niewielu bohaterów, którzy mieli jeszcze odwagę sprzeciwić się władzy. Krzyczałem (cicho) z niewielką garstką setek tysięcy obywateli i każdego dnia się bałem, że spotka za to mnie straszna kara, być może zsyłka na Sybir, no może nie tam, bo przecież Rosja, a to wiadomo. Trzyletni wyrok, jaki otrzymała dziewczyna sympatyzująca z Młodzieżą Wszechpolską, za wyrwanie tęczowej torebki innej dziewczynie, czy też kara dla Jarosława Kaczyńskiego w wysokości nieco ponad siedemset tysięcy złotych, jako koszty wynikające z nieopublikowania przeprosin w serwisie Onet, przywracała wiarę, że jeszcze niektóre sądy są niezależne.

Byłem na marszu Miliona Serc, który został zwołany, gdy w gazetach pojawiła się informacja o Joannie, która została potwornie skrzywdzona przez aparat państwowy. Co prawda tej pani na marszu nie było i jej nie zaproszono, ale to chyba nawet dobrze, to nie o to chodziło. Faszyści szykowali się do władzy, co najlepiej widać z boku, tego zachodniego. Mimo moich pięćdziesięciu lat nie uczestniczyłem w referendum, bo przecież wiem, że rząd pana Tuska nie podniesie wieku emerytalnego, bo jak coś obieca, to zawsze dotrzyma. Już kiedyś obiecał, że nie podniesie wieku emerytalnego, no i proszę, wiek ten sam co kilkanaście lat temu.

 

Pamiętam, jak mówił w expose, że każdy, kto w rządzie pomyśli o tym, żeby podnieść podatki, to wyleci z rządu, no i jak podnieśli, to pan Donald po pewnym czasie wyleciał do Brukseli. Bardzo ważne są wolne media, nie ta kłamliwa TVP, czy też WPROST, gdzie swego czasu potrzebna była interwencja służb w celu skonfiskowania laptopów. A co oni tam na nich mieli! Same nielegalne nagrania. Nam potrzebne są obiektywne informacje w radiu (TOK FM), czy też telewizji (TVN).

 

Teraz zaś przecieram oczy ze zdziwienia, no bo jak to, opozycja wygrała wybory i to tak naprawdę oficjalnie. Oni stworzą rząd? Opozycja? Poczekam, co mi powiedzą w telewizji, bo przecież z czegoś to wynika. Jestem z inteligencji, to nie wcisną mi kitu, o to, to nie.

 

Teraz będę już tylko czekał, by rozliczyć wszystkich z PiS, tych złodziei i kłamców. Już nie będziemy musieli się wstydzić w Europie, znowu będziemy prymusami, jak będzie trzeba, to przyjmiemy biednych uchodźców, zlikwidujemy elektrownie węglowe, nawet jak w domach nie będziemy mieli prądu. Wyroki TSUE trzeba wykonywać! A samochody spalinowe nie będą jeździć ulicami Polski, no chyba że te na benzynę.

 

Jutro jest dzisiaj, nadeszło, a ja w końcu nie będę musiał się martwić o przyszłość. Teraz już wszystko będzie dobrze.

 

Pusta strzykawka wypadła mi z dłoni wprost na betonową posadzkę, a w żyłach wciąż płynęła krew przemieszana z brunatną substancją. Już nie muszę się bać, jest dobrze, bardzo dobrze. Uśmiech na mojej twarzy rozjaśnił cały świat, a przed zamkniętymi oczami zobaczyłem pana Donalda cwałującego na białym koniu.

 

W końcu będzie dobrze, bardzo dobrze.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (121)

  • Grafomanka pół roku temu
    Ja nie wiem czy ja się w tym raju odnajdę... po tylu latach poniewierki, zamordyzmu, taka wolność... żeby chociaż w głowie od tej radości mi się nie pomieszało...
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Ja nie wiem, czy mogę aż tak bardzo korzystać z wolności🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Teraz, kiedy prawdziwa demokracja wygrała, można wszystko, nie tylko oddychać pełną piersią, ale wreszcie żyć jak najprawdziwsi Europejczycy. Wracamy na salony! Nareszcie!
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka Ty zostajesz w domu!
  • Grafomanka pół roku temu
    Dobrze, tato...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka Nie będziesz nam wstydu robić naleciałościami ślepej wiary w nic...
  • Grafomanka pół roku temu
    Tatku, już pisałam, że zostanę dzisiaj w domku. Nie krzycz już, bo sąsiedzi znowu pomyślą, że coś brałeś...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka Tata na ciebie krzyczał?
  • Grafomanka pół roku temu
    Jak krzyczał? Krzyczy właśnie. Jestem grzeczna, a on calutki dzień mnie pilnuje i jeszcze w nocy...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka Personifikujesz mnie z ojcem?
  • Grafomanka pół roku temu
    Pewnie byłby zaborczy jak ty...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka To uwierz na słowo, że tata dla ciebie nie chce źle...
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Grafomanka w końcu oddycham pełną piersią😀
  • Noico1 pół roku temu
    I jak szybko realizują obietnice wyborcze, nie to co pis z wprowadzeniem 500 plus ociągał się chyba kilka miesięcy. Przyboczni tłumaczą w mediach, że odblokowanie KPO na następny dzień po wyborach to była malownicza metafora, a Kociniak Kamysz u Mazurka tłumaczy, że z dobrowolnym ZUSem to nie o to mu chodziło, żeby nie płacić, tylko w szczególnych przypadkach. Grunt to prawdomówność.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Trzeba docenić prawdomówność👍
  • Grain pół roku temu
    Cytujac za Klaudia z Rancza "Święte prawo wyborcy, być idiotą"
  • Józef Kemilk pół roku temu
    W demokracji tak to jest😀
  • SwanSong pół roku temu
    O, widzę kolejnego pisowca z bólem tyłka. Krzyczcie dalej, bardzo mnie to bawi :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Nigdy nie głosowałem na PiS, ale dla ciebie mogę być pisowcem😀. Do usług👍
  • Grafomanka pół roku temu
    Józef Kemilk ja też nie, ale ubaw mam, kiedy szufladkują...
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Grafomanka tak, kto nie z nami lub się zawaha, ten przeciwko nam, a ja tu się śmieję. Przegiąłem 🥳
  • Johnny2x4 pół roku temu
    Józef Kemilk Niektórzy tak mają - nie głosujesz na Peło, to znaczy żeś pisowiec. Nie popierasz czegoś z ogólnej listy tzw. opozycji - wystarczy jeden podpunkt - jesteś pisowcem. Ślepi i ograniczeni ludzie.
  • Grafomanka pół roku temu
    Józef Kemilk, ja nawet tubą propagandową pisu zostałam, chociaż tv nie oglądam, ale moje wypowiedzi jakoś przypasowały totalnym. W sumie trochę się z nich śmiałam, więc na pisowca zostałam pasowana...
  • Grafomanka pół roku temu
    Johnny2x4 toż to elita, jak możesz?🤣
  • Johnny2x4 pół roku temu
    Grafomanka Elyta z Koziej Wólki. Niech pozostaną w swoich remizach. :)
  • Grafomanka pół roku temu
    Johnny2x4, my tu z Józefem na salony się z nimi wybieramy, bo wreszcie otwarte... 🤣
  • Johnny2x4 pół roku temu
    Grafomanka Haha
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Johnny2x4 takie rzeczy pisać, zbrodnia przeciwko demokracji
  • SwanSong pół roku temu
    Józef Kemilk
    Za pisem nie byłeś, ale już ci źle. UE nie znosisz, więc partie proUE cię bolą. Kogo chcesz oszukać?
  • SwanSong pół roku temu
    Johnny2x4 A z ciebie prawdziwy intelektualista, czerpiący wiedzę z komórki, gdy siedzisz na kiblu? :D
  • Noico1 pół roku temu
    SwanSong głupiś.
  • Johnny2x4 pół roku temu
    SwanSong Mam dużą wiedzę w temacie, spokój a głowa. :)
  • Johnny2x4 pół roku temu
    spokojna*
  • SwanSong pół roku temu
    Johnny2x4 Każdy Polak to internetowy ekspert. Wiadomo.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    SwanSong patrzę realnie, korzyściami i tyle. Czemu mam nie znosić, po prostu jestem za opracowaniem planu wyjścia z UE, najlepiej z kilkoma krajami i stworzenia strefy wolnego handlu bez parlamentu, biurokracji i dodatkowych aktów prawnych.
    Pozdrawiam
  • SwanSong pół roku temu
    Józef Kemilk utopia, nie da rady.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    SwanSong pewnie nie, ale marzyć można😀
  • nerwinka pół roku temu
    Kemilk _ Grafoman

    nie bądźta zakute Pisiory! Przyznajta się!
  • Grafomanka pół roku temu
    Przyznaję się. Nie byłam na głosowaniu. Wcześniej też nie.

    Wybaczysz?
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Ja też przyznaję się🥳 Tera szafot🤖
  • nerwinka pół roku temu
    Józef Kemilk wirtualny lub w zawiasach
  • Rok pół roku temu
    Niechodzenie na wybory najbardziej kłóci się z demokracją, śmiem zauważyć xd
    Czyli jesteście za dyktaturą, tyranią, ewentualnie monarchią absolutną.
    Być może olanie wyborów wynika z braku wiedzy na temat programów i poczynań władzy i opozycji. I jak wtedy dokonać aktu wyborczego?
    No nie da się.
    Powinno być tyle partii, ilu jest samodzielnie, z wnętrz swoich jedynie czerpiących wiedzę o świecie, takich świadomych ludzi jak Wy xd
    Obiektywizm godny szacunku. Tytaniczna praca nad zdobyciem faktów. Ile to trzeba było najeździć się po kraju, wypytać, i ewentualnie tylko Pegazus mógł być pomocny xd
  • Rok pół roku temu
    Niemniej piąteczka Józefie za tekst. Humor mi poprawił.
    Pozdr.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Rok ja tam bym chciał zlikwidować system progów wyborczych. A tak kampania trwa cały czas i nawalanka też
    Pozdr
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Rok dzięki
  • nerwinka pół roku temu
    Grafini Wybaczam. Tym bardziej, że ja też nie byłem.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    U mnie nerwinka zgroza. Konfa sejm, senat głos nieważny no i byłem na referendum. To chyba jeszcze gorzej. Oczyścić może mnie jedynie program "Wybacz mi" Zbieram na bukiet róż
  • nerwinka pół roku temu
    Józef Kemilk fajny był ten Pietrka z "Rancza" WYBACZ MNIE
  • Józef Kemilk pół roku temu
    nerwinka nie oglądałem Rancza
  • nerwinka pół roku temu
    Józef Kemilk szkoda, bo tam kwintesencja cwanej polityki uosobiona w CZREPACHU granym przez Barcisia. Istny koncert
  • Józef Kemilk pół roku temu
    nerwinka jakoś nie umiem się przemóc. Łykam za to wszystko z SF👍
  • nerwinka pół roku temu
    Józef Kemilk lubię Lema
  • Józef Kemilk pół roku temu
    nerwinka tak, to jest coś. Dla mnie najlepsza książka to Diuna i kolejne części Franka Herberta.
  • zsrrknight pół roku temu
    Fajne. Ironia trafna i ogólnie obserwacja. Polska jest podzielona i wielu ludzi dało sobie wmówić, że jest gorzej niż jest. Wiadomo - ostatnie osiem lat to raczej kiepskie rządy, a osobiście mam nadzieję, że przynajmniej nie będzie gorzej. Lepiej - do tego by trzeba było chyba wypalenia wszystkiego do gołej ziemi, bo wątpię, że obecny układ jest zdolny do realnego wzniesienia Polski "na wyższy poziom".
    A referendum kontrowersyjne, ale żeby się nie okazało, że się czkawką odbije, że tak mało osób wzięło w nim udział...
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Też mi szkoda referendum. Ale jak to się mówi trudno i już.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi pół roku temu
    Józef Kemilk↔Bardzo fajny tekst, o swojsko brzmiących kwestiach, mix pewnego zagubienia, optymizmu, wiary w możliwości, wartkich realiów, tudzież szczęśliwego zakończenia, a właściwie początkowego źródła, rzeki miodem i mlekiem płynącej, gdzie zachłyśnięcie świetlanej przyszłości i zaklejenie hamującą słodyczą, jest po prostu niemożliwe:)↔Pozdrawiam🤣:)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Dzięki nie wiem, czy optymizm, ale polityka jest tylko niewielkim wycinkiem naszego życia, chociaż ciekawym i prowokującym do żwawej dyskusji😀
    Pozdrawiam
  • Grain pół roku temu
    Kamila Baranowska
    @BaranowskaKam
    ·
    10 g.
    Zabawne jest to przekonanie, że wyborcy PiS głosują na PiS dlatego, że naoglądali się TVP, a nie dlatego, że po prostu mają takie poglądy.
    Niektórym nie mieści się w głowach, że są w Polsce ludzie, którzy mogą myśleć inaczej niż oni. To jest dopiero Matrix 🙃
    Cytuj
  • Poncki pół roku temu
    Śmieszne.
    Retoryka się odwraca.

    Tak czy inaczej, wszyscy którzy oglądają telewizję są indoktrynowani w ten sposób, aby z zębami skoczyć na brata Polaka.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Tak, potworzyły się bańki i jedni nie rozumieją drugich i ich nie znają
    Pozdrawiam
  • Poncki pół roku temu
    Józefie, zgodnie z obietnicą dopisałem Twoje nazwisko na obie listy listę i oddałem głos.
    Niestety nie podali ile zdobyłeś głosów.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Dzięki za głos, ja w końcu tylko w Senacie na Kemilka😀
  • ZielonoMi pół roku temu
    👍
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Fajny text, ale mówiąc w komentarzach o "korzyściach", w domyśle pieniężnych, jesteś po stronie zła. Ważne są zasady. Dlatego socjalizm nie jest wcale poglądem (bo złodziejstwo nie jest). Nacjonaliści też są zresztą socjalistami. Jam nie głosował, bo Korwin był w innym okręgu, a Mentzen mówiąc co innego niż Korwin dodaje łyżkę dziegciu, i o kant dupy, bo powstaje sprzeczność w systemie. Odpowiedzi nie wymagam jak coś, ale że przeczytałem Twój text i komenty, to grzechem byłoby nie głosić świętej nauki :D
    Pozdrawiam :)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Wiem, że wszyscy to socjaliści lub komuniści, ale najmniej takich poglądów w Konfie. Tak więc jestem po stronie mniejszego zła😀.
    Przywróć misia😉.
    Pozdrawiam
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, ha ha, "wszyscy byli komuchami", jak powiedział Andrzej Żuławski. Niestety Korwina pozwali przed sąd partyjny, i może go wyrzucą z partji KORWIN. Ale jaja. Misia przywrócę zaraz, święta racja :D
    Pozdrawiam również :)
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, a, Korwin z kolei pozywa Bosaka (który już wcześniej bruździł, co jest w "teczce Holochera", tego z ONR) i Wiplera... W sumie dogadywanie się z narodowcami musiało się skończyć wiadomo...
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, a jeszcze cała prawda o wyborach:
    https://x.com/PanKaligula/status/1699826615650271459?s=20
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, he he, to też dobre o Konfederacji: "ja pierdolę, ile jeszcze?..."
    https://x.com/PanKaligula/status/1702413367728566505?s=20
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław fajny misio😀 A Korwin już zbyt stary na politykę, chociaż trzeba przyznać , że robi rzeczy, których bali by się czterdziestolatkowie.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław Bosak nie jest zły - przynajmniej umie się wysławiać i gadać logicznie, co nie częste u reszty polityków
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław nie lubię kabaretów
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, dzięki za misia, co do starości, to wiek nie powinien mieć nic do rzeczy, w Anglji był jedenastolatek ministrem, jakiś Pitt zdaje się.
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, pewnie tak, ja nie słucham Go, mam wstręt jakiś :D
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, ja także nie lubię kabaretów. Ale jak odróżnić kabaret od serjo?
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, albo właściwiej: mówiąc, że nie lubisz kabaretów sugerujesz, że Olszański jest nie na poziomie, i tym samym przyjmujesz wobec mnie postawę wyższościową, czego nie akceptuję, gdy można uniknąć. Dzięki, to mi pomoże nareszcie przestać się udzielać :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław czepiasz się z tą wyższoscią 😀 a wiek lepiej jest mieć mniejszy niż większy 👍
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, nie uważam, żeby coś było bardziej albo mniej ważne, więc pewnie się czepiam, i ta przypadłość postępuje ku mojej radości ;)
    Zresztą chyba niewłaściwe jest w ogóle rozmawiać na piśmie, bez przekazu niewerbalnego. Pismo to w ogóle jest zło, chyba że dla spisywania praw i kronik, do niczego innego tak naprawdę się nie nadaje. Zatem nie powinienem postępować wbrew przekonaniom, dzisiaj zacząłem coś na X komentować, skończę zanim będzie za późno. Moja banda gdzieś istnieje, ale nie udziela się na forach, bo są bardzo bardzo głupi, zupełne debile, mnie jeszcze brakuje do tego ilorazu głupoty. Znajdę :D
    Pozdrawiam :)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław pisanie jest bezpieczniejsze od mówienia, można się powstrzymać od bluzgów i takich tam. 😀. A ty pisz, przejdziesz jak Norwid do historii, ale współcześni Cię oleją😀. Trza korzystać z talentu i go szlifować
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, ha ha, racja, tylko że ja mam na odwrót jeśli chodzi o obraźliwe wypowiedzi, w realu mało z kim ma się ochotę rozmawiać, więc problem odpada, bo czuć nosem kto jest kto, najczęściej.
    Dzięki za miłe słowa i zachętę, ale zrobię coś lepszego: zamiast szlifować talent, odkryję talent o jakim świat nie słyszał i podszlifuję ;)
    Zresztą, tylko żywa mowa, tak jak na początku. No i nie literacka, np. Sienkiewicz ma na pierwszej stronie Ogniem trzy razy "się" w dwóch zdaniach, czytać się nie da. U mnie nie będzie żadnego "się", dla przykładu. Ha ha, prawda, że ktoś nie olany robi coś nie tak. Kiedyś pisałem, że prawdziwy nowator w jakiejś dziedzinie robi tak, że nikt nie rozpoznaje tego co on robi jako czegoś z tej dziedziny, bo zresztą nie jest to z tej dziedziny, dopiero później ktoś nazywa niepotrzebnie co jest co. Czyli że nowatorstwo jest uznaniowe, Lem twierdził, że największych genjuszy nie docenia się ani za życia ani po śmierci, na zawsze zostają debilami :D
    Również nie życzę sobie, by jakieś krytykacze mnie uznawały, i to nie będzie trudne, bo język ma być inny, więc nawet nie poznają tego. Czyli: jeśli ktoś mnie doceni, to tylko jako proroka, i to anonimowego :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław DD pisze bez się, a ja tam używam się. A ty bij pisaniem, bo tekst może nieźle przywalić😀
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, o, nie wiedziałem, że DD tak pisze. No proszę, nie zauważyłem, ale zawsze powiadałem, że jest genjuszem, tylko że odkąd poleciłem mu spuścić się w kiblu to nie czytam. "Przywalić textem" to mówisz moim językiem, "literatura ma wybijać zęby", jak kiedyś rzekłem :D
    Zobaczymy :)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław czytaj DD, to geniusz że hej. Nawet jak mało czasu mam, to jego czytam 👍
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, wiem, ale jego texty są nim, a w moich oczach się shańbił, więc nie ma opcji. Co miałem przeczytać tom przeczytał i wystarczy :)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław szkodzisz sobie, nie jemu
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, nie chcę na niego patrzeć ani go zaszczycać moim wzrokiem, może tak lepiej :D
    Czytanie szkodzi, zresztą my niczego nie piszemy, wydaje nam się. Ha ha. Mamy AI zainstalowane, ot co. Myślimy słowa zamiast je czuć, no ale do czasu ;)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław chyba czujemy też. Tak czy siak SI też powinna to umieć
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, póki nie dostanie ciała, to nie... Dlatego SI jest tak żałosna w poezji, bo nie ma prawdziwych zmysłów (gdyby miała, to byłoby odczuwalne w textach). Co do odczuwania słów, to czasem czujemy, jak rodzi się w nas "k*rrr** mać!", to prawda :D
    OK, to ja idę zbawiać wszechświat nie wychodząc z pokoju, zawsze chciałem to zrobić :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław Kwestia czasu jak SI "dorośnie"
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, jasne, ja tam się cieszę, ani malowanie, ani pisanie, ani komponowanie nie jest żadną sztuką, tylko rzemiosłem. Dobrze, że ktoś będzie robolem od tego. Nam zostaną tańce i swawole :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław z nami SI zrobi porządek 🥳
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, będziemy ją wachlować zamiast chłodzenia :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław 🤣
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, jak w Egipcie, piramida–serwer :D
  • Shogun pół roku temu
    Coś mało komentarz, opowi z formy wypada ;) a co będzie to się zobaczy ;)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    E tam mało 😀 może być jak na Interii i Onecie, gdzie nie ma już wcale.
  • Grain pół roku temu
    „wybierzcie ich, kto to jest ustali się później”
  • Józef Kemilk pół roku temu
    To dotyczy wszystkich partii👍
  • Grain pół roku temu
    Robi się ciekawie.
    Pytam znajomej, czy wzięła udział w referendum.
    No tak, powiedziała i uciekła wzrokiem.
    Ja mówię, że widzę, że nie mówisz prawdy.
    A ona na to, że nie wiedziała, że to takie ważne

    Pewnie jej TVN wytłumaczył 😡
    Pytajcie znajomych, za chwilę okaże się, że nikt nie będzie się chciał przyznać, że zbojkotował
  • Ciemna Strona Mocy pół roku temu
    Spadłeś może z wózka na łeb?
    To było referendum, czy test na debila z tendencyjnymi pytaniami?
    Zbojkotowałem i co? Chuj ci do tego
  • Grain pół roku temu
    Ciemna Strona Mocy, zdałeś test na debila.
  • Ciemna Strona Mocy pół roku temu
    Grain odturlaj się pajacu👹
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Ludzie otrzymali zbyt oczywiste pytania i zrobili sobie na złość. Gdyby jednak PiS nieco pomyślał, to referendum byłoby ważne. Wystarczyło dodać piąte pytanie: "Czy jesteś za powrotem do kompromisu aborcyjnego ..."
    Być może to pytanie zmieniłoby też wynik wyborczy, bo w takim przypadku tzn. totalna opozycja raczej nie mogłaby nawoływać do bojkotu referendum i tym samym musiałaby się zmierzyć z czterema pierwszymi pytaniami, a to nie byłoby dla nich łatwe.
    No, ale jest jak jest. Zmieniają się członkowie kabaretu (rządu), będzie trochę śmiesznie, trochę straszenie, zobaczymy, co przeważy.
    pozdrawiam
  • Grain pół roku temu
    https://twitter.com/i/status/1715995529392406923
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Dotarło do mnie, że kto bierze udział w wyborach popiera demikrację. Nigdy więcej :D
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Demokrację chciałem rzec, i oczywiście tfu!
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Są gorsze rzeczy od demokracji. Zobacz jak kościół się rządzi, a tam demokracji nie ma.
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, nie wiem, jak się rządzi, ale chyba dobrze, bo na brak środków specjalnie nie narzeka... Od demokracji gorszy byłby obóz koncentracyjny na pozór, ale biorąc pod uwagę, że mamy obóz koncentracyjny dla dusz i umysłów, fizyczny byłby lepszy, bo można się zbuntować. Niestety zarówno w obozie koncentracyjnym jak i umysłowym woli buntu brak, bo pierwszy, który wyrazi niezgodę będzie wyłączony, w ten sposób wszyscy godzą się na niewolę bo chcą żyć, i pozostaje im pogadać i od innych wymagać tego, na co sami nie są gotowi. Kiedy ma się dzieci itp, to niestety trzeba się godzić na wszystko, ale ja na przykład PiT-u ostatnio nie wysłałem, i nie mam zamiaru, niech sami se wypełniają :D
    Od małych rzeczy trza zacząć ;)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław PiTu nie trzeba wysyłać (chyba, że masz firmę), państwo robi to za ciebie, co najwyżej nie przekażesz 1procenta jakiejś organizacji. Tak więc Państwo dostaje więcej. A bogactwo kościoła to zaszłość, nie będą w stanie utrzymać takiego stanu posiadania. Zresztą bogactwo państw zachodnich to także zaszłość, która już została mocno uszczuplona. No i zamordyzm większy niż w Polsce, ale myślę że w tej kadencji dogonimy zachód w tym temacie.
    Tak więc wolność czeka chyba gdzieś w Ameryce Południowej.
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, aha, dzięki za info o PiCie. Myślę o Afryce bardziej, bo na Zachodzie wstyd mi mieszkać (prawne dopuszczenie pornografji ładnie dzieli świat na zgniły Zachód i resztę). Poza tym, Afryka (oprócz RPA) nie ma Nutrition Facts nalepki na produktach, reszta świata jest pod władaniem jednej ręki, a Klause Schwaby i WHO tylko spektakl robią...
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław Zachód przerabia drogę gospodarczą Argentyny i Wenezueli, a światopoglądową nieco zmodyfikowaną ZSRR. Tak więc tam przyszłości nie ma w sensie komfortu życia.
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Ha ha, ale jaja, sprawdziłem rekord świata skoku wzwyż, i wikipedja podaje jako pierwszy rekord kobiet, szkoda, że nie paraolimpijski o kulach czy coś takiego :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Pewne rzeczy muszą być odpowiednio podane👍
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, jest taki lewacki fizyk celebryta daGrasso (jakoś tak), co mówi, że trzeba zrobić spektrum, a nie męskie i żeńskie dyscypliny... I tak dobrze, że na pytanie o rekord internet mi nie odpowiedział, że nie powie jaki jest rekord, bo wszyscy są równi. Ale i to przyjdzie :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław równość jakoś tak podobna do faszyzmu. Prawda staje się hejtem, prawda obraża, cza to przeczekać
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, śmieszne, że jedyną równość można znaleźć w duszy, w którą ci równiacze nie wierzą przecież. Z tą prawdą to jest bardzo ciekawe, bo faktycznie może być obraźliwa, ale jeśli nie jest ważniejsza od uczuć, to znaczy, że nie ma uczucia do prawdy... Cholera, właśniem zobaczył, że pisząc tutaj popieram służbę Ukrainie, tak nie może być.
    Ha, brak uczucia do prawdy wiążę z tym, że duża część ludzkości się maluje i przyozdabia, a więc nie ma godności, a innej dużej części podobają się takie przebierańce, więc również są podludźmi. Chwała internetowi, bo na żywo nie mógłbym raczej tak powiedzieć, choć tak uważam, i przepraszam, jeśli powiedziane było dla Ciebie obraźliwe, ale mam radochę, że jestem tym, który to powiedział :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław może i tak jest, bo że śmiercią już różnie, przychodzi do każdego, ale styl różny.
    Co do ozdabiania ciała, to jestem dość konserwatywny, ale nie radykalny. Tatuaży raczej nie lubię, ale kolczyki u kobiet, no i ubrania (to też przyozdabianie😀) jak najbardziej na tak
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, specjalnie nie użyłem słowa "kobieta", i na przykład uczennica czarownika Castanedy Florinda pisze dokładnie to samo co ja, że kobiety są niewolnicami, bo tak są wychowane, nieważne ile praw uzyskają... Kto się ozdabia, ten się sprzedaje, i nie ma już mowy o szacunku, zresztą kwestje damsko-męskie wyjątkowo chore... No i która z płci jest zdecydowanie socjalistyczna wiadomo, wszystko się wiąże ze sobą... Tatuaże są wstrętne, no naprawdę trzeba nie mieć za grosz smaku, a kolczyki? zależy, rzeczywiście czasem wyglądają dobrze, podobnie jak alternatywny makijaż, bo ten tradycyjny jest na przykład dla mnie odrażający – chodzę wśród demonów ulicą, więc staram się nie patrzeć na nikogo.
    A właśnie od paru dni nie używam papieru toaletowego, bo wannę mam obok – chińczycy wymyślili papier do osuszania, a białe małpy wcierają odchody w ciało, niczym jaskiniowiec i liście w krzakach. Defekacja = cywilizacja, więc postęp odnotowany :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław z tym papierem to faktycznie coś jest. W Japonii te nasze obcieranie się, traktują jako rozsmarowywanie gówna. Co kraj to obyczaj😀
  • Imć Wszesław pół roku temu
    Józef Kemilk, haha, może trzeba zamówić badania, że takie rozsmarowywanie dobrze robi na skórę, i niech Japońce się wypchają :D
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Imć Wszesław popyt byłby na pewno😉

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania