Z dedykacją dla babci

O różo dumna

O różo schludna

Pieścisz mą skórę me dłonie

Pachniałaś tak czysto pięknie

Gdy reszta ogrodu w kolce obrastała

Miłość twa wieczna była

 

Ale zwiędłaś

Czemu?

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (35)

  • laura123 29.03.2021
    Patosik... niedobrze.
  • Bukietkwiatow 29.03.2021
    Nie rozumiem
  • laura123 29.03.2021
    Bukietkwiatow no, patosu dużo. Można te górnolotne frazesy zastąpić czymś zwyczajnym, ale co pięknie oddawałoby sens.
  • Bukietkwiatow 29.03.2021
    Co jest złego z nie ukazywaniem tematyki dosłownie?
  • Szpilka 29.03.2021
    Bukietkwiatow

    Róża

    Jak bladzi ci ludzie z pierwszych płócien Picassa
    Delikatność różowa kurzego żołądka
    Jest to kwiat odwiecznie ponętny i twardy
    Róża

    Różo Odnawiam cię różo
    Czymże byłaby poezja jeżeli nie wstydem
    Gdyby szwadron tumanów
    Połknął cię na zawsze
    Krowom widelcom i ludziom

    Krowa bez ciebie jest tylko górą czworonożną
    Z tobą — maleństwem

    Widelec bez ciebie to brzydki wybryk metalu
    Zderzony z tobą — nawet kokietuje

    A człowiek z różą obleka się we włosy
    Splecione w długie napięte warkocze
    Którym wystarczy całować wierzchołki
    By prąd bił do nozdrzy

    Grochowiak
  • Bukietkwiatow 29.03.2021
    Szpilka Tego też nie rozumiem...
  • Szpilka 29.03.2021
    Bukietkwiatow

    Ale zauważyłaś jaki dosłowny i jednocześnie inny?

    Własnie o tę inność chodzi, bo wszystko już było ?
  • laura123, Uzwyczajniłem część - większą - przejdzie:

    "schludna dumna różo wonna
    piszcząca me dłonie
    kiedyś
    ogród w kolce obrastał
    poza nami"
  • laura123

    "schludna dumna różo wonna
    pieszcząca me dłonie
    kiedyś
    ogród w kolce obrastał
    poza nami
    zwiędłaś
    - czemu"

    ot - chyba byłoby w finał
  • Bukietkwiatow 29.03.2021
    Szpilko, ale gdzie tu sens, wiadomość, pomoc w problemie?
  • Bukietkwiatow, Metaforą wali, całym ich deszczem.
  • Szpilka 29.03.2021
    Bukietkwiatow

    Zapodałam Ci wiersz znanego poety, to wskazówka, żeby trochę poczytać, zanim zacznie się samemu tworzyć ?

    Tymczasem i udanego wieczoru ?
  • Szpilka, używając podpórkie z wierszydła.
  • Szpilka 29.03.2021
    Yanko, tymczasem ?
  • Bukietkwiatow 29.03.2021
    Czyli wiersz ci się nie podobał? Przez was sarkazm nie rozumiem, co do mnie mówicie...
  • Szpilka 30.03.2021
    Bukietkwiatow

    Sarkazm, w którym miejscu? Wklejenie wiersza znanego poety uważasz za sarkazm?

    Wkleiłam po to, żeby podkreślić, iż poeci też szukali własnej drogi twórczej i wcale nie było im łatwo, o czym świadczy słynny już spór Przybosia z Grochowiakiem o formę liryki. Grochowiakowi przyklejono etykietkę turpisty, a jemu bliżej było do mizerabilizmu, postawy współodczuwania z tymi, którzy cierpią, czułej otwartości na dotkliwość bytu, związanej z podszytą tragizmem filozofią egzystencjalną ?
  • Bukietkwiatow 30.03.2021
    Aaaa! Dobra, w końcu rozumiem. Czasem przez sam tekst naprawdę ciężko się dogadać.

    Ech... Nie cierpię ani nie umiem pisać poezji, to taki wyjątek z dzieciństwa. :D Także chyba sobie daruję posłuchanie rady, ale dziękuję za cierpliwość. Pewnie się przydała.
  • A może tak?

    "schludna dumna wonna różo
    pieszcząca me dłonie
    kiedyś
    gdy ogród w kolce obrastał
    poza nami
    - zwiędłaś
    - czemu"
  • laura123 29.03.2021
    Yanku, o coś takiego mi chodzi...

    https://www.youtube.com/watch?v=qKAz9zlk6Xw
  • laura123, Zacne, znane - lubie. Najprościej rozpisać tekst i sylabami podłożyć własny zamysł., czego np. nie stosuję osobiście, ale wielu tak robi, jeśli potem dobrze wychodzi, to może nawet to nie grzech.
  • laura123 29.03.2021
    yanko wojownik 1125 chodzi mi o słowa. Proste, zwyczajne, a piękne.
  • laura123, Takie to tylko przypadkiem wychodzą.
  • laura123 "Proste, zwyczajne, a piękne"
    Raczej na spontan.
  • Specjalistka poszła.
  • Mówi - pracować nad wierszem i idzie na lewiznę.
  • Celina 29.03.2021
    Tyle, że te inne wiersze, też są najczęściej nudne, głupie, a w dodatku niezrozumiałe najczęściej dla nikogo, poza autorem. Gdzie sens i logika.
  • pansowa 29.03.2021
    Dla niektórych nic nie jest zrozumiałe poza skrzydłami husarii.
    Niestety słabo.
    Juz napisano dlaczego.
  • Pan Buczybór 29.03.2021
    W porywach średnie. O patosie itd już była mowa, więc napomknę tylko, że wybiórcza interpunkcja to raczej zły pomysł, o ile nie widać w wybiórczości jej stosowania wyraźnego zamysłu. A tu nie widać.
    Pozdrawiam
  • Bukietkwiatow 29.03.2021
    Ha! W końcu komentarz, który mogę zrozumieć. Cóż, to mój pierwszy i do tej pory jedyny wiersz, nad którym nie spędziłam znowu aż tak dużo czasu. Nie wiem jak ograniczyć patos, (tzn. wiem, że prostym językiem, ale nie wiem w jak prosty celować), ale postaram się popracować nad interpunkcją. Wiem, że w wierszu są inne zasady stawiania przecinków, co mnie przeraża niestety.

    Chyba mogę usunąć wszystkie znaki poza pytajnikiem na końcu, mam rację? W każdym razie na razie tak zrobię, w najgorszym wypadku i tak będzie ten sam błąd. Dziękuję za poświęcony czas i także pozdrawiam.
  • Mess 29.03.2021
    Ja jestem inny ale do mnie dociera prosty język.. O róży...róza to róża Nie wiem po kij tam krowę dorzucac ?‍♂️ ja zostawiam 5 za prosty język i prosty przekaz?‍♂️ inni mogą mnie zlinczować. XD
  • Bukietkwiatow 29.03.2021
    Dziękuję za przeczytanie i ocenę. Też nie wiem po co krowa, ale pewnie nie mówili dosłownie o krowie.
  • Ładne to i uczuciowe i przepełnione tęsknotą. Taka laurka słowna. Jak dla mnie w Twoim utworze zawarte jest więcej niż tysiąc słów.

    Pozdro:)
  • Narrator 30.03.2021
    Wschód słońca też już był, 88 razy w tym roku. A jednak za każdym razem wygląda niepowtarzalnie i nie sposób go upiększyć. Co w tym złego? Nie upiększajmy życia na siłę botoksem. A wiersz jest piękny, jak nieumalowana dziewczyna po kąpieli. 5.
  • laura123 30.03.2021
    Narratorze, ten wiersz nie jest piękny, bo jest naszpikowany patosem, owszem patos był piękny, ale w okresie romantyzmu, a od tego okresu literackiego lata świetlne nas dzielą. Poezja, jak wszystko, też przechodzi rozwój, cofanie jej w tym nie pomaga.
  • Szpilka 30.03.2021
    Narrator, nic, tylko mnie zastanawia, dlaczego codzienny chleb obkładamy czym innym, zamiast jeść jednostajnie? Tworzymy różne pasty, raz spożywamy z zieleniną, a raz z masłem i z grubą solą morską albo jajeczkiem lub z rybką, serem twardym, pleśniowym, topionym, marmEladą, miodem, no zobacz ile wariacji ?

    Odnośnie do wschodów słońca, wschód ten sam, tylko my każdego dnia inni, czyli panta rhei.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania