...

...

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • befana_di_campi 09.11.2021
    Za tego Boga przez małe "b" - czwóra.
    Bóg jest imieniem własnym, tak mnie kiedyś w peerelowskiej szkole nauczono ;)
  • SwanSong 09.11.2021
    A skąd wiesz, o którego boga chodzi? Są tysiące bogów, a ty się jednego uczepiłaś.
  • Każdy ma swojego boga.
    Mnie w peerelowskiej szkole uczono, że kto daje i odbiera... ;)
  • SwanSong
    bóg bogu bogiem
  • Garść 09.11.2021
    Hej! Nie jestem zwolennikiem komplikowania odczytu przez zapis taki jak tu:

    "szybciej przegląda rubryki matrymonialne
    niż wilgoć w szafie marszczy politurę i plecy
    stają się coraz bardziej przygarbione"

    Byle jak, szybko, przegląda oferty matrymonialne, czy chodzi, w tym połączeniu wersu z wilgocią, o długi czas wdowieństwa bez myśli o ponownym zamążpójściu, czyli niezaglądania do rybryk?
    Bardzo obrazowa niemal metafora: wilgoć marszczy, brawo! Ale plecy? Bo tak na jednym wdechu się czyta wers drugi i widzę... zmarszczki wokół kręgosłupa.
    Przez te "dziwności" poczekam na wyjaśnienie, zanim przejdę po kolejnych linijkach :D
  • Bardzo mi przykro, że tak nieudolnie piszę. Zawsze byłem zdania, że wiersz powinien być zdaniowy, ale wiersze rzadko takie bywają. Trzeci wers jest kontynuacją myśli, z kontekstu to wynika, nieprawdaż?
    Widocznie trzeba czytać na dwa wdechy ;) Mogę przestawić dla usatysfakcjonowania czytających, ale czy siebie...
    Nie ryzykuj, a nuż dalsze linijki* to kolejne udziwnienia jak trójkąty, krzywki, cyrkle :D
    Pozdrawiam :)
  • Garść 10.11.2021
    Piszęwięcjestem - foszek podszyty ironią XD
    Chodziło mi przede wszystkim o przesłanie tego fragmentu:
    "szybciej przegląda rubryki matrymonialne
    niż wilgoć w szafie marszczy politurę (...)

    A co do wierszy zdaniowych, to warto pamiętać że stosując interpunkcję nie naraziłbyś czytelnika na wyobrażenia zmarszczonych pleców zanim przejdzie do kontekstu w kolejnej linijce.
  • Garść 10.11.2021
    :D to taki mój wpis do księgi zażaleń.
    Nie przejmuj się, wszystkim nie dogodzisz.
  • Garść
    Nigdy się nie przejmuję, a raczej bawię się, pisząc. Najbardziej bawi mnie odpowiadanie na komenty ;)
    Interpunkcję jedynie stosuję w wierszach rymowanych - jak Pan Bóg przykazał. W wolnych diabłu ogarek ;) Resztę pozostawiam mądrości czytającego.
    Dzięki za Garść dobrych rad ;)
  • Garść 11.11.2021
    Piszęwięcjestem, mądrych czytelników życzę!
    Pozdr. :D
  • Garść
    Ze wzajemnością!
    Pozdr. :)
  • Nuria 09.11.2021
    Kiedy obeschły łzy / tutaj : wilgoć/ peelka przegląda anonse matrymonialne / jakie to ludzkie/...
    Garnitur po mężu nie wypełni pustki, zapewne budzi sentymentalne wspomnienia, ale wspomnieniami nie sposób żyć wiecznie.
    Dla mnie bukiet ściętych kwiatów to ŚMIERĆ...kwiatom należy się życie.
    Dla mnie ten wiersz zagadał.
    Uważam, że jest b. dobry...na 5!!!
  • Dziękuję, co tam stopnie, ważne, że przemówił, choć nie do wszystkich, ich strata :)
    Kłaniam się.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania