Zachód słonia

Słoń zachodzi nad czasem – patrzę z mojej kury,

A nad głową purpurzą coś wieczorne chóry...

Zamknęły już kielichy pszczołolubne światy,

Nóżek dostał zbudzony głaz pieśnią kudłaty...

 

Ktoś wyruszył na spacer ostatni z biesami,

Nim koc czarny zapadnie, upstrzony gwoździami...

Ktoś się kładzie, by rano wyruszyć za niebem:

Światło zgasło w chałupie... Co ja czuję? Nie wiem...

 

Słoń już zaszedł – grzbiet jeszcze świeci nad gęstwiną;

Pora wracać na zamek, nie raczyć się winą,

Siąść na krześle w dziwności, zrzucić kraty wierzchnie,

Snów wyczekać ćmy żadnej, nim nad ranem pierzchnie...

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Czarowny smutek. Może napiszę jeszcze kilka słów wieczorem. Pozdrawiam
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Pozdrawiam również ?
  • miloscisraczka dwa lata temu
    Napisane po mistrzowsku ??
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Pięknie dziękuję ?
  • Poncki dwa lata temu
    No. Pokrowce z głów!
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dzięki ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Chyba to gdzieś czytałam, a może mi się tylko śniło...
    Pięknie.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Tak, to było w paru miejscach. Dziękuję,
    Pozdrawiam ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Jest wieczór, miałam coś więcej napisać, ale - co tu pisać - wiersz mnie oczarował. Jest piękny. To tyle:)
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Znam Twoje wiersze z innego portalu. Podpisywałeś się tam nickiem złożonym z trzech liter. Jakiś rok temu polecałam ich lekturę znajomym. Cieszę się, że przyszedłeś na opowi.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Bardzo mi miło. Ja też się cieszę, że tu jestem. Czuję się niegodny tego polecania. Spróbuję postarać się jeszcze bardziej, po lekturze wierszy Unikata szczególnie. Peiper, Kochanowski i Unikat są moim drogowskazem obecnie.
    Pozdrawiam ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Pobóg Welebor, teksty Unikata też lubię, a nie komentuję, żeby go chociaż czymś nieopatrznie nie spłoszyć. Wcześniej - bywało pogadaliśmy sobie pod jego wierszami. Na razie - tylko czytam.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    No właśnie to się stało, spłoszyłem Go chyba, byłem nieostrożny... Umieściłem swoje texty pod Jego, źle to odebrał, choć odwrotnie sprawiłoby mi to radość. Przeklinam swoją głupotę teraz.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Pobóg Welebor, myślę, że Unikat miał tylko słabszą chwilę, czy - "złą godzinę", która przecież mija, o czym pisała Szymborska:

    Czemu ty się, zła godzino,
    z niepotrzebnym mieszasz lękiem?
    Jesteś - a więc musisz minąć.
    Miniesz - a więc to jest piękne.

    Powinien za jakiś czas wrócić z nowymi tekstami. Nie martw się.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dzięki. Masz rację.
  • słone paluszki dwa lata temu
    3 maja minęła 131 rocznica urodzin
    Tadeusza Peipera, o którym wiem zupełnie nic.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Kurczę, przegapiłem. Wstyd. Za rok będę przygotowany, dzięki ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Pobóg Welebor,
    Wiesz, co! Mam pomysła, jeśli wyrazisz zgodę.
    Wszyscy znają Mickiewicza, ale niewiele osób kojarzy dziwnie brzmiące nazwisko Peiper.

    Można ogłosić maj miesiącem Peipera (na opowi) i przybliżyć poetę Czytelnikom. Czy chciałbyś podjąć się realizacji pomysłu? Twoja osoba jest wskazana, bo Ty chyba najlepiej znasz twórczość tego poety.

    Pomyśl i daj znać :))
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Pewnie. Może napisz do mnie na welebor@o2.pl, dobrze? To obgadamy szczegóły. Pozdrawiam ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Ok, wkrótce napiszę.
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pobóg Welebor↔Jam na Tak. Ma coś w sobie ów wiersz nieokreślonego, a jednocześnie... przeciwnie.
    Taki klimat "inności" w zrozumieniu, no jakoś tak....↔Pozdrawiam?)↔%
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    To po prostu pomysł zamiany jednych słów na inne, podobne... Wyszło całkiem nieźle, też tak myślę. Taki wiersz można napisać tylko raz, co czyni go bardzo mi bliskim. Dziękuję ?
    Pozdrawiam!!
  • 00.00 dwa lata temu
    Czy ta „kura“ ma związek z kurją?
    Wina mnie zaniepokiła, wprowadziła dziwne skojarzenia. Oprócz tego wyjątkowo u Ciebie. :)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Nie mogę powiedzieć, żeby nie narzucać...
    Nie wszystko tutaj da się rozgryźć, nie wszystko jest zagadką. Cieszę się, że Cię zaciekawiło ?
    Pozdrawiam ?
  • 110101011 dwa lata temu
    Ten wiersz jest genialny. Poczytuję, odkąd się pojawił na stronie głównej, za każdym razem odnajdując coś nowego między wierszami. I cieszę się, że Paluszki wspomniały o rocznicy Peipera - Twoja poezja, drogi Pobogu, jest wielkim nawiązaniem do tego prekursora futuryzmu, mesjasza awangardy, przemytnika nowoczesności do twardych zasad poezji, piewcy nowoczesności i łamania zasad. Co ciekawe, poezja futurystów nie zestarzała się, wciąż inspiruje, w przeciwieństwie do poezji innych epok - dziś np. Wielki Mickiewicz śmieszy, a futuryści są zawsze na topie. Się rozpisalem, przepraszam - i dziękuję za zachód słonia! Będę tu wracał, jestem pod wrażeniem.
    Z ukłonami
    Poncjusz
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Cholernie mi miło! Tak, to jeden z moich topowych wierszy. Nie wiem, co więcej napisać, ja dziękuję również ?
    Kłaniam się także ?
  • radosczpisania dwa lata temu
    Spodobał mi się Twój wiersz i chętnie go opublikuję w e-zinie "Radość z pisania" (radosczpisania.pl)
    Jeśli jesteś za, to napisz na adres kontakt@radosczpisania.pl. ;)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Bardzo mi miło. Jeśli tylko nie będę musiał za to płacić to myślę, że się dogadamy, ha ha ?
    Dziękuję i pozdrawiam ?
  • radosczpisania dwa lata temu
    E-zin jest darmowy, więc nikt nic nie musi płacić :) Rozumiem, że mogę umieścić Twój wiersz? Jak się można z Tobą skontaktować?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Chciałem wysłać text, ale mam problem z komputerem. Proszę napisz na welebor@o2.pl, to podam moje dane do publikacji.
    Pozdrawiam ?
  • radosczpisania dwa lata temu
    Wysłałem ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania