Tekst

Tekst

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (96)

  • Narrator 27.03.2021
    Przeczytałem z ciekawością. Znakomicie napisany kawałek ważnej historii.

    Dobrze byłoby się pokusić o dygresję, czemu sowieci z taką zawziętością zwalczali kościół katolicki. Za możliwą przyczynę uznaje się zastąpienie boskiego porządku świata władzą radziecką, oczywiście w osobie Stalina, co miało swoje apogeum w zburzeniu Świątyni Chrystusa Zbawiciela w Moskwie w roku 1931.

    Daję 5 i zachęcam do pisania dalszych artykułów w tym temacie.
  • Celina 27.03.2021
    Dzięki Narratorze, to fragment artykułu obejmujący całą tzw. Operację Polską, obejmującą wszystkich Polaków mieszkających w Rosji. Zaczęło się od Kościoła, bo wszyscy nasi wrogowie tak postępują. Identycznie robili Niemcy, praktycznie likwidując księży i Kościół w Wartegau. Później planowali zrobić to w GG. Zresztą robili, tylko nie na taką skalę.
  • Celina 27.03.2021
    A przyczyna jest jedna, każdy totalitaryzm zaczyna się od walki z wiarą i Bogiem. Bo ludzie wierzący w Boga nie dadzą się ogłupić żadnym wariackim ideologiom. Lenin i jego następcy doskonale o tym wiedzieli.
  • Celina 28.03.2021
    Już zlożyła donosik. Ona może obrażać katolików w swoich gniotach, a gdy delikatnie o niej, to ze skargą do admina leci.
  • Andi Perry 28.03.2021
    Trzeba się zachowywać porządnie. Wymyślanie obraźliwych historii wymierzonych w istniejącą osobę jest na poziomie gimnazjalisty, jest nieetyczne. Może nie jesteś jeszcze dorosły i mama powinna zabrać ci dostęp do komputera .
  • Celina 28.03.2021
    Istniejąca osoba wymyśla obraźliwe historyjki uderzające w katolików, to dobre. Nigdy nie zgłaszałem żadnych tekstów uderzających we mnie, tylko z nimi dyskutuję, albo nie w zależności od humoru. To wyjątkowe draństwo słać donosy do admina. No ale jak ktoś nudne gnioty pisze, to tylko to mu zostaje.
  • Ellie Victoriano 28.03.2021
    DELIKATNIE
    A podobno nie był to tekst wymierzony w konkretną osobę ?
  • pansowa 28.03.2021
    Ellie Victoriano :)))
    Mówiłem, że się chłoptaś gubi.
    I pisze to czołowy donosiciel, przez którego z pięć razy zmieniałem nick :)
  • Celina 28.03.2021
    Jakbyś przeczytała wczorajszą dyskusję, to byś wiedziała, że był wymierzone w draństwo, które wczoraj zaprezentowała, obrażając tekstem katolików. No ale jej poziom intelektualny pozwala jedynie na pełzanie u stóp admina.
  • pansowa 28.03.2021
    Celina Tylko że nie był jej tekst wymierzony personalnie w ciebie :)
  • Celina 28.03.2021
    pansowa za to twój był, i jakoś masz się dobrze, bo możesz fikać. Ale generalnie nie zrozumiałeś, tekst był wymierzony w Ciebie, żebyś nauczył się jak się pisze dobre teksty. A tekst był faktycznie bardzo dobry.
  • pansowa 28.03.2021
    Celina Wypłacz się, wysmarkaj, pożal i niech ci mama faktycznie da szlaban na kompa.
  • Ellie Victoriano 28.03.2021
    A tego, że tekst nie był wymierzony w konkretną osobę, już nie powie. Mniemam, że mia0 na celu skrytykowanie zachowań fanatyków religijnych, a nie wszystkich katolików.
  • pansowa 28.03.2021
    Ellie Victoriano ponoć tylko krowa nie zmienia poglądów, ale tu mamy stado krów w jednej personie.
  • Ale o kogo i o co chodzi?
  • Celina 28.03.2021
    O pasję, napisała wczoraj tekst obrażający katolików.
  • Celina Dzięki. Nie czytałem.
  • Andi Perry 28.03.2021
    Dzieci w piaskownicy. Prosze paniom!. Wicek zabrał mi foremki. Oddawaj foremki, Wicek. Ty gupku.
  • Andi Perry 28.03.2021
    Pamiętam w pierwszej klasie chodziliśmy na religię do kaplicy ( nie było jeszcze w szkole religii) . Byliśmy głośno. Siostra za karę kazała mi i koledze klęczeć na środku na dywanie pomiędzy ławkami ( 5 minut?). Wracając do domu zauważyłem, że ktoś ukradł mi gumkę do ścierania (mieliśmy zeszyty, ołówki i inne przybory) . To była dobra niemiecka gumka chyba Staedtlera. Powiedziałem do kolegi - "Oddawaj gumkę, Ty ch..." Podejrzewałem, że to on mi zabrał. On na to: "Nie mam twojej gumki. Powiem siostrze, że się tak wyrażasz ." Póżniej bałem się, że rzeczywiście na mnie naskarży i nie chciałem iść na religię.
  • pansowa 28.03.2021
    Jątrzysz oszołomstwo...
  • Andi Perry 28.03.2021
    pansowa Cóż. Historia prawdziwa, nie jakieś wymyślone opowieści o kleptomance.
  • pansowa 28.03.2021
    Andi Perry Mimo to...
  • Celina 28.03.2021
    Andi to jak chodziłeś w pierwszej klasie do kaplicy, to miałeś 15 lat, później religia bodajże w 1989 roku weszła do szkół, od tego czasu minęło circa 32 lata, to dzisiaj masz coś koło 47? Dobrze liczę?
  • Andi Perry 28.03.2021
    Celina Miałem 7 lat. Więc teraz Ty pochwal się wiekiem.
  • Andi Perry 28.03.2021
    Celina PS. Zignorowałeś mnie. Myślę po Twoim zachowaniu, że możesz mieć 16 - 26 lat.
  • Celina 28.03.2021
    Andi Perry do setki;))
  • Andi Perry 28.03.2021
    Pozdrawiam, Nie zmarnuj swego życia.
  • Celina 28.03.2021
    Andi Perry może coś na temat tekstu powyższego Perry, niedługo zniknie z głównej. Sam przypomniałeś "Operację Polską".
  • Bardzo ciekawy i mądry artykuł. Poruszyłeś ważny i o dziwo mało znany (nawet za obecnej władzy) temat ludobójstwa na Polakach i Katolikach w ZSRR. Radzę ci skupić się na takiej świetnej publicystyce, a zostawić te "satyry". Zmieniłbym tylko tytuł. Polski Kościół Katolicki to nazwa grupy schizmatyków powstałych wśród Polonii w XIX. i bardzo nie lubię jak nazywa się tym mianem rzymskich katolików polskiego pochodzenia. Pozdrawiam 5
  • Celina 28.03.2021
    Dzięki Marku za komentarz. Polskiego napisałem z małej litery, żeby nie mylić z Polsko Katolickim, bo tak on się chyba nazywa. Ksiądz z tego Kościoła pokazany jest chyba w III części filmu "Sami swoi". Jedynki to przede wszystkim puchacz i parę jego klonów oraz kumpli z pitolenia. To norma tutaj, nie ma się czym przejmować, bo świadczy, że doceniają ważność tekstu, a może nawet i czytają. Najważniejsze żeby coś dotarło, niech lizną trochę historii o której nie mają pojęcia. To w sumie nie ich wina, tylko epoki w której żyją, propagandy mediów.

    Tak Marku, nawet za obecnej władzy o tych tematch prawie się nie wspomina w mediach, nawet tych rządowych, może w tvp Historia, ale to niszowy kanał. Piszę obecnie drugą część artykułu dotyczącej wszystkich Polaków, bo zniszczenie Kościoła było jedynie przygrywką do całkowitego ludobójstwa. Jest fajna strona IPN temu poświęcona, oni to badają na ile mogą, a nowe groby i ślady terroru są dopiero odkrywane. To nawet wypierano w Polsce międzywojenną, chociaż wiedziano, że ta społeczność zniknęła bezpowrotnie.
  • Celina czekam na drugą część.
  • Celina 28.03.2021
    Marku, będzie, może w święta. Prześlę ci przy okazji dwa teksty, które się ukazały ostatnio w gazetach, jak mi prześlą z redakcji pdf-y. Fajne, bo dużo pięknych dzieł sztuki, obrazów w nich jest.
  • Smucą mnie niska ocena wartościowego artykułu, oraz komentarze nie będące na temat. Jedynie Narrator odniósł się do treści.
  • pansowa 28.03.2021
    Wytrzyj łzy i nie rozpaczaj...
  • pansowa Ale ja nie płaczę. Po prostu ubolewam nad waszym podejściem do tematu.
  • pansowa 28.03.2021
    Marek Adam Grabowski Czuję się ubolewany.
  • Celina 28.03.2021
    Do puchacza mam szczególny żal, bo to historyk, i to on powinien pisać takie teksty, a nie ja.
  • Celina 28.03.2021
    Widzisz, Marku, taka z nimi dyskusja, jak z paranormalnym.
  • Celina dokładnie. Jeśli nie podoba im się twój artykuł to niech pokażą błędy merytoryczne, lub wyjaśnią czemu ten temat ich nie interesuje. Mam nieodparte wrażenie, że po za mną tylko jedne komentujący to przeczytał.
  • Celina 28.03.2021
    Myślę Marku, że jednak czytają, ba kolekcjonują moje teksty, nawet te które skasuję. Jeszcze byś się zdziwił.
  • Szpilka 28.03.2021
    Celina

    Hhahahahaha, Cela, czy to czasem nie mitomania Cię dręczy?

    Są świetne portale, traktujące o minionym, sam zobacz:

    https://ciekawostkihistoryczne.pl/
  • Celina 28.03.2021
    Szpilka ale o co chodzi, nie napisałem że nie ma portali historycznych, tylko ten temat nie jest podejmowany przez media. Czy też o to, że kolekcjonują moje teksty i wiersze? Niedawno Tjeri wkleiła wyciągnięty z d. wzięty wiersz, o którym już zapomniałem, sprzed miesiąca. I mimo, że go usunąłem, to ponownie go tu wkleiła. Ja tu nie wklejam jej tekstów, które sobie nie życzy, żeby były, ale chamstwo działa tylko w jedną stronę.
  • Szpilka 28.03.2021
    Celina

    Aha, nic o tym nie wiem, może to jako dowód?

    W jedną nie działa, tylko w dwie, napisałeś paskudny tekst o userce, umieściłeś ją w patologicznym domu, zrobiłeś z niej kryminalistkę, tylko dlatego, że wytknęła czarną owcę w stadzie, nie napisała, że całe stado czarne.
  • Celina 28.03.2021
    To Twoja opinia, Szpilko, to była tylko satyra. Poza tym skąd pomysł, że userka jest z patologicznej rodziny, skoro ona taka inteligentna i wrażliwa. Tylko na katolików nie jest wrażliwa i ich o złodziejskie ciągoty obraża. Ale oczywiście rozumiem, że on może to robić, bo tak jej się podoba.
  • Szpilka 28.03.2021
    Celina

    A musiałeś nick umieszczać? Twoje pisanie nie było śmieszne, a powinno, relacja o nieudanym życiu, z czego tu się śmiać? Wypada raczej współczuć, tym bardziej, że bohaterka opowiastki chora i z patologicznej rodziny.
  • pansowa 28.03.2021
    Szpilka Niedawno pisał, że to nie paszkwil na osobę.
    Później, że to do mnie.
    Teraz się okazuje, że do Pasji.
    Konsekwentny w swoim szaleństwie.
  • Szpilka 28.03.2021
    Pansowa

    Ano, stara prawda, że do łgarstw dobra pamięć potrzebna ?
  • pansowa 28.03.2021
    Szpilka Kiedy on ma umiejętność łgania przy własnych łgarstwach :)
  • Szpilka 28.03.2021
    Pansowa

    Tu momentami to istny kabaret, tylko śmiechem gruchnąć, bo cóż pozostało?

    Przeca człek bezsilny względem armii klonów, zakrzyczą, zaplują, zagadają ?
  • pansowa 28.03.2021
    Szpilka Z jednym pacjentem psychiatryka ciężko sobie poradzić, a co dopiero z armią?
  • Celina 28.03.2021
    Szpilka chora? To była fikcja literacka.
  • Szpilka 28.03.2021
    Celina

    I dlatego usunięto? Cela, nie motaj, czytałam, napisz raz coś śmiesznego, żeby cały portal ze śmiechu pękał. O!
  • Akwadar 28.03.2021
    Szpilka akurat fikcja, chciałby, co poszło to poszło, wszyscy widzieli
  • Szpilka 28.03.2021
    Akwadar

    Fakt, widzieli ?
  • Celina 28.03.2021
    Jasne, bo parę słów prawdy o jakiejś flaucie tak boli. To i tak zostało w umysłach.
  • Akwadar 28.03.2021
    Celina jesteś durny...
  • Celina 28.03.2021
    Akwadar to ty jesteś durny, jesteś zwolennikiem palenia tekstów, książek i na końcu ludzi, za nieprawomyślne poglądy. Tekst nie była wulgarny ani obraźliwy, to była czysta fikcja literacka. I pełniła dwa cele, pierwszy to była odpowiedź na obrzydliwe zaczepki przez pasję katolików, a drugi cel to pokazanie socjopacie, jak należy pisać ciekawe teksty. Obydwa zostały zrealizowane, a zgłaszanie tekstu literackiego tylko dlatego, że jest polemiczny wobec obrzydliwej osoby, to tylko pokazuje waszą małość. Nikt nie usunął tekstu tego idioty Dekaosa o Tuni, nikt nie usuwa ani tekstów, ani komentarzy obrażających inne osoby, a tu takich pełno.
  • Celina 28.03.2021
    Aha, i żeby była jasność, nie znam pasji, ani jej rodzin, ani tego jak wygląda. Gdybym przypadkowo trafił, to czysty przypadek, ale nie sądzę.
  • Akwadar 28.03.2021
    Celina ty nie wiesz czego jestem zwolennikiem... możesz mnie wyzywać od kogo i czego chcesz, nie zmieni to faktu, że jesteś głupcem... i oby tylko portalowym.
  • Celina 28.03.2021
    Akwadar czy ja ci coś nieprzyjemnego piszę. Ty przylazłeś z gracja wałacha pod tekst o smutnej tematyce, i jak nigdy nic zacząłeś mnie wyzywać. Ogarnij się Akwadar.
  • Celina 28.03.2021
    Szpilka tekst był świetny, a jak go ktoś usunął, to tylko wystawił świadectwo własnemu intelektowi. Niezbyt pochlebne. Ale jeszcze gorszy jest ten co donosi na teksty.
  • Akwadar 28.03.2021
    Celina wytknąłem ci błąd i dawałem konia z rzędem temu kto znajdzie sens w zdaniu... tyle w temacie.
  • Celina 28.03.2021
    Ja nie robię błędów, wszystko w tym opowiadaniu było zamierzone, celowe i niezbędne. To nie elementarz Falskiego, tylko żywy tekst. Ty jak chcesz po swojemu rób. Stosuję taką narrację jaką zamierzam.
  • pansowa 28.03.2021
    Celina :))))))))))))))))))))))))
  • Akwadar 28.03.2021
    Akurat, teraz sobie możesz tak opowiadać, bardzo dużo osób widziało i zapewne pamięta jak "poprawnie" napisałeś gniota.
  • Celina 28.03.2021
    Akwadar akurat twoja opinia się tu w ogóle nie liczy Akwadar. Oni nie zniknie, choćbyście się pos.. Jest na portalu cały czas.
  • Akwadar 28.03.2021
    Celina ano nic nie ginie :)
    "
    Akwadar 5 godz. temu
    No właśnie widać, że w godzinę pisane...
    "Nadrabiała plagiatami i jakoś tam przędła, choć czytelnicy na sakralne kryminały to był towar deficytowy, jak za komuny kiełbasa." - konia z rzędem temu kto znajdzie w tym zdaniu sens.
    Takich kwiatków nie brakuje w tekściku, ale czego się spodziewać po autorze...Odpowiedz"
    :)
  • Celina 28.03.2021
    Nie rozumiesz baranku szyku przestawnego zastosowanego po to, żeby właśnie takie baranki jak ty miały problem? Jeszcze kilka zdań umyślnie tak skonstruowałem, bo mi się tak podobało i pasowało do fabuły:)) Trzeba być głąbem, żeby wytykać autorowi zabiegi literackie zmierzające do uatrakcyjnienia tekstu. Widziałeś co napisał narrator, że czytał jednym techem. I każdy kto czytał ten tekst uznał go za bardzo dobry, nawet Mess, z którym nie mam przyjemności się znać. Debilne, nudne teksty niie moja specjalność.
  • Akwadar 28.03.2021
    Celina głupolu, nie pogrążaj się... :)
  • Akwadar 28.03.2021
    Celina chcesz komentarz Messa? :)
  • Celina 28.03.2021
    Mess odniósł się do treści, a tekst pochwalił. Treść może się podobać, nie podobać, być obojętna. Czwartej możliwości nie ma. Każdy ma prawo oceniać jak chce. Zwisa mi to. Obrońca zjełczałej cnoty się znalazł.
  • Mess 28.03.2021
    Celina powiedziałem, że teksty byłby nawet fajny gdyby nie uderzał w konkretną osobę
  • Celina 28.03.2021
    Mess, dokładnie. Tekst fajny, i za fajny podziękowałem. Nie tylko ty jeden to napisałeś. Zresztą ja sam wiem, które teksty są fajne, a które nie, nie muszę się sugerować opiniami innych. Akwadar stara się tu na próżno znaleźć dziurę w całym.
  • Mess 28.03.2021
    Celina psst BYŁBY fajny XD GDYBY nie uderzał
  • Celina 28.03.2021
    Mess aha, gdybym przekręcił wektory, rozumiem, ale to byłby ten sam tekst, nic nie zmieniony, jedno główny bohater byłby przedstawiony w nieco pozytywniejszym świetle. Wystarczyło dwa zdania zmienić i nie ruszać reszty tekstu.
  • Mess 28.03.2021
    Celina no jednak takie oczywiste personalne uderzenie jeszcze wymienione z nazwy użytkownika, nie jest na miejscu. Ale to tylko moje zdanie. Bo sam tekst jako tekst treść jego ok. Co do konstrukcji tekstu to już inni się wypowiedzieli, bo mnie zawsze interesuje tekst jako tekst historia, A nie konstrukcja tekstu.
  • Akwadar 28.03.2021
    Celina zjełaczała cnota... i dalej obrażasz. Jak to gada L23 - jesteś żałosny, prostaku.
  • Celina 28.03.2021
    Mess, ok ale jak się go dobrze i płynnie czyta, to konstrukcja jest sprawą wtórną. Po to piszemy, żeby kształtować język według naszego upodobania, bo ma on oddawać nasze emocje, uczucia, choćby i złe w danym momencie. Nie sądzę, żebym w czymś przekroczył miarę. Ostatni puchacz przedstawił mnie jako kogoś sprzedajnego, który przyjmuje ordery od obcych, czy ja się na to obraziłem. Napisałem tylko, że tekst jak nawet na niego, to wyjątkowo dennie napisany, ale pod względem warsztatowy. Denna fabuła. Nie postarał się chłopak. I inni mu to pisali. Ani na niego nie donosiłem, ani nie obraziłem się. Miał autor ochotę, to sobie napisał. A jakby napisał że jestem z pijackiej rodziny, to myślisz że bym się obraził. To fikcja literacka. Może tak mnie sobie wyobraża, wolno mu. Dopóki nie jedzie jakimiś konkretami, które są mu znane.
  • Mess 28.03.2021
    Celina mam pytanie...był tam wymieniony twój Nick? Twoje imię?
  • Celina 28.03.2021
    Mess poczytaj jak puchacz sugerował w kometarzach, czy siebie nie rozpoznaję, to po co mój nick miał być. Jak wpisałem komentarz, to on "o, rozpoznał siebie" i temu podobne głupoty.
  • Szpilka 29.03.2021
    Cela, Cela, a pokory to Ci czasem nie brakuje?
  • Szpilka 29.03.2021
    Celina

    Dekaos ma bardzo dobre pióro, a "Tunia" to satyra całą gębą, zawiść Cię zżera, i tyle.
  • Celina 29.03.2021
    Nie przypuszczałem, że dożyję czasów, gdy Akwadar wiesza sobie cytaty L123 nad łóżkiem. A kysz senna maro. Nadal w to nie wierzę?
  • Celina 29.03.2021
    Szpilka pióro może być niczego sobie, ale dla mnie to "stary nudziarz". Po prostu co za dużo, to nie zdrowo.
  • pansowa 28.03.2021
    A nie mówiłem Szpilka?
    Potrafi :)
  • Szpilka 28.03.2021
    Pansowa

    Hahahahha, nom ?
  • Mess 28.03.2021
    A teraz co do tego tekstu. Nie wiem czy to Twoje czy nie, czy to opisanie filmu, który mi kiedyś wysłałeś, ale to JEST fajne i można się dokształcić. I za taki tekst mogę dac 4.
  • Celina 28.03.2021
    No dziękuję, po to ten tekst powstał. A większość, poza Markiem i Narratorem, robią sobie pod nim kolejną okazję do ataku, a później pretensje. Tekst opisuje rzeczy straszne o których mało kto wie i chce wiedzieć, a to było dopiero preludium do wymordowania wszystkich Polaków. Więc się nie dziw, że mnie denerwuje gdy ktoś źle mówi o Kościele (nie ma na myśli wiary w Boga). Bo to instytucja, która była niszczona w sposób brutalny przez wszystkich naszych sąsiadów. Gdy słyszę wykrzykiwania pod kościołami takich samych tekstów, jakie wykrzykiwali konsomolcy w Rosji, to się nóż w kieszeni otwiera. Tak tam były takie same demonstracje jak u nas pod kościołami. Opłacane przez tych samych prowodyrów. Tam za nimi stało NKWD z naganami. Tu chcieliby zrobić to samo.
  • Mess 28.03.2021
    Celina no ok. Ty masz szacunek do kościoła ja nie, już o tym rozmawialiśmy. W tej sprawie się nie dogadamy ? co do jednej sprawy pamiętam, że mamy podobne zdanie.
  • Celina 28.03.2021
    Mess ja tylko proszę o elementarny szacunek do instytucji dzięki której nasze państwo w ogóle istnieje i dzięki której wiele razy przetrwaliśmy wszystkie dziejowe burze jako naród.
  • Celina 28.03.2021
    Mess zresztą jakbyś tak dobrze znał historię jak ja, to mimo błędów tej instytucji, też byś ją cenił.
  • Mess 28.03.2021
    Celina no nie cenie, bo ja jednak uważam,że wraz z przyjęciem chrześcijaństwa zatracilismy siebie. Ale jak już mówiłem dobrze, że Ty masz szacunek tylko nie trzeba innych do tego zmuszać. Na tym na dzisiaj zakończę rozmowę bo trzeba się przygotować na jutro i wstać o 5:30. Ale dzięki za rozmowę.
  • pansowa 28.03.2021
    Mess A głupi się cieszy, że jeszcze ktoś chce z nim gadać :)
  • Celina 28.03.2021
    Mess ok, dziękuję za komentarze merytoryczne, dotyczące tekstu, to miłe, tylko przypomnij, w czym się zgadzamy, bo mi uciekło. Pamiętam że faktycznie w czymś mieliśmy wspólne zdanie.
  • Mess 28.03.2021
    Celina podejście do Izraela i jego mieszkańców ?
  • Celina 28.03.2021
    Mess aha, no tak. Dzięki, dobranoc.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania